Skaitmeninė rinkodara: „seno“ ir „naujo“ pasaulio priešprieša

Publikuota: 2017-08-23
Deividas Talijūnas, personalizuotos pakartotinės rinkodaros platformos „Adtarget.me“ vadovas ir skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Talijūnas, personalizuotos pakartotinės rinkodaros platformos „Adtarget.me“ vadovas ir skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausia komunikacijos klaida skaitmeninėje erdvėje – manymas, kad gali 100% valdyti visą komunikacijos procesą. O didžiausia sėkmė – gebėjimas išlaikyti pozityvią reakciją.

Taip apie skaitmeninės komunikacijos geruosius pavyzdžius ir klaidas kalba Deividas Talijūnas, personalizuotos pakartotinės rinkodaros platformos „Adtarget.me“ vadovas ir skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narys.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės sudedamosios dalys?

Skaitmeninę rinkodarą reiktų vertinti visų pirma tuo kampu, kad kažkuriame etape dalį rinkodaros proceso, kuris seniau vyko fiziniame pasaulyje, keičia naujų technologijų panaudojimas. Vietoje prekybos taškų atsiranda e. parduotuvės, vietoje aptarnaujančio personalo – išmanusis telefonas su programėle, vietoje banko skyriaus – nemokama kortelė ir aplikacija.

Kitaip sakant, jeigu reklamos žinutę laikraštyje pakeičia reklamjuostė portale, tai dar nėra geras skaitmeninės rinkodaros pavyzdys. Kiekvienu atveju reikia galvoti kaip skaitmeninės technologijos gali pakeisti egzistuojantį procesą ir paslaugą ar prekę padaryti prieinamesniu didesniam ratui vartotojų, atpiginti aptarnavimą, sukurti naujas paslaugas ir t.t.

Didžiausia klaida galbūt yra ta, kad kažkas dar galvoja, kad gali 100% valdyti visą komunikacijos procesą skaitmeninėje erdvėje. Atsiradus socialiniams tinklams, blogams, komentarams reikia visada būti pasiruošus sulaukti reakcijos. O didžiausia skaitmeninės komunikacijos sėkmė – pozityvi reakcija, bet taip atsitinka toli gražu ne visada. Ir to reikia tikėtis iš anksto, tam reikia būti pasiruošus.

Esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo ir vertinimo kriterijai?

Vertinant rinkodarą skaitmeniniame pasaulyje susiduriame su „seno“ ir „naujo“ pasaulio savotiška priešprieša.

Kai kurios įmonės susikoncentruoja tik „į rezultatą orientuotą rinkodarą“, t.y. duokite mums pigius „klikus“, pardavimus čia ir dabar, jei negalima pamatuoti su „Google Analytics“, tai to ir nėra.

Taip, technologijos pasikeitė, atsirado daug naujų įrankių ir galimybių tiksliau išmatuoti rinkodaros veiksmų efektyvumą. Bet žmogaus smegenys nepasikeitė, negalime ignoruoti, kad mūsų smegenyse vis dar yra savotiškos „Excel“ lentelės ir jose visada rūšiuojame: šitą prekės ženklą myliu, o šitą – mažiau myliu, o šito – nemyliu.

Niekur nedingo tas senas klasikinis reklamos pasaulis su savo tiesomis apie prekės ženklo žinomumą, požiūrio į prekės ženklą pokyčius ir panašiai. Negalima šito atmesti, nors kol kas su nemokamu „Google Analytics“ ir negalima išmatuoti.

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia?

Rinkodara – tai ne tik reklama. Tai visų pirma naujų produktų kūrimas ir jų paleidimas į rinką. Skaitmeniniame pasaulyje pirmiausia į galvą šaunantis prekės ženklas – „Amazon“.

Jei kalbėtume tik apie jų reklamą, turbūt didelio įkvėpimo ir nerastume, festivaliuose jų reklamos – nelaimi. Bet noriu atkreipti dėmesį į vieną didelių įmonių problemą ir kaip tai sprendžia „Amazon“.

Didelės įmonės linkusios kurti vidinius paslaugų centrus. Tarkim, mums reikia daug sandėlių – imame ir pasistatome juos arba nusiperkame sandėliavimo įmonę, nes taip bus pigiau. Ilgainiui visas tas sandėlių ūkis tampa nebeefektyvus, nes jo darbuotojams nereikia galvoti, kaip nuolatos gerinti savo paslaugų kokybę, nes jie garantuoti, kad motininė įmonė naudosis jų paslaugomis. „Amazon“ visada daro kiek kitaip – jei jiems reikia daug serverių – jie pasistato duomenų centrus sau, bet tuo pačiu suteikia galimybę ta paslauga naudotis ir išoriniams klientams („Amazon Web Services“ – debesų kompiuterijos paslauga), prireikė specifinių skambučio centro paslaugų – susikuria programinę įrangą sau, bet ir išoriniams klientams tai pasiūlo („Amazon Connect), pasistatė sandelius, bet tuo pat metu pasiūlo ir kitiems pardavėjams juose laikyti savo prekes („Fulfillment By Amazon“.

Tokiu būdu nuolatos „tikrinamas” tų paslaugų efektyvumas, jeigu jos kažkam reikalingos išorėje, tai reiškia, kad jos veikia gerai. Jeigu jos nesugeba susirasti klientų be motininės įmonės tada ir jai nereikalinga tokia paslauga – bus efektyviau pirkti išorėje. Be to, šis prekės ženklas nuolatos palaiko labai aukštą įmonės inovacijų kultūrą, visi padaliniai nuolatos privalo tobulėti. Lygiagrečiai yra kuriamos naujos paslaugos, plečiama „Amazon“ rinkos dalis.

Spėčiau, kad visai netrukus šalia DHL, „FedEx“, DPD ir kitų kurjerių bendrovių matysime ir pavyzdžiui „Amazon Express“ – geriausiai klientus aptarnaujančią siuntų tarnybą… Ir tai atsitiks beveik be jokios reklamos kampanijos.

nuotrauka::1nocrop

Kas favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Favoritu gal ir nepavadinčiau, bet man labai patinka „City Bee“ prekės ženklas. Tai ką jie daro ir kaip elegantiškai plečiasi yra puikus pavyzdys kitiems, kaip verslas gali transformuotis (mažinos pirkimą pakeičia nuoma) ir tam panaudojamos naujosios technologijos (išmanusis telefonas su programėle yra raktas, identifikatorius, piniginė ir reklamos kanalas ir t.t.). Ir vėl gi – ne dideli reklamos biudžetai yra jų plėtros variklis.

Skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinos kompetencijos?

Jei anksčiau rinkodaros sprecialistui reikėjo gerai sutarti su finansų direktoriumi, kad „išmuštų“ reklamos biudžetą, tai dabar geriausiu draugu tampa CTO arba žmogus atsakingas už įmonės IT ūkį. Tuo pačiu neišvengiamai reikia ir pačiam turėti bent kažkokių IT žinių, kad galėtum teisingai kelti klausimus ir vertinti rezultatus.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Paraišką atsisiųskite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Roshen“ pasirinko komunikacijos partnerius Lietuvoje 2

Konditerijos gaminių įmonė „Roshen Nord“, atstovaujanti tarptautinę korporaciją „Roshen“, pasirašė...

Rinkodara
2017.12.15
„Anykščių vynas“ atnaujino prekės ženklą 2

Lietuviškų gėrimų gamintojas „Anykščių vynas“ keičia savo įvaizdį: atnaujino korporatyvinį prekės ženklą.

Rinkodara
2017.12.14
„Disney“ perka „Fox“ verslus už 52,4 mlrd. USD

Žiniasklaidos ir pramogų bendrovė „Walt Disney“ perka filmų, televizijos ir tarptautinius verslus iš...

Rinkodara
2017.12.14
 Transliuotojai Radijo ir televizijos komisijai turės sumokėti daugiau 1

Nuo 2019 m. įsigalios didesnės komercinių transliuotojų įmokos už jų veiklą prižiūrinčios Radijo ir...

Rinkodara
2017.12.14
Kokios nuolaidos labiausiai tinka skirtingoms produktų grupėms Premium 2

Lietuvoje akcijų dairomasi intensyviai ir dažnai – antrąjį šių metų ketvirtį prekių su nuolaidomis pardavimai...

Rinkodara
2017.12.14
„Švyturys“ turi naują logotipą 21

Naujai kitąmet Klaipėdoje atidaromai gamyklai „Švyturys – Utenos alus“ sukūrė naują logotipą „Švyturys...

Rinkodara
2017.12.13
Labiausiai „gūglinti“ prekių ženklai: „Ali Express“, „Telia“ ir „Luminor“ 

Tarp labiausiai šiemet ieškotų prekių ženklų „Google“ paieškoje: e. prekybos milžinė „Ali Express“,...

Rinkodara
2017.12.13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Ko lietuviai ieškojo „Google“ 2017 m.: populiariausios paieškos 1

Šių metų Lietuvos suvestinė rodo, kad labiausiai lietuvius domino krepšinis, dainos ir kariuomenė.

Rinkodara
2017.12.13
Prabangos prekių gamintojai pasišiaušė prieš e. parduotuves Premium

Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas gali paskatinti prabangos prekes gaminančias įmones siekti...

Pramonė
2017.12.13
Tarp naujausių reklamų: ir „Tele2“, ir inovatyvus „Freixenet“ stendas

Tarp savaitės reklamų: inovatyvi „Freixenet“ lauko reklama (agentūros „Media House“, „Gluk Media“),...

Rinkodara
2017.12.12
Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai 6

Su vienos garsiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais rankomis sukirtęs...

Rinkodara
2017.12.12
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
Į besijungiančią „Havas“ grupę įsilieja ir „Good one“

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad komunikacijos „Publicum Group“ ir „Idea Group“ jungiasi į didžiausią...

Rinkodara
2017.12.12
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
Birštone – tarptautinis viešbučių gigantas 5

Birštono kurorto viešbutis „Royal SPA Residence“ tampa tarptautinio tinklo „AccorHotels“ dalimi.

Rinkodara
2017.12.11
Vėluojantis „Brexit“ kelia grėsmę prekių ženklams Premium

Europos Komisijos (EK) atstovų ir Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės narių deryboms dėl „Brexit“ sunkiai...

Pramonė
2017.12.11
Biuras be popieriaus ir be reklaminių lankstinukų

Panašu, kad ne kartą diskutuota ambicinga idėja „biuras be popieriaus“ artimiausiu metu įprasta realybe dar...

Rinkodara
2017.12.10
„Amazon“ Australijoje pasiekė rekordą

Dar nė vienoje šalyje, į kurią žengė JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, nebuvo sulaukta tokio...

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau