Ženklų rokiruotės: žemyn „Maxima“, aukštyn – „Pegasas“

Publikuota: 2017-10-02
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Mėgstamiausias prekių ženklas Lietuvoje šiemet yra „Facebook“. Jis aplenkė penkerius metus pirmojoje pozicijoje buvusį „Google“. Iš lietuviškųjų vartotojai labiausiai lojalūs „Maximai“, tačiau šis prekės ženklas skaičiuoja ir vieną didžiausių kritimų, o sparčiausią šuolį į viršų 2017 m. demonstruoja „Pegasas“, „Ali Express“ ir „YouTube“.

Į mėgstamiausių prekių ženklų dešimtuką Lietuvoje šiemet, kaip rodo Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital“ prekių ženklų tyrimas, pateko du nauji vardai: „Samsung“ (telefonų kategorija) ir „Microsoft“, užėmę atitinkamai 9 ir 10 vietą. Iš dešimtuko jie išstūmė „Skype“ ir LNK, kurie nusirito atitinkamai į 24 ir 28 vietą.

[infogram id=“164bd51d-3db0-4676-93b4-22f9dd75121d“ prefix=“zmD“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausių prekių ženklų TOP20 Lietuvoje“]

„Ilgą laiką lyderiavęs „Google“ šiemet pirmąsias pozicijas užleido „Facebook“, nors atotrūkis tarp šių prekių ženklų nėra didelis: „Facebook“ vienu iš savo mėgstamiausių prekių ženklų laiko 44%, o „Google“ – 41% Lietuvos gyventojų. Trys technologijų srities prekių ženklai („Facebook“, „Google“ ir „Youtube“) užtikrintai pirmauja lietuviškame dešimtuke daugiau nei 10 procentinių punktų aplenkdami jau keletą metų ketvirtoje vietoje įsikūrusį „Swedbank“, – tyrimo rezultatus komentuoja Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo vadovė.

nuotrauka::1

Tie patys technologijų prekių ženklai rikiuojasi trejetuke ir Latvijoje, ir Estijoje, „Swedbank“ ketvirtas yra ir Estijoje. Latvijoje – ketvirtas yra „Inbox“, o penktoje – „Swedbank“.

Lietuviškajame dešimtuke didžiausią kritimą fiksuoja televizijų prekių ženklai – TV3 (-13%) ir LNK (-12%). Tiesa, TV3 išliko mėgstamiausių prekės ženklų dešimtuke ir rikiuojasi 6 vietoje (2016 m. – penkta).

Nemenką nuosmukį skaičiuoja ir „Maxima“ (-11%), ir „Iki“ (-9%). Šiek tiek mažiau vartotojų palankumo šiemet sulaukė ir „Lidl“, pernai jam simpatijas skyrė 19%, šiemetiniame tyrime – 17%. Tarp prekybinkų pagal vartotojų simpatijas „Lidl“ rikiuosi antra.

Tuo tarpu didžiausią vartotojų simpatijų augimą skaičiavo „Pegasas“ (+7%), tačiau jis tesirikiuoja 31 vietoje (2016 m. – 162).

[infogram id=“7e7d32b0-4118-4edd-a854-94b76dc33d67“ prefix=“N9w“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Didžiausi prekių ženklų kilimai“]

Simpatijų prekių ženklams mažiau

Pasak tyrėjų, pernai išryškėjusį ryškų meilės prekių ženklams kritimą jau galima vadinti tendencija.

„Sumažėjęs palankumas prekių ženklams neatsistatė ir šiemet, o kai kuriems prekių ženklams kritimo tendencija tęsiasi toliau. Atsakymų į klausimą „tikrai pirkčiau šį prekės ženklą ir jis yra vienas iš mano mėgstamiausių“ vidurkis šiemet mažėjo 2 procentiniais punktais. Be to, lyginant su ankstesniaisiais metais matome daug ryškesnius pokyčius prekių ženklų pozicijose: vieni – gerokai krenta, kiti – šiek tiek auga, tad bendras sąrašas persistumdė labai aktyviai“, – kalba p. Dovidavičiūtė.

Pasak jos, apibendrinti galima taip: ne tik mažėja lojalumas prekių ženklams, bet ir pokyčiai, susiję su prekių ženklų vertinimu, vyksta gerokai sparčiau nei anksčiau.

„Vertinant pokyčius atskirose kategorijose galima pastebėti, kad krito santykinai daugiau televizijų, prekybos centrų, sulčių prekių ženklų. Labiau augo internetinės prekybos, automobilių, knygynų kategorijos prekių ženklai. Įdomu tai, kad mažėjant prisirišimui, tiriamų prekių ženklų charakteristikų (unikalumo, kokybės, vertės už pinigus) vertinimas gerėja. Vartotojai sutinka, kad prekių ženklų kokybė gerėja, jie pasižymi unikaliomis savybėmis, tačiau prisirišti prie jų nenori“, – taip tyrimą reziumuoja p. Dovidavičiūtė.

[infogram id=“f9c883c2-a27c-4590-81c0-a8aec8828078“ prefix=“xD8“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Prekių ženklų pokyčiai atskirose kategorijose“]

[infogram id=“3638328f-da12-4a6f-80d8-7b09eb4e2dea“ prefix=“JK3“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausi prekių ženklai Latvijoje“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau