Ar verta kurti prekės ženklus Y kartai

Publikuota: 2017-09-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau verslų, bandydami užkariauti Y, vadinamosios tūkstantmečio kartos simpatijas, įvedinėja atskirus prekių ženklus, skirtus jaunesniajai auditorijai, tačiau, kaip pažymi ekspertai, kartais būtų išmintingiau daugiau dėmesio skirti pagrindiniam savo produktui.

Rinkodaros specialistai nuolat kalba apie skirtingas vartotojų kartas, apie tai, kaip svarbu pasiekti ir jaunesniąją auditoriją, tačiau pastaruoju metu šias diskusijas vis dažniau lydi ir realūs veiksmai – įvedami nauji prekės ženklai, skirti būtent tūkstantmečio kartai, rašo „Marketing Week“.

Pavyzdžiui, vienas didžiausių pasaulyje operatorių „Vodafone“ neseniai pristatė „Voxi“ prekės ženklą – mobilųjį tinklą, sukurtą specialiai jaunesniems nei 25 m. asmenims. Jauniesiems vartotojams siūlomi trys mobilieji planai, su kuriais jie nemokamai gali naršyti socialiniuose tinkluose, kaip antai „Instagram“, „Facebook“ ir „Twitter“.

Dan Lambrou, naujojo prekės ženklo vadovas, neabejoja, kad „Vodafone“ žingsnis teisingas. Jis priduria, kad Portugalijoje, pasiūlius naują prekės ženklą „Yorn“, jaunosios auditorijos segmento dalį pavyko padidinti net 60%.

„Ši auditorija yra vienalytė, kai kalbame apie tai, kaip jie naudoja mobiliuosius telefonus. Taip, jie dar yra finansiškai suvaržyti, nenori įsipareigoti sutartimis, dažniausiai bendrauja žinutėmis socialiniuose tinkluose, todėl pasiūlyti planai tiesiogiai orientuojasi į šiuos poreikius“, – sako jis.

Kiek anksčiau panašų žingsnį žengė ir „Air France–KLM Group“, pranešdama, kad nuo 2018 m. vasaros, siekiant patraukti tūkstantmečio kartos, 8–35 m. keliautojus, bus įvestas jų naujas prekės ženklas „Joon“. Pasak oro bendrovės, tai nėra mažų kaštų prekės ženklas, tai besiorientuojantis į išskirtinį, stilingą gyvenimo būdą, dizainą ir skaitmenines technologijas.

Skirtingos nuomonės

Tačiau kai kurie ekspertai, tame tarpe Markas Ritsonas, „Marketing Week“ autorius, rinkodaros profesorius, ženklodaros ekspertas, nesižavi segmentacija besiorientuojančia tik į vartotojų amžių.

„Neabejotinai, kad egzistuoja tūkstantmečio karta. Tai yra maždaug du milijardai pasaulio žmonių, gimusių tarp 1981 ir 2000 m. Tačiau idėja, kad ši milžiniška armija nori panašių dalykų ar panašiai galvoja, yra absurdiška. Lygiai taip pat kaip ir idėja, kad jie itin reikšmingai skiriasi nuo kitų vyresniųjų amžiaus grupių, kai jie buvo jauni, tai yra paviršutiniškas mąstymas“, – įsitikinęs jis.

Nickas Liddellas, konsultacijų ir ženklodaros agentūros „Clearing“ vadovas sutinka su šia nuomone, pabrėždamas, kad segmentavimas pagal amžių yra „baisi idėja“. Jis tvirtina, kad daugybė tyrimų, analizavusių tūkstantmečio kartos vartotojus, yra klaidinantys.

„Kai pradedate kurti atskirus prekių ženklus jaunimui, jūs tarsi sakote, kad norite skirstyti žmones pagal amžiaus ir kartų skirtumus. Ir tikrai nėra vienareikšmio atsakymo, ar tai tikrai pasiteisina“, – svarsto jis.

Žinoma, tai nereiškia, kad prekės ženklai neturėtų žvalgytis ir ieškoti naujų galimybių, kurias suteikia segmentavimas.

Pavyzdžiui, viešbučių verslo gigantas „Marriott“ 2014 m. pristatė naują prekių ženklą „Moxy“, skirtą „kitos kartos tūkstantmečio keliautojams“. Tačiau šis jų prekės ženklas labiau komunikuojamas, kaip pasiūlymas „stilingiems“, jauniems vartotojams, besiorientuojantiems į kiek mažesnę kainą. Jie neakcentuoja tik amžiaus.

„Mes nenustatėme net tariamų amžiaus ribų klientams, kuriems kūrėme šį prekės ženklą. „Moxy“ yra skirtas jauniems žmonėms, jauniems širdyje – jūs galite mėgautis „Moxy“, nesvarbu, ar jums 28 ar 68 m. Mes manome, kad visi mūsų svečiai yra skirtingi, net jei jie atsiduria toje pačioje kartų grupėje ir mes nenorime pasiūlyti vienodų patirčių visiems“, – sako Vicki Poulos, „Moxy Hotels“ vyresnioji prekės ženklo vadovė.

Kaip rodo „Marriott“ pavyzdys, yra atvejų, kai toks naujų prekių ženklų įvedimas yra naudingas, ypač jei spėjama, kad tam tikri poreikiai rinkoje nėra patenkinami.

Svarbiausia taisyklė tokiais atvejais – įvedami papildomi prekių ženklai turi auginti ir pagrindinį, o ne atitraukti dėmesį nuo jo.

„Svarbu labai aiškiai įvertinti, ką papildomai įvesti prekių ženklai atneša pagrindiniam – ar jį augina, o gal tik išryškina jo silpnybes“, – kalba p. Liddell. – To paties „Voxi“ pasirodymas tarsi pabrėžia „Vodafone“ prekės ženklo senyvą amžių. Komunikuojant labiau pabrėžiamas amžius, o ne jaunatviškumas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Jakilaičio vedamas laidas matysime ir „Delfi“, ir „Laisvės TV“  18

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis paskelbė, kad vasaros antroje pusėje pradės darbus portale „Delfi“. Nuo...

Rinkodara
2018.06.14
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė...

Rinkodara
2018.06.14
„Adidas“ per futbolo čempionatą kalbės savo prekės ženklo ambasadorių lūpomis 1

Sporto prekių gamintoja „Adidas“ po kelių dienų prasidėsiančiam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko...

Rinkodara
2018.06.12
Tarp savaitės reklamų: nauji „Tele2“ personažai ir žaisminga „Akvilė“

Tarp naujausių savaitės reklamų: nauji veidai „Tele2“ reklamoje (agentūra „Adell Taivas Ogilvy“), Automobilių...

Rinkodara
2018.06.12
„Maxima“ laimi pigiausio tinklo vardą, „Lidl“ lipa ant kulnų Premium 2

Dėl augančių kainų kasmet Lietuvos vartotojai tampa vis jautresni akcijoms, vis mažiau lojalūs vienam tinklui...

Rinkodara
2018.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau