Rengs ryšių su visuomene žodyną

Publikuota: 2016-04-13
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos suburta darbo grupė, laimėjo Valstybinės lietuvių kalbos komisijos skelbtą konkursą, parengti aiškinamąjį ryšių su visuomene terminų žodyną, kuriuo siekiama susisteminti ir suvienodinti šios srities terminiją.

Žodyną nuspręsta rengti atsižvelgus į tai, kad ryšiai su visuomene yra palyginti nauja sritis Lietuvoje ir jos terminija nėra nusistovėjusi, neretai vartojami netaisyklingi ir neteiktini žodžiai, žargonybės, svetimybės. Be to, tos pačios sąvokos yra įvardijamos skirtingai, egzistuoja daug terminų variantų.

„Profesinis žodynas ir aiški bei taisyklinga terminija – mūsų įvaizdžio ir reputacijos klausimas. Ryšiai su visuomene kaip disciplina šalyje pereina į kitą brandos etapą, todėl svarbu aiškiai apibrėžti pagrindinius terminus ir taip suvienodinti požiūrį į svarbiausius profesinius klausimus konceptualiu lygmeniu. Susistemintos terminijos poreikį geriausiai iliustruoja tai, kad net patys komunikacijos specialistai nesutaria dėl srities pavadinimo – ar tai yra ryšiai su visuomene, ar viešieji ryšiai“, – Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos (LRVS) pranešime teigia Orijana Mašalė, tarybos pirmininkė.

Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) pirmininkės Daivos Vaišnienės nuomone, ryšių su visuomene specialistai ir viešosios erdvės tyrėjai kasdien susiduria su medijų įvairove, kuriai paaiškinti ir pavadinti reikalinga vienodi terminai.

Pasak jos, atlikus darbą, kuriuo būtų papildyta, išplėsta profesinės kalbos žodynų terpė, žodyną svarstys VLKK, ir komunikacijos srities terminais ne tik bus papildytas Lietuvos Respublikos terminų bankas, bet ir atnaujinta dabartinė lietuvių kalba.

Žodyno rengimo projektui vadovauja Toma Lipskytė, metodologiniais ryšių su visuomene srities klausimais konsultuoja doc. dr. Renata Matkevičienė. Darbo grupę taip pat sudaro LRVS narės Orinta Barkauskaitė, Birutė Norvaišienė, Gabija Vaičeliūnaitė ir Lietuvių kalbos instituto terminologė Jolanta Gaivenytė-Butler.

Konsultacijas teiks komunikacijos specialistai, rinkodaros, žiniasklaidos ir žiniasklaidos planavimo srityse dirbantys ekspertai. Žodyną sudarys daugiau nei 600 ryšių su visuomene srities terminų.

2000 m. įsteigta LRVS vienija beveik 200 privačiame ir viešajame sektoriuje dirbančių ryšių su visuomene specialistų visoje Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
Alkoholio reklamos kovos keliasi į parduotuves Premium 2

Po mažiau nei mėnesio įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, leidėjai bus įpareigoti išimti iš prekybos...

Rinkodara
2017.12.06
Didžiausi atlyginimai sektoriuje: dosniausi darbuotojų stoka nesiskundžia Premium

Iš rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonių didžiausią atlyginimą šį spalį mokėjo žiniasklaidos...

Rinkodara
2017.12.05
„Real is beautiful“ verčia naują komunikacijos lapą Premium

Nuo šio gruodžio socialinio tinklo „Facebook“ paskyros „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija rūpinasi...

Rinkodara
2017.12.04
Komunikacijos vertė verslui – didžiulė, bet dar ne visada matuojama 1

Mažai kas abejoja, kad efektyvi komunikacija verslo organizacijose nėra tik gražus aksesuaras, o verslo...

Rinkodara
2017.12.02
„Deeper“ apie pardavimus: iššūkiai, kuriuos teko įveikti Premium

Geri pardavėjai yra universalūs kariai. Jie yra profesionalūs ir prie derybų stalo, lankstūs ir mobilūs, kai...

Rinkodara
2017.11.30
„Maximos“ ir „Lidl“ dramos trikampis Premium 9

Šalies mažmeninių prekybos tinklų komunikaciją galima dalyti į dvi dalis – iki „Lidl“ atėjimo į Lietuvą ir po...

Rinkodara
2017.11.29
„Iki“ komunikacijos žingsnis neliko nepastebėtas Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo pasibaigusiai socialinei akcijai „Gera kaina – Geras darbas“ deda pliusą – pavyko...

Rinkodara
2017.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau