Netikros nuotraukos išvertė iš posto Turizmo departamento vadovę

Publikuota: 2017-02-10
Atnaujinta 2017-02-10 11:53
Jurgita Kazlauskienė, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė po nuotraukų skandalo traukiasi iš savo pareigų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jurgita Kazlauskienė, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktorė po nuotraukų skandalo traukiasi iš savo pareigų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Po netikrų nuotraukų skandalo traukiasi Turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė. Ne lietuviškais vaizdais buvo komunikuojama naujojo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio šūkio „Lithuania. Real is beautiful“ puslapiuose socialiniame tinkle.

Apie atsistatydinimą p. Kazlauskienė pranešė po susitikimo su ūkio ministru Mindaugu Sinkevičiumi.

Iš posto valdininkę išvertusio skandalo priešistorė – pernai metų gale departamento skelbtas komunikacijos socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose ir turinio rinkodaros paslaugų teikimo konkursas, kurį laimėjo dviejų įmonių konsorciumas – UAB „Open Agency“ ir UAB „Turinio rinkodara“ (prekės ženklas „The Chocolate“) – pasiūlęs didžiausią kainą, 139.682 Eur.

Pagal sutartį „Open Agency“ teikia žiniasklaidos planavimo paslaugas, o socialinių tinklų profilius „Lithuania. Real is Beautiful“ ir „Lietuva. O čia ar buvai?“ administruoja „The Chocolate“. Pastaroji bendrovė ir rūpinasi socialinių tinklų komunikacija bei pasitelkė ne vieną nuotrauką darytą ne Lietuvoje.

Pavyzdžiui, nuotrauką, kuri neva vilioja žiemišku vaizdu Neringoje, galima rasti fotobanke „Shutterstock“, o šis kadras yra padarytas Slovakijoje.

Kaip aiškina Turizmo departamento atstovė spaudai Gerda Butkuvienė, 12 mėnesių truksiančio projekto apimtyje kaip atskira veikla yra numatytas 350 originalių nuotraukų sukūrimas, kurios su visomis autorinėmis teisėmis bus perduotos departamentui, tačiau bendra per metus panaudotinų vizualų apimtis viršys 700 vienetų (iš kurių originalios sudarys 50%).

„Todėl kaip užsakovas neprieštaravome tiekėjo atrinktų nuotraukų, tiesiogiai iliustruojančių arba apibendrintai simbolizuojančių įrašų turinį, pirkimui iš foto bazių“, – teigia p. Butkuvienė.

Savo ruožtu, kilus pasipiktinimo bangai internete, Tomas Nemūra, „The Chocolate“ šį rytą pažadėjo šias nuotraukas išimti ir jas pakeisti originaliomis savo sąskaita.

„Siekdami maksimalaus aiškumo būsimame turinyje, publikuodami vizualus nurodysime nuotraukos kilmės šaltinį. Tais atvejais, kai nuotrauka bus sukurta specialiai užsakovui ar nupirkta perimant visas autorines teises – nurodysime pilną autorystę, tais atvejais kai nuotrauką naudosime iš foto banko, nurodysime ir foto banką. Geografinė nuotraukos sukūrimo nuoroda aprašyme taip pat pridės aiškumo“, – kalbėjo p. Nemūra.

Užkliuvo visiems

Tačiau šios nuotraukos sukėlė didžiulę pasipiktininimo audrą internete, prie to prisidėjo ir premjeras Saulius Skvernelis, savo „Facebook“ paskyroje pasidalijęs Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame Vyriausybės pastate Karoliniškėse“.

„O dabar rimtai. Dėl „Real is beautiful“ ryte Ūkio ministerijai duotas pavedimas ištirti tiek šį konkretų pirkimą už 140.000 Eur, tiek ir kitus jai pavaldaus Turizmo departamento pirkimus. Laukiu atsakymo, kodėl taip nutiko ir kas už tai atsakingas. Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė“, – savo paskyroje „Facebook“ parašė ministras pirmininkas.

Pasak ūkio ministro p. Sinkevičiaus, sprendimas trauktis priimtas abipusiu sutarimu. Apie tai, kad bus siūloma VTD direktorei trauktis iš pareigų, pradėti vidaus tyrimą dėl įvykdyto viešojo pirkimo ir atlikti išsamų VTD vidaus auditą, šiandien anksti ryte buvo informuotas ir Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

Sprendimas trauktis iš pareigų priimtas dėl VTD pernai įvykdyto rinkodaros socialiniuose tinkluose viešųjų pirkimų konkurso – Lietuvai reklamuoti socialiniuose tinkluose buvo naudojamos su Lietuva nesusijusios nuotraukos. Ponia Kazlauskienė VTD vadovavo nuo 2015 m. sausio.

VŽ rašė, kad komunikacijos anglų ir lietuvių kalbomis „Facebook“ socialinio tinklo paskyrose kaina, kaip teigia Valstybinis turizmo departamentas, siekia 5.700 Eur (su PVM), o 350 originalių fotografijų sukūrimas – 6.300 Eur (su PVM). Likę darbai konkurso, kurio vertė bemaž 140.000 Eur – integruotų turinio rinkodaros kampanijų internete kūrimas, komunikacija „Instagram“, „Youtube“, reklaminių kampanijų kūrimas ir t.t.

FOTOGALERIJA Internautų pasipiktinimo banga. (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
2018.07.01
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau