Apie donorystę – socialinė akcija kitu kampu

Publikuota: 2017-10-12
Reklaminis stendas Vokiečių gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ)
Reklaminis stendas Vokiečių gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ)

Irenos Matijošaitienės fondas vėl bando įsimintina rinkodaros kampanija priminti apie organų donorystę. Žmones susimąstyti kviečia ryškiu šūkiu „Mirštu, kaip noriu gyventi“.

Kampaniją vainikuoja rytoj 9 val. ryto Vilniaus Geležinkelio stotyje ir Kauno autobusų stotyje prasidėsiantis renginys–performansas „Mirštu, kaip noriu gyventi“. Jo metu žmonės bus kviečiami specialiai įrengtoje teatrališkoje erdvėje patirti, ką reiškia laukimas be jokių laiko orientyrų, kai lauki, bet nežinai, kiek tai užtruks bei apskritai nežinai, ar sulauksi.

„Su tokia būsena Lietuvoje šiandien nuolat susiduria žmonės, laukiantys organų donoro, – kalba Andrius Palionis, Irenos Matijošaitienės fondo vadovas. – Nuo pat įsikūrimo metų, 2013-ųjų, vykdome nuoseklią komunikaciją, edukuojame visuomenę ir kasmet organizuojame socialines kampanijas visoje Lietuvoje. Norime atkreipti visuomenės dėmesį į organų donorystę, sklaidyti mitus ir baimes, paskatinti tapti organų donorais išsiimant organų donoro kortelę“.

Kai lauki nežinioje

Kaip ir ankstesniųjų kampanijų, taip ir šios ašis – laukimas.

„Tai pagrindinė strateginė ašis, dominantė, kadangi organų donoro laukiančiųjų gyvenimas paremtas laukimu. Kelis mėnesius, vienerius metus, o neretai ir keletą metų žmonės laukia organų donoro – to, kuris gali išgelbėti jų gyvybę. Todėl ir šių metų pavasarį, kviesdami kūrybines agentūras, prašėme įžvalgų, kaip tęsti tai, ką sėkmingai pradėjome“, – kalba p. Palionis.

Šių metų komunikacijos kampanijos idėja „Mirštu, kaip noriu gyventi“ buvo pasirinkta iš aštuonių kitų idėjų, kurias konkursui pateikė trys kūrybinės agentūros.

Giedrė Šileikytė, šių metų komunikacijos kampanijos konkursą laimėjusios agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad dabartinė kampanija remiasi ir stipria įžvalga, ir paprastu, atpažįstamu šūkiu.

„Suvokdami, kiek eteryje daug triukšmo, spalvų ir vaizdo, siekėme kiek įmanoma minimalesnio sprendimo, kuris būtų toks stiprus, jog pajėgtų keliais žodžiais žmogų sustabdyti – be jokio socialinėms kampanijoms būdingo moralizavimo, gąsdinimo ir provokavimo. Kad būtų lyg kuklus, bet orus ėjimas, iššaukiantis diskusiją iš pradžių su pačiu savimi, o vėliau – artimaisiais ir aplinkiniais, kviečiantis pasikalbėti apie organų donorystę, apmąstyti savo poziciją ir vienaip ar kitaip išreikšti valią. Taip gimė šūkis, kurio formuluotę dažnai naudojame kasdienybėje, net nesusimąstydami, kokį krūvį šio posakio pradžia su savimi neša. Juk kartais tikrai atrodo, jog mirsime – nebeištversime – kaip kažko labai norime. Pavyzdžiui, kavos ar atostogų“, – susimąstyti skatina p. Šileikytė.

Greta tradicinės reklaminės kampanijos su lauko stendais, interneto reklamjuostėmis ir komunikacija socialiniuose tinkluose organizatoriai rengia ir organų donorystei skatinti skirtą 24 valandas truksiantį performansą Vilniuje ir Kaune, kurio dalyviai pasiryžę išlaukti pusvalandį, valandą ar net visą parą ir taip išreikšti palaikymą laukiantiems organų donoro.

„Komunikacijos kampanijose Lietuvoje performanso žanras dar labai naujas. Daug žmonių nėra tiesiogiai patyrę šios meno rūšies, mūsų šalyje ji dar nėra tokia populiari, todėl ėjimas buvo gana rizikingas. Bet jau dabar matome, kad žmonės suprato idėją, noriai jungiasi prie jos, ryžtasi neeilinei kantraus laukimo patirčiai. Vadinasi, radome formą, kaip suprantamai, paprastai, bet ir kūrybiškai išskleisti visos organų donorystės kampanijos pagrindą – laukimą“, – sako agentūros „Autoriai“ vadovė.

nuotrauka::1

Didelė dalis žmonių prie performanso jungsis keletui minučių ar pusvalandžiui.

„Tačiau turime ir žmonių, kurie yra pasiryžę kantriai laukti visą parą. Šiuo metu aktyvių dalyvių, kurie Vilniuje ir Kaune stovės ne mažiau nei pusvalandį, turime apie 1.000. Dar nemenkos dalies tikimės, kurie ateis neužsiregistravę ir bus labiau stebėtojai. Į performanso teritoriją įleisime tuos, kurie stovės ne mažiau pusvalandžio, – priduria p. Šileikytė. – Ruošdamiesi kampanijai kalbėjome su žmonėmis, kurie laukia organo donoro. Pavyzdžiui, viena moteris sakė, kad jaučiasi taip lyg stovėtų miške ir lauktų traukinio, bet tarsi numanytų, kad tas traukinys čia niekada ir neužsuks. Tad kampanijai ir pasirinkome simbolines vietas, lokacijas, kur visada turime laiko orientyrus, ten, kur susitinka laukiantys ir beprotiškai skubantys. Ir bandome perteikti tą laukimo jausmą“.

Pasak organizatorių, svarbiausias kampanijos tikslas – ne vien paskatinti išsiimti donoro korteles, tačiau kartu ir paskatinti žmones kalbėti ta tema.

„Jei kraujo donorystė yra labiau žinoma, labiau priimama, tuo tarpu organų donorystė daugeliui tebėra tabu. Žmonės tokius dalykus labai linkę atidėlioti. Svarbesnis rodiklis turbūt yra ir artimųjų nesutikimo procentinės dalies mažėjimas, kuri šiuo metu per visą Lietuvą siekia net apie 30%. Net jei žmogus yra išsiėmęs kortelę, reikia dar gauti ir artimųjų sutikimą dėl donorystės. Nors donoro kortelė – simbolis, pirmasis žingsnis ir aiški pozicijos deklaracija visiems, kad jei mano organai bus tinkamai, juos dovanoju, o kad artimieji nebijotų sutikti dėl velionio donorystės, reikia apie tai diskutuoti“, – pabrėžia p. Palionis.

Spalio 1 d. tokių kortelių savininkų yra priskaičiuojama 24.882 asmenys.

„Sunku prognozuoti, kiek jų sulauksimo po kampanijos, tačiau jau dabar, komunikacijos pradžioje, matome žmonių didesnį susidomėjimą, apsilankymų skaičių svetainėje „Laukiu.lt“, – džiaugiasi p. Palionis.

nuotrauka::2

„Žvelgiant į statitiką, organų donorystės srityje lyderiauja Ispanija. Tiek Ispanijoje, tiek daugelyje kitų ES šalių šiai dienai vyrauja kita filosofija donorystės tema. Ten turi pasirašyti nesutikimą organų donorystei. Pas mus turi pasirašyti sutikimą. Manau, tai yra kaip lakmuso popierėlis, kuris parodo bendrą visuomenės brandą kalbant apie organų donorystę, o faktai glumina – apie 30% mirusiųjų organų, kurie galėtų išgelbėti kitiems gyvybes, yra nepanaudojami“, – teigia p. Palionis.

Ne pirmas ryškus žingsnis

Ši komunikacijos kampanija – ne pirmas ryškus žingsnis fondo komunikacijoje.

2015 m. socialinė Irenos Matijošaitienės fondo kampanija „Laukiu“, skatinanti organų donorystę, rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password“ laimėjo du apdovanojimus: Efektyviausios nevyriausybinių organizacijų komunikacijos kampanijos titulą ir didįjį prizą – buvo pripažinta Efektyviausia metų rinkodaros kampanija.

Tuokart po fondo kampanijos ir debatų viešojoje erdvėje bei socialiniuose tinkluose politikai pasiryžo esminėms permainoms – Sveikatos apsaugos ministerija patvirtino galimybę tapti donoru elektroniniu būdu.

Šio žingsnio rezultatai buvo akivaizdūs – per 2014 m. donoro korteles išsiėmė 2.717 žmonės, tai 170% daugiau nei per 2013 m.

„Šiemetinė kampanija – dar vienas žengsnis į priekį“, – viliasi p. Palionis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Eurovaistinė“ turi naują komunikacijos vadovę 7

Nuo sausio 2 d. „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovės pareigas pradės eiti Asta Valatkevičienė. Ji keičia...

Vadyba
10:21
Apie kokią reformą, ponai, diskutuojame? 2

Tie, kas seka politinį gyvenimą, pensijų reformos pristatymo visuomenei tikėjosi kitų metų pradžioje. Dabar...

Mažųjų nuomonės lyderių valanda socialiniuose tinkluose

Skaičiuojama, kad šiemet socialinio tinklo „Instagram“ nuomonės formuotojų rinkodarai JAV bus skirta apie 1...

Rinkodara
2017.12.17
Kaip kalbėti, kad pranešimą perpasakotų 2

Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, 15–20% prezentacijų auditorija įsimena keletą valandų,...

Rinkodara
2017.12.17
„Roshen“ pasirinko komunikacijos partnerius Lietuvoje 2

Konditerijos gaminių įmonė „Roshen Nord“, atstovaujanti tarptautinę korporaciją „Roshen“, pasirašė...

Rinkodara
2017.12.15
„Anykščių vynas“ atnaujino prekės ženklą 2

Lietuviškų gėrimų gamintojas „Anykščių vynas“ keičia savo įvaizdį: atnaujino korporatyvinį prekės ženklą.

Rinkodara
2017.12.14
„Disney“ perka „Fox“ verslus už 52,4 mlrd. USD

Žiniasklaidos ir pramogų bendrovė „Walt Disney“ perka filmų, televizijos ir tarptautinius verslus iš...

Rinkodara
2017.12.14
 Transliuotojai Radijo ir televizijos komisijai turės sumokėti daugiau 1

Nuo 2019 m. įsigalios didesnės komercinių transliuotojų įmokos už jų veiklą prižiūrinčios Radijo ir...

Rinkodara
2017.12.14
Kokios nuolaidos labiausiai tinka skirtingoms produktų grupėms Premium 2

Lietuvoje akcijų dairomasi intensyviai ir dažnai – antrąjį šių metų ketvirtį prekių su nuolaidomis pardavimai...

Rinkodara
2017.12.14
„Švyturys“ turi naują logotipą 22

Naujai kitąmet Klaipėdoje atidaromai gamyklai „Švyturys – Utenos alus“ sukūrė naują logotipą „Švyturys...

Rinkodara
2017.12.13
Labiausiai „gūglinti“ prekių ženklai: „Ali Express“, „Telia“ ir „Luminor“ 

Tarp labiausiai šiemet ieškotų prekių ženklų „Google“ paieškoje: e. prekybos milžinė „Ali Express“,...

Rinkodara
2017.12.13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Ko lietuviai ieškojo „Google“ 2017 m.: populiariausios paieškos 1

Šių metų Lietuvos suvestinė rodo, kad labiausiai lietuvius domino krepšinis, dainos ir kariuomenė.

Rinkodara
2017.12.13
Prabangos prekių gamintojai pasišiaušė prieš e. parduotuves Premium

Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas gali paskatinti prabangos prekes gaminančias įmones siekti...

Pramonė
2017.12.13
Tarp naujausių reklamų: ir „Tele2“, ir inovatyvus „Freixenet“ stendas

Tarp savaitės reklamų: inovatyvi „Freixenet“ lauko reklama (agentūros „Media House“, „Gluk Media“),...

Rinkodara
2017.12.12
Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai 6

Su vienos garsiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais rankomis sukirtęs...

Rinkodara
2017.12.12
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
Į besijungiančią „Havas“ grupę įsilieja ir „Good one“

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad komunikacijos „Publicum Group“ ir „Idea Group“ jungiasi į didžiausią...

Rinkodara
2017.12.12
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau