Komunikacijos agentūros sprendžia savo lygtį

Publikuota: 2017-05-09
Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos Tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos Tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per 2016 m. ryšių su visuomene agentūros augo gerokai lėčiau nei 2015 m. Didžiausias augimo stabdis buvo socialinių medijų ir turinio rinkodaros projektai, kurių dalis išsprūdo iš ryšių su visuomene agentūrų rankų.

Bendra Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) narių apyvarta 2015 m. buvo 13,15 mln. Eur, arba 15% didesnė nei 2014 m., tiek pat anuomet augo ir šių įmonių tiesioginės pajamos.

„Tai buvo didžiausias augimas per pastarąjį dešimtmetį po krizės. Tad natūralu, po sėkmingų metų, žengdami į 2016 m., buvome nusiteikę itin pozityviai, tačiau iš tiesų praėjusieji ne vienai šio sektoriaus įmonei, deja, buvo prastesni. Kad per 2016 m. neaugo, pripažino net 63,6% apklaustųjų, tuo tarpu per praėjusiųjų metų pradžioje darytą apklausą panaši dalis (62%) vylėsi didinti apimtis“, – lygina Romualda Stonkutė, RSVA Tarybos pirmininkė.

Tokia RSVA narių apklausa buvo atlikta antrus metus iš eilės. Asociacijos skaičiavimais, narės užima apie 75% šalies ryšių su visuomene rinkos.

„Akivaizdu, kad mūsų lūkesčiai buvo didesni, tačiau realybėje matome kuklesnius skaičius. Žinoma, įdomu, kokią situaciją matysime, kai apklausą galėsime palyginti su finansiniais rezultatais, kai jie nukeliaus į Registrų centrą“, – teigia p. Stonkutė. Paklaidas gali lemti atskirų įmonių rodikliai, t.y. augo ar krito didžiosios sektoriaus įmonės, be to, per 2016 m. tarp asociacijos narių pasikeitė viena agentūra.

Keturi esminiai pokyčiai

Pristatydama šios apklausos rezultatus, p. Stonkutė „PR Impact Awards 2017“ konferencijoje ir apdovanojimuose, išskyrė keturis esminius pokyčius, kurių rinkos dalyviai tinkamai neįvertino.

„Augant socialinių tinklų kampanijų įtakai, dalis tokių projektų atitenka specializuotoms socialinių medijų agentūroms. Pajamos neauga ir todėl, kad dalį turinio rinkodaros projektų įgyvendina pačios žiniasklaidos priemonės be ryšių su visuomene agentūrų pagalbos. Taip pat vis didesnę komunikacijos projektų ir darbų dalį atlieka organizacijų viduje dirbantys specialistai. Gerėja tokių komunikacijos specialistų įgūdžiai, todėl ryšių su visuomene agentūros privalo ieškoti dar kompleksiškesnių sprendimų. Dabar ne vienai ryšių su visuomene bendrovei tenka persidėlioti prioritetus ir prisitaikyti prie iššūkių, kurie kyla dėl besikeičiančios rinkos ir klientų poreikių“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Pasak jos, pernai ryšių su visuomene agentūrų pajamos krito dėl sumažėjusios paklausos viešajame sektoriuje, taip pat mažiau nei planuota buvo įgyvendinta vidinės komunikacijos projektų.

Pernai ryšių su visuomene agentūras į viršų kilstelėjo privataus verslo užsakymai (47%), o labiausiai nustebino gerokai daugiau nei tikėtasi išaugęs komunikacijos paslaugų poreikis socialinėje medijoje, kai vietoj prognozuoto 19% kilimo augta 35%.

„Socialinė medija bus rinkos variklis ir šiemet. Rinkos dalyviai tikisi, kad šiemet socialinėje medijoje užsakymų augimas susilygins su privačiu verslu ir sieks po 27%, stipriai didės ir vidinės komunikacijos poreikis, o iš viešojo sektoriaus tikimasi vos 6% augimo“, – apie prognozes kalba p. Stonkutė. Apklaustos asociacijos narės išskiria ir šiemet augsiančią mokymų reikšmę ir viliasi, kad šis segmentas augs 6%. Pernykštėje apklausoje ši sritis visai nebuvo išskirta.

RSVA narės, kalbėdamos apie šiuos metus, situaciją vėl vertino pakankamai optimistiškai: šiemet augti tikisi kiek daugiau nei pusė (54,5%) agentūrų. Daugiau nei 64% agentūrų viliasi, kad šiemet maždaug 20% augs jų tiesioginės pajamos.

Paklausti, kur mato daugiausia potencialo per ateinančius tris metus, rinkos dalyviai įvardijo šias svarbiausias sritis: integruotos komunikacijos ir socialinių tinklų kampanijos, turinio rinkodara ir vidinės komunikacijos projektai.

FOTOGALERIJA Konferencijos akimirkos. (24 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12
Keičiantis „Facebook“ laimės įmonės, kurių vadovai ir darbuotojai kalba 5

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų...

Rinkodara
2018.02.10
Didesnį pliusą deda TV reklamai nei „Facebook“ ar „Youtube“ Premium 5

Australijoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip per TV, „Youtube“ ar „Facebook“ matyta...

Rinkodara
2018.02.07
Nauja verslo sritis – žmogiškųjų išteklių rinkodara Premium

Šiandien – geriausi darbuotojų laikai. Ne tik Vakarų, bet ir Lietuvos bendrovės priverstos elgtis su...

Vadyba
2018.02.07
Linas Šiautkulis lieka prie LiMA vairo

Lietuvos marketingo asociacijos LiMA pirmininku antrajai kadencijai vienbalsiai buvo perrinktas Linas...

Rinkodara
2018.02.06
Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros 3

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir...

Rinkodara
2018.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau