Talentų medžioklė Lietuvos įvaizdžio reformai

Publikuota: 2017-07-06
Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.
Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.
Ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė

Jau po kelių mėnesių Vyriausybės Komunikacijos departamente turėtų pradėti dirbti visas naujas skyrius, atsakingas už Lietuvos įvaizdžio kūrimą – 4 žmonių komanda, kurios atranka šiuo metu vykdoma.

Gera žinia tai, kad Vyriausybė imasi centralizuotai spręsti Lietuvos įvaizdžio klausimą ir šiuo atveju griežta Mildos Dargužaitės ranka, kuri turėtų koordinuoti procesą, atrodo daug žadanti. Mažiau gera žinia – iki šiol niekam nepavyko sėkmingai išspręsti Lietuvos įvaizdžio klausimo. Taip pat Lietuvoje nėra daug patyrusių specialistų, kurie galėtų pasigirti sėkmingai įgyvendinę šalies ar miesto įvaizdžio (ang. city branding) kampanijas. Todėl geriausių rezultatų pasiektume, jei toks skyrius dirbtų kartu su visuomeninių konsultantų komanda.

Valstybės ir miestų įvaizdžio klausimai – skirtingi klausimai nei įmonės įvaizdžio valdymas ar tiesiog geri santykiai su žiniasklaida. Lietuvoje tai gana nauja sritis, todėl tokių specialistų atranka turėtų būti vykdoma detaliai įvertinus reikalingas kompetencijas: nuo kūrybiškumo, įvaizdžio kūrimo, lobistinių, projektų valdymo įgūdžių, politinės, ekonominės, socialinės erdvės išmanymo, vidaus ir užsienio investuotojų bei Lietuvos ir užsienio žiniasklaidos kontaktų.

Pagal rezultatus

Tokias žinias ir patirtį turinčių žmonių Lietuvoje – labai maža dalis, kuri sėkmingai dirba didžiausiose Lietuvos ir užsienio kapitalo bendrovėse.

Įsivaizduokime, kad dalis šių profesionalų vieną dieną sulaukia Prezidentės Dalios Grybauskaitės asmeninio kvietimo prisidėti prie mūsų šalies gerovės kūrimo (be tokio skambučio net neįsivaizduoju, kodėl šie žmonės turėtų keisti savo darbus, mesti ilgalaikius projektus ir pan.). Tačiau net labiausiai patriotiškai nusiteikusiam žmogui gali iškilti praktiškas klausimas – viešojo sektoriaus darbo užmokestis.

Valstybiniame sektoriuje specialistų darbo užmokestis apie 30% mažesnis. Akivaizdu, kad Lietuvos įvaizdį kursiančiam žmogui atlyginimas nebus pagrindinis motyvas, daug svarbiau bus sukurti vertę Lietuvai, vis dėlto prašyti žmonių dirbti tik vardan patriotiško, būtų neteisinga.

Šiuo metu būtų puiki proga įvesti naują praktiką – finansavimą pagal rezultatus. Geriausias modelis būtų numatyti metinius ir ilgalaikius tikslus, ir mokėti mažesnį užmokestį, bet didelį bonusą už tikslų įgyvendinimą. Kaip ir visame pasaulyje dabar akcentuojama, kad reikia ne optimizuoti viešąjį sektorių, o efektyvinti jo veiklą. Tai reiškia, kad kiekvienas Vyriausybės ar ministerijų skyrius turėtų turėti metinius tikslus ir būtų finansuojamas pagal rezultatus.

Visuomenės pritarimas ir politinė valia

Kuriant Lietuvos įvaizdį būtų aktualu turėti visuomenės ir politinių partijų pritarimą Lietuvos įvaizdžio kampanijai. Yra prikurta eilė koncepcijų, kad ir strategija „Lietuva 2030“, tačiau žmonės ja žmonės ja nesidomi. Ir reiktų rasti atsakymą – kodėl? Lietuvoje gyvenantys žmonės turi tikėti ir palaikyti savo identiteto strategiją ir viziją.

Lietuvai iki šiol nepavyko atsakyti į klausimą, ar šalies finansinės investicijos turi būti koncentruotos į didžiuosius miestus ir valstybės populiarinimą per Vilniaus ir Kauno miesto įvaizdžius, ar turi būti vykdoma labiau decentralizuota politika – puoselėjant periferiją, Lietuvos mažesnius miestus.

Kuriant Lietuvos strategiją greta reiktų imtis ir miestų įvaizdžio strategijos. Aiškumas, kaip planuoja augti kiekvienas mūsų šalies miestas, kokie nauji projektai bus vystomi, paskatintų vidinę verslo investicijų migraciją. Miestų strategija turėtų būtų kuriama kartu su valstybės įvaizdžio strategija.

Dar vienas argumentas, kodėl Lietuvos įvaizdžio strategija turi turėti aiškų politinį palaikymą ir pritarimą. Visos strategijos pamatai turėtų būtų patrauklios valstybės sukūrimas: investuotojams, gyventojams bei užsienio lietuviams, emigracijos mažinimas bei talentų susigrąžinimas. Tačiau įvaizdžio kūrimas yra politiką antrinantis, o ne kuriantis klausimas. Sukurti patrauklios Lietuvos įvaizdžio nepavyks be tokių pamatinių dalykų kaip: investuotojams palanki verslo aplinka, lengvesnis užsieniečių įdarbinimas, aiški sistema, kokiomis sąlygomis į Lietuvą gali grįžti užsienio lietuviai ir pan.

Visuomeninių konsultantų komanda

Akivaizdu, iniciatyva imtis Lietuvos įvaizdžio temos – labai gera Vyriausybės iniciatyva, tačiau turės daugybę iššūkių. Šiuo metu visų pirma reiktų suburti 5–7 asmenų visuomeninių konsultantų komandą, kuri strategiškai konsultuotų naujai suformuotą Vyriausybės įvaizdžio komandą bei užtikrinti, kad tokių konsultantų sprendimai būtų privalomai vykdomi (ne patariamojo pobūdžio).

Tokią konsultantų komandą galėtų sudaryti: „Investuok Lietuvoje“, „Versli Lietuva“ vadovai, didžiųjų užsienio investuotojų atstovai, žiniasklaidos priemonių vadovai, visuomenei žinomi komunikacijos ekspertai.

Ar galima tikėti, kad šie žmonės skirtų kelias darbo valandas per mėnesį valstybės gerovės politikai užsikrinti. Manau, tikrai taip!

Jei valstybė sugebės pakviesti visuomeniškai nusiteikusius talentus ir suburs visuomeninių konsultantų komandą kurti Lietuvos įvaizdžio strategiją bei bus politinis sutarimas, yra tikimybė, kad naujas Lietuvos įvaizdžio skyrius bus efektyvus.

Komentaro autorė: Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
2018.06.20
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
2018.06.20
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
2018.06.20
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
2018.06.20
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje 1

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau