Pagražintų reklamų, žadančių iliuziją apie sveikatą, netrūksta

Publikuota: 2017-09-07
2016 10 27. Vaistinė „Valerijonas“ Šiauliuose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 10 27. Vaistinė „Valerijonas“ Šiauliuose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba per pirmąjį šių metų pusmetį patikrino 70 produktų reklamų, skelbiančių, jog prekės pasižymi sveikatinamuoju ar fizinę būklę gerinančiu poveikiu. Nustatyta, kad kas ketvirta tokia reklama galimai klaidino vartotojus.

„Skatina kraujotaką“, „šalina žarnyno sutrikimus“, „gerina medžiagų apytaką“, „padeda atsikratyti antsvorio“, „stimuliuoja raumenų veiklą“, „stiprina imuninę sistemą“, „normalizuoja kraujo spaudimą“ – šios ir kitos savybės gana dažnai reklamose priskiriamos įvairioms prekėms, o reklamos užsakovai, viešai skelbiantys informaciją, kad produktai pasižymi gydomuoju, sveikatinamuoju ar kitokiais fizinę būklę gerinančiomis savybėmis, turi pateikti objektyvius duomenis, patvirtintus nepriklausomais klinikiniais moksliniais tyrimais, arba tokie gaminiai privalo būti registruoti kaip medicinos prietaisai, išplatintame pranešime pažymi Konkurencijos taryba.

„Vartotojai paprastai neturi žinių, kurios leistų jiems įvertinti, ar reklamoje skelbiami teiginiai apie produkto naudą sveikatai yra teisingi. Galimybė gana paprastai – tiesiog nusipirkus reklamuojamus produktus – pasigerinti sveikatą atrodo patraukliai, ir vartotojai yra pasirengę išleisti pakankamai reikšmingas pinigų sumas. Dėl šių priežasčių pagrįsta reikalauti, jog įmonės, reklamuodamos produktų sveikatinamąjį ar fizinę būklę gerinantį poveikį, privalo turėti patikimus įrodymus, kad produktai tikrai pasižymi tokiu poveikiu, t. y. kad vartotojai gaus tai, už ką moka. Priešingu atveju tokia reklama laikytina klaidinančia“, – teigia Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos narys.

2017 m. pirmąjį pusmetį Konkurencijos tarybos ekspertai patikrino 17 ūkio subjektų, valdančių 19 interneto svetainių, kuriose skelbtos 70 produktų reklamos. Nustačius, kad 19 reklamų galėjo klaidinti vartotojus, bendrovėms išsiųstos rekomendacijos nutraukti nepagrįstų teiginių skleidimą arba juos pakeisti.

Nė vienas ūkio subjektas nežinojo, jog tokią reklamą galima skleisti tik turint moksliškai pagrįstus įrodymus, didžioji dalis patikrintų įmonių nurodė negalinčios pateikti mokslinių tyrimų, studijų ir pan. ir vadovaujasi tik gamintojų (kurie nėra Europos Sąjungoje veikiantys subjektai) pateiktais prekių aprašymais.

Dauguma įspėtų bendrovių atsižvelgė į rekomendacijas ir pašalino galimai Reklamos įstatymo nuostatas pažeidžiančias reklamas. Dėl trijų toliau skleidžiamų reklamų Konkurencijos taryba išsiuntė pakartotines rekomendacijas.

Kadangi vienas ūkio subjektas nesiėmė jokių veiksmų ir toliau skleidė teiginius apie platinamoms prekėms priskiriamas gydomąsias ir sveikatinimo savybes, Konkurencijos taryba nusprendė pradėti tyrimą.

Konkurencijos tarybos atliktos stebėsenos tikslas buvo prevencinis, siekiant įmonėms priminti teisinį reglamentavimą šioje srityje ir užtikrinti, kad skleidžiami reklaminiai teiginiai apie platinamoms prekėms priskiriamas įvairias gydomąsias, sveikatinimo savybes būtų teisingi ir neklaidintų vartotojų.

Už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą bendrovėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

Automobilių plovyklos „Ainava“ nuolaidos pripažintos diskriminuojančiomis

Automobilių plovyklos taikytos specialios nuolaidos moterims buvo nepagrįstos ir tai diskriminavo vyrus,...

Rinkodara
15:53
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium 1

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau