Netikros nuotraukos išvertė iš posto Turizmo departamento vadovę

Publikuota: 2017-02-10
Jurgita Kazlauskienė, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė po nuotraukų skandalo traukiasi iš savo pareigų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jurgita Kazlauskienė, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė po nuotraukų skandalo traukiasi iš savo pareigų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Po netikrų nuotraukų skandalo traukiasi Turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė. Ne lietuviškais vaizdais buvo komunikuojama naujojo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio šūkio „Lithuania. Real is beautiful“ puslapiuose socialiniame tinkle.

Apie atsistatydinimą p. Kazlauskienė pranešė po susitikimo su ūkio ministru Mindaugu Sinkevičiumi.

Iš posto valdininkę išvertusio skandalo priešistorė – pernai metų gale departamento skelbtas komunikacijos socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose ir turinio rinkodaros paslaugų teikimo konkursas, kurį laimėjo dviejų įmonių konsorciumas – UAB „Open Agency“ ir UAB „Turinio rinkodara“ (prekės ženklas „The Chocolate“) – pasiūlęs didžiausią kainą, 139.682 Eur.

Pagal sutartį „Open Agency“ teikia žiniasklaidos planavimo paslaugas, o socialinių tinklų profilius „Lithuania. Real is Beautiful“ ir „Lietuva. O čia ar buvai?“ administruoja „The Chocolate“. Pastaroji bendrovė ir rūpinasi socialinių tinklų komunikacija bei pasitelkė ne vieną nuotrauką darytą ne Lietuvoje.

Pavyzdžiui, nuotrauką, kuri neva vilioja žiemišku vaizdu Neringoje, galima rasti fotobanke „Shutterstock“, o šis kadras yra padarytas Slovakijoje.

Kaip aiškina Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė, 12 mėnesių truksiančio projekto apimtyje kaip atskira veikla yra numatytas 350 originalių nuotraukų sukūrimas, kurios su visomis autorinėmis teisėmis bus perduotos departamentui, tačiau bendra per metus panaudotinų vizualų apimtis viršys 700 vienetų (iš kurių originalios sudarys 50%).

„Todėl kaip užsakovas neprieštaravome tiekėjo atrinktų nuotraukų, tiesiogiai iliustruojančių arba apibendrintai simbolizuojančių įrašų turinį, pirkimui iš foto bazių“, – teigia p. Butkuvienė.

Savo ruožtu, kilus pasipiktinimo bangai internete, Tomas Nemūra, „The Chocolate“ šį rytą pažadėjo šias nuotraukas išimti ir jas pakeisti originaliomis savo sąskaita.

„Siekdami maksimalaus aiškumo būsimame turinyje, publikuodami vizualus nurodysime nuotraukos kilmės šaltinį. Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – kalbėjo p. Nemūra.

Užkliuvo visiems

Tačiau šios nuotraukos sukėlė didžiulę pasipiktininimo audrą internete, prie to prisidėjo ir premjeras Saulius Skvernelis, savo „Facebook“ paskyroje pasidalijęs Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame Vyriausybės pastate Karoliniškėse“.

„O dabar rimtai. Dėl „Real is beautiful“ ryte Ūkio ministerijai duotas pavedimas ištirti tiek šį konkretų pirkimą už 140.000 Eur, tiek ir kitus jai pavaldaus Turizmo departamento pirkimus. Laukiu atsakymo, kodėl taip nutiko ir kas už tai atsakingas. Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė“, – savo paskyroje „Facebook“ parašė ministras pirmininkas.

Pasak ūkio ministro p. Sinkevičiaus, sprendimas trauktis priimtas abipusiu sutarimu. Apie tai, kad bus siūloma VTD direktorei trauktis iš pareigų, pradėti vidaus tyrimą dėl įvykdyto viešojo pirkimo ir atlikti išsamų VTD vidaus auditą, šiandien anksti ryte buvo informuotas ir Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

Sprendimas trauktis iš pareigų priimtas dėl VTD pernai įvykdyto rinkodaros socialiniuose tinkluose viešųjų pirkimų konkurso – Lietuvai reklamuoti socialiniuose tinkluose buvo naudojamos su Lietuva nesusijusios nuotraukos. Ponia Kazlauskienė VTD vadovavo nuo 2015 m. sausio.

VŽ rašė, kad komunikacijos anglų ir lietuvių kalbomis „Facebook“ socialinio tinklo paskyrose kaina, kaip teigia Valstybinis turizmo departamentas, siekia 5.700 Eur (su PVM), o 350 originalių fotografijų sukūrimas – 6.300 Eur (su PVM). Likę darbai konkurso, kurio vertė bemaž 140.000 Eur – integruotų turinio rinkodaros kampanijų internete kūrimas, komunikacija „Instagram“, „Youtube“, reklaminių kampanijų kūrimas ir t.t.

FOTOGALERIJA Internautų pasipiktinimo banga. (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
Alkoholio reklamos kovos keliasi į parduotuves Premium 2

Po mažiau nei mėnesio įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, leidėjai bus įpareigoti išimti iš prekybos...

Rinkodara
2017.12.06
Didžiausi atlyginimai sektoriuje: dosniausi darbuotojų stoka nesiskundžia Premium

Iš rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonių didžiausią atlyginimą šį spalį mokėjo žiniasklaidos...

Rinkodara
2017.12.05
„Real is beautiful“ verčia naują komunikacijos lapą Premium

Nuo šio gruodžio socialinio tinklo „Facebook“ paskyros „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija rūpinasi...

Rinkodara
2017.12.04
Komunikacijos vertė verslui – didžiulė, bet dar ne visada matuojama 1

Mažai kas abejoja, kad efektyvi komunikacija verslo organizacijose nėra tik gražus aksesuaras, o verslo...

Rinkodara
2017.12.02
„Deeper“ apie pardavimus: iššūkiai, kuriuos teko įveikti Premium

Geri pardavėjai yra universalūs kariai. Jie yra profesionalūs ir prie derybų stalo, lankstūs ir mobilūs, kai...

Rinkodara
2017.11.30
„Maximos“ ir „Lidl“ dramos trikampis Premium 9

Šalies mažmeninių prekybos tinklų komunikaciją galima dalyti į dvi dalis – iki „Lidl“ atėjimo į Lietuvą ir po...

Rinkodara
2017.11.29
„Iki“ komunikacijos žingsnis neliko nepastebėtas Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo pasibaigusiai socialinei akcijai „Gera kaina – Geras darbas“ deda pliusą – pavyko...

Rinkodara
2017.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau