Skandalingoji „Keulė Rūkė“ baudą skųs ir tono nekeis

Publikuota: 2017-10-05

Prieštaringa komunikacija ir rinkodara nuo pat savo veiklos garsėjantis užkandinių tinklas „Keulė Rūkė“ užsitraukė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nemalonę – ji skyrė 1.500 Eur baudą. Su bauda įmonė nesutinka ir ketina ją skųsti.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), sulaukusi skundų ketvirtadienį svarstė, ar „Keulė Rūkė“ religinės tematikos įrašai „Facebook“ nepažeidė visuomenės moralės ir ar nepasityčiojo iš religinių simbolių.

Kaip savo „Facebook“ paskyroje rašo Rokas Medonis, užkandinės „Keulė rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš penkių steigėjų, visas VVTAT procesas atrodė kaip „greičiau nuimkit šituos mums nuo galvos ir perduokite teismam“.

„Į prašymus įtraukti daugiau nešališkų (o ne tik Vyskupų konferencijos atstovus) iš vis nebuvo sureaguota. Iš esmės tarnyba nematė problemos, jog yra tik vienas ekspertas ir jis yra suinteresuota grupė. Mūsų pozicija yra labai paprasta – mūsų reklamos išeina iš reklamos įstatymų rėmų. Tam pritaria ir Žmogaus teisių stebėjimo institutas. Mes keliame diskusiją įvairiomis socialiai jautriomis temomis ir tai darome nuolatos“, – pabrėžia p. Medonis, pridurdamas, kad Lietuvos Konstitucijoje įtvirtinta žodžio laisvė nereiškia, kad idėjos gali būti skleidžiamos tik tokiu būdu, kuris nesukeltų neigiamų emocijų jokiam kitam asmeniu, nes to būtų neįmanoma užtikrinti.

nuotrauka::1left

„Mes manome, jog turi būti užtikrinta įtvirtintų teisių ir laisvių pusiausvyra, o vienų asmenų teisės negali būti suabsoliutinamos kitų asmenų sąskaita. VVTAT iš esmės pasakė, kad juridinis asmuo negali platinti tokios reklamos, kuri sukeltų diskusiją. Natūralu, jog kilus diskusijai, kažkas įsižeis. O paskirta bauda bus skundžiama ir einama iki Europos žmogaus teisių teismo, kaip ir Roberto Kalinkino byla“, – žada p. Medonis.

Tarnyba savo sprendimą argumentuoja, kad „Keulė Rūkė“ pažeidžia Reklamos įstatymą, kuriame nurodoma, kad reklama negali tyčiotis iš religinių simbolių, pažeisti visuomenės moralės.

Tai ne pirmas kartas kai „Keulė Rūkė“ užkliūva su savo komunikacija. Bene ryškiausia nepasitenkinimo banga kilo po tinklo komunikacijos tono po skaudžių teroro aktų Paryžiuje 2015 m. ir paskui užvirusios palaikančiųjų ir besipiktinančiųjų diskusijos.

„Taip, komunikacijos ekspertai ne kartą ir ne du mus kritikavo, tačiau šiandien tie patys ekspertai dažniau mums deda pliusą, nes mato, kad tai ne vienkartinis išsišokimas už tariamų visuomenės normos ribų, o vientisa prekės ženklo strategija. Mūsų prekės ženklas dažniausiai į akis tiesiai pasako tai, ką paprastai prie pietų stalo sėdintys žmonės nutyli. Mes kalbame apie laisvę plačiąja prasme, neatstovaujame selektyvaus požiūrio. Tarp jų yra ir laisvė įsižeisti, ir laisvė blogam skoniui“, – po „Verslo žinių organizuotos konferencijos „Password 2017“, kur „Keulė Rūkė“ pristatė savo strategiją, teigė p. Medonis.

Sėkmingiausia kampanija viduje prekės ženklo vadovai vadina ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulio žiniasklaidoje nuvilnijusią kampaniją, kai ant restorano sienos buvo įamžintas tada dar kandidato į JAV prezidentus Donaldo Trumpo ir Rusijos prezidento Vladimiro Putino bučinys, o „Keulė Rūkė“ socialinio tinklo puslapis vien 2016 m. skaičiavo daugiau nei 7,5 mln. unikalių peržiūrų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 18

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Kokios revoliucijos reikia darbo našumui didinti? 17

Ekonomistai baksnoja į Lietuvos darbo jėgos našumą, kuris bent 2–3 kartus atsilieka nuo Europos Sąjungos...

Vadyba
2018.01.13
Reklamos receptas: keliolika eurų ir broliai Ballai 3

Proga išgarsėti gali nukristi iš dangaus arba atskristi iš Los Andželo, tik nereikia jos praleisti. Kuo...

Rinkodara
2018.01.13
Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina 1

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai...

Rinkodara
2018.01.13
Koreguos alkoholio reklamos draudimą, kad nereiktų plėšyti žurnalų 8

Seimas sutiko svarstyti opozicinių konservatorių pateiktą pasiūlymą taip pakoreguoti įstatymu numatytą...

Verslo aplinka
2018.01.13
„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai 6

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių...

Rinkodara
2018.01.13
Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa 27

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę...

Rinkodara
2018.01.12
Sukurta Klaipėdoje. Pagaminta Kinijoje 10

„Lietuva – dizaino šalis“. Skamba neįtikėtinai? Bedate pirštu į Skandinaviją, Italiją ar Prancūziją? Ir vakar...

Rinkodara
2018.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau