Ryšiai su visuomene: tarp pagalbininko ir kliuvinio

Publikuota: 2017-03-05
Germanas Kavalskis, Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos tarybos narys.
Germanas Kavalskis, Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos tarybos narys.
 

Ryšių su visuomene specialisto labiau reikia organizacijai nei žurnalistams. Pastariesiems toks atstovas yra labiau kliuvinis, trukdantis greitai ir tiesiai susisiekti su aukščiausio lygio vadovais, kai reikia skubaus komentaro.

Ši tezė nuskambėjo viename iš paskutiniųjų Ryšių su visuomene specialistų sąjungos organizuoto diskusijų klubo su žurnalistais metu. Komunikacijos specialistams tai skamba šokiruojančiai, bet tokia yra gyvenimo tiesa. Žurnalistai nori gauti informacijos čia ir dabar, geriausiai tiesiai iš atsakingo žmogaus, kuris kartais gali pasakyti daugiau nei reikia. Todėl žurnalistus ne visada žavi mintis, kad dėl informacijos reikia kreiptis į tarpininką, kuris neskubės su atsakymu, o galiausiai gali suteikti tik dalinę ar mažiau naudingos informacijos.

Iš kitos pusės organizacijos taip pat sau kelia klausimą ar žurnalisto paklausimai jas įpareigoja suteikti informacijos, o svarbiausia, kiek jos suteikti? Tokios organizacijos yra įsidiegusios informacijos suteikimo filtrus – ryšių su visuomene specialistus, kurie turi užtikrinti, kad nebūtų pasakyta daugiau nei reikia.

Būtent nuo šių žmonių kompetencijos ir gebėjimų priklauso, kaip greitai jie gali sustyguoti organizacijos veiklą, kad taptų pagrindiniais informacijos suteikimo šaltiniais žurnalistams. Reikia pripažinti tai yra sudėtinga, nes visada bus ta informacijos paklaidos dalis, kuri nepraeis atsakingo už komunikaciją žmogaus filtro ir informacija bus suteikiama tiesiogiai.

Iš skirtingų pusių

Ne visi organizacijų vadovai yra linkę visada klausytis ryšių su visuomene specialistų patarimų, todėl pastariesiems reikia dirbti ne tik su žurnalistais, bet ir su įmonės atstovais, kad nebūtų suteikiama nesuderinta informacija. Tai yra dar didesnis iššūkis – įtikinti vadovus nepriiminėti vienašališkų sprendimų.

Ryšių su visuomene specialistai ir žurnalistai dirba panašiais principais: informacija suteikiama tikintis, kad ja nebus pasinaudota netinkamai, taip pat svarbus yra ir pasitikėjimo klausimas, nes ne visiems žurnalistams gali būti suteikiama vienoda informacija. Ryšių su visuomene specialistas privalo numatyti galimas rizikas, ir tuo remiantis priimti sprendimus, kokią informaciją galima skelbti, o kokios – ne.

Kaip būtų galima apibūdinti tokius santykius? Labiausiai tinkantis žodis būtų – dalykiškai. Tiek ryšių su visuomene specialistai, tiek žurnalistai siekia konstruktyvaus bendradarbiavimo teikiant ar gaunant informaciją. Tam būtina pagarba ir netgi tam tikras pasitikėjimas vienas kitu, kuris įgaunamas su laiku ir esant ilgalaikiam bendradarbiavimui.

Abi pusės nori išlaikyti dalykiškus, kartais net draugiškus santykius, tačiau būtina suprasti, kad negalima tuo piktnaudžiauti. Dar pasitaiko atvejų, kai pateikiama neteisinga ar iškraipyta informacija, tiesa, jų būna vienetai, tačiau ji pasitaiko. Kaip ir pasitaiko atvejų, kai organizacijos samdydamos ryšių su visuomene specialistus pirmiausia domisi, kiek redaktorių tas žmogus asmeniškai pažįsta, ar samdomi buvę žurnalistai tikintis, kad taip padės užtikrinti geresnį patekimą į žiniasklaidos kanalus.

Visi šie dalykai parodo, kad žiniasklaida yra įvairi, todėl skiriasi ir jų požiūris į organizacijas, naujienų rengimą ir pateikimą. Ne mažiau svarbus dalykas yra ir organizacijos požiūris į ryšius su žiniasklaida, į ryšių su visuomene specialistą. Kartais jis suprantamas tik kaip informacijos perteikimo šaltinis, o ne asmuo, kuris formuoja organizacijos komunikacijos strategiją ir vizijas.

Šios įžvalgos autorius – Germanas Kavalskis, Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos tarybos narys, ryšių su visuomene agentūros „Avenire“ vyriausias projektų vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12
Keičiantis „Facebook“ laimės įmonės, kurių vadovai ir darbuotojai kalba 5

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų...

Rinkodara
2018.02.10
Didesnį pliusą deda TV reklamai nei „Facebook“ ar „Youtube“ Premium 5

Australijoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip per TV, „Youtube“ ar „Facebook“ matyta...

Rinkodara
2018.02.07
Nauja verslo sritis – žmogiškųjų išteklių rinkodara Premium

Šiandien – geriausi darbuotojų laikai. Ne tik Vakarų, bet ir Lietuvos bendrovės priverstos elgtis su...

Vadyba
2018.02.07
Linas Šiautkulis lieka prie LiMA vairo

Lietuvos marketingo asociacijos LiMA pirmininku antrajai kadencijai vienbalsiai buvo perrinktas Linas...

Rinkodara
2018.02.06
Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros 3

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir...

Rinkodara
2018.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau