Pagražintų reklamų, žadančių iliuziją apie sveikatą, netrūksta

Publikuota: 2017-09-07
2016 10 27. Vaistinė „Valerijonas“ Šiauliuose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 10 27. Vaistinė „Valerijonas“ Šiauliuose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba per pirmąjį šių metų pusmetį patikrino 70 produktų reklamų, skelbiančių, jog prekės pasižymi sveikatinamuoju ar fizinę būklę gerinančiu poveikiu. Nustatyta, kad kas ketvirta tokia reklama galimai klaidino vartotojus.

„Skatina kraujotaką“, „šalina žarnyno sutrikimus“, „gerina medžiagų apytaką“, „padeda atsikratyti antsvorio“, „stimuliuoja raumenų veiklą“, „stiprina imuninę sistemą“, „normalizuoja kraujo spaudimą“ – šios ir kitos savybės gana dažnai reklamose priskiriamos įvairioms prekėms, o reklamos užsakovai, viešai skelbiantys informaciją, kad produktai pasižymi gydomuoju, sveikatinamuoju ar kitokiais fizinę būklę gerinančiomis savybėmis, turi pateikti objektyvius duomenis, patvirtintus nepriklausomais klinikiniais moksliniais tyrimais, arba tokie gaminiai privalo būti registruoti kaip medicinos prietaisai, išplatintame pranešime pažymi Konkurencijos taryba.

„Vartotojai paprastai neturi žinių, kurios leistų jiems įvertinti, ar reklamoje skelbiami teiginiai apie produkto naudą sveikatai yra teisingi. Galimybė gana paprastai – tiesiog nusipirkus reklamuojamus produktus – pasigerinti sveikatą atrodo patraukliai, ir vartotojai yra pasirengę išleisti pakankamai reikšmingas pinigų sumas. Dėl šių priežasčių pagrįsta reikalauti, jog įmonės, reklamuodamos produktų sveikatinamąjį ar fizinę būklę gerinantį poveikį, privalo turėti patikimus įrodymus, kad produktai tikrai pasižymi tokiu poveikiu, t. y. kad vartotojai gaus tai, už ką moka. Priešingu atveju tokia reklama laikytina klaidinančia“, – teigia Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos narys.

2017 m. pirmąjį pusmetį Konkurencijos tarybos ekspertai patikrino 17 ūkio subjektų, valdančių 19 interneto svetainių, kuriose skelbtos 70 produktų reklamos. Nustačius, kad 19 reklamų galėjo klaidinti vartotojus, bendrovėms išsiųstos rekomendacijos nutraukti nepagrįstų teiginių skleidimą arba juos pakeisti.

Nė vienas ūkio subjektas nežinojo, jog tokią reklamą galima skleisti tik turint moksliškai pagrįstus įrodymus, didžioji dalis patikrintų įmonių nurodė negalinčios pateikti mokslinių tyrimų, studijų ir pan. ir vadovaujasi tik gamintojų (kurie nėra Europos Sąjungoje veikiantys subjektai) pateiktais prekių aprašymais.

Dauguma įspėtų bendrovių atsižvelgė į rekomendacijas ir pašalino galimai Reklamos įstatymo nuostatas pažeidžiančias reklamas. Dėl trijų toliau skleidžiamų reklamų Konkurencijos taryba išsiuntė pakartotines rekomendacijas.

Kadangi vienas ūkio subjektas nesiėmė jokių veiksmų ir toliau skleidė teiginius apie platinamoms prekėms priskiriamas gydomąsias ir sveikatinimo savybes, Konkurencijos taryba nusprendė pradėti tyrimą.

Konkurencijos tarybos atliktos stebėsenos tikslas buvo prevencinis, siekiant įmonėms priminti teisinį reglamentavimą šioje srityje ir užtikrinti, kad skleidžiami reklaminiai teiginiai apie platinamoms prekėms priskiriamas įvairias gydomąsias, sveikatinimo savybes būtų teisingi ir neklaidintų vartotojų.

Už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą bendrovėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 19

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Kokios revoliucijos reikia darbo našumui didinti? 17

Ekonomistai baksnoja į Lietuvos darbo jėgos našumą, kuris bent 2–3 kartus atsilieka nuo Europos Sąjungos...

Vadyba
2018.01.13
Reklamos receptas: keliolika eurų ir broliai Ballai 3

Proga išgarsėti gali nukristi iš dangaus arba atskristi iš Los Andželo, tik nereikia jos praleisti. Kuo...

Rinkodara
2018.01.13
Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina 1

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai...

Rinkodara
2018.01.13
Koreguos alkoholio reklamos draudimą, kad nereiktų plėšyti žurnalų 8

Seimas sutiko svarstyti opozicinių konservatorių pateiktą pasiūlymą taip pakoreguoti įstatymu numatytą...

Verslo aplinka
2018.01.13
„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai 6

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių...

Rinkodara
2018.01.13
Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa 27

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę...

Rinkodara
2018.01.12
Sukurta Klaipėdoje. Pagaminta Kinijoje 10

„Lietuva – dizaino šalis“. Skamba neįtikėtinai? Bedate pirštu į Skandinaviją, Italiją ar Prancūziją? Ir vakar...

Rinkodara
2018.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau