Ilgalaikei sėkmei svarbu išmatuojami rinkodaros sprendimai

Publikuota: 2017-09-03
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klaida yra skaitmeninei kampanijai kelti tokius tikslus, kurių vėliau nebus įmanoma išmatuoti arba teisingai priskirti gautus rezultatus.

Taip teigia Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, vienas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų ir „Best Internet“ komisijos narys, kalbintas apie geruosius pavyzdžius bei klaidas skaitmeninėje erdvėje.

Kokia, jūsų nuomone, yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija ir pagrindinės jos dedamosios?

Gera skaitmeninė kampanija, kaip ir visos kitos, yra ta, kuri turi tikslingai artikuliuotus tikslus, įtikinamą ir aiškų įvairių sąlyčio su vartotoju taškų išpildymo pagrindimą, integruoja įvairias formas ir platformas, o galiausiai turi aiškius kampanijos poveikio įrodymus.

Įprasta manyti, kad geriausia kampanija ta, kai už mažiausiai pinigų nuperkama daugiausia parodymų. O iš tiesų dažniausiai tiesiog trūksta objektyvių instrumentų, kurie leistų identifikuoti klaidas ar sėkmes. Mano manymu, skiriama per mažai dėmesio ir lėšų kampanijų poveikiui išmatuoti.

Įprastai remiamasi statistiniais faktais: nupirktų kontaktų kiekiu, paspaudimais ir unikalių slapukų surinkimu. Toks matavimas gal ir parodo planavimo efektyvumą, bet ne pačios kampanijos. Iš statistikos duomenų galime tik labai ribotai spręsti, kokį poveikį kampanija padarė vartotojams, ar jis buvo toks, kokio siekėme, ar jis buvo pakankamas, palyginti su investicijomis ir t.t.

Kokie esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo kriterijai ir didžiausios klaidos?

Greta universalių planavimo kriterijų, pavyzdžiui, pasiekiamumo ar parodymų kokybės, gali būti ir kiti, patys įvairiausi, priklausomai nuo kampanijos tikslų, tikslinių grupių bei naudojamų platformų: dažnis, interakcijos paspaudimų santykis, pasidalijimai ar atmetimo rodiklis ir pan.

Klaida yra kelti kampanijai tokius planavimo tikslus, kurių vėliau nebus įmanoma išmatuoti arba teisingai priskirti gautus rezultatus. Tai veda į neteisingas, dažnai labai „pritemptas“ išvadas, kurias dėl žmogaus mąstymo inercijos sunku vėliau paneigti.

Tarkim, pasibaigus kampanijai parduotuvėje padidėjo pardavimas. Daugelis šiuo atveju nedvejodami pasakys, kad kampanija buvo sėkminga, ir jei jau taip gerai pakilo pardavimai, neabejotinai ją reikia kartoti. Ir atvirkščiai, jei nieko su pardavimais neįvyko arba jie net sumažėjo, kampanija laikoma bloga, nepavykusi.

Tačiau giliau pažvelgus gali paaiškėti, kad, pavyzdžiui, kampanija buvo maža, o pardavimas didėjo arba nedidėjo dėl visai kitų priežasčių – akcijų, konkurentų veiksmų, sezoniškumo, šventinių dienų kiekio kampanijos periodu ir pan. Tad norint patikimai priskirti kampanijų poveikį, tarkime, neskaitmeniniams pardavimams, reikėtų pasitelkti ekonometrinį modeliavimą.

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia?

Labai sunku išskirti kokius nors „–iausius“ skaitmeninėje erdvėje. Bet paprastai sėkmingos būna ilgametės komunikacijos strategijos, jungiančios daug kampanijų, kurias vienija ta pati ar panaši tęstinė koncepcija. Tarkime, „Volvo Trucks“ ar „Amnesty International“.

Kita vertus, geriausios kampanijos nebūtinai buvo masiškai matomos ir visiems žinomos, o ir šio konkurso tikslas parodyti kiek įmanoma platesnį spektrą darbų bei įmonių.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Tęsinys po grafiku

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

nuotrauka::1nocrop

Kokias išskirtumėte svarbiausias skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Kaip ir bet kuris rinkodaros profesionalas, skaitmeninės komunikacijos specialistas privalo suprasti, kas yra rinkodara plačiąja prasme, suvokti vartotojo elgseną, sprendimo priėmimo kelius, būti išsamiai susipažinęs su naujausiais rinkodaros efektyvumo tyrinėjimais.

Kitais žodžiais tariant, matyti visą pasaulį, ne tik skaitmeninę jo dalį. Toliau jau vyksta tam tikra profilizacija, priklausomai nuo žmogaus polinkio ar darbo specifikos. Skaitmeninis pasaulis per daug fragmentuotas ir įvairus, tad vieni labiau gilinasi į skaitmeninę erdvę kaip pardavimų kanalą, kiti – kaip mediją ir turinio kanalą.

Kada verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada pasitelkti išorės profesionalus?

Viskas priklauso nuo įmonės specifikos ir pardavimo kanalų. Tikriausiai gana nesunkiai kiekviena įmonė gali tai įsivertinti per kaštų eilutes – skaitmeninės, kaip ir bet kurios kitos rinkodaros specialistai yra gana brangi darbo jėga. Taip pat reikia nepamiršti, kad skaitmeninės rinkodaros specialistai labai profiliuojasi, tad reikės ne vieno žmogaus, o bent vieno kiekvienai platformai / sistemai. Be to, jei apsisprendžiama suburti komandą įmonės viduje, prireiks koordinuojančių specialistų ir, žinoma, labai neprošal turėti bent kelis analitikus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau