Sustabdytą „Siūlyk antraštę“ projektą keičia „Heydit“

Publikuota: 2017-09-05
Šarūnas Barauskas, vienas iš portalų straipsnių pavadinimų keitimo įskiepio „Heydit“ iniciatorių, UAB „OBH Analytics" įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šarūnas Barauskas, vienas iš portalų straipsnių pavadinimų keitimo įskiepio „Heydit“ iniciatorių, UAB „OBH Analytics" įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kurį laiką Lietuvoje gyvavusio portalų straipsnių pavadinimų keitimo įskiepį „Siūlyk antraštę“ keičia analogas „Heydit“. Pastarasis plėtinys suteikia galimybę antraštes keisti ne tik lietuviškuose portaluose, bet ir užsienio tinklapiuose.

Projekto iniciatoriai – programuotojai Šarūnas Barauskas, Rimantas Belovas ir Valerijus Vasilcenko. Naujasis įskiepis vartotojui leidžia keisti bet kokios svetainės turinį, išskyrus socialinius tinklus.

Pati idėja, kaip pasakoja p. Barauskas, kilo po žurnalisto ir laidų vedėjo Andriaus Tapino inicijuotos masinės akcijos „Facebook“, kuri kvietė lietuvius po Rusijos Užsienio reikalų ministerijos pareiškimais pasirašyti su grotažyme #KremliauMūsųIstorijosNeperrašysi.

„Neturime laiko visko perskaityti, tad dažnai mumis bandoma manipuliuoti, tad šis mūsų projektas skirtas kovoti ir su netikromis naujienomis propagandiniuose puslapiuose, ir su dirbtinai išpūstomis interneto portalų antraštėmis. Įskiepis „Heydit“ leidžia keisti visus interneto puslapius, žinoma, labiausiai tai yra pritaikyta naujienų puslapiams“, – kalba p. Barauskas.

nuotrauka::1

Įdiegus įskiepį ir susikūrus profilį, toliau naršant internete yra matoma nedidelė ikonėlė, kurioje galima matyti jau atliktus vartotojų veiksmus. Projektas yra kuriamas bendruomenės principu.

„Nenorime, kad tarp sistemos naudotojų atsirastų trolių. Nors komentuoti galima ir anonimiškai, matome, kad dauguma prisijungusiųjų susikuria savo profilius, kartu taip vartotojai gali matyti kas yra keičiama, pažiūrėti, kokias antraštes pasiūlė jų draugai. Pasiskolinome kelias funkcijas ir iš socialinių tinklų: pavyzdžiui, vartotojai gali pasirinkti, kuriuos žmones sekti ir matyti tik jų veiksmus. Taip galima atsisijoti, ką norima matyti ir nuspręsti, kurių vartotojų veiksmai jiems patinka bei kuria papildomą vertę. Prie kiekvieno pakeitimo galima palikti komentarą“, – kalba p. Barauskas.

Šiuo metu „Heydit“ yra išbandę ir prisijungę per 200 žmonių, iš jų apie šimtas yra ganėtinai aktyvūs.

„Aktyvesnę komunikaciją pradėjome vos prieš savaitę, tad tie 200 yra ne tiek ir mažai. Žinoma, prie gerų dalykų greit priprantama ir visada norisi daugiau ir geriau, bet į viską žvelgiu optimistiškai: sulauksime ir tūkstantojo, ir 10–tūkstantojo vartotojo, o gal net 1 milijono“, – nusišypso p. Barauskas.

Pasak jo, dabar didžioji dalis internautų dažniausiai antraštes keičia lankomiausiuose lietuviškuose portaluose.

Su pirmtaku nieko bendro neturi

„Su anksčiau gyvavusiu projektu „Siūlyk antraštę“ mes neturime nieko bendro. Taip, žinojau apie juos, bet nieko daugiau“, – kalba p. Barauskas.

VŽ rašė, kad pernai pavasarį šis projektas buvo sustabdytas didiesiems žiniasklaidos portalams pareikalavus išjungti juose veikusį plėtinį „Siūlyk antraštę“. Portalai teigė, kad dėl šio įskiepio naudojimo buvo iškraipomi reklaminiai skydeliai bei kita reklaminė medžiaga, taip pat pažeidžiamos jų autorinės teisės.

Paklaustas, ar nebijo susilaukti to paties likimo, p. Barauskas teigia, kad tokių pastebėjimų susilaukė vos tik susikūrę savo puslapį socialiniame tinkle.

„Mūsų tikslas nėra su kažkuo susipykti. Mes leidžiame keisti turinį visur, ne vien pasirinktuose puslapiuose, suteikiame galimybę žmonėms pasireikšti ir išvalyti internetą. Internetas – demokratinė erdvė, kur visi gali ir turi teisę kalbėti bei reikšti savo nuomonę. Kol kas tiesiog dirbame, astronominių ambicijų išsyk nepuoselėjame. Dabar, turėdami kelis šimtus vartotojų, didiesiems portalams kol kas greičiausiai ir neužkliūvame, o kaip bus toliau – parodys laikas“, – kalba p. Barauskas, dar kartą pasikartodamas, kad su niekuo pyktis nenori.

nuotrauka::2

„Tai nėra pirmas mano projektas skaitmeninėje erdvėje, žmonėms tai įdomu, mums patiems, kūrėjams – taip pat, tad belieka žiūrėti, kas iš to išeis. Visi geriausi darbai prasideda iš idėjos ir noro daryti, tai kas miela širdžiai“, – įsitikinęs p. Barauskas ir paprašytas kiek daugiau papasakoti apie save teigia, kad nesenai į Lietuvą sugrįžo po bemaž 20-ties emigracijos metų.

Nuo 9-os klasės jis mokėsi Paryžiuje, ten baigė universitetą „Ecole Polytechnique“, magistro studijas užbaigė Londono „London School of Economics“, vėliau 8 m. dirbo Monake.

„Grįžau į Lietuvą, pastaruoju metu dirbau prie kelių projektų skaitmeninėje erdvėje, kurie taip ir neįsivažiavo, galbūt „Heydit“ ir bus tas startas, kuris čia Lietuvoje man padės sudikurti identitetą“, – kalba p. Barauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau