Apie donorystę – socialinė akcija kitu kampu

Publikuota: 2017-10-12
Reklaminis stendas Vokiečių gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ)
Reklaminis stendas Vokiečių gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ)

Irenos Matijošaitienės fondas vėl bando įsimintina rinkodaros kampanija priminti apie organų donorystę. Žmones susimąstyti kviečia ryškiu šūkiu „Mirštu, kaip noriu gyventi“.

Kampaniją vainikuoja rytoj 9 val. ryto Vilniaus Geležinkelio stotyje ir Kauno autobusų stotyje prasidėsiantis renginys–performansas „Mirštu, kaip noriu gyventi“. Jo metu žmonės bus kviečiami specialiai įrengtoje teatrališkoje erdvėje patirti, ką reiškia laukimas be jokių laiko orientyrų, kai lauki, bet nežinai, kiek tai užtruks bei apskritai nežinai, ar sulauksi.

„Su tokia būsena Lietuvoje šiandien nuolat susiduria žmonės, laukiantys organų donoro, – kalba Andrius Palionis, Irenos Matijošaitienės fondo vadovas. – Nuo pat įsikūrimo metų, 2013-ųjų, vykdome nuoseklią komunikaciją, edukuojame visuomenę ir kasmet organizuojame socialines kampanijas visoje Lietuvoje. Norime atkreipti visuomenės dėmesį į organų donorystę, sklaidyti mitus ir baimes, paskatinti tapti organų donorais išsiimant organų donoro kortelę“.

Kai lauki nežinioje

Kaip ir ankstesniųjų kampanijų, taip ir šios ašis – laukimas.

„Tai pagrindinė strateginė ašis, dominantė, kadangi organų donoro laukiančiųjų gyvenimas paremtas laukimu. Kelis mėnesius, vienerius metus, o neretai ir keletą metų žmonės laukia organų donoro – to, kuris gali išgelbėti jų gyvybę. Todėl ir šių metų pavasarį, kviesdami kūrybines agentūras, prašėme įžvalgų, kaip tęsti tai, ką sėkmingai pradėjome“, – kalba p. Palionis.

Šių metų komunikacijos kampanijos idėja „Mirštu, kaip noriu gyventi“ buvo pasirinkta iš aštuonių kitų idėjų, kurias konkursui pateikė trys kūrybinės agentūros.

Giedrė Šileikytė, šių metų komunikacijos kampanijos konkursą laimėjusios agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad dabartinė kampanija remiasi ir stipria įžvalga, ir paprastu, atpažįstamu šūkiu.

„Suvokdami, kiek eteryje daug triukšmo, spalvų ir vaizdo, siekėme kiek įmanoma minimalesnio sprendimo, kuris būtų toks stiprus, jog pajėgtų keliais žodžiais žmogų sustabdyti – be jokio socialinėms kampanijoms būdingo moralizavimo, gąsdinimo ir provokavimo. Kad būtų lyg kuklus, bet orus ėjimas, iššaukiantis diskusiją iš pradžių su pačiu savimi, o vėliau – artimaisiais ir aplinkiniais, kviečiantis pasikalbėti apie organų donorystę, apmąstyti savo poziciją ir vienaip ar kitaip išreikšti valią. Taip gimė šūkis, kurio formuluotę dažnai naudojame kasdienybėje, net nesusimąstydami, kokį krūvį šio posakio pradžia su savimi neša. Juk kartais tikrai atrodo, jog mirsime – nebeištversime – kaip kažko labai norime. Pavyzdžiui, kavos ar atostogų“, – susimąstyti skatina p. Šileikytė.

Greta tradicinės reklaminės kampanijos su lauko stendais, interneto reklamjuostėmis ir komunikacija socialiniuose tinkluose organizatoriai rengia ir organų donorystei skatinti skirtą 24 valandas truksiantį performansą Vilniuje ir Kaune, kurio dalyviai pasiryžę išlaukti pusvalandį, valandą ar net visą parą ir taip išreikšti palaikymą laukiantiems organų donoro.

„Komunikacijos kampanijose Lietuvoje performanso žanras dar labai naujas. Daug žmonių nėra tiesiogiai patyrę šios meno rūšies, mūsų šalyje ji dar nėra tokia populiari, todėl ėjimas buvo gana rizikingas. Bet jau dabar matome, kad žmonės suprato idėją, noriai jungiasi prie jos, ryžtasi neeilinei kantraus laukimo patirčiai. Vadinasi, radome formą, kaip suprantamai, paprastai, bet ir kūrybiškai išskleisti visos organų donorystės kampanijos pagrindą – laukimą“, – sako agentūros „Autoriai“ vadovė.

nuotrauka::1

Didelė dalis žmonių prie performanso jungsis keletui minučių ar pusvalandžiui.

„Tačiau turime ir žmonių, kurie yra pasiryžę kantriai laukti visą parą. Šiuo metu aktyvių dalyvių, kurie Vilniuje ir Kaune stovės ne mažiau nei pusvalandį, turime apie 1.000. Dar nemenkos dalies tikimės, kurie ateis neužsiregistravę ir bus labiau stebėtojai. Į performanso teritoriją įleisime tuos, kurie stovės ne mažiau pusvalandžio, – priduria p. Šileikytė. – Ruošdamiesi kampanijai kalbėjome su žmonėmis, kurie laukia organo donoro. Pavyzdžiui, viena moteris sakė, kad jaučiasi taip lyg stovėtų miške ir lauktų traukinio, bet tarsi numanytų, kad tas traukinys čia niekada ir neužsuks. Tad kampanijai ir pasirinkome simbolines vietas, lokacijas, kur visada turime laiko orientyrus, ten, kur susitinka laukiantys ir beprotiškai skubantys. Ir bandome perteikti tą laukimo jausmą“.

Pasak organizatorių, svarbiausias kampanijos tikslas – ne vien paskatinti išsiimti donoro korteles, tačiau kartu ir paskatinti žmones kalbėti ta tema.

„Jei kraujo donorystė yra labiau žinoma, labiau priimama, tuo tarpu organų donorystė daugeliui tebėra tabu. Žmonės tokius dalykus labai linkę atidėlioti. Svarbesnis rodiklis turbūt yra ir artimųjų nesutikimo procentinės dalies mažėjimas, kuri šiuo metu per visą Lietuvą siekia net apie 30%. Net jei žmogus yra išsiėmęs kortelę, reikia dar gauti ir artimųjų sutikimą dėl donorystės. Nors donoro kortelė – simbolis, pirmasis žingsnis ir aiški pozicijos deklaracija visiems, kad jei mano organai bus tinkamai, juos dovanoju, o kad artimieji nebijotų sutikti dėl velionio donorystės, reikia apie tai diskutuoti“, – pabrėžia p. Palionis.

Spalio 1 d. tokių kortelių savininkų yra priskaičiuojama 24.882 asmenys.

„Sunku prognozuoti, kiek jų sulauksimo po kampanijos, tačiau jau dabar, komunikacijos pradžioje, matome žmonių didesnį susidomėjimą, apsilankymų skaičių svetainėje „Laukiu.lt“, – džiaugiasi p. Palionis.

nuotrauka::2

„Žvelgiant į statitiką, organų donorystės srityje lyderiauja Ispanija. Tiek Ispanijoje, tiek daugelyje kitų ES šalių šiai dienai vyrauja kita filosofija donorystės tema. Ten turi pasirašyti nesutikimą organų donorystei. Pas mus turi pasirašyti sutikimą. Manau, tai yra kaip lakmuso popierėlis, kuris parodo bendrą visuomenės brandą kalbant apie organų donorystę, o faktai glumina – apie 30% mirusiųjų organų, kurie galėtų išgelbėti kitiems gyvybes, yra nepanaudojami“, – teigia p. Palionis.

Ne pirmas ryškus žingsnis

Ši komunikacijos kampanija – ne pirmas ryškus žingsnis fondo komunikacijoje.

2015 m. socialinė Irenos Matijošaitienės fondo kampanija „Laukiu“, skatinanti organų donorystę, rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password“ laimėjo du apdovanojimus: Efektyviausios nevyriausybinių organizacijų komunikacijos kampanijos titulą ir didįjį prizą – buvo pripažinta Efektyviausia metų rinkodaros kampanija.

Tuokart po fondo kampanijos ir debatų viešojoje erdvėje bei socialiniuose tinkluose politikai pasiryžo esminėms permainoms – Sveikatos apsaugos ministerija patvirtino galimybę tapti donoru elektroniniu būdu.

Šio žingsnio rezultatai buvo akivaizdūs – per 2014 m. donoro korteles išsiėmė 2.717 žmonės, tai 170% daugiau nei per 2013 m.

„Šiemetinė kampanija – dar vienas žengsnis į priekį“, – viliasi p. Palionis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau