Skandalingoji „Keulė Rūkė“ baudą skųs ir tono nekeis

Publikuota: 2017-10-05

Prieštaringa komunikacija ir rinkodara nuo pat savo veiklos garsėjantis užkandinių tinklas „Keulė Rūkė“ užsitraukė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nemalonę – ji skyrė 1.500 Eur baudą. Su bauda įmonė nesutinka ir ketina ją skųsti.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), sulaukusi skundų ketvirtadienį svarstė, ar „Keulė Rūkė“ religinės tematikos įrašai „Facebook“ nepažeidė visuomenės moralės ir ar nepasityčiojo iš religinių simbolių.

Kaip savo „Facebook“ paskyroje rašo Rokas Medonis, užkandinės „Keulė rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš penkių steigėjų, visas VVTAT procesas atrodė kaip „greičiau nuimkit šituos mums nuo galvos ir perduokite teismam“.

„Į prašymus įtraukti daugiau nešališkų (o ne tik Vyskupų konferencijos atstovus) iš vis nebuvo sureaguota. Iš esmės tarnyba nematė problemos, jog yra tik vienas ekspertas ir jis yra suinteresuota grupė. Mūsų pozicija yra labai paprasta – mūsų reklamos išeina iš reklamos įstatymų rėmų. Tam pritaria ir Žmogaus teisių stebėjimo institutas. Mes keliame diskusiją įvairiomis socialiai jautriomis temomis ir tai darome nuolatos“, – pabrėžia p. Medonis, pridurdamas, kad Lietuvos Konstitucijoje įtvirtinta žodžio laisvė nereiškia, kad idėjos gali būti skleidžiamos tik tokiu būdu, kuris nesukeltų neigiamų emocijų jokiam kitam asmeniu, nes to būtų neįmanoma užtikrinti.

nuotrauka::1left

„Mes manome, jog turi būti užtikrinta įtvirtintų teisių ir laisvių pusiausvyra, o vienų asmenų teisės negali būti suabsoliutinamos kitų asmenų sąskaita. VVTAT iš esmės pasakė, kad juridinis asmuo negali platinti tokios reklamos, kuri sukeltų diskusiją. Natūralu, jog kilus diskusijai, kažkas įsižeis. O paskirta bauda bus skundžiama ir einama iki Europos žmogaus teisių teismo, kaip ir Roberto Kalinkino byla“, – žada p. Medonis.

Tarnyba savo sprendimą argumentuoja, kad „Keulė Rūkė“ pažeidžia Reklamos įstatymą, kuriame nurodoma, kad reklama negali tyčiotis iš religinių simbolių, pažeisti visuomenės moralės.

Tai ne pirmas kartas kai „Keulė Rūkė“ užkliūva su savo komunikacija. Bene ryškiausia nepasitenkinimo banga kilo po tinklo komunikacijos tono po skaudžių teroro aktų Paryžiuje 2015 m. ir paskui užvirusios palaikančiųjų ir besipiktinančiųjų diskusijos.

„Taip, komunikacijos ekspertai ne kartą ir ne du mus kritikavo, tačiau šiandien tie patys ekspertai dažniau mums deda pliusą, nes mato, kad tai ne vienkartinis išsišokimas už tariamų visuomenės normos ribų, o vientisa prekės ženklo strategija. Mūsų prekės ženklas dažniausiai į akis tiesiai pasako tai, ką paprastai prie pietų stalo sėdintys žmonės nutyli. Mes kalbame apie laisvę plačiąja prasme, neatstovaujame selektyvaus požiūrio. Tarp jų yra ir laisvė įsižeisti, ir laisvė blogam skoniui“, – po „Verslo žinių organizuotos konferencijos „Password 2017“, kur „Keulė Rūkė“ pristatė savo strategiją, teigė p. Medonis.

Sėkmingiausia kampanija viduje prekės ženklo vadovai vadina ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulio žiniasklaidoje nuvilnijusią kampaniją, kai ant restorano sienos buvo įamžintas tada dar kandidato į JAV prezidentus Donaldo Trumpo ir Rusijos prezidento Vladimiro Putino bučinys, o „Keulė Rūkė“ socialinio tinklo puslapis vien 2016 m. skaičiavo daugiau nei 7,5 mln. unikalių peržiūrų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ valdančios „Alphabet“ pelnas šoktelėjo 73%

Paieškos milžinę „Google“ valdančios bendrovės „Alphabet“ pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį šoktelėjo...

Rinkodara
2018.04.25
Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos...

Rinkodara
2018.04.25
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 38

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja 1

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 2

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau