Talentų medžioklė Lietuvos įvaizdžio reformai

Publikuota: 2017-07-06
Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.
Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.
Ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė

Jau po kelių mėnesių Vyriausybės Komunikacijos departamente turėtų pradėti dirbti visas naujas skyrius, atsakingas už Lietuvos įvaizdžio kūrimą – 4 žmonių komanda, kurios atranka šiuo metu vykdoma.

Gera žinia tai, kad Vyriausybė imasi centralizuotai spręsti Lietuvos įvaizdžio klausimą ir šiuo atveju griežta Mildos Dargužaitės ranka, kuri turėtų koordinuoti procesą, atrodo daug žadanti. Mažiau gera žinia – iki šiol niekam nepavyko sėkmingai išspręsti Lietuvos įvaizdžio klausimo. Taip pat Lietuvoje nėra daug patyrusių specialistų, kurie galėtų pasigirti sėkmingai įgyvendinę šalies ar miesto įvaizdžio (ang. city branding) kampanijas. Todėl geriausių rezultatų pasiektume, jei toks skyrius dirbtų kartu su visuomeninių konsultantų komanda.

Valstybės ir miestų įvaizdžio klausimai – skirtingi klausimai nei įmonės įvaizdžio valdymas ar tiesiog geri santykiai su žiniasklaida. Lietuvoje tai gana nauja sritis, todėl tokių specialistų atranka turėtų būti vykdoma detaliai įvertinus reikalingas kompetencijas: nuo kūrybiškumo, įvaizdžio kūrimo, lobistinių, projektų valdymo įgūdžių, politinės, ekonominės, socialinės erdvės išmanymo, vidaus ir užsienio investuotojų bei Lietuvos ir užsienio žiniasklaidos kontaktų.

Pagal rezultatus

Tokias žinias ir patirtį turinčių žmonių Lietuvoje – labai maža dalis, kuri sėkmingai dirba didžiausiose Lietuvos ir užsienio kapitalo bendrovėse.

Įsivaizduokime, kad dalis šių profesionalų vieną dieną sulaukia Prezidentės Dalios Grybauskaitės asmeninio kvietimo prisidėti prie mūsų šalies gerovės kūrimo (be tokio skambučio net neįsivaizduoju, kodėl šie žmonės turėtų keisti savo darbus, mesti ilgalaikius projektus ir pan.). Tačiau net labiausiai patriotiškai nusiteikusiam žmogui gali iškilti praktiškas klausimas – viešojo sektoriaus darbo užmokestis.

Valstybiniame sektoriuje specialistų darbo užmokestis apie 30% mažesnis. Akivaizdu, kad Lietuvos įvaizdį kursiančiam žmogui atlyginimas nebus pagrindinis motyvas, daug svarbiau bus sukurti vertę Lietuvai, vis dėlto prašyti žmonių dirbti tik vardan patriotiško, būtų neteisinga.

Šiuo metu būtų puiki proga įvesti naują praktiką – finansavimą pagal rezultatus. Geriausias modelis būtų numatyti metinius ir ilgalaikius tikslus, ir mokėti mažesnį užmokestį, bet didelį bonusą už tikslų įgyvendinimą. Kaip ir visame pasaulyje dabar akcentuojama, kad reikia ne optimizuoti viešąjį sektorių, o efektyvinti jo veiklą. Tai reiškia, kad kiekvienas Vyriausybės ar ministerijų skyrius turėtų turėti metinius tikslus ir būtų finansuojamas pagal rezultatus.

Visuomenės pritarimas ir politinė valia

Kuriant Lietuvos įvaizdį būtų aktualu turėti visuomenės ir politinių partijų pritarimą Lietuvos įvaizdžio kampanijai. Yra prikurta eilė koncepcijų, kad ir strategija „Lietuva 2030“, tačiau žmonės ja žmonės ja nesidomi. Ir reiktų rasti atsakymą – kodėl? Lietuvoje gyvenantys žmonės turi tikėti ir palaikyti savo identiteto strategiją ir viziją.

Lietuvai iki šiol nepavyko atsakyti į klausimą, ar šalies finansinės investicijos turi būti koncentruotos į didžiuosius miestus ir valstybės populiarinimą per Vilniaus ir Kauno miesto įvaizdžius, ar turi būti vykdoma labiau decentralizuota politika – puoselėjant periferiją, Lietuvos mažesnius miestus.

Kuriant Lietuvos strategiją greta reiktų imtis ir miestų įvaizdžio strategijos. Aiškumas, kaip planuoja augti kiekvienas mūsų šalies miestas, kokie nauji projektai bus vystomi, paskatintų vidinę verslo investicijų migraciją. Miestų strategija turėtų būtų kuriama kartu su valstybės įvaizdžio strategija.

Dar vienas argumentas, kodėl Lietuvos įvaizdžio strategija turi turėti aiškų politinį palaikymą ir pritarimą. Visos strategijos pamatai turėtų būtų patrauklios valstybės sukūrimas: investuotojams, gyventojams bei užsienio lietuviams, emigracijos mažinimas bei talentų susigrąžinimas. Tačiau įvaizdžio kūrimas yra politiką antrinantis, o ne kuriantis klausimas. Sukurti patrauklios Lietuvos įvaizdžio nepavyks be tokių pamatinių dalykų kaip: investuotojams palanki verslo aplinka, lengvesnis užsieniečių įdarbinimas, aiški sistema, kokiomis sąlygomis į Lietuvą gali grįžti užsienio lietuviai ir pan.

Visuomeninių konsultantų komanda

Akivaizdu, iniciatyva imtis Lietuvos įvaizdžio temos – labai gera Vyriausybės iniciatyva, tačiau turės daugybę iššūkių. Šiuo metu visų pirma reiktų suburti 5–7 asmenų visuomeninių konsultantų komandą, kuri strategiškai konsultuotų naujai suformuotą Vyriausybės įvaizdžio komandą bei užtikrinti, kad tokių konsultantų sprendimai būtų privalomai vykdomi (ne patariamojo pobūdžio).

Tokią konsultantų komandą galėtų sudaryti: „Investuok Lietuvoje“, „Versli Lietuva“ vadovai, didžiųjų užsienio investuotojų atstovai, žiniasklaidos priemonių vadovai, visuomenei žinomi komunikacijos ekspertai.

Ar galima tikėti, kad šie žmonės skirtų kelias darbo valandas per mėnesį valstybės gerovės politikai užsikrinti. Manau, tikrai taip!

Jei valstybė sugebės pakviesti visuomeniškai nusiteikusius talentus ir suburs visuomeninių konsultantų komandą kurti Lietuvos įvaizdžio strategiją bei bus politinis sutarimas, yra tikimybė, kad naujas Lietuvos įvaizdžio skyrius bus efektyvus.

Komentaro autorė: Liubovė Zaiceva, ryšių su visuomene agentūros „PR house“ direktorė, komunikacijos konsultantė.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Idea prima“ pajamos augo 46%

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau