Skandalingoji „Keulė Rūkė“ baudą skųs ir tono nekeis

Publikuota: 2017-10-05

Prieštaringa komunikacija ir rinkodara nuo pat savo veiklos garsėjantis užkandinių tinklas „Keulė Rūkė“ užsitraukė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nemalonę – ji skyrė 1.500 Eur baudą. Su bauda įmonė nesutinka ir ketina ją skųsti.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), sulaukusi skundų ketvirtadienį svarstė, ar „Keulė Rūkė“ religinės tematikos įrašai „Facebook“ nepažeidė visuomenės moralės ir ar nepasityčiojo iš religinių simbolių.

Kaip savo „Facebook“ paskyroje rašo Rokas Medonis, užkandinės „Keulė rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš penkių steigėjų, visas VVTAT procesas atrodė kaip „greičiau nuimkit šituos mums nuo galvos ir perduokite teismam“.

„Į prašymus įtraukti daugiau nešališkų (o ne tik Vyskupų konferencijos atstovus) iš vis nebuvo sureaguota. Iš esmės tarnyba nematė problemos, jog yra tik vienas ekspertas ir jis yra suinteresuota grupė. Mūsų pozicija yra labai paprasta – mūsų reklamos išeina iš reklamos įstatymų rėmų. Tam pritaria ir Žmogaus teisių stebėjimo institutas. Mes keliame diskusiją įvairiomis socialiai jautriomis temomis ir tai darome nuolatos“, – pabrėžia p. Medonis, pridurdamas, kad Lietuvos Konstitucijoje įtvirtinta žodžio laisvė nereiškia, kad idėjos gali būti skleidžiamos tik tokiu būdu, kuris nesukeltų neigiamų emocijų jokiam kitam asmeniu, nes to būtų neįmanoma užtikrinti.

nuotrauka::1left

„Mes manome, jog turi būti užtikrinta įtvirtintų teisių ir laisvių pusiausvyra, o vienų asmenų teisės negali būti suabsoliutinamos kitų asmenų sąskaita. VVTAT iš esmės pasakė, kad juridinis asmuo negali platinti tokios reklamos, kuri sukeltų diskusiją. Natūralu, jog kilus diskusijai, kažkas įsižeis. O paskirta bauda bus skundžiama ir einama iki Europos žmogaus teisių teismo, kaip ir Roberto Kalinkino byla“, – žada p. Medonis.

Tarnyba savo sprendimą argumentuoja, kad „Keulė Rūkė“ pažeidžia Reklamos įstatymą, kuriame nurodoma, kad reklama negali tyčiotis iš religinių simbolių, pažeisti visuomenės moralės.

Tai ne pirmas kartas kai „Keulė Rūkė“ užkliūva su savo komunikacija. Bene ryškiausia nepasitenkinimo banga kilo po tinklo komunikacijos tono po skaudžių teroro aktų Paryžiuje 2015 m. ir paskui užvirusios palaikančiųjų ir besipiktinančiųjų diskusijos.

„Taip, komunikacijos ekspertai ne kartą ir ne du mus kritikavo, tačiau šiandien tie patys ekspertai dažniau mums deda pliusą, nes mato, kad tai ne vienkartinis išsišokimas už tariamų visuomenės normos ribų, o vientisa prekės ženklo strategija. Mūsų prekės ženklas dažniausiai į akis tiesiai pasako tai, ką paprastai prie pietų stalo sėdintys žmonės nutyli. Mes kalbame apie laisvę plačiąja prasme, neatstovaujame selektyvaus požiūrio. Tarp jų yra ir laisvė įsižeisti, ir laisvė blogam skoniui“, – po „Verslo žinių organizuotos konferencijos „Password 2017“, kur „Keulė Rūkė“ pristatė savo strategiją, teigė p. Medonis.

Sėkmingiausia kampanija viduje prekės ženklo vadovai vadina ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulio žiniasklaidoje nuvilnijusią kampaniją, kai ant restorano sienos buvo įamžintas tada dar kandidato į JAV prezidentus Donaldo Trumpo ir Rusijos prezidento Vladimiro Putino bučinys, o „Keulė Rūkė“ socialinio tinklo puslapis vien 2016 m. skaičiavo daugiau nei 7,5 mln. unikalių peržiūrų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau