Ilgalaikei sėkmei svarbu išmatuojami rinkodaros sprendimai

Publikuota: 2017-09-03
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klaida yra skaitmeninei kampanijai kelti tokius tikslus, kurių vėliau nebus įmanoma išmatuoti arba teisingai priskirti gautus rezultatus.

Taip teigia Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, vienas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų ir „Best Internet“ komisijos narys, kalbintas apie geruosius pavyzdžius bei klaidas skaitmeninėje erdvėje.

Kokia, jūsų nuomone, yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija ir pagrindinės jos dedamosios?

Gera skaitmeninė kampanija, kaip ir visos kitos, yra ta, kuri turi tikslingai artikuliuotus tikslus, įtikinamą ir aiškų įvairių sąlyčio su vartotoju taškų išpildymo pagrindimą, integruoja įvairias formas ir platformas, o galiausiai turi aiškius kampanijos poveikio įrodymus.

Įprasta manyti, kad geriausia kampanija ta, kai už mažiausiai pinigų nuperkama daugiausia parodymų. O iš tiesų dažniausiai tiesiog trūksta objektyvių instrumentų, kurie leistų identifikuoti klaidas ar sėkmes. Mano manymu, skiriama per mažai dėmesio ir lėšų kampanijų poveikiui išmatuoti.

Įprastai remiamasi statistiniais faktais: nupirktų kontaktų kiekiu, paspaudimais ir unikalių slapukų surinkimu. Toks matavimas gal ir parodo planavimo efektyvumą, bet ne pačios kampanijos. Iš statistikos duomenų galime tik labai ribotai spręsti, kokį poveikį kampanija padarė vartotojams, ar jis buvo toks, kokio siekėme, ar jis buvo pakankamas, palyginti su investicijomis ir t.t.

Kokie esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo kriterijai ir didžiausios klaidos?

Greta universalių planavimo kriterijų, pavyzdžiui, pasiekiamumo ar parodymų kokybės, gali būti ir kiti, patys įvairiausi, priklausomai nuo kampanijos tikslų, tikslinių grupių bei naudojamų platformų: dažnis, interakcijos paspaudimų santykis, pasidalijimai ar atmetimo rodiklis ir pan.

Klaida yra kelti kampanijai tokius planavimo tikslus, kurių vėliau nebus įmanoma išmatuoti arba teisingai priskirti gautus rezultatus. Tai veda į neteisingas, dažnai labai „pritemptas“ išvadas, kurias dėl žmogaus mąstymo inercijos sunku vėliau paneigti.

Tarkim, pasibaigus kampanijai parduotuvėje padidėjo pardavimas. Daugelis šiuo atveju nedvejodami pasakys, kad kampanija buvo sėkminga, ir jei jau taip gerai pakilo pardavimai, neabejotinai ją reikia kartoti. Ir atvirkščiai, jei nieko su pardavimais neįvyko arba jie net sumažėjo, kampanija laikoma bloga, nepavykusi.

Tačiau giliau pažvelgus gali paaiškėti, kad, pavyzdžiui, kampanija buvo maža, o pardavimas didėjo arba nedidėjo dėl visai kitų priežasčių – akcijų, konkurentų veiksmų, sezoniškumo, šventinių dienų kiekio kampanijos periodu ir pan. Tad norint patikimai priskirti kampanijų poveikį, tarkime, neskaitmeniniams pardavimams, reikėtų pasitelkti ekonometrinį modeliavimą.

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia?

Labai sunku išskirti kokius nors „–iausius“ skaitmeninėje erdvėje. Bet paprastai sėkmingos būna ilgametės komunikacijos strategijos, jungiančios daug kampanijų, kurias vienija ta pati ar panaši tęstinė koncepcija. Tarkime, „Volvo Trucks“ ar „Amnesty International“.

Kita vertus, geriausios kampanijos nebūtinai buvo masiškai matomos ir visiems žinomos, o ir šio konkurso tikslas parodyti kiek įmanoma platesnį spektrą darbų bei įmonių.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Tęsinys po grafiku

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

nuotrauka::1nocrop

Kokias išskirtumėte svarbiausias skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Kaip ir bet kuris rinkodaros profesionalas, skaitmeninės komunikacijos specialistas privalo suprasti, kas yra rinkodara plačiąja prasme, suvokti vartotojo elgseną, sprendimo priėmimo kelius, būti išsamiai susipažinęs su naujausiais rinkodaros efektyvumo tyrinėjimais.

Kitais žodžiais tariant, matyti visą pasaulį, ne tik skaitmeninę jo dalį. Toliau jau vyksta tam tikra profilizacija, priklausomai nuo žmogaus polinkio ar darbo specifikos. Skaitmeninis pasaulis per daug fragmentuotas ir įvairus, tad vieni labiau gilinasi į skaitmeninę erdvę kaip pardavimų kanalą, kiti – kaip mediją ir turinio kanalą.

Kada verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada pasitelkti išorės profesionalus?

Viskas priklauso nuo įmonės specifikos ir pardavimo kanalų. Tikriausiai gana nesunkiai kiekviena įmonė gali tai įsivertinti per kaštų eilutes – skaitmeninės, kaip ir bet kurios kitos rinkodaros specialistai yra gana brangi darbo jėga. Taip pat reikia nepamiršti, kad skaitmeninės rinkodaros specialistai labai profiliuojasi, tad reikės ne vieno žmogaus, o bent vieno kiekvienai platformai / sistemai. Be to, jei apsisprendžiama suburti komandą įmonės viduje, prireiks koordinuojančių specialistų ir, žinoma, labai neprošal turėti bent kelis analitikus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 1

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau