Ženklų rokiruotės: žemyn „Maxima“, aukštyn – „Pegasas“

Publikuota: 2017-10-02
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Mėgstamiausias prekių ženklas Lietuvoje šiemet yra „Facebook“. Jis aplenkė penkerius metus pirmojoje pozicijoje buvusį „Google“. Iš lietuviškųjų vartotojai labiausiai lojalūs „Maximai“, tačiau šis prekės ženklas skaičiuoja ir vieną didžiausių kritimų, o sparčiausią šuolį į viršų 2017 m. demonstruoja „Pegasas“, „Ali Express“ ir „YouTube“.

Į mėgstamiausių prekių ženklų dešimtuką Lietuvoje šiemet, kaip rodo Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital“ prekių ženklų tyrimas, pateko du nauji vardai: „Samsung“ (telefonų kategorija) ir „Microsoft“, užėmę atitinkamai 9 ir 10 vietą. Iš dešimtuko jie išstūmė „Skype“ ir LNK, kurie nusirito atitinkamai į 24 ir 28 vietą.

[infogram id=“164bd51d-3db0-4676-93b4-22f9dd75121d“ prefix=“zmD“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausių prekių ženklų TOP20 Lietuvoje“]

„Ilgą laiką lyderiavęs „Google“ šiemet pirmąsias pozicijas užleido „Facebook“, nors atotrūkis tarp šių prekių ženklų nėra didelis: „Facebook“ vienu iš savo mėgstamiausių prekių ženklų laiko 44%, o „Google“ – 41% Lietuvos gyventojų. Trys technologijų srities prekių ženklai („Facebook“, „Google“ ir „Youtube“) užtikrintai pirmauja lietuviškame dešimtuke daugiau nei 10 procentinių punktų aplenkdami jau keletą metų ketvirtoje vietoje įsikūrusį „Swedbank“, – tyrimo rezultatus komentuoja Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo vadovė.

nuotrauka::1

Tie patys technologijų prekių ženklai rikiuojasi trejetuke ir Latvijoje, ir Estijoje, „Swedbank“ ketvirtas yra ir Estijoje. Latvijoje – ketvirtas yra „Inbox“, o penktoje – „Swedbank“.

Lietuviškajame dešimtuke didžiausią kritimą fiksuoja televizijų prekių ženklai – TV3 (-13%) ir LNK (-12%). Tiesa, TV3 išliko mėgstamiausių prekės ženklų dešimtuke ir rikiuojasi 6 vietoje (2016 m. – penkta).

Nemenką nuosmukį skaičiuoja ir „Maxima“ (-11%), ir „Iki“ (-9%). Šiek tiek mažiau vartotojų palankumo šiemet sulaukė ir „Lidl“, pernai jam simpatijas skyrė 19%, šiemetiniame tyrime – 17%. Tarp prekybinkų pagal vartotojų simpatijas „Lidl“ rikiuosi antra.

Tuo tarpu didžiausią vartotojų simpatijų augimą skaičiavo „Pegasas“ (+7%), tačiau jis tesirikiuoja 31 vietoje (2016 m. – 162).

[infogram id=“7e7d32b0-4118-4edd-a854-94b76dc33d67“ prefix=“N9w“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Didžiausi prekių ženklų kilimai“]

Simpatijų prekių ženklams mažiau

Pasak tyrėjų, pernai išryškėjusį ryškų meilės prekių ženklams kritimą jau galima vadinti tendencija.

„Sumažėjęs palankumas prekių ženklams neatsistatė ir šiemet, o kai kuriems prekių ženklams kritimo tendencija tęsiasi toliau. Atsakymų į klausimą „tikrai pirkčiau šį prekės ženklą ir jis yra vienas iš mano mėgstamiausių“ vidurkis šiemet mažėjo 2 procentiniais punktais. Be to, lyginant su ankstesniaisiais metais matome daug ryškesnius pokyčius prekių ženklų pozicijose: vieni – gerokai krenta, kiti – šiek tiek auga, tad bendras sąrašas persistumdė labai aktyviai“, – kalba p. Dovidavičiūtė.

Pasak jos, apibendrinti galima taip: ne tik mažėja lojalumas prekių ženklams, bet ir pokyčiai, susiję su prekių ženklų vertinimu, vyksta gerokai sparčiau nei anksčiau.

„Vertinant pokyčius atskirose kategorijose galima pastebėti, kad krito santykinai daugiau televizijų, prekybos centrų, sulčių prekių ženklų. Labiau augo internetinės prekybos, automobilių, knygynų kategorijos prekių ženklai. Įdomu tai, kad mažėjant prisirišimui, tiriamų prekių ženklų charakteristikų (unikalumo, kokybės, vertės už pinigus) vertinimas gerėja. Vartotojai sutinka, kad prekių ženklų kokybė gerėja, jie pasižymi unikaliomis savybėmis, tačiau prisirišti prie jų nenori“, – taip tyrimą reziumuoja p. Dovidavičiūtė.

[infogram id=“f9c883c2-a27c-4590-81c0-a8aec8828078“ prefix=“xD8“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Prekių ženklų pokyčiai atskirose kategorijose“]

[infogram id=“3638328f-da12-4a6f-80d8-7b09eb4e2dea“ prefix=“JK3“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausi prekių ženklai Latvijoje“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Tarp naujausių reklamų ryškiaspalvis „Naujasis Nevėžis“ 1

Tarp naujausių savaitės reklamų: vasariški „Naujojo Nevėžio“ produktai (reklamos agentūra „CinemaAds LAB“) ir...

Rinkodara
2018.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau