„Metų prekės ženklas“: efektyviausiai komunikuoja „Maybelline“

Publikuota: 2016-03-09
Akvilė Katilienė, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės UAB „Mediaskopas“ analizės vadovė Baltijos šalims: „Įvertinus kiekybės ir kokybės parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Akvilė Katilienė, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės UAB „Mediaskopas“ analizės vadovė Baltijos šalims: „Įvertinus kiekybės ir kokybės parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Metų prekės ženklo 2016“ konkurso finalininkų paminėjimų skaičius žiniasklaidoje kelerius metus iš eilės mažėjo, o socialinėje erdvėje minėjimų skaičius neaugo. Prekių ženklams stinga originalumo bendraujant su klientais socialinėje erdvėje.

Iš finalininkų efektyviausia komunikacija išsiskyrė „Maybelline“. Ši kosmetikos gamintoja buvo matoma tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje.

Pasak Akvilės Katilienės, žiniasklaidos stebėsenos UAB „Mediaskopas“ analizės vadovės Baltijos šalims, likusiems finalininkams pritrūko vientisumo komunikuojant tradicinėje žiniasklaidoje ir socialinėje erdvėje. Pavyzdžiui, tradicinėje žiniasklaidoje visus aplenkęs „Volfas Engelman“ ne įmonės prižiūrimoje socialinėje erdvėje buvo paminėtas vos keletą kartų, o ir savo „Facebook“ paskyros neišnaudojo bendrauti su vartotojais. Panašiai elgėsi ir „Vilniaus paukštyno“ prekių ženklas, tik šis aktyviau naudojo savo valdomus socialinės medijos kanalus, tačiau kituose tinklaraščiuose, forumuose nebuvo paminėtas nė karto.

Mažiau tradicinių kanalų

„Mediaskopas“ tyrė visų konkurso „Metų prekės ženklas 2016“ finalininkų, 34-ių greitai vartojamų produktų prekių ženklų, komunikaciją tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje šį vasarį. Komunikacija buvo vertinama pagal kiekybės ir kokybės parametrus – paminėjimų skaičių, pasiektą auditoriją, įvaizdį, prekių ženklo matomumą ir paveikumą. Į šio tyrimo rezultatus bus atsižvelgta renkant sėkmingiausią metų prekių ženklą.

Tyrimas rodo, kad finalininkų komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje menksta: analizuotų prekių ženklų minėjimų skaičius spaudoje, internete bei radijuje ir televizijoje kiekvienais metais mažėja (2013 m. – 394, 2014 m. – 331, 2015 m. – 230, 2016 m. – 214), tačiau šis procesas nevyksta socialinės medijos sąskaita.

„Socialinėje medijoje paminėjimų skaičius išlieka panašus, tai rodo, kad dauguma prekių ženklų šį kanalą yra atradę ir nuosekliai, be ypatingų šuolių čia komunikuoja. Nors socialinės žiniasklaidos svarba auga, čia jaučiamas šioks toks chaosas, ypač kalbant apie valdomą socialinę žiniasklaidą, t. y. pačių įmonių profilius. Pasidavusios visuotinei būtinybei turėti profilį, įmonės jį ir turi, tačiau neretai pritrūksta jėgų, laiko, o gal ir žinių profiliui valdyti“, – aiškina p. Katilienė. Anot jos, apibendrinus bendrą įmonių „Facebook“ profilių vaizdą, išryškėja kelios pagrindinės klaidos.

Pirma, profilis skirtas produktui, tačiau beveik nenaudojamas nei dalytis informacija apie tą produktą, nei vartotojų atsiliepimams apie jį sužinoti. Dažnos žinutės nagrinėtuose profiliuose – bendro pobūdžio pasveikinimai. Dar vienas dažnai pasitaikantis pranešimų tipas – kas keletą dienų dedami patarimai, ką galima pasidaryti pusryčiams, pietums, vakarienei, arba aiškinama, su kuo tinkamas vartoti tas produktas.

„Analizuojamiems greitojo vartojimo produktams tai tinkama ir sveikintina praktika, tačiau kiek stebina idėjų stygius. Be to, ženklai nekreipia dėmesio į vartotojų reakciją. Nors vartotojai nerodo jokios reakcijos, panašaus pobūdžio informacija dedama ir toliau. Neužtenka X žinučių per Y laikotarpį, reikėtų ieškoti taiklesnio dialogo su vartotojais“, – pataria p. Katilienė. Dar viena tyrimo išvada – ne visi pasauliniai prekių ženklai yra linkę skirti atskirą dėmesį Lietuvos rinkai.

2016 m. vasarį Lietuvos spaudoje, interneto portaluose, radijo ir televizijos laidose bei socialinėje medijoje („Facebook“ ir „Twitter“, tinklaraščiuose, forumuose, interneto portalų komentaruose) užfiksuotas 441 analizuotų prekės ženklų paminėjimas: 214 – tradicinėje žiniasklaidoje (jai priskiriamas ir internetas) ir 227 – socialinėje erdvėje. Aktyviausi čia buvo delfi.lt komentatoriai ir supermama.lt forumo dalyviai.

Skirtingi lyderiai

Įvertinus kiekybinius ir kokybinius parametrus, efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasarį išsiskyrė „Volfas Engelman“, „Vilniaus paukštynas“ bei „Maybelline“. Geriausiu įvaizdžiu nepriklausomoje socialinėje medijoje galėjo pasigirti „Maybelline“, „Huggies“ ir „Paulig“ prekių ženklai. „Maybelline“ dažnai teigiamai vartotojai minėjo forumuose, o ir jų pačių paskyroje, turinčioje daugiau nei 56.000 vartotojų, netrūko akcijų bei konkursų.

„Tiesa, dideliu aktyvumu jie nepasižymėjo, tačiau sveikintina, kad prekių ženklas matomas tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje ir kryptingai siekia tikslinės moteriškos auditorijos“, – pabrėžia p. Katilienė.

infogr.am::konkursas-6646336

Analizuojant valdomą socialinę mediją, dideliu aktyvumu, originalumu bei šiltu bendravimu tarp finalininkų išsiskiria „Beatos virtuvė“ – jos „Facebook“ paskyra turi daugiau kaip 177.000 vartotojų.

„Kiti didieji prekių ženklai dažnai pernelyg valdiški ir sekėjų gretas skaičiuoja gerokai mažesnes, pavyzdžiui, „Kalnapilis“ – 70.000, „Vilkyškių“ – 37.000, „Alita“ – 15.000“, – vardija p. Katilienė.

Kartais ir vieno užtenka

Dauguma finalininkų vis tebesiorientuoja į „Facebook“, vos keli komunikuoja ir „Instagram“, „Pinterest“ ar „Youtube“.

„Tačiau tai nėra labai blogai, verčiau viename kanale komunikaciją išplėtoti iki gero, profesionalaus lygio ir tik tada žengti į kitą kanalą“, – pataria p. Katilienė

Arijus Žakas, skaitmeninių paslaugų agentūros „Socialus marketingas“ direktorius, antrina, kad daugelio prekių ženklų investicijos į socialinius tinklus akivaizdžiai auga.

„Tai lemia ir padidėjusios reklamos kainos čia, taip pat prekių konkurencija. Nebeužtenka pasamdyti studento už 150 Eur per mėnesį, – šypsosi p. Žakas. – Vartotojai socialiniuose tinkluose darosi vis reiklesni: nebenori gauti nereikalingo, nevertingo turinio.“

infogr.am::konkursas_socialine_medija

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Įsisiūbuojant rinkimų nuotaikoms, interneto trolių tik gausės Premium 11

Netikros naujienos, melagingi, propagandiniai komentarai internete – viso to savo aplinkoje artėjant...

Rinkodara
2018.10.03
SBA įmonių grupė pasirinko komunikacijos partnerius

Vienos didžiausių Lietuvos verslo grupių – 30 įmonių valdančios SBA – skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą...

Rinkodara
2018.10.02
Reklamos bendrovių metai – dosniausi skaitmeninėms agentūroms Premium

Iš reklamos sektoriaus įmonių didžiausią augimą demonstruoja skaitmeninės rinkodaros agentūros, kurios ir...

Rinkodara
2018.10.02
BTA pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą laimėjo agentūra „Idea prima“.

Rinkodara
2018.10.01
Reklaminės kampanijos „veidais“ tapo socialinių būstų gyventojai

Didžiųjų Lietuvos miestų lauko reklamos stenduose šią savaitę pasirodė plakatai, kviečiantys nerūšiuoti...

Rinkodara
2018.09.29
G. Simonavičius palieka Lietuvos banką 5

Lietuvos banko Komunikacijos departamento direktorius Giedrius Simonavičius traukiasi iš pareigų. Naujos...

Vadyba
2018.09.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau