Ar verta kurti prekės ženklus Y kartai

Publikuota: 2017-09-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau verslų, bandydami užkariauti Y, vadinamosios tūkstantmečio kartos simpatijas, įvedinėja atskirus prekių ženklus, skirtus jaunesniajai auditorijai, tačiau, kaip pažymi ekspertai, kartais būtų išmintingiau daugiau dėmesio skirti pagrindiniam savo produktui.

Rinkodaros specialistai nuolat kalba apie skirtingas vartotojų kartas, apie tai, kaip svarbu pasiekti ir jaunesniąją auditoriją, tačiau pastaruoju metu šias diskusijas vis dažniau lydi ir realūs veiksmai – įvedami nauji prekės ženklai, skirti būtent tūkstantmečio kartai, rašo „Marketing Week“.

Pavyzdžiui, vienas didžiausių pasaulyje operatorių „Vodafone“ neseniai pristatė „Voxi“ prekės ženklą – mobilųjį tinklą, sukurtą specialiai jaunesniems nei 25 m. asmenims. Jauniesiems vartotojams siūlomi trys mobilieji planai, su kuriais jie nemokamai gali naršyti socialiniuose tinkluose, kaip antai „Instagram“, „Facebook“ ir „Twitter“.

Dan Lambrou, naujojo prekės ženklo vadovas, neabejoja, kad „Vodafone“ žingsnis teisingas. Jis priduria, kad Portugalijoje, pasiūlius naują prekės ženklą „Yorn“, jaunosios auditorijos segmento dalį pavyko padidinti net 60%.

„Ši auditorija yra vienalytė, kai kalbame apie tai, kaip jie naudoja mobiliuosius telefonus. Taip, jie dar yra finansiškai suvaržyti, nenori įsipareigoti sutartimis, dažniausiai bendrauja žinutėmis socialiniuose tinkluose, todėl pasiūlyti planai tiesiogiai orientuojasi į šiuos poreikius“, – sako jis.

Kiek anksčiau panašų žingsnį žengė ir „Air France–KLM Group“, pranešdama, kad nuo 2018 m. vasaros, siekiant patraukti tūkstantmečio kartos, 8–35 m. keliautojus, bus įvestas jų naujas prekės ženklas „Joon“. Pasak oro bendrovės, tai nėra mažų kaštų prekės ženklas, tai besiorientuojantis į išskirtinį, stilingą gyvenimo būdą, dizainą ir skaitmenines technologijas.

Skirtingos nuomonės

Tačiau kai kurie ekspertai, tame tarpe Markas Ritsonas, „Marketing Week“ autorius, rinkodaros profesorius, ženklodaros ekspertas, nesižavi segmentacija besiorientuojančia tik į vartotojų amžių.

„Neabejotinai, kad egzistuoja tūkstantmečio karta. Tai yra maždaug du milijardai pasaulio žmonių, gimusių tarp 1981 ir 2000 m. Tačiau idėja, kad ši milžiniška armija nori panašių dalykų ar panašiai galvoja, yra absurdiška. Lygiai taip pat kaip ir idėja, kad jie itin reikšmingai skiriasi nuo kitų vyresniųjų amžiaus grupių, kai jie buvo jauni, tai yra paviršutiniškas mąstymas“, – įsitikinęs jis.

Nickas Liddellas, konsultacijų ir ženklodaros agentūros „Clearing“ vadovas sutinka su šia nuomone, pabrėždamas, kad segmentavimas pagal amžių yra „baisi idėja“. Jis tvirtina, kad daugybė tyrimų, analizavusių tūkstantmečio kartos vartotojus, yra klaidinantys.

„Kai pradedate kurti atskirus prekių ženklus jaunimui, jūs tarsi sakote, kad norite skirstyti žmones pagal amžiaus ir kartų skirtumus. Ir tikrai nėra vienareikšmio atsakymo, ar tai tikrai pasiteisina“, – svarsto jis.

Žinoma, tai nereiškia, kad prekės ženklai neturėtų žvalgytis ir ieškoti naujų galimybių, kurias suteikia segmentavimas.

Pavyzdžiui, viešbučių verslo gigantas „Marriott“ 2014 m. pristatė naują prekių ženklą „Moxy“, skirtą „kitos kartos tūkstantmečio keliautojams“. Tačiau šis jų prekės ženklas labiau komunikuojamas, kaip pasiūlymas „stilingiems“, jauniems vartotojams, besiorientuojantiems į kiek mažesnę kainą. Jie neakcentuoja tik amžiaus.

„Mes nenustatėme net tariamų amžiaus ribų klientams, kuriems kūrėme šį prekės ženklą. „Moxy“ yra skirtas jauniems žmonėms, jauniems širdyje – jūs galite mėgautis „Moxy“, nesvarbu, ar jums 28 ar 68 m. Mes manome, kad visi mūsų svečiai yra skirtingi, net jei jie atsiduria toje pačioje kartų grupėje ir mes nenorime pasiūlyti vienodų patirčių visiems“, – sako Vicki Poulos, „Moxy Hotels“ vyresnioji prekės ženklo vadovė.

Kaip rodo „Marriott“ pavyzdys, yra atvejų, kai toks naujų prekių ženklų įvedimas yra naudingas, ypač jei spėjama, kad tam tikri poreikiai rinkoje nėra patenkinami.

Svarbiausia taisyklė tokiais atvejais – įvedami papildomi prekių ženklai turi auginti ir pagrindinį, o ne atitraukti dėmesį nuo jo.

„Svarbu labai aiškiai įvertinti, ką papildomai įvesti prekių ženklai atneša pagrindiniam – ar jį augina, o gal tik išryškina jo silpnybes“, – kalba p. Liddell. – To paties „Voxi“ pasirodymas tarsi pabrėžia „Vodafone“ prekės ženklo senyvą amžių. Komunikuojant labiau pabrėžiamas amžius, o ne jaunatviškumas“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Švyturys“ turi naują logotipą 4

Naujai kitąmet Klaipėdoje atidaromai gamyklai „Švyturys – Utenos alus“ sukūrė naują logotipą „Švyturys...

Rinkodara
2017.12.13
Labiausiai „gūglinti“ prekių ženklai: „Ali Express“, „Telia“ ir „Luminor“ 

Tarp labiausiai šiemet ieškotų prekių ženklų „Google“ paieškoje: e. prekybos milžinė „Ali Express“,...

Rinkodara
2017.12.13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Ko lietuviai ieškojo „Google“ 2017 m.: populiariausios paieškos 1

Šių metų Lietuvos suvestinė rodo, kad labiausiai lietuvius domino krepšinis, dainos ir kariuomenė.

Rinkodara
2017.12.13
Prabangos prekių gamintojai pasišiaušė prieš e. parduotuves Premium

Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas gali paskatinti prabangos prekes gaminančias įmones siekti...

Pramonė
2017.12.13
Tarp naujausių reklamų: ir „Tele2“, ir inovatyvus „Freixenet“ stendas

Tarp savaitės reklamų: inovatyvi „Freixenet“ lauko reklama (agentūros „Media House“, „Gluk Media“),...

Rinkodara
2017.12.12
Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai 6

Su vienos garsiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais rankomis sukirtęs...

Rinkodara
2017.12.12
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
Į besijungiančią „Havas“ grupę įsilieja ir „Good one“

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad komunikacijos „Publicum Group“ ir „Idea Group“ jungiasi į didžiausią...

Rinkodara
2017.12.12
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
Birštone – tarptautinis viešbučių gigantas 4

Birštono kurorto viešbutis „Royal SPA Residence“ tampa tarptautinio tinklo „AccorHotels“ dalimi.

Rinkodara
2017.12.11
Vėluojantis „Brexit“ kelia grėsmę prekių ženklams Premium

Europos Komisijos (EK) atstovų ir Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės narių deryboms dėl „Brexit“ sunkiai...

Pramonė
2017.12.11
Biuras be popieriaus ir be reklaminių lankstinukų

Panašu, kad ne kartą diskutuota ambicinga idėja „biuras be popieriaus“ artimiausiu metu įprasta realybe dar...

Rinkodara
2017.12.10
„Amazon“ Australijoje pasiekė rekordą

Dar nė vienoje šalyje, į kurią žengė JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, nebuvo sulaukta tokio...

Sprendžiama, ar „Facebook“ paskyros tvarkytojai atsakingi už duomenų apsaugą

Įmonės „Facebook“ paskyros administratoriai taip pat gali būti laikomi duomenų valdytojais ir tokiu atveju...

Rinkodara
2017.12.09
Prekybos centruose veikiančių restoranų sėkmės modelis: ekspertų įžvalgos Premium 4

Maisto, gėrimų ir restoranų sektorius turėtų užimti apie 15% prekybos centro ploto, o restoranų perkėlimas į...

„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
Ruošiasi rekonstruoti Vilniaus „Akropolio“ „Maximą“ 3

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ svarsto, koks rekonstrukcijos variantas būtų priimtiniausias: uždaryti...

„Delfi“ parduoda žurnalų verslą 9

Žiniasklaidos bendrovė „Delfi“ parduoda savo žurnalų verslą visose trijose Baltijos šalyse.

Rinkodara
2017.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau