Ženklų rokiruotės: žemyn „Maxima“, aukštyn – „Pegasas“

Publikuota: 2017-10-02
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Mėgstamiausias prekių ženklas Lietuvoje šiemet yra „Facebook“. Jis aplenkė penkerius metus pirmojoje pozicijoje buvusį „Google“. Iš lietuviškųjų vartotojai labiausiai lojalūs „Maximai“, tačiau šis prekės ženklas skaičiuoja ir vieną didžiausių kritimų, o sparčiausią šuolį į viršų 2017 m. demonstruoja „Pegasas“, „Ali Express“ ir „YouTube“.

Į mėgstamiausių prekių ženklų dešimtuką Lietuvoje šiemet, kaip rodo Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital“ prekių ženklų tyrimas, pateko du nauji vardai: „Samsung“ (telefonų kategorija) ir „Microsoft“, užėmę atitinkamai 9 ir 10 vietą. Iš dešimtuko jie išstūmė „Skype“ ir LNK, kurie nusirito atitinkamai į 24 ir 28 vietą.

[infogram id=“164bd51d-3db0-4676-93b4-22f9dd75121d“ prefix=“zmD“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausių prekių ženklų TOP20 Lietuvoje“]

„Ilgą laiką lyderiavęs „Google“ šiemet pirmąsias pozicijas užleido „Facebook“, nors atotrūkis tarp šių prekių ženklų nėra didelis: „Facebook“ vienu iš savo mėgstamiausių prekių ženklų laiko 44%, o „Google“ – 41% Lietuvos gyventojų. Trys technologijų srities prekių ženklai („Facebook“, „Google“ ir „Youtube“) užtikrintai pirmauja lietuviškame dešimtuke daugiau nei 10 procentinių punktų aplenkdami jau keletą metų ketvirtoje vietoje įsikūrusį „Swedbank“, – tyrimo rezultatus komentuoja Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo vadovė.

nuotrauka::1

Tie patys technologijų prekių ženklai rikiuojasi trejetuke ir Latvijoje, ir Estijoje, „Swedbank“ ketvirtas yra ir Estijoje. Latvijoje – ketvirtas yra „Inbox“, o penktoje – „Swedbank“.

Lietuviškajame dešimtuke didžiausią kritimą fiksuoja televizijų prekių ženklai – TV3 (-13%) ir LNK (-12%). Tiesa, TV3 išliko mėgstamiausių prekės ženklų dešimtuke ir rikiuojasi 6 vietoje (2016 m. – penkta).

Nemenką nuosmukį skaičiuoja ir „Maxima“ (-11%), ir „Iki“ (-9%). Šiek tiek mažiau vartotojų palankumo šiemet sulaukė ir „Lidl“, pernai jam simpatijas skyrė 19%, šiemetiniame tyrime – 17%. Tarp prekybinkų pagal vartotojų simpatijas „Lidl“ rikiuosi antra.

Tuo tarpu didžiausią vartotojų simpatijų augimą skaičiavo „Pegasas“ (+7%), tačiau jis tesirikiuoja 31 vietoje (2016 m. – 162).

[infogram id=“7e7d32b0-4118-4edd-a854-94b76dc33d67“ prefix=“N9w“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Didžiausi prekių ženklų kilimai“]

Simpatijų prekių ženklams mažiau

Pasak tyrėjų, pernai išryškėjusį ryškų meilės prekių ženklams kritimą jau galima vadinti tendencija.

„Sumažėjęs palankumas prekių ženklams neatsistatė ir šiemet, o kai kuriems prekių ženklams kritimo tendencija tęsiasi toliau. Atsakymų į klausimą „tikrai pirkčiau šį prekės ženklą ir jis yra vienas iš mano mėgstamiausių“ vidurkis šiemet mažėjo 2 procentiniais punktais. Be to, lyginant su ankstesniaisiais metais matome daug ryškesnius pokyčius prekių ženklų pozicijose: vieni – gerokai krenta, kiti – šiek tiek auga, tad bendras sąrašas persistumdė labai aktyviai“, – kalba p. Dovidavičiūtė.

Pasak jos, apibendrinti galima taip: ne tik mažėja lojalumas prekių ženklams, bet ir pokyčiai, susiję su prekių ženklų vertinimu, vyksta gerokai sparčiau nei anksčiau.

„Vertinant pokyčius atskirose kategorijose galima pastebėti, kad krito santykinai daugiau televizijų, prekybos centrų, sulčių prekių ženklų. Labiau augo internetinės prekybos, automobilių, knygynų kategorijos prekių ženklai. Įdomu tai, kad mažėjant prisirišimui, tiriamų prekių ženklų charakteristikų (unikalumo, kokybės, vertės už pinigus) vertinimas gerėja. Vartotojai sutinka, kad prekių ženklų kokybė gerėja, jie pasižymi unikaliomis savybėmis, tačiau prisirišti prie jų nenori“, – taip tyrimą reziumuoja p. Dovidavičiūtė.

[infogram id=“f9c883c2-a27c-4590-81c0-a8aec8828078“ prefix=“xD8“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Prekių ženklų pokyčiai atskirose kategorijose“]

[infogram id=“3638328f-da12-4a6f-80d8-7b09eb4e2dea“ prefix=“JK3“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausi prekių ženklai Latvijoje“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mažųjų nuomonės lyderių valanda socialiniuose tinkluose

Skaičiuojama, kad šiemet socialinio tinklo „Instagram“ nuomonės formuotojų rinkodarai JAV bus skirta apie 1...

Rinkodara
2017.12.17
Kaip kalbėti, kad pranešimą perpasakotų

Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, 15–20% prezentacijų auditorija įsimena keletą valandų,...

Rinkodara
2017.12.17
„Roshen“ pasirinko komunikacijos partnerius Lietuvoje 2

Konditerijos gaminių įmonė „Roshen Nord“, atstovaujanti tarptautinę korporaciją „Roshen“, pasirašė...

Rinkodara
2017.12.15
„Anykščių vynas“ atnaujino prekės ženklą 2

Lietuviškų gėrimų gamintojas „Anykščių vynas“ keičia savo įvaizdį: atnaujino korporatyvinį prekės ženklą.

Rinkodara
2017.12.14
„Disney“ perka „Fox“ verslus už 52,4 mlrd. USD

Žiniasklaidos ir pramogų bendrovė „Walt Disney“ perka filmų, televizijos ir tarptautinius verslus iš...

Rinkodara
2017.12.14
 Transliuotojai Radijo ir televizijos komisijai turės sumokėti daugiau 1

Nuo 2019 m. įsigalios didesnės komercinių transliuotojų įmokos už jų veiklą prižiūrinčios Radijo ir...

Rinkodara
2017.12.14
Kokios nuolaidos labiausiai tinka skirtingoms produktų grupėms Premium 2

Lietuvoje akcijų dairomasi intensyviai ir dažnai – antrąjį šių metų ketvirtį prekių su nuolaidomis pardavimai...

Rinkodara
2017.12.14
„Švyturys“ turi naują logotipą 22

Naujai kitąmet Klaipėdoje atidaromai gamyklai „Švyturys – Utenos alus“ sukūrė naują logotipą „Švyturys...

Rinkodara
2017.12.13
Labiausiai „gūglinti“ prekių ženklai: „Ali Express“, „Telia“ ir „Luminor“ 

Tarp labiausiai šiemet ieškotų prekių ženklų „Google“ paieškoje: e. prekybos milžinė „Ali Express“,...

Rinkodara
2017.12.13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Ko lietuviai ieškojo „Google“ 2017 m.: populiariausios paieškos 1

Šių metų Lietuvos suvestinė rodo, kad labiausiai lietuvius domino krepšinis, dainos ir kariuomenė.

Rinkodara
2017.12.13
Prabangos prekių gamintojai pasišiaušė prieš e. parduotuves Premium

Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas gali paskatinti prabangos prekes gaminančias įmones siekti...

Pramonė
2017.12.13
Tarp naujausių reklamų: ir „Tele2“, ir inovatyvus „Freixenet“ stendas

Tarp savaitės reklamų: inovatyvi „Freixenet“ lauko reklama (agentūros „Media House“, „Gluk Media“),...

Rinkodara
2017.12.12
Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai 6

Su vienos garsiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais rankomis sukirtęs...

Rinkodara
2017.12.12
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
Į besijungiančią „Havas“ grupę įsilieja ir „Good one“

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad komunikacijos „Publicum Group“ ir „Idea Group“ jungiasi į didžiausią...

Rinkodara
2017.12.12
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
Birštone – tarptautinis viešbučių gigantas 5

Birštono kurorto viešbutis „Royal SPA Residence“ tampa tarptautinio tinklo „AccorHotels“ dalimi.

Rinkodara
2017.12.11
Vėluojantis „Brexit“ kelia grėsmę prekių ženklams Premium

Europos Komisijos (EK) atstovų ir Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės narių deryboms dėl „Brexit“ sunkiai...

Pramonė
2017.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau