Rengs ryšių su visuomene žodyną

Publikuota: 2016-04-13
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos suburta darbo grupė, laimėjo Valstybinės lietuvių kalbos komisijos skelbtą konkursą, parengti aiškinamąjį ryšių su visuomene terminų žodyną, kuriuo siekiama susisteminti ir suvienodinti šios srities terminiją.

Žodyną nuspręsta rengti atsižvelgus į tai, kad ryšiai su visuomene yra palyginti nauja sritis Lietuvoje ir jos terminija nėra nusistovėjusi, neretai vartojami netaisyklingi ir neteiktini žodžiai, žargonybės, svetimybės. Be to, tos pačios sąvokos yra įvardijamos skirtingai, egzistuoja daug terminų variantų.

„Profesinis žodynas ir aiški bei taisyklinga terminija – mūsų įvaizdžio ir reputacijos klausimas. Ryšiai su visuomene kaip disciplina šalyje pereina į kitą brandos etapą, todėl svarbu aiškiai apibrėžti pagrindinius terminus ir taip suvienodinti požiūrį į svarbiausius profesinius klausimus konceptualiu lygmeniu. Susistemintos terminijos poreikį geriausiai iliustruoja tai, kad net patys komunikacijos specialistai nesutaria dėl srities pavadinimo – ar tai yra ryšiai su visuomene, ar viešieji ryšiai“, – Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos (LRVS) pranešime teigia Orijana Mašalė, tarybos pirmininkė.

Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) pirmininkės Daivos Vaišnienės nuomone, ryšių su visuomene specialistai ir viešosios erdvės tyrėjai kasdien susiduria su medijų įvairove, kuriai paaiškinti ir pavadinti reikalinga vienodi terminai.

Pasak jos, atlikus darbą, kuriuo būtų papildyta, išplėsta profesinės kalbos žodynų terpė, žodyną svarstys VLKK, ir komunikacijos srities terminais ne tik bus papildytas Lietuvos Respublikos terminų bankas, bet ir atnaujinta dabartinė lietuvių kalba.

Žodyno rengimo projektui vadovauja Toma Lipskytė, metodologiniais ryšių su visuomene srities klausimais konsultuoja doc. dr. Renata Matkevičienė. Darbo grupę taip pat sudaro LRVS narės Orinta Barkauskaitė, Birutė Norvaišienė, Gabija Vaičeliūnaitė ir Lietuvių kalbos instituto terminologė Jolanta Gaivenytė-Butler.

Konsultacijas teiks komunikacijos specialistai, rinkodaros, žiniasklaidos ir žiniasklaidos planavimo srityse dirbantys ekspertai. Žodyną sudarys daugiau nei 600 ryšių su visuomene srities terminų.

2000 m. įsteigta LRVS vienija beveik 200 privačiame ir viešajame sektoriuje dirbančių ryšių su visuomene specialistų visoje Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau