Skaitmeninės rinkodaros perliukai: nuo „Burberry“ iki „BBC“

Publikuota: 2017-08-20
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kuriant skaitmeninę rinkodaros kampaniją, svarbiausia – gerai suformuluoti tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Taip teigia Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė, su kuria kalbamės apie klaidas ir geruosius pavyzdžius.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės dedamosios?

Aš visada vertinu kampanijos „gerumą“ pagal tai, kaip rezultatai atitiko išsikeltus tikslus. Nesvarbu, kokie jie buvo: galbūt laimėti kūrybingumo konkurse, galbūt didesni pardavimai ar vartotojo įsitraukimas į prekės ženklo sukurtą veiksmą.

Svarbiausia yra gerai suformuluoti kampanijos tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Svarbu žinoti ir įsivertinti, kokią auditoriją norima pasiekti. Antra – atidžiai pasirinkti žiniasklaidos kanalus, tai ypač aktualu prekės ženklams, kurie dirba su mažesniais biudžetais. Svarbu atkreikti dėmesį per kuriuos kanalus prekės ženklo tikslinė grupė gali būti efektyviausiai pasiekiama ir įtraukiama.

Kitas svarbus etapas planavime yra suprasti, kokią žinutę rodyti skirtingiems tikslinės grupės segmentams. Pavyzdžiui, jei komunikuojama esamiems ir potencialiems klientams, dažnai žinutė turi būti skirtinga. Jeigu vartotojas jau įsitraukė, pastebėjo mūsų komunikaciją, dera pagalvoti, kokia bus žinutė, su kuria jį vėl pasieksime: ar tai bus tiesiog istorijos vystymas, ar naujo turinio pateikimas.

Didžiausios skaitmeninės komunikacijos klaidos?

Jas galima vardinti iki begalybės, bet turbūt dažnai rinkoje matomos klaidos būtų šios: klientas ir komunikacijos kūrėjas nesusidėlioja tikslų, nepilnai išnaudoja visus kanalus, pavyzdžiui, kai viena kampanijos žinutė pasitelkiama skirtingiems kanalams, neatsižvelgiant į jų specifiką, nepagalvojant, kad žmogus „Facebook“ platformoje visai kitaip vartoja vaizdo turinį nei „YouTube“ ar kituose kanaluose.

Kita dažna klaida – infrastruktūros neturėjimas, kad pamatuotų komunikacijos efektyvumą. Ir tai jau ne komunikacijos problema, bet didesnė, kuri aktuali praktiškai kiekvienam lietuviškam prekės ženklui. Tokiu atveju nebesvarbu, ar teisingai buvo iškelti tikslai, ar sėkminga buvo kampanija, jei galop negalima teisingai išmatuoti ir objektyviai įvertinti rezultatų, ar palyginti su ankstesnėmis kampanijomis.

Be to, jei vykdoma didelė skaitmeninė kampanija, ne visos priemonės būtinai turi turėti tuos pačius tikslus. Tai labai svarbu įsivertitnti ir nesitikėti, kad „YouTube“ turinys ar prieš žiūrimą turinį pasirodanti reklama turi generuoti srautą į tarkim svetainę.

Kiekvienas kanalui, kiekvienai žinutei turi būti adresuojami skirtingi tikslai, skirtingi KPI rodikliai, kurie galiausiai bendrai priveda vartotoją prie norimos konversijos (pvz. nusipirkimo, prekės išbandymo, registracijos ir t.t.).

Tiek vertinant, tiek planuojant visada reikia atsižvelgti į tai, kad skaitmeninė auditorija yra labai fragmentuota, visada naudojasi šiuo medija kanalu (vadinamoji „on-the go“ auditorija), todėl negalime tikėtis iš jos norimų veiksmų, reakcijos visuose kanaluose.

nuotrauka::1nocrop

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninė rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Jų labai daug... Esu dirbusi su „Burberry“, kai prekės ženklas ėjo transformacijos keliu iš labai tradicinio mados ženklo į virtimą skaitmeniniu prekės ženklu.

Mane žavi jų veiksmai, tai, kaip jie išnaudoja klientų ir vartotojų duomenis, įtraukdami, informuodami apie naujus produktus ir t.t. Taip pat ir tai, ką jie daro su turiniu, su skaitmeninių veiksmų integracija į bendrą apsipirkinėjimo patirtį tiek parduotuvėse, tiek naujų kolekcijų pristatymo metu, kai atskiti produktai būna parduodami dar jiems nepasirodžius prekyboje. Tai nuostabu.

Kitas prekių ženklas, kuris mane žavi – „BBC News“. Šis žiniasklaidos prekės ženklas nesenai paskelbė, kad „Instagram“ yra jų svarbiausia platforma turiniui platinti, žavi tai, kaip jie pritaiko tą turinį vartotojui, kuriam šiandien reikia vizualių, trumpų ir įtraukiančių žinių.

Labiausiai stebina ir akį traukia prekių ženklai, kurie ne tik keičia savo komunikaciją, kad tarnautų pasikeitusiam skaitmeniniam vartotojui, bet iš esmės adaptuoja produktą, kad jis būtų prieinamesnis šiandieniniam vartotojui, sukuria naujas pirkimo / pardavimo galimybes, kurios peržengia internetinės svetainės ar mobilios aplikacijos ribas.

Lietuvoje taip pat matome gana nemažai gerųjų pavyzdžių. Vienas iš jų – DNB bankas (ir visai ne dėl to, kad tai agentūros klientas, o dėl labai nuoseklaus įdirbio įgyvendinant strategiją ir aktyvaus, tikslingo ėjimo link buvimo pirmiausia skaitmeniniu prekės ženklu).

Kokias išskirtumėte skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Visų pirma, tai bendras supratimas visų skaitmeninių galimybių spektro ir patirtis dirbant su skirtingais kanalais. Taip pat svarbu patirtis dirbant su skirtingais sektoriais, t.y. B2C, B2B, darbas su skirtingo pobūdžio paslaugomis bei produktais, nuo tokių, kurie perkami spontaniškai, iki tokių, kuriems nusipirkti reikia ilgo įsitraukimo, daug laiko.

Tokia patirtis labai naudinga, nes tada „neštampuojamos“ strategijos ir taktiniai veiksmai, plačiau mąstoma konkretaus kliento atveju.

Taip pat labai svarbu lankstumas ir nenumaldomas noras eksperimentuoti, testuoti, sužinoti, kažką naujo išmokti.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nustatoma liberalesnė išorinės reklamos tvarka

Gauti leidimus išorinei reklamai bus paprasčiau. Tai numato Seimo ketvirtadienį priimtos Reklamos įstatymo...

Skandalai neparklupdė: „Facebook“ pelnas ir vartotojų skaičius augo

Socialinio tinklo valdytoja „Facebook“, nepaisant ją sukrėtusių skandalo, pademonstravo tvirtus ketvirčio...

„INK agency“ pernai perkopė 1 mln. ribą

Integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ apyvarta per 2017 m. išaugo 41% ir viršijo 1,1 mln. Eur,...

Rinkodara
07:30
„Google“ valdančios „Alphabet“ pelnas šoktelėjo 73%

Paieškos milžinę „Google“ valdančios bendrovės „Alphabet“ pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį šoktelėjo...

Rinkodara
2018.04.25
Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos...

Rinkodara
2018.04.25
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 38

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja 1

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 2

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 2

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau