Komunikacijos pamokos: nekalbėsi tu, kalbės už tave

Publikuota: 2017-05-02
Lina Jakučionienė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lina Jakučionienė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Pasaulio komunikacijos tendencijos rodo, kad ateityje komunikacijos profesionalo svarba dar labiau augs. Galima išskirti penkis argumentus, kodėl įstaigos, institucijos ar verslo bendrovės privalo turėti už komunikaciją atsakingą padalinį ir kodėl tokių padalinių reikšmė ateityje tik didės.

Jau ir šiandien didžioji organizacijų dalis supranta tokių darbuotojų poreikį ir įtaką sėkmingai veiklai, tačiau dar vis tik pasitaiko kitaip manančių.

Vis mažiau liečiamės prie įvykių

Kalifornijos universiteto duomenimis, nuo 1960 m. vien žiniasklaidos turinio pasiūla kasmet išaugdavo nuo 6 iki 30% ir šiuo metu yra pasiekusi sunkiai protu suvokiamas apimtis: kasdien vartotojams tenka 74 gigabaitai arba 9 pilnai įrašyti DVD diskai informacijos.

Tai turi dvejopą poveikį – iš vienos pusės, mūsų pasaulis išsiplečia, ir mes tampame lygiai taip pat gerai informuoti ir apie įvykius vykstančius ir JAV, ir Kaune, tačiau iš kitos pusės, mes vis rečiau iš tiesų prisiliečiame prie tikrų įvykių, o vis dažniau prie jų informacinio atspindžio. Su sparčia skaitmenizacija šie procesai tik stiprės, vadinasi, vis daugiau ir dažniau žmonės apie jūsų veiklą galės sužinoti iš jūsų pateiktos informacijos – komunikacijos specialistų reikšmė čia tik auga.

Nekalbėsi tu, kalbės už tave

Komunikacijos specialistai žino liūdną tiesą – jei nekalbėsi tu, tai už tave kalbės kiti. Ir dažniausiai ne tai, ką tu nori pasakyti. Ši problema paaštrėja organizacijai išgyvenant permainų laikotarpį: natūraliai išauga informacijos poreikis, todėl jei jis nepatenkinamas, tuomet platinami gandai arba kiti pateikia organizacijai nepalankias žinias. Tai gali pakenkti ne tik įstaigos ar įmonės reputacijai, tačiau ir suskaldyti organizaciją iš vidaus – darbuotojai labiausiai seka naujienas ir daro išvadas.

Komunikacijos specialistai žino, kad geriausia reaguoti proaktyviai ir pirmiems pateikti savo poziciją – kas pirmesnis įsitvirtins žmonių sąmonėje, tas gali tikėtis palenkti visuomenę į savo pusę. Tam reikia tiek komunikacinės strategijos, tiek komunikacijos profesionalų dalyvavimo strateginiame sprendimų priėmimų lygmenyje, tiek nepriekaištingo komunikacijos plano išpildymo.

Svarbu ne tik, ką sakau, bet ir kaip

Dažnai susiduriama su klausimu, kam reikalingas komunikacijos specialistas, jei konkrečios srities ekspertas lyg ir pats gali pakomentuoti situaciją ar įvykį – neva jis turi daug platesnį techninių žinių bagažą. Visgi, komunikacijos specialistas pateikia faktus ne tik atsižvelgdamas į organizacijos interesus, bet ir daug geriau pažįsta auditoriją, kuriai ta informacija skiriama.

Būtent todėl komunikacija yra vadybinė funkcija, o ne tik techninė – techniniai įgūdžiai yra svarbu, tačiau daug svarbiau galvoti iš organizacijos pozicijų.

Kas išgelbės organizaciją?

Labiausiai poreikis komunikacijai išryškėja per krizines situacijas. Jas dažnai sukelia pačios organizacijos veiksmai. Pavyzdžiui, paskutinis plačiai nuskambėjęs įvykis, kuris apskriejo pasaulinę žiniasklaidą, buvo „United Airlines“ darbuotojų veiksmai, kuomet iš lėktuvo buvo ištemptas pas pacientus vykęs gydytojas.

Vidinės skrydžių bendrovės taisyklės leido išlaipinti keleivį, tačiau visuomenė tai suprato kaip smurto aktą prieš klientą. Tiek tradicinėje žiniasklaidoje, tiek socialiniuose tinkluose plito filmuoti vaizdai, kaip apsaugos darbuotojai tempia pagyvenusį vyriškį iš lėktuvo.

Benzino į ugnį dar šliukštelėjo „United Airlines“ vadovo žodžiai, kad darbuotojai elgėsi pagal taisykles ir kaltas klientas. Socialiniuose tinkluose prasidėjo judėjimas, kurio dalyviai teigė daugiau niekada neskrisiantys šios kompanijos lėktuvais. Kadangi bendrovė yra kotiruojama akcijų biržoje, jos vertė pradėjo smukti...

Koks bebūtų krizės pobūdis, tačiau jis sprendžiamas komunikacinėmis priemonėmis: svarbu ne tik daryti teisingus veiksmus, tačiau apie tai informuoti suinteresuotas puses. Kad tai būtų padaryta, reikalingos trys dedamosios: kompetencija, greita reakcija ir tinkamas turinys. Nuo komunikacijos intensyvumo, greitos reakcijos ir įtikinamumo priklauso, kiek nuostolių patirsite ir ar pakeisite nuomonę apie save, ar ji įsisenės.

Kas kalbėsis su interesuotomis grupėmis?

Organizacija neplūduriuoja ore. Iš jos veda gijos – į klientus ir užsakovus, visuomenę, bendruomenes, investuotojus, darbuotojus, nevyriausybines organizacijas, tiekėjus ir kitas grupes. Visi šie ryšiai palaikomi per bendravimą, kuris turi būti nuoseklus ir nuolatinis.

Visoms šioms grupėms reikalinga skirtinga informacija apie jūsų veiklą. Jei pardavimo vadybininkas sugebės užtikrinti bendravimą su klientais, ar jis tai sugebės padaryti ir su nevyriausybine organizacija, kuriai rūpi jūsų įmonės ekologiniai veiklos aspektai?

Kaip rodo patirtis, organizuotos suinteresuotos grupės gali tapti puikiais sąjungininkais, jei jos operatyviai informuojamos apie permainas ir atsižvelgiama į jų nuomonę. Ir atvirkščiai – jos gali tapti kliuviniu, jei yra ignoruojamos, su jomis nereguliariai bendraujama. Komunikacijos profesionalų užduotis yra palaikyti nuolatinius ryšius su tokiomis grupėmis, kad jas vienas pirmųjų pasiektų informacija.

Įžvalgos autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė ir draudimo bendrovės „Ergo“ korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
2018.07.01
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau