Skandalingoji „Keulė Rūkė“ baudą skųs ir tono nekeis

Publikuota: 2017-10-05

Prieštaringa komunikacija ir rinkodara nuo pat savo veiklos garsėjantis užkandinių tinklas „Keulė Rūkė“ užsitraukė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nemalonę – ji skyrė 1.500 Eur baudą. Su bauda įmonė nesutinka ir ketina ją skųsti.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), sulaukusi skundų ketvirtadienį svarstė, ar „Keulė Rūkė“ religinės tematikos įrašai „Facebook“ nepažeidė visuomenės moralės ir ar nepasityčiojo iš religinių simbolių.

Kaip savo „Facebook“ paskyroje rašo Rokas Medonis, užkandinės „Keulė rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš penkių steigėjų, visas VVTAT procesas atrodė kaip „greičiau nuimkit šituos mums nuo galvos ir perduokite teismam“.

„Į prašymus įtraukti daugiau nešališkų (o ne tik Vyskupų konferencijos atstovus) iš vis nebuvo sureaguota. Iš esmės tarnyba nematė problemos, jog yra tik vienas ekspertas ir jis yra suinteresuota grupė. Mūsų pozicija yra labai paprasta – mūsų reklamos išeina iš reklamos įstatymų rėmų. Tam pritaria ir Žmogaus teisių stebėjimo institutas. Mes keliame diskusiją įvairiomis socialiai jautriomis temomis ir tai darome nuolatos“, – pabrėžia p. Medonis, pridurdamas, kad Lietuvos Konstitucijoje įtvirtinta žodžio laisvė nereiškia, kad idėjos gali būti skleidžiamos tik tokiu būdu, kuris nesukeltų neigiamų emocijų jokiam kitam asmeniu, nes to būtų neįmanoma užtikrinti.

nuotrauka::1left

„Mes manome, jog turi būti užtikrinta įtvirtintų teisių ir laisvių pusiausvyra, o vienų asmenų teisės negali būti suabsoliutinamos kitų asmenų sąskaita. VVTAT iš esmės pasakė, kad juridinis asmuo negali platinti tokios reklamos, kuri sukeltų diskusiją. Natūralu, jog kilus diskusijai, kažkas įsižeis. O paskirta bauda bus skundžiama ir einama iki Europos žmogaus teisių teismo, kaip ir Roberto Kalinkino byla“, – žada p. Medonis.

Tarnyba savo sprendimą argumentuoja, kad „Keulė Rūkė“ pažeidžia Reklamos įstatymą, kuriame nurodoma, kad reklama negali tyčiotis iš religinių simbolių, pažeisti visuomenės moralės.

Tai ne pirmas kartas kai „Keulė Rūkė“ užkliūva su savo komunikacija. Bene ryškiausia nepasitenkinimo banga kilo po tinklo komunikacijos tono po skaudžių teroro aktų Paryžiuje 2015 m. ir paskui užvirusios palaikančiųjų ir besipiktinančiųjų diskusijos.

„Taip, komunikacijos ekspertai ne kartą ir ne du mus kritikavo, tačiau šiandien tie patys ekspertai dažniau mums deda pliusą, nes mato, kad tai ne vienkartinis išsišokimas už tariamų visuomenės normos ribų, o vientisa prekės ženklo strategija. Mūsų prekės ženklas dažniausiai į akis tiesiai pasako tai, ką paprastai prie pietų stalo sėdintys žmonės nutyli. Mes kalbame apie laisvę plačiąja prasme, neatstovaujame selektyvaus požiūrio. Tarp jų yra ir laisvė įsižeisti, ir laisvė blogam skoniui“, – po „Verslo žinių organizuotos konferencijos „Password 2017“, kur „Keulė Rūkė“ pristatė savo strategiją, teigė p. Medonis.

Sėkmingiausia kampanija viduje prekės ženklo vadovai vadina ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulio žiniasklaidoje nuvilnijusią kampaniją, kai ant restorano sienos buvo įamžintas tada dar kandidato į JAV prezidentus Donaldo Trumpo ir Rusijos prezidento Vladimiro Putino bučinys, o „Keulė Rūkė“ socialinio tinklo puslapis vien 2016 m. skaičiavo daugiau nei 7,5 mln. unikalių peržiūrų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 13

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Šiaulių bankas išsirinko reklamos partnerius

Šiaulių bankas pasirinko reklamos partnerius – sutartis pasirašyta su banko skelbtą kūrybinių paslaugų...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
„Tesla“ į prekybą išleido savo banglentes 4

Žymaus JAV verslininko Elono Musko vadovaujama automobilių gamintoja „Tesla“ į prekybą išleido 200 firminių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau