Sumažėjusios komunikacijos agentūrų pajamos verčia keisti kryptį

Publikuota: 2017-06-21
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės 2016 m. stabtelėjo. 13-os agentūrų tiesioginės pajamos išliko kaip 2015 m., o jų pardavimai atitinkamai per metus sumenko 13%.

Pastaruosius kelerius metus sėkmingai į viršų kopęs viešųjų ryšių sektorius praėjusius metus vadina lūžio tašku, kai didžiuma agentūrų perkainoja savo darbo principus ir koreguoja teikiamų paslaugų krepšelį.

Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service“ vadovė, teigia, kad komunikacijos agentūros vis aštriau konkuruoja ir su reklamos, ir socialinių medijų bendrovėmis.

„Ribos perbraižomos labai sparčiai. Užpernai komunikacijos rinka skaičiavo didžiausią augimą per pastarąjį dešimtmetį ir dėl 2016 m. buvo nusiteikusi itin pozityviai, tačiau iš tiesų praėję metai ne vienai šio sektoriaus įmonei buvo prastesni. Turime persilaužti ir tai turime padaryti gana greitai, – kalba p. Stonkutė. – Kita vertus, net sumažėjus bendrajai apyvartai, tiesioginės rinkos pajamos išliko stabilios, o tai reiškia, kad agentūros sugeba dirbti efektyviau.“

Komunikacijos agentūros jau ne vienus metus savo rezultatus lygina ne pagal pardavimų pajamas, o pagal finansinėse ataskaitose pateikiamą bendrąjį pelną – tiesiogines pajamas, nes jos parodo tikslesnį rinkos vaizdą, mat šiame versle paprastai nemaža pinigų dalis atitenka trečiosioms šalims.

Ne visi suspėjo į traukinį

Prastesnius sektoriaus rezultatus, pasak asociacijos pirmininkės, lėmė ir tai, kad ūgtelėjo socialinių medijų reikšmė ir ne visos agentūros suspėjo į traukinį.

„Be to, dalis projektų pernai nukeliavo tiesiai į žiniasklaidos kanalus kaip turinio rinkodaros projektai ir buvo įgyvendinti be komunikacijos agentūrų pagalbos. Tiesa, ne vienas tokį kelią pabandęs prekės ženklas vėl grįžta pas mus. Nėra taip paprasta kurti gerą turinį, ypač didesniuose integruotuose ir ilgalaikiuose projektuose. Ne straipsnių ar paspaudimų skaičius užtikrina efektyvią komunikaciją ir laukiamą rezultatą“, – kalba p. Stonkutė ir priduria, kad ryšių su visuomene verslo laukia dideli pokyčiai, kurie vyksta visame pasaulyje, ir Lietuva – ne išimtis.

nuotrauka::1

„Agentūros privalo rinkai pasiūlyti sudėtingesnių, kompleksinių komunikacijos projektų, integruoti reklamos, socialinių tinklų, žiniasklaidos ir kitų komunikacijos sričių priemones. Tada galima laukti augimo“, – pabrėžia p. Stonkutė.

RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2016 m. siekė 6,2 mln. Eur, arba tiek pat, kaip ir 2015 m., o pardavimų pajamos smuktelėjo 13%, iki 11,5 mln. Eur.

Kaip ir pernai, iš asociacijos narių didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“). Tiesa, per 2016 m. sumenko abu šie bendrovės rodikliai (15% ir 31%).

infogram.com::rsva_asociacijos_nariu_reitingai

Antroje vietoje pagal tiesiogines pajamas ir apyvartą 2016 m. – „Vipcommunications“. Trečia iš asociacijos narių pagal tiesiogines pajamas – „Integrity PR“, pagal apyvartą ji šešta.

Jeigu į rikiuotę įtrauksime ne tik asociacijai priklausančias bendroves, lyderių trejetas rikiuosis kitaip.

Pagal apyvartą trečioje, o pagal tiesiogines pajamas – antroje vietoje yra „Publicum PROI Worldwide“ (UAB „Publicum“), 2016 m. skaičiavusi nemenką augimą. Agentūros tiesioginės pajamos pernai padidėjo 28,6%, iki 1,395 mln. Eur, apyvarta – 1,5%, iki 2,01 mln. Eur, o grynasis pelnas augo beveik 5 kartus, iki 260.258 Eur.

Skaičiuojant pelningumo rodiklius, lyderės laurai tenka „Publicum“ grupei priklausančiai finansinės komunikacijos agentūrai „Publicum FComm“. Agentūros pelningumas pernai siekė 23,4%.

Antroje vietoje – „Bosanova“ (17,8%). Po 14% pelningumo maržą skaičiuoja „Ad verum“ ir „OMConsulting“.

Plačiau apie komunikacijos bendrovių rezultatus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau