„Metų prekės ženklas“: efektyviausiai komunikuoja „Maybelline“

Publikuota: 2016-03-09
Akvilė Katilienė, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės UAB „Mediaskopas“ analizės vadovė Baltijos šalims: „Įvertinus kiekybės ir kokybės parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Akvilė Katilienė, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės UAB „Mediaskopas“ analizės vadovė Baltijos šalims: „Įvertinus kiekybės ir kokybės parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Metų prekės ženklo 2016“ konkurso finalininkų paminėjimų skaičius žiniasklaidoje kelerius metus iš eilės mažėjo, o socialinėje erdvėje minėjimų skaičius neaugo. Prekių ženklams stinga originalumo bendraujant su klientais socialinėje erdvėje.

Iš finalininkų efektyviausia komunikacija išsiskyrė „Maybelline“. Ši kosmetikos gamintoja buvo matoma tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje.

Pasak Akvilės Katilienės, žiniasklaidos stebėsenos UAB „Mediaskopas“ analizės vadovės Baltijos šalims, likusiems finalininkams pritrūko vientisumo komunikuojant tradicinėje žiniasklaidoje ir socialinėje erdvėje. Pavyzdžiui, tradicinėje žiniasklaidoje visus aplenkęs „Volfas Engelman“ ne įmonės prižiūrimoje socialinėje erdvėje buvo paminėtas vos keletą kartų, o ir savo „Facebook“ paskyros neišnaudojo bendrauti su vartotojais. Panašiai elgėsi ir „Vilniaus paukštyno“ prekių ženklas, tik šis aktyviau naudojo savo valdomus socialinės medijos kanalus, tačiau kituose tinklaraščiuose, forumuose nebuvo paminėtas nė karto.

Mažiau tradicinių kanalų

„Mediaskopas“ tyrė visų konkurso „Metų prekės ženklas 2016“ finalininkų, 34-ių greitai vartojamų produktų prekių ženklų, komunikaciją tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje šį vasarį. Komunikacija buvo vertinama pagal kiekybės ir kokybės parametrus – paminėjimų skaičių, pasiektą auditoriją, įvaizdį, prekių ženklo matomumą ir paveikumą. Į šio tyrimo rezultatus bus atsižvelgta renkant sėkmingiausią metų prekių ženklą.

Tyrimas rodo, kad finalininkų komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje menksta: analizuotų prekių ženklų minėjimų skaičius spaudoje, internete bei radijuje ir televizijoje kiekvienais metais mažėja (2013 m. – 394, 2014 m. – 331, 2015 m. – 230, 2016 m. – 214), tačiau šis procesas nevyksta socialinės medijos sąskaita.

„Socialinėje medijoje paminėjimų skaičius išlieka panašus, tai rodo, kad dauguma prekių ženklų šį kanalą yra atradę ir nuosekliai, be ypatingų šuolių čia komunikuoja. Nors socialinės žiniasklaidos svarba auga, čia jaučiamas šioks toks chaosas, ypač kalbant apie valdomą socialinę žiniasklaidą, t. y. pačių įmonių profilius. Pasidavusios visuotinei būtinybei turėti profilį, įmonės jį ir turi, tačiau neretai pritrūksta jėgų, laiko, o gal ir žinių profiliui valdyti“, – aiškina p. Katilienė. Anot jos, apibendrinus bendrą įmonių „Facebook“ profilių vaizdą, išryškėja kelios pagrindinės klaidos.

Pirma, profilis skirtas produktui, tačiau beveik nenaudojamas nei dalytis informacija apie tą produktą, nei vartotojų atsiliepimams apie jį sužinoti. Dažnos žinutės nagrinėtuose profiliuose – bendro pobūdžio pasveikinimai. Dar vienas dažnai pasitaikantis pranešimų tipas – kas keletą dienų dedami patarimai, ką galima pasidaryti pusryčiams, pietums, vakarienei, arba aiškinama, su kuo tinkamas vartoti tas produktas.

„Analizuojamiems greitojo vartojimo produktams tai tinkama ir sveikintina praktika, tačiau kiek stebina idėjų stygius. Be to, ženklai nekreipia dėmesio į vartotojų reakciją. Nors vartotojai nerodo jokios reakcijos, panašaus pobūdžio informacija dedama ir toliau. Neužtenka X žinučių per Y laikotarpį, reikėtų ieškoti taiklesnio dialogo su vartotojais“, – pataria p. Katilienė. Dar viena tyrimo išvada – ne visi pasauliniai prekių ženklai yra linkę skirti atskirą dėmesį Lietuvos rinkai.

2016 m. vasarį Lietuvos spaudoje, interneto portaluose, radijo ir televizijos laidose bei socialinėje medijoje („Facebook“ ir „Twitter“, tinklaraščiuose, forumuose, interneto portalų komentaruose) užfiksuotas 441 analizuotų prekės ženklų paminėjimas: 214 – tradicinėje žiniasklaidoje (jai priskiriamas ir internetas) ir 227 – socialinėje erdvėje. Aktyviausi čia buvo delfi.lt komentatoriai ir supermama.lt forumo dalyviai.

Skirtingi lyderiai

Įvertinus kiekybinius ir kokybinius parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Geriausiu įvaizdžiu nepriklausomoje socialinėje medijoje galėjo pasigirti „Maybelline“, „Huggies“ ir „Paulig“ prekių ženklai. „Maybelline“ dažnai teigiamai vartotojai minėjo forumuose, o ir jų pačių paskyroje, turinčioje daugiau nei 56.000 vartotojų, netrūko akcijų bei konkursų.

„Tiesa, dideliu aktyvumu jie nepasižymėjo, tačiau sveikintina, kad prekių ženklas matomas tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje ir kryptingai siekia tikslinės moteriškos auditorijos“, – pabrėžia p. Katilienė.

infogr.am::konkursas-6646336

Analizuojant valdomą socialinę mediją, dideliu aktyvumu, originalumu bei šiltu bendravimu tarp finalininkų išsiskiria „Beatos virtuvė“ – jos „Facebook“ paskyra turi daugiau kaip 177.000 vartotojų.

„Kiti didieji prekių ženklai dažnai pernelyg valdiški ir sekėjų gretas skaičiuoja gerokai mažesnes, pavyzdžiui, „Kalnapilis“ – 70.000, „Vilkyškių“ – 37.000, „Alita“ – 15.000“, – vardija p. Katilienė.

Kartais ir vieno užtenka

Dauguma finalininkų vis tebesiorientuoja į „Facebook“, vos keli komunikuoja ir „Instagram“, „Pinterest“ ar „Youtube“.

„Tačiau tai nėra labai blogai, verčiau viename kanale komunikaciją išplėtoti iki gero, profesionalaus lygio ir tik tada žengti į kitą kanalą“, – pataria p. Katilienė

Arijus Žakas, skaitmeninių paslaugų agentūros „Socialus marketingas“ direktorius, antrina, kad daugelio prekių ženklų investicijos į socialinius tinklus akivaizdžiai auga.

„Tai lemia ir padidėjusios reklamos kainos čia, taip pat prekių konkurencija. Nebeužtenka pasamdyti studento už 150 Eur per mėnesį, – šypsosi p. Žakas. – Vartotojai socialiniuose tinkluose darosi vis reiklesni: nebenori gauti nereikalingo, nevertingo turinio.“

infogr.am::konkursas_socialine_medija

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
10:39
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
Alkoholio reklamos kovos keliasi į parduotuves Premium 2

Po mažiau nei mėnesio įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, leidėjai bus įpareigoti išimti iš prekybos...

Rinkodara
2017.12.06
Didžiausi atlyginimai sektoriuje: dosniausi darbuotojų stoka nesiskundžia Premium

Iš rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonių didžiausią atlyginimą šį spalį mokėjo žiniasklaidos...

Rinkodara
2017.12.05
„Real is beautiful“ verčia naują komunikacijos lapą Premium

Nuo šio gruodžio socialinio tinklo „Facebook“ paskyros „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija rūpinasi...

Rinkodara
2017.12.04
Komunikacijos vertė verslui – didžiulė, bet dar ne visada matuojama 1

Mažai kas abejoja, kad efektyvi komunikacija verslo organizacijose nėra tik gražus aksesuaras, o verslo...

Rinkodara
2017.12.02
„Deeper“ apie pardavimus: iššūkiai, kuriuos teko įveikti Premium

Geri pardavėjai yra universalūs kariai. Jie yra profesionalūs ir prie derybų stalo, lankstūs ir mobilūs, kai...

Rinkodara
2017.11.30
„Maximos“ ir „Lidl“ dramos trikampis Premium 9

Šalies mažmeninių prekybos tinklų komunikaciją galima dalyti į dvi dalis – iki „Lidl“ atėjimo į Lietuvą ir po...

Rinkodara
2017.11.29
„Iki“ komunikacijos žingsnis neliko nepastebėtas Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo pasibaigusiai socialinei akcijai „Gera kaina – Geras darbas“ deda pliusą – pavyko...

Rinkodara
2017.11.28
LRT veikla – po didinamuoju stiklu Premium 8

Seimo nariai laukia atsakymų į LRT tarybai pateiktus klausimus dėl nacionalinio transliuotojo veiklos ir...

Rinkodara
2017.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau