Komunikacijos agentūros sprendžia savo lygtį

Publikuota: 2017-05-09
Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos Tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos Tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per 2016 m. ryšių su visuomene agentūros augo gerokai lėčiau nei 2015 m. Didžiausias augimo stabdis buvo socialinių medijų ir turinio rinkodaros projektai, kurių dalis išsprūdo iš ryšių su visuomene agentūrų rankų.

Bendra Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) narių apyvarta 2015 m. buvo 13,15 mln. Eur, arba 15% didesnė nei 2014 m., tiek pat anuomet augo ir šių įmonių tiesioginės pajamos.

„Tai buvo didžiausias augimas per pastarąjį dešimtmetį po krizės. Tad natūralu, po sėkmingų metų, žengdami į 2016 m., buvome nusiteikę itin pozityviai, tačiau iš tiesų praėjusieji ne vienai šio sektoriaus įmonei, deja, buvo prastesni. Kad per 2016 m. neaugo, pripažino net 63,6% apklaustųjų, tuo tarpu per praėjusiųjų metų pradžioje darytą apklausą panaši dalis (62%) vylėsi didinti apimtis“, – lygina Romualda Stonkutė, RSVA Tarybos pirmininkė.

Tokia RSVA narių apklausa buvo atlikta antrus metus iš eilės. Asociacijos skaičiavimais, narės užima apie 75% šalies ryšių su visuomene rinkos.

„Akivaizdu, kad mūsų lūkesčiai buvo didesni, tačiau realybėje matome kuklesnius skaičius. Žinoma, įdomu, kokią situaciją matysime, kai apklausą galėsime palyginti su finansiniais rezultatais, kai jie nukeliaus į Registrų centrą“, – teigia p. Stonkutė. Paklaidas gali lemti atskirų įmonių rodikliai, t.y. augo ar krito didžiosios sektoriaus įmonės, be to, per 2016 m. tarp asociacijos narių pasikeitė viena agentūra.

Keturi esminiai pokyčiai

Pristatydama šios apklausos rezultatus, p. Stonkutė „PR Impact Awards 2017“ konferencijoje ir apdovanojimuose, išskyrė keturis esminius pokyčius, kurių rinkos dalyviai tinkamai neįvertino.

„Augant socialinių tinklų kampanijų įtakai, dalis tokių projektų atitenka specializuotoms socialinių medijų agentūroms. Pajamos neauga ir todėl, kad dalį turinio rinkodaros projektų įgyvendina pačios žiniasklaidos priemonės be ryšių su visuomene agentūrų pagalbos. Taip pat vis didesnę komunikacijos projektų ir darbų dalį atlieka organizacijų viduje dirbantys specialistai. Gerėja tokių komunikacijos specialistų įgūdžiai, todėl ryšių su visuomene agentūros privalo ieškoti dar kompleksiškesnių sprendimų. Dabar ne vienai ryšių su visuomene bendrovei tenka persidėlioti prioritetus ir prisitaikyti prie iššūkių, kurie kyla dėl besikeičiančios rinkos ir klientų poreikių“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Pasak jos, pernai ryšių su visuomene agentūrų pajamos krito dėl sumažėjusios paklausos viešajame sektoriuje, taip pat mažiau nei planuota buvo įgyvendinta vidinės komunikacijos projektų.

Pernai ryšių su visuomene agentūras į viršų kilstelėjo privataus verslo užsakymai (47%), o labiausiai nustebino gerokai daugiau nei tikėtasi išaugęs komunikacijos paslaugų poreikis socialinėje medijoje, kai vietoj prognozuoto 19% kilimo augta 35%.

„Socialinė medija bus rinkos variklis ir šiemet. Rinkos dalyviai tikisi, kad šiemet socialinėje medijoje užsakymų augimas susilygins su privačiu verslu ir sieks po 27%, stipriai didės ir vidinės komunikacijos poreikis, o iš viešojo sektoriaus tikimasi vos 6% augimo“, – apie prognozes kalba p. Stonkutė. Apklaustos asociacijos narės išskiria ir šiemet augsiančią mokymų reikšmę ir viliasi, kad šis segmentas augs 6%. Pernykštėje apklausoje ši sritis visai nebuvo išskirta.

RSVA narės, kalbėdamos apie šiuos metus, situaciją vėl vertino pakankamai optimistiškai: šiemet augti tikisi kiek daugiau nei pusė (54,5%) agentūrų. Daugiau nei 64% agentūrų viliasi, kad šiemet maždaug 20% augs jų tiesioginės pajamos.

Paklausti, kur mato daugiausia potencialo per ateinančius tris metus, rinkos dalyviai įvardijo šias svarbiausias sritis: integruotos komunikacijos ir socialinių tinklų kampanijos, turinio rinkodara ir vidinės komunikacijos projektai.

FOTOGALERIJA Konferencijos akimirkos. (24 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau