Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tendencijos ir apžvalga

Publikuota: 2017-09-26

Rinkodaros ir komunikacijos sektorių augina dėl kiekvieno pirkėjo aktyviai kovojantys prekybininkai, ginklus žvanginantis telekomunikacijos sektorius. Rinką šiemet į viršų stumtels ir didžiųjų prekės ženklų pokyčiai ir bent laikinai dėl to išauginti rinkodaros biudžetai.

„Teo“ ir „Omnitel“ vasarį virto ryškiaspalve „Telia“, „Statoil“ degalinės garsiai per vasarą užsikabino „Circle K“ iškabas, o netrukus startuos ir „Nordea“ bei DNB bankų naujojo vardo „Luminor“ kampanija. Rinka dar laukia ir būsimo „Rimi“ bei „Iki“ susijungimo.

Balsuoti už savo favoritus galite ČIA.

Kaip VŽ rašė, iš viso „Telia“ reorganizavimo ir vardo keitimui nuo praėjusių metų pradžios skyrė apie 2 mln. Eur. „Circle K Lietuva“ bemaž keturis mėnesius trukusiam valdomo degalinių tinklo pavadinimo keitimo procesui skyrė 4 mln. Eur, o dalis šių biudžetų atiteko rinkodaros sektoriaus bendrovėms.

Tad labai tikėtina, kad suskaičiavus 2017 m. reklamos rinkos rezultatus Lietuvoje, matysime dar didesnį augimą nei pernai, kai pastaruosius kelerius metus tūpčiojusi vietoje ir skaičiavusi vos kelių procentų dinamiką, 2016 m. Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – 16%.

Bendra reklamos rinka 2016 m., pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekė 139,1 mln. Eur.

Su pliusu

VŽ vasarą darytos atskirų rinkodaros ir komunikacijos sektorių analizės taip pat su pliuso ženklu: į viršų, skaičiuojant 2016 m. rezultatus, palypėjo žiniasklaidos planavimo bendrovės, kurias augino ir susijungimai, ir organiški šuoliai.

Itin geri metai buvo ir kūrybinėms reklamos agentūroms: VŽ sudaryta lentelė rodo, kad tarp dešimties didžiausių sektoriaus bendrovių metinius pardavimus padidino aštuonios, šešios jų džiaugėsi dviženkliu augimu.

Kiek kuklesnius metus skaičiavo tik ryšių su visuomene bendrovės, sugebėjusios išlaikyti tiesiogines pajamas, tačiau skaičiavusios pardavimai kritimą. Prastesnius šio sektoriaus rezultatus, lėmė ir ūgtelėjusi socialinių medijų reikšmė, ir faktas, kad dalis projektų pernai nukeliavo tiesiai į žiniasklaidos kanalus kaip turinio rinkodaros projektai ir buvo įgyvendinti be komunikacijos agentūrų pagalbos.

Akivaizdu, kad sektorius išgyvena jau ne vienerius metus tebesitęsiančią transformaciją, ir prieš kurį laiką dar buvusios gana aiškios ribos, kas yra ir kokius konkursus laimi reklamos, ryšių su visuomene ar žiniasklaidos planavimo agentūros, vis labiau nyksta ir veiklos vis labiau persipina.

„Atrodo, kad esame senojo reklamos modelio pabaigos, jau net ne pradžios, o turbūt vidurio stadijos. Nors užsakovai vis dar kalba apie partnerystę ir ilgalaikį bendradarbiavimą, bent jau reklamos agentūrų konkursų metu, bet vis dažniau matome, kad įmonės nenori jokių ilgalaikių santykių. Išsipūtę klientų atskirų komunikacijos partnerių biudžetai, persidengiančios funkcijos, kovos dėl savo biudžeto dalies, personalo nestabilumas tiek kliento rinkodaros departamentuose, tiek agentūrų komandose. Maždaug toks chaotiškas reklamos industrijos būklės portretas matyti iš mūsų perspektyvos“, – taip neseniai VŽ teigė Marius Petrukaitis, „Milk“, vienos didesniųjų kūrybinių agentūrų, per eilę metų susirinkusios daugiausia apdovanojimų skirtinguose kūrybingumo konkursuose, vadovas.

Jo vadovaujama agentūra yra įsteigusi ir naują, labiau paslankiu modeliu gyvuojančią agentūrą.

„Mūsų antrinės bendrovės „Folk“ modelis, paremtas projektinių komandų formavimu kiekvienam naujam užsakymui, dar kartais stebina, tačiau jau randa savo klientų“, – pažymi p. Petrukaitis.

Panašiu keliu eina ir kitos agentūros: ir steigdamos naujus padalinius ar atskiras specializuotas bendroves, ir besijungdamos, o ateityje ta transformacija tik stiprės.

„Klientui nėra svarbu, ar sprendimą įgyvendina reklamos ar ryšių su visuomene bendrovė, pavadinimai svarbūs tik patiems agentūrų atstovams, o verslui svarbu pasiekti rezultatai. Esi geras tiek, kiek pasieki ketvirtinius rodiklius, net nebe metinius“, – antrina ir Agnė Dulskienė, kūrybinės agentūros „TBWA Vilnius“ vadovė.

Rungiasi stipriausios

Šiandien prasidedančiuose Rinkodaros sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja paminėtųjų segmentų bendrovės, kurių finansiniai rezultatai pernai buvo geriausi bei kurios iki 2017 m. gegužės 31 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui, o jų apyvarta viršija 1 mln. Eur. Atrinktos tik pelningai 2016 m. dirbusios bendrovės.

Pirmajame rinkimų etape buvo atrinktos įmonės, remiantis tokiais finansiniais kriterijais:

  • pardavimo pajamos 2016 m.;
  • pardavimo pajamų pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • ikimokestinis pelnas 2016 m.;
  • ikimokestinio pelno pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • pelningumas 2016 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2016 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Balsavimas vyks dviem etapais: pirmajame galima balsuoti iki sekmadienio, spalio 1d. 24.00. Kitas etapas, kur balsuosime už TOP3 Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus bendroves, prasidės spalio 2d. 10 val.

Iš TOP3 likusių bendrovių skaitytojai išrinks sektoriaus lyderį. Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderis bus paskelbtas spalio 9 d.

Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais, palyginti jas įvairiais pjūviais ir išrinkti geriausią Rinkodaros sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.

Ir didžiausios, ir labiausiai augusios

Šiemetiniame rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderių sąrašo viršuje – žiniasklaidos planavimo bendrovė „Inspired UM“. Ji užima lyderės pozicijas pagal 2016 m. pardavimų pajamas ir trečią vietą pagal ikimokestinį pelną. Labiausiai prie bendrovės augimo prisidėjo bendradarbiavimas su VP grupe.

Antroje vietoje pagal pardavimų šuolį pernai tarp sektoriaus bendrovių – „Socialus marketingas“.

Pirmoje vietoje reitinguojant įmones pagal ikimokestinį pelną ir pelningumą 2016 m. – lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Sparčiausią pardavimų šuolį pernai fiksavo rinkos naujokė – žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuva“. Ji, kaip ir planavo, pasiekė beveik 5 mln. apyvartą per 2016 m., nuo 243.390 Eur 2015 m.

„2017–ieji, kaip ir praėję metai mums buvo sėkmingi. Pavyko amortizuoti iš Lietuvos pasitraukusio prekybos tinklo „Prisma“ praradimą ir toliau didinti bendrovės pardavimų augimą. Šiemet planuojame pasiekti 6 mln. Eur apyvartą. Džiaugiamės, kad ir toliau varžomės naujuose konkursuose, tad kaip viduje juokaujame, nuo pirmos vietos agentūrų sąraše mus skiria tik vieno ar dviejų didesnių klientų laimėjimai“, – šypsosi Linas Šiautkulis, „BPN Lietuvos“ vadovas.

Reikšmingą šuolį į viršų pernai skaičiuoja ir „Havas Media“ (UAB „Idea Media“). Ji prisijungė „Publicum“ grupei priklausiusią „Publicum Medią“ ir veiklą tęsia su prekės ženklu „Havas Media“.

Audituotais duomenimis, susijungusios „Havas Medios“ apyvarta 2016 m. pasiekė 8,1 mln. Eur (neįvertinus „Publicum Media“ įsigijimo – 4,725 mln. Eur).

Tarp sektoriaus lyderių pagal ikimokestinio pelno šuolį pernai, palyginti su 2015 m., pirmojoje pozicijoje – reklamos gamybos ir dizaino studija „Tape“.

Be vaistinių reklamos įmonių

Tiesa, šiemet, skirtingai nei pernai, į Rinkodaros sektoriaus lyderių sąrašą nepateko dvi didžiausios reklamos paslaugų bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“. Jos savo veiklą deklaruoja kaip reklamos agentūros, tačiau jų veikla labiau susijusi su vaistinių veikla.

Pirmoji priklauso „Eurovaistinių“ tinklą valdančiai „Euroapothecos“ grupei. „Reklamos sklaida“ yra dalis UAB „CGP Management“ grupės, kaip ir „Nemuno vaistinė“, valdanti vaistinių tinklą „Camelia“.

Abiejų šių vaistinių reklamos bendrovių pasiekiamas apyvartos mastas įspūdingas – jos lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.

Savo ruožtu VŽ kalbinti didieji žiniasklaidos planuotojai ar reklamos agentūros šių vaistinių valdomų bendrovių konkurentėmis nelaiko, nes jų veikla labiau dedikuota vaistų verslui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Žiūrovų įpročiai: prie televizorių ekranų suvienija sportas

Daugiausiai Baltijos šalių žiūrovų pernai sutraukė brangiausia visų laikų bokso dvikova tarp Floydo...

Rinkodara
08:00
Suteikia viltį, kad vėl bus galima registruoti nelietuviškus pavadinimus Premium

Politikai nusiteikę keisti teisės aktus ir vėl leisti registruoti nelietuviškus įmonių pavadinimus.

Rinkodara
06:00
Jėgas sujungė dvi interneto sprendimų bendrovės Premium 1

Šių metų pradžioje susijungė dvi interneto sprendimų bendrovės – UAB „Fresh media“ ir UAB „Kitoks.com“. Nuo...

Rinkodara
06:00
Nauda gavus apdovanojimą: pasidabinti laimėjimu nepakanka 1

Rinkoje nuolat vyksta įvairiausi konkursai, rinkimai, tačiau, kad apdovanojimai nebūtų vieno vakaro...

Rinkodara
2018.01.21
Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina...

Rinkodara
2018.01.21
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Kokios revoliucijos reikia darbo našumui didinti? 17

Ekonomistai baksnoja į Lietuvos darbo jėgos našumą, kuris bent 2–3 kartus atsilieka nuo Europos Sąjungos...

Vadyba
2018.01.13
Reklamos receptas: keliolika eurų ir broliai Ballai 3

Proga išgarsėti gali nukristi iš dangaus arba atskristi iš Los Andželo, tik nereikia jos praleisti. Kuo...

Rinkodara
2018.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau