Skaitmeninės rinkodaros perliukai: nuo „Burberry“ iki „BBC“

Publikuota: 2017-08-20
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kuriant skaitmeninę rinkodaros kampaniją, svarbiausia – gerai suformuluoti tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Taip teigia Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė, su kuria kalbamės apie klaidas ir geruosius pavyzdžius.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės dedamosios?

Aš visada vertinu kampanijos „gerumą“ pagal tai, kaip rezultatai atitiko išsikeltus tikslus. Nesvarbu, kokie jie buvo: galbūt laimėti kūrybingumo konkurse, galbūt didesni pardavimai ar vartotojo įsitraukimas į prekės ženklo sukurtą veiksmą.

Svarbiausia yra gerai suformuluoti kampanijos tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Svarbu žinoti ir įsivertinti, kokią auditoriją norima pasiekti. Antra – atidžiai pasirinkti žiniasklaidos kanalus, tai ypač aktualu prekės ženklams, kurie dirba su mažesniais biudžetais. Svarbu atkreikti dėmesį per kuriuos kanalus prekės ženklo tikslinė grupė gali būti efektyviausiai pasiekiama ir įtraukiama.

Kitas svarbus etapas planavime yra suprasti, kokią žinutę rodyti skirtingiems tikslinės grupės segmentams. Pavyzdžiui, jei komunikuojama esamiems ir potencialiems klientams, dažnai žinutė turi būti skirtinga. Jeigu vartotojas jau įsitraukė, pastebėjo mūsų komunikaciją, dera pagalvoti, kokia bus žinutė, su kuria jį vėl pasieksime: ar tai bus tiesiog istorijos vystymas, ar naujo turinio pateikimas.

Didžiausios skaitmeninės komunikacijos klaidos?

Jas galima vardinti iki begalybės, bet turbūt dažnai rinkoje matomos klaidos būtų šios: klientas ir komunikacijos kūrėjas nesusidėlioja tikslų, nepilnai išnaudoja visus kanalus, pavyzdžiui, kai viena kampanijos žinutė pasitelkiama skirtingiems kanalams, neatsižvelgiant į jų specifiką, nepagalvojant, kad žmogus „Facebook“ platformoje visai kitaip vartoja vaizdo turinį nei „YouTube“ ar kituose kanaluose.

Kita dažna klaida – infrastruktūros neturėjimas, kad pamatuotų komunikacijos efektyvumą. Ir tai jau ne komunikacijos problema, bet didesnė, kuri aktuali praktiškai kiekvienam lietuviškam prekės ženklui. Tokiu atveju nebesvarbu, ar teisingai buvo iškelti tikslai, ar sėkminga buvo kampanija, jei galop negalima teisingai išmatuoti ir objektyviai įvertinti rezultatų, ar palyginti su ankstesnėmis kampanijomis.

Be to, jei vykdoma didelė skaitmeninė kampanija, ne visos priemonės būtinai turi turėti tuos pačius tikslus. Tai labai svarbu įsivertitnti ir nesitikėti, kad „YouTube“ turinys ar prieš žiūrimą turinį pasirodanti reklama turi generuoti srautą į tarkim svetainę.

Kiekvienas kanalui, kiekvienai žinutei turi būti adresuojami skirtingi tikslai, skirtingi KPI rodikliai, kurie galiausiai bendrai priveda vartotoją prie norimos konversijos (pvz. nusipirkimo, prekės išbandymo, registracijos ir t.t.).

Tiek vertinant, tiek planuojant visada reikia atsižvelgti į tai, kad skaitmeninė auditorija yra labai fragmentuota, visada naudojasi šiuo medija kanalu (vadinamoji „on-the go“ auditorija), todėl negalime tikėtis iš jos norimų veiksmų, reakcijos visuose kanaluose.

nuotrauka::1nocrop

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninė rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Jų labai daug... Esu dirbusi su „Burberry“, kai prekės ženklas ėjo transformacijos keliu iš labai tradicinio mados ženklo į virtimą skaitmeniniu prekės ženklu.

Mane žavi jų veiksmai, tai, kaip jie išnaudoja klientų ir vartotojų duomenis, įtraukdami, informuodami apie naujus produktus ir t.t. Taip pat ir tai, ką jie daro su turiniu, su skaitmeninių veiksmų integracija į bendrą apsipirkinėjimo patirtį tiek parduotuvėse, tiek naujų kolekcijų pristatymo metu, kai atskiti produktai būna parduodami dar jiems nepasirodžius prekyboje. Tai nuostabu.

Kitas prekių ženklas, kuris mane žavi – „BBC News“. Šis žiniasklaidos prekės ženklas nesenai paskelbė, kad „Instagram“ yra jų svarbiausia platforma turiniui platinti, žavi tai, kaip jie pritaiko tą turinį vartotojui, kuriam šiandien reikia vizualių, trumpų ir įtraukiančių žinių.

Labiausiai stebina ir akį traukia prekių ženklai, kurie ne tik keičia savo komunikaciją, kad tarnautų pasikeitusiam skaitmeniniam vartotojui, bet iš esmės adaptuoja produktą, kad jis būtų prieinamesnis šiandieniniam vartotojui, sukuria naujas pirkimo / pardavimo galimybes, kurios peržengia internetinės svetainės ar mobilios aplikacijos ribas.

Lietuvoje taip pat matome gana nemažai gerųjų pavyzdžių. Vienas iš jų – DNB bankas (ir visai ne dėl to, kad tai agentūros klientas, o dėl labai nuoseklaus įdirbio įgyvendinant strategiją ir aktyvaus, tikslingo ėjimo link buvimo pirmiausia skaitmeniniu prekės ženklu).

Kokias išskirtumėte skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Visų pirma, tai bendras supratimas visų skaitmeninių galimybių spektro ir patirtis dirbant su skirtingais kanalais. Taip pat svarbu patirtis dirbant su skirtingais sektoriais, t.y. B2C, B2B, darbas su skirtingo pobūdžio paslaugomis bei produktais, nuo tokių, kurie perkami spontaniškai, iki tokių, kuriems nusipirkti reikia ilgo įsitraukimo, daug laiko.

Tokia patirtis labai naudinga, nes tada „neštampuojamos“ strategijos ir taktiniai veiksmai, plačiau mąstoma konkretaus kliento atveju.

Taip pat labai svarbu lankstumas ir nenumaldomas noras eksperimentuoti, testuoti, sužinoti, kažką naujo išmokti.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 13

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Šiaulių bankas išsirinko reklamos partnerius

Šiaulių bankas pasirinko reklamos partnerius – sutartis pasirašyta su banko skelbtą kūrybinių paslaugų...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
„Tesla“ į prekybą išleido savo banglentes 4

Žymaus JAV verslininko Elono Musko vadovaujama automobilių gamintoja „Tesla“ į prekybą išleido 200 firminių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau