Lyderio karūna – reikia ir žaidimo, ir sveikos nuovokos

Publikuota: 2017-10-06
Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos redaktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rūta Balčiūnienė, „Verslo žinių“ rinkodaros rubrikos redaktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiuo metu po „Verslo žinių“ vėliava vyksta Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderių rinkimai – išfiltravome sėkmingiausius finansinius rezultatus skaičiavusias bendroves, lyderės vardą jos išsikovoti bando ir interneto platybėse.

Ne paslaptis, skirtingais būdais: ir burdamos kolektyvą, ragindamos balsuoti draugų draugus bei gimines, ir paslapčia raitydamos netikrus profilius, kaip antai „Apelsinas Apelsinukas“ ar „Gumbas Gumbelis“ bei taip spausdamos sau papildomą balsą, ir pasitelkdamos lietuviškos padangės žvaigždutes ir nuomonių lyderius socialiniuose tinkluose, kurie taip pat aktyviai kviečia solidarizuotis ir balsuoti už vieną ar kitą bendrovę.

Pastaruoju atveju, žinoma, dažniausiai ne už dyką. Taip atsilyginama už partnerystę ir bendradarbiavimą, arba tiesiog susimokama už paslaugą, kai žinomas asmuo vilioja savo sekėjus balsuoti, žadėdamas didesnį ar mažesnį atlygį.

Ir tiesą sakant, sunku įvertinti, kas yra mažesnė blogybė: nupirktas balsas ar „feikinių“ balsų kūrimas (P.S. jų, beje, suradome bemaž pas visas daugiau balsų surinkusias bendroves – ne veltui sakome, kad audituojame balsus. Pas vienas įmones daugiau, pas kitas – mažiau, nors pirštais ir nebadysime ir viešo teismo neskelbsime). Asmeniškai aš, – iš šių dviejų blogybių turbūt rinkčiausi pirmąją, taip bent jau balsuoja tikri žmonės, o ne interneto vaiduokliai. Tačiau tuo pirmuoju atveju taip norėtųsi matyti ne banalius atlygio mainus, o sąžiningą ir garbingą žaidimą. 

„Verslo žinios“ šiuo atveju nesiims moralizuojančio mokytojo vaidmens, paliksime tai pačių rinkos dalyvių sąžinės reikalui.

Nepaisant to, kad tiesioginės ir netiesioginės kritikos laviną teko atlaikyti ir mums patiems – su nedviprasmiškais pastebėjimais, kad tai ne tik dalyviams, bet ir mums didelio pliuso neprideda.

Tiesos yra. Rengiamų konkursų, projektų tobulumui ribų nėra, ir tikėtina, kitais metais lyderių projektą teks kiek keisti.

Lyderis – ne vienas

Tačiau iš kitos pusės, šiuo atveju lyderis – ne tas vienintelis, kuris sugebės surinkti daugiausia balsų internete.

Lyderiai – visos septyniolika bendrovių, kurios pateko į sektoriaus lyderių sąrašus. Tai tos bendrovės, kurios gali didžiuotis 2016 m. finansiniais rezultatais. Joms sekasi ir šiemet.

Štai jos, tos lyderės: žiniasklaidos planavimo bendrovė „Inspired UM“, ji užima pirmaujančią poziciją pagal 2016 m. pardavimų pajamas ir trečią vietą pagal ikimokestinį pelną; pirmoje vietoje reitinguojant įmones pagal ikimokestinį pelną ir pelningumą 2016 m. – lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“; sparčiausią pardavimų šuolį pernai fiksavo rinkos naujokė – žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuva“; pagal ikimokestinio pelno šuolį pernai, palyginti su 2015 m., pirmojoje pozicijoje – reklamos gamybos ir dizaino studija „Tape“; tarp sektoriaus lyderių prasibrovusi vienintelė – ryšių su visuomene agentūra „Publicum“ čia pateko užimdama trečią vietą pagal ikimokestinio pelno augimą per 2016 m. ir penktą vietą pagal pelningumą.

Visas geriausius rezultatus, skaičiavusias sektoriaus bendroves - lyderes rasite čia.

Dar vieną lyderės vardą – daugiausia simpatijų internete surinkusios agentūros titulą – viena iš bendrovių išsikovos savo rankomis. Kaip, tebūnie jos sąžinės ir įmonės vidinės etikos reikalas.

Mes pasidžiaugsime kitkuo. Skambučiais ir padėkomis (kalbu ne vien apie šiuos metus ir ne vien apie šį projektą), kur protingos ir išmintingos bendrovės tokius projektus pasitelkia komandos sutelkimui ir bendrumo, vieningumo viduje stiprinimui.

„Laimėję jaučiamės, vien patekę į sarašą“, „Ši savaitė mus sustiprino kaip komandą ir prilygo keliems rimtiems „team building“ renginiams“, „Kolektyvo sutelkimui, tai buvo „Wow“ projektas“, – tai vos keli pastebėjimai atskrieję į redakciją.

Tad palinkėjimas – žaiskime sąžiningai, mokėkime ir pralaimėti, ir laimėti. O jei jau labai labai norime dar vieno titulo – pasirinkite subtilesnes priemones, kaip pavyzdžiui, tuos balsus rinkite darydami gerus darbus – socialines kampanijas.

FOTOGALERIJA WEB Sektorių lyderiai_Rinkodara (19 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 1

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
16:19
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
13:14
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau