Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tendencijos ir apžvalga

Publikuota: 2017-09-26

Rinkodaros ir komunikacijos sektorių augina dėl kiekvieno pirkėjo aktyviai kovojantys prekybininkai, ginklus žvanginantis telekomunikacijos sektorius. Rinką šiemet į viršų stumtels ir didžiųjų prekės ženklų pokyčiai ir bent laikinai dėl to išauginti rinkodaros biudžetai.

„Teo“ ir „Omnitel“ vasarį virto ryškiaspalve „Telia“, „Statoil“ degalinės garsiai per vasarą užsikabino „Circle K“ iškabas, o netrukus startuos ir „Nordea“ bei DNB bankų naujojo vardo „Luminor“ kampanija. Rinka dar laukia ir būsimo „Rimi“ bei „Iki“ susijungimo.

Balsuoti už savo favoritus galite ČIA.

Kaip VŽ rašė, iš viso „Telia“ reorganizavimo ir vardo keitimui nuo praėjusių metų pradžios skyrė apie 2 mln. Eur. „Circle K Lietuva“ bemaž keturis mėnesius trukusiam valdomo degalinių tinklo pavadinimo keitimo procesui skyrė 4 mln. Eur, o dalis šių biudžetų atiteko rinkodaros sektoriaus bendrovėms.

Tad labai tikėtina, kad suskaičiavus 2017 m. reklamos rinkos rezultatus Lietuvoje, matysime dar didesnį augimą nei pernai, kai pastaruosius kelerius metus tūpčiojusi vietoje ir skaičiavusi vos kelių procentų dinamiką, 2016 m. Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – 16%.

Bendra reklamos rinka 2016 m., pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekė 139,1 mln. Eur.

Su pliusu

VŽ vasarą darytos atskirų rinkodaros ir komunikacijos sektorių analizės taip pat su pliuso ženklu: į viršų, skaičiuojant 2016 m. rezultatus, palypėjo žiniasklaidos planavimo bendrovės, kurias augino ir susijungimai, ir organiški šuoliai.

Itin geri metai buvo ir kūrybinėms reklamos agentūroms: VŽ sudaryta lentelė rodo, kad tarp dešimties didžiausių sektoriaus bendrovių metinius pardavimus padidino aštuonios, šešios jų džiaugėsi dviženkliu augimu.

Kiek kuklesnius metus skaičiavo tik ryšių su visuomene bendrovės, sugebėjusios išlaikyti tiesiogines pajamas, tačiau skaičiavusios pardavimai kritimą. Prastesnius šio sektoriaus rezultatus, lėmė ir ūgtelėjusi socialinių medijų reikšmė, ir faktas, kad dalis projektų pernai nukeliavo tiesiai į žiniasklaidos kanalus kaip turinio rinkodaros projektai ir buvo įgyvendinti be komunikacijos agentūrų pagalbos.

Akivaizdu, kad sektorius išgyvena jau ne vienerius metus tebesitęsiančią transformaciją, ir prieš kurį laiką dar buvusios gana aiškios ribos, kas yra ir kokius konkursus laimi reklamos, ryšių su visuomene ar žiniasklaidos planavimo agentūros, vis labiau nyksta ir veiklos vis labiau persipina.

„Atrodo, kad esame senojo reklamos modelio pabaigos, jau net ne pradžios, o turbūt vidurio stadijos. Nors užsakovai vis dar kalba apie partnerystę ir ilgalaikį bendradarbiavimą, bent jau reklamos agentūrų konkursų metu, bet vis dažniau matome, kad įmonės nenori jokių ilgalaikių santykių. Išsipūtę klientų atskirų komunikacijos partnerių biudžetai, persidengiančios funkcijos, kovos dėl savo biudžeto dalies, personalo nestabilumas tiek kliento rinkodaros departamentuose, tiek agentūrų komandose. Maždaug toks chaotiškas reklamos industrijos būklės portretas matyti iš mūsų perspektyvos“, – taip neseniai VŽ teigė Marius Petrukaitis, „Milk“, vienos didesniųjų kūrybinių agentūrų, per eilę metų susirinkusios daugiausia apdovanojimų skirtinguose kūrybingumo konkursuose, vadovas.

Jo vadovaujama agentūra yra įsteigusi ir naują, labiau paslankiu modeliu gyvuojančią agentūrą.

„Mūsų antrinės bendrovės „Folk“ modelis, paremtas projektinių komandų formavimu kiekvienam naujam užsakymui, dar kartais stebina, tačiau jau randa savo klientų“, – pažymi p. Petrukaitis.

Panašiu keliu eina ir kitos agentūros: ir steigdamos naujus padalinius ar atskiras specializuotas bendroves, ir besijungdamos, o ateityje ta transformacija tik stiprės.

„Klientui nėra svarbu, ar sprendimą įgyvendina reklamos ar ryšių su visuomene bendrovė, pavadinimai svarbūs tik patiems agentūrų atstovams, o verslui svarbu pasiekti rezultatai. Esi geras tiek, kiek pasieki ketvirtinius rodiklius, net nebe metinius“, – antrina ir Agnė Dulskienė, kūrybinės agentūros „TBWA Vilnius“ vadovė.

Rungiasi stipriausios

Šiandien prasidedančiuose Rinkodaros sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja paminėtųjų segmentų bendrovės, kurių finansiniai rezultatai pernai buvo geriausi bei kurios iki 2017 m. gegužės 31 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui, o jų apyvarta viršija 1 mln. Eur. Atrinktos tik pelningai 2016 m. dirbusios bendrovės.

Pirmajame rinkimų etape buvo atrinktos įmonės, remiantis tokiais finansiniais kriterijais:

  • pardavimo pajamos 2016 m.;
  • pardavimo pajamų pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • ikimokestinis pelnas 2016 m.;
  • ikimokestinio pelno pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • pelningumas 2016 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2016 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Balsavimas vyks dviem etapais: pirmajame galima balsuoti iki sekmadienio, spalio 1d. 24.00. Kitas etapas, kur balsuosime už TOP3 Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus bendroves, prasidės spalio 2d. 10 val.

Iš TOP3 likusių bendrovių skaitytojai išrinks sektoriaus lyderį. Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderis bus paskelbtas spalio 9 d.

Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais, palyginti jas įvairiais pjūviais ir išrinkti geriausią Rinkodaros sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.

Ir didžiausios, ir labiausiai augusios

Šiemetiniame rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderių sąrašo viršuje – žiniasklaidos planavimo bendrovė „Inspired UM“. Ji užima lyderės pozicijas pagal 2016 m. pardavimų pajamas ir trečią vietą pagal ikimokestinį pelną. Labiausiai prie bendrovės augimo prisidėjo bendradarbiavimas su VP grupe.

Antroje vietoje pagal pardavimų šuolį pernai tarp sektoriaus bendrovių – „Socialus marketingas“.

Pirmoje vietoje reitinguojant įmones pagal ikimokestinį pelną ir pelningumą 2016 m. – lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Sparčiausią pardavimų šuolį pernai fiksavo rinkos naujokė – žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuva“. Ji, kaip ir planavo, pasiekė beveik 5 mln. apyvartą per 2016 m., nuo 243.390 Eur 2015 m.

„2017–ieji, kaip ir praėję metai mums buvo sėkmingi. Pavyko amortizuoti iš Lietuvos pasitraukusio prekybos tinklo „Prisma“ praradimą ir toliau didinti bendrovės pardavimų augimą. Šiemet planuojame pasiekti 6 mln. Eur apyvartą. Džiaugiamės, kad ir toliau varžomės naujuose konkursuose, tad kaip viduje juokaujame, nuo pirmos vietos agentūrų sąraše mus skiria tik vieno ar dviejų didesnių klientų laimėjimai“, – šypsosi Linas Šiautkulis, „BPN Lietuvos“ vadovas.

Reikšmingą šuolį į viršų pernai skaičiuoja ir „Havas Media“ (UAB „Idea Media“). Ji prisijungė „Publicum“ grupei priklausiusią „Publicum Medią“ ir veiklą tęsia su prekės ženklu „Havas Media“.

Audituotais duomenimis, susijungusios „Havas Medios“ apyvarta 2016 m. pasiekė 8,1 mln. Eur (neįvertinus „Publicum Media“ įsigijimo – 4,725 mln. Eur).

Tarp sektoriaus lyderių pagal ikimokestinio pelno šuolį pernai, palyginti su 2015 m., pirmojoje pozicijoje – reklamos gamybos ir dizaino studija „Tape“.

Be vaistinių reklamos įmonių

Tiesa, šiemet, skirtingai nei pernai, į Rinkodaros sektoriaus lyderių sąrašą nepateko dvi didžiausios reklamos paslaugų bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“. Jos savo veiklą deklaruoja kaip reklamos agentūros, tačiau jų veikla labiau susijusi su vaistinių veikla.

Pirmoji priklauso „Eurovaistinių“ tinklą valdančiai „Euroapothecos“ grupei. „Reklamos sklaida“ yra dalis UAB „CGP Management“ grupės, kaip ir „Nemuno vaistinė“, valdanti vaistinių tinklą „Camelia“.

Abiejų šių vaistinių reklamos bendrovių pasiekiamas apyvartos mastas įspūdingas – jos lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.

Savo ruožtu VŽ kalbinti didieji žiniasklaidos planuotojai ar reklamos agentūros šių vaistinių valdomų bendrovių konkurentėmis nelaiko, nes jų veikla labiau dedikuota vaistų verslui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 6

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 14

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 22

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau