Ar verta kurti prekės ženklus Y kartai

Publikuota: 2017-09-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau verslų, bandydami užkariauti Y, vadinamosios tūkstantmečio kartos simpatijas, įvedinėja atskirus prekių ženklus, skirtus jaunesniajai auditorijai, tačiau, kaip pažymi ekspertai, kartais būtų išmintingiau daugiau dėmesio skirti pagrindiniam savo produktui.

Rinkodaros specialistai nuolat kalba apie skirtingas vartotojų kartas, apie tai, kaip svarbu pasiekti ir jaunesniąją auditoriją, tačiau pastaruoju metu šias diskusijas vis dažniau lydi ir realūs veiksmai – įvedami nauji prekės ženklai, skirti būtent tūkstantmečio kartai, rašo „Marketing Week“.

Pavyzdžiui, vienas didžiausių pasaulyje operatorių „Vodafone“ neseniai pristatė „Voxi“ prekės ženklą – mobilųjį tinklą, sukurtą specialiai jaunesniems nei 25 m. asmenims. Jauniesiems vartotojams siūlomi trys mobilieji planai, su kuriais jie nemokamai gali naršyti socialiniuose tinkluose, kaip antai „Instagram“, „Facebook“ ir „Twitter“.

Dan Lambrou, naujojo prekės ženklo vadovas, neabejoja, kad „Vodafone“ žingsnis teisingas. Jis priduria, kad Portugalijoje, pasiūlius naują prekės ženklą „Yorn“, jaunosios auditorijos segmento dalį pavyko padidinti net 60%.

„Ši auditorija yra vienalytė, kai kalbame apie tai, kaip jie naudoja mobiliuosius telefonus. Taip, jie dar yra finansiškai suvaržyti, nenori įsipareigoti sutartimis, dažniausiai bendrauja žinutėmis socialiniuose tinkluose, todėl pasiūlyti planai tiesiogiai orientuojasi į šiuos poreikius“, – sako jis.

Kiek anksčiau panašų žingsnį žengė ir „Air France–KLM Group“, pranešdama, kad nuo 2018 m. vasaros, siekiant patraukti tūkstantmečio kartos, 8–35 m. keliautojus, bus įvestas jų naujas prekės ženklas „Joon“. Pasak oro bendrovės, tai nėra mažų kaštų prekės ženklas, tai besiorientuojantis į išskirtinį, stilingą gyvenimo būdą, dizainą ir skaitmenines technologijas.

Skirtingos nuomonės

Tačiau kai kurie ekspertai, tame tarpe Markas Ritsonas, „Marketing Week“ autorius, rinkodaros profesorius, ženklodaros ekspertas, nesižavi segmentacija besiorientuojančia tik į vartotojų amžių.

„Neabejotinai, kad egzistuoja tūkstantmečio karta. Tai yra maždaug du milijardai pasaulio žmonių, gimusių tarp 1981 ir 2000 m. Tačiau idėja, kad ši milžiniška armija nori panašių dalykų ar panašiai galvoja, yra absurdiška. Lygiai taip pat kaip ir idėja, kad jie itin reikšmingai skiriasi nuo kitų vyresniųjų amžiaus grupių, kai jie buvo jauni, tai yra paviršutiniškas mąstymas“, – įsitikinęs jis.

Nickas Liddellas, konsultacijų ir ženklodaros agentūros „Clearing“ vadovas sutinka su šia nuomone, pabrėždamas, kad segmentavimas pagal amžių yra „baisi idėja“. Jis tvirtina, kad daugybė tyrimų, analizavusių tūkstantmečio kartos vartotojus, yra klaidinantys.

„Kai pradedate kurti atskirus prekių ženklus jaunimui, jūs tarsi sakote, kad norite skirstyti žmones pagal amžiaus ir kartų skirtumus. Ir tikrai nėra vienareikšmio atsakymo, ar tai tikrai pasiteisina“, – svarsto jis.

Žinoma, tai nereiškia, kad prekės ženklai neturėtų žvalgytis ir ieškoti naujų galimybių, kurias suteikia segmentavimas.

Pavyzdžiui, viešbučių verslo gigantas „Marriott“ 2014 m. pristatė naują prekių ženklą „Moxy“, skirtą „kitos kartos tūkstantmečio keliautojams“. Tačiau šis jų prekės ženklas labiau komunikuojamas, kaip pasiūlymas „stilingiems“, jauniems vartotojams, besiorientuojantiems į kiek mažesnę kainą. Jie neakcentuoja tik amžiaus.

„Mes nenustatėme net tariamų amžiaus ribų klientams, kuriems kūrėme šį prekės ženklą. „Moxy“ yra skirtas jauniems žmonėms, jauniems širdyje – jūs galite mėgautis „Moxy“, nesvarbu, ar jums 28 ar 68 m. Mes manome, kad visi mūsų svečiai yra skirtingi, net jei jie atsiduria toje pačioje kartų grupėje ir mes nenorime pasiūlyti vienodų patirčių visiems“, – sako Vicki Poulos, „Moxy Hotels“ vyresnioji prekės ženklo vadovė.

Kaip rodo „Marriott“ pavyzdys, yra atvejų, kai toks naujų prekių ženklų įvedimas yra naudingas, ypač jei spėjama, kad tam tikri poreikiai rinkoje nėra patenkinami.

Svarbiausia taisyklė tokiais atvejais – įvedami papildomi prekių ženklai turi auginti ir pagrindinį, o ne atitraukti dėmesį nuo jo.

„Svarbu labai aiškiai įvertinti, ką papildomai įvesti prekių ženklai atneša pagrindiniam – ar jį augina, o gal tik išryškina jo silpnybes“, – kalba p. Liddell. – To paties „Voxi“ pasirodymas tarsi pabrėžia „Vodafone“ prekės ženklo senyvą amžių. Komunikuojant labiau pabrėžiamas amžius, o ne jaunatviškumas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau