Paradoksai – į Lietuvą vilioja ir Slovakijos vaizdais

Publikuota: 2017-02-10
Nuotrauka iš socialinių tinklų.
Nuotrauka iš socialinių tinklų.

Naujojo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio šūkio „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija socialiniuose tinkluose apkarto – internautai kandžiai atsiliepia apie vietoj lietuviškų vaizdų pasitelktas nuotraukas iš kitų šalių. Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.

Pavyzdžiui, nuotrauką, kuri neva vilioja žiemišku vaizdu Neringoje, galima rasti fotobanke „Shutterstock“, o šis kadras yra padarytas Slovakijoje, o tokių nuotraukų yra ne viena.

Kaip aiškina Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė, 12 mėnesių truksiančio projekto apimtyje kaip atskira veikla yra numatytas 350 originalių nuotraukų sukūrimas, kurios su visomis autorinėmis teisėmis bus perduotos departamentui, tačiau bendra per metus panaudotinų vizualų apimtis viršys 700 vienetų (iš kurių originalios sudarys 50%).

„Todėl kaip užsakovas neprieštaraujame tiekėjo atrinktų nuotraukų, tiesiogiai iliustruojančių arba apibendrintai simbolizuojančių įrašų turinį, pirkimui iš foto bazių“, – teigia p. Butkuvienė.

Sėkmė su didžiausia kaina

Pernai metų gale departamento skelbtą komunikacijos socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose ir turinio rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo dviejų įmonių konsorciumas – UAB „Open Agency“ ir UAB „Turinio rinkodara“ (prekės ženklas „The Chocolate“) – pasiūlęs didžiausią kainą, 139.682 Eur.

Pagal sutartį „Open Agency“ teikia žiniasklaidos planavimo paslaugas, o socialinių tinklų profilius „Lithuania. Real is Beautiful“ ir „Lietuva. O čia ar buvai?“ administruoja „The Chocolate“. Pastaroji bendrovė ir rūpinasi socialinių tinklų komunikacija bei pasitelkė ne vieną nuotrauką darytą ne Lietuvoje.

Komunikacijos anglų ir lietuvių kalbomis „Facebook“ socialinio tinklo paskyrose kaina, kaip teigia Valstybinis turizmo departamentas, siekia 5.700 Eur (su PVM), o 350 originalių fotografijų sukūrimas – 6.300 Eur (su PVM). Likę darbai – integruotų turinio rinkodaros kampanijų internete kūrimas, komunikacija „Instagram“, „Youtube“, reklaminių kampanijų kūrimas ir t.t.

Kaip priduria p. Butkuvienė, per mėnesį kiekvienoje „Facebook“ paskyroje tiekėjas įsipareigojo skelbti ne mažiau kaip po 20 įrašų ir pirkti reklamą įrašų pasiekiamumui didinti.

Konkurse dalyvavusios, bet antroje vietoje likusios bendrovės „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas, teigia, kad ne nuoskaudų ieško čia. „Tačiau situacija iš tiesų absurdiška, juolab, kad ne vienas iš pastarųjų kelių metų Valstybinio turizmo departamento konkursų tikrai kelia dviprasmiškų klausimų“, – kalba p. Žakas.

Konkurso sąlygos tarsi nepažeidžiamos, tačiau lieka atviras klausimas, ar dera Lietuvą reklamuoti vaizdais iš kitų šalių.

Pasak Tomo Nemūros, „The Chocolate“ vadovo, įsigytų iš fotobanko minimų vaizdų užduotis paprasta – vizualizuoti žinutes socialiniame tinkle žiemos pramogas.

„Tai ką, esame įsipareigoję – padaryti unikalias nuotraukas, – tai ir atliksime, tačiau procesas dar tik prasideda, neturime didelės foto bazės, tad esamai komunikacijai naudojame ir savo turimas, ir užsakovo nuotraukas, dalį jų įsigijome iš foto bankų, juolab, kad tokia galimybė yra numatyta ir mūsų bendradarbiavimo sutartyje“, – kalba p. Nemūra.

Kilus pasipiktinimo bangai internete, p. Nemūra žada šias nuotraukas išimti ir jas pakeisti originaliomis savo sąskaita.

„Siekdami maksimalaus aiškumo būsimame turinyje, publikuodami vizualus nurodysime nuotraukos kilmės šaltinį. Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – kalba p. Nemūra.

FOTOGALERIJA Internautų pasipiktinimo banga. (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau