Ženklų rokiruotės: žemyn „Maxima“, aukštyn – „Pegasas“

Publikuota: 2017-10-02
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Mėgstamiausias prekių ženklas Lietuvoje šiemet yra „Facebook“. Jis aplenkė penkerius metus pirmojoje pozicijoje buvusį „Google“. Iš lietuviškųjų vartotojai labiausiai lojalūs „Maximai“, tačiau šis prekės ženklas skaičiuoja ir vieną didžiausių kritimų, o sparčiausią šuolį į viršų 2017 m. demonstruoja „Pegasas“, „Ali Express“ ir „YouTube“.

Į mėgstamiausių prekių ženklų dešimtuką Lietuvoje šiemet, kaip rodo Baltijos šalyse atliktas „DDB Brand Capital“ prekių ženklų tyrimas, pateko du nauji vardai: „Samsung“ (telefonų kategorija) ir „Microsoft“, užėmę atitinkamai 9 ir 10 vietą. Iš dešimtuko jie išstūmė „Skype“ ir LNK, kurie nusirito atitinkamai į 24 ir 28 vietą.

[infogram id=“164bd51d-3db0-4676-93b4-22f9dd75121d“ prefix=“zmD“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausių prekių ženklų TOP20 Lietuvoje“]

„Ilgą laiką lyderiavęs „Google“ šiemet pirmąsias pozicijas užleido „Facebook“, nors atotrūkis tarp šių prekių ženklų nėra didelis: „Facebook“ vienu iš savo mėgstamiausių prekių ženklų laiko 44%, o „Google“ – 41% Lietuvos gyventojų. Trys technologijų srities prekių ženklai („Facebook“, „Google“ ir „Youtube“) užtikrintai pirmauja lietuviškame dešimtuke daugiau nei 10 procentinių punktų aplenkdami jau keletą metų ketvirtoje vietoje įsikūrusį „Swedbank“, – tyrimo rezultatus komentuoja Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo vadovė.

nuotrauka::1

Tie patys technologijų prekių ženklai rikiuojasi trejetuke ir Latvijoje, ir Estijoje, „Swedbank“ ketvirtas yra ir Estijoje. Latvijoje – ketvirtas yra „Inbox“, o penktoje – „Swedbank“.

Lietuviškajame dešimtuke didžiausią kritimą fiksuoja televizijų prekių ženklai – TV3 (-13%) ir LNK (-12%). Tiesa, TV3 išliko mėgstamiausių prekės ženklų dešimtuke ir rikiuojasi 6 vietoje (2016 m. – penkta).

Nemenką nuosmukį skaičiuoja ir „Maxima“ (-11%), ir „Iki“ (-9%). Šiek tiek mažiau vartotojų palankumo šiemet sulaukė ir „Lidl“, pernai jam simpatijas skyrė 19%, šiemetiniame tyrime – 17%. Tarp prekybinkų pagal vartotojų simpatijas „Lidl“ rikiuosi antra.

Tuo tarpu didžiausią vartotojų simpatijų augimą skaičiavo „Pegasas“ (+7%), tačiau jis tesirikiuoja 31 vietoje (2016 m. – 162).

[infogram id=“7e7d32b0-4118-4edd-a854-94b76dc33d67“ prefix=“N9w“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Didžiausi prekių ženklų kilimai“]

Simpatijų prekių ženklams mažiau

Pasak tyrėjų, pernai išryškėjusį ryškų meilės prekių ženklams kritimą jau galima vadinti tendencija.

„Sumažėjęs palankumas prekių ženklams neatsistatė ir šiemet, o kai kuriems prekių ženklams kritimo tendencija tęsiasi toliau. Atsakymų į klausimą „tikrai pirkčiau šį prekės ženklą ir jis yra vienas iš mano mėgstamiausių“ vidurkis šiemet mažėjo 2 procentiniais punktais. Be to, lyginant su ankstesniaisiais metais matome daug ryškesnius pokyčius prekių ženklų pozicijose: vieni – gerokai krenta, kiti – šiek tiek auga, tad bendras sąrašas persistumdė labai aktyviai“, – kalba p. Dovidavičiūtė.

Pasak jos, apibendrinti galima taip: ne tik mažėja lojalumas prekių ženklams, bet ir pokyčiai, susiję su prekių ženklų vertinimu, vyksta gerokai sparčiau nei anksčiau.

„Vertinant pokyčius atskirose kategorijose galima pastebėti, kad krito santykinai daugiau televizijų, prekybos centrų, sulčių prekių ženklų. Labiau augo internetinės prekybos, automobilių, knygynų kategorijos prekių ženklai. Įdomu tai, kad mažėjant prisirišimui, tiriamų prekių ženklų charakteristikų (unikalumo, kokybės, vertės už pinigus) vertinimas gerėja. Vartotojai sutinka, kad prekių ženklų kokybė gerėja, jie pasižymi unikaliomis savybėmis, tačiau prisirišti prie jų nenori“, – taip tyrimą reziumuoja p. Dovidavičiūtė.

[infogram id=“f9c883c2-a27c-4590-81c0-a8aec8828078“ prefix=“xD8“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Prekių ženklų pokyčiai atskirose kategorijose“]

[infogram id=“3638328f-da12-4a6f-80d8-7b09eb4e2dea“ prefix=“JK3“ format=“interactive“ title=“Rinkodara-Mėgstamiausi prekių ženklai Latvijoje“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
2018.08.19
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 1

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 7

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau