Sumažėjusios komunikacijos agentūrų pajamos verčia keisti kryptį

Publikuota: 2017-06-21
Atnaujinta 2017-06-21 06:58
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės 2016 m. stabtelėjo. 13-os agentūrų tiesioginės pajamos išliko kaip 2015 m., o jų pardavimai atitinkamai per metus sumenko 13%.

Pastaruosius kelerius metus sėkmingai į viršų kopęs viešųjų ryšių sektorius praėjusius metus vadina lūžio tašku, kai didžiuma agentūrų perkainoja savo darbo principus ir koreguoja teikiamų paslaugų krepšelį.

Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service“ vadovė, teigia, kad komunikacijos agentūros vis aštriau konkuruoja ir su reklamos, ir socialinių medijų bendrovėmis.

„Ribos perbraižomos labai sparčiai. Užpernai komunikacijos rinka skaičiavo didžiausią augimą per pastarąjį dešimtmetį ir dėl 2016 m. buvo nusiteikusi itin pozityviai, tačiau iš tiesų praėję metai ne vienai šio sektoriaus įmonei buvo prastesni. Turime persilaužti ir tai turime padaryti gana greitai, – kalba p. Stonkutė. – Kita vertus, net sumažėjus bendrajai apyvartai, tiesioginės rinkos pajamos išliko stabilios, o tai reiškia, kad agentūros sugeba dirbti efektyviau.“

Komunikacijos agentūros jau ne vienus metus savo rezultatus lygina ne pagal pardavimų pajamas, o pagal finansinėse ataskaitose pateikiamą bendrąjį pelną – tiesiogines pajamas, nes jos parodo tikslesnį rinkos vaizdą, mat šiame versle paprastai nemaža pinigų dalis atitenka trečiosioms šalims.

Ne visi suspėjo į traukinį

Prastesnius sektoriaus rezultatus, pasak asociacijos pirmininkės, lėmė ir tai, kad ūgtelėjo socialinių medijų reikšmė ir ne visos agentūros suspėjo į traukinį.

nuotrauka::1

„Agentūros privalo rinkai pasiūlyti sudėtingesnių, kompleksinių komunikacijos projektų, integruoti reklamos, socialinių tinklų, žiniasklaidos ir kitų komunikacijos sričių priemones. Tada galima laukti augimo“, – pabrėžia p. Stonkutė.

RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2016 m. siekė 6,2 mln. Eur, arba tiek pat, kaip ir 2015 m., o pardavimų pajamos smuktelėjo 13%, iki 11,5 mln. Eur.

Kaip ir pernai, iš asociacijos narių didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“). Tiesa, per 2016 m. sumenko abu šie bendrovės rodikliai (15% ir 31%).

infogram.com::rsva_asociacijos_nariu_reitingai

Antroje vietoje pagal tiesiogines pajamas ir apyvartą 2016 m. – „Vipcommunications“. Trečia iš asociacijos narių pagal tiesiogines pajamas – „Integrity PR“, pagal apyvartą ji šešta.

Jeigu į rikiuotę įtrauksime ne tik asociacijai priklausančias bendroves, lyderių trejetas rikiuosis kitaip.

Pagal apyvartą trečioje, o pagal tiesiogines pajamas – antroje vietoje yra „Publicum PROI Worldwide“ (UAB „Publicum“), 2016 m. skaičiavusi nemenką augimą. Agentūros tiesioginės pajamos pernai padidėjo 28,6%, iki 1,395 mln. Eur, apyvarta – 1,5%, iki 2,01 mln. Eur, o grynasis pelnas augo beveik 5 kartus, iki 260.258 Eur.

Skaičiuojant pelningumo rodiklius, lyderės laurai tenka „Publicum“ grupei priklausančiai finansinės komunikacijos agentūrai „Publicum FComm“. Agentūros pelningumas pernai siekė 23,4%.

Antroje vietoje – „Bosanova“ (17,8%). Po 14% pelningumo maržą skaičiuoja „Ad verum“ ir „OMConsulting“.

Plačiau apie komunikacijos bendrovių rezultatus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mažųjų nuomonės lyderių valanda socialiniuose tinkluose

Skaičiuojama, kad šiemet socialinio tinklo „Instagram“ nuomonės formuotojų rinkodarai JAV bus skirta apie 1...

Rinkodara
2017.12.17
Kaip kalbėti, kad pranešimą perpasakotų

Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, 15–20% prezentacijų auditorija įsimena keletą valandų,...

Rinkodara
2017.12.17
„Roshen“ pasirinko komunikacijos partnerius Lietuvoje 2

Konditerijos gaminių įmonė „Roshen Nord“, atstovaujanti tarptautinę korporaciją „Roshen“, pasirašė...

Rinkodara
2017.12.15
„Anykščių vynas“ atnaujino prekės ženklą 2

Lietuviškų gėrimų gamintojas „Anykščių vynas“ keičia savo įvaizdį: atnaujino korporatyvinį prekės ženklą.

Rinkodara
2017.12.14
„Disney“ perka „Fox“ verslus už 52,4 mlrd. USD

Žiniasklaidos ir pramogų bendrovė „Walt Disney“ perka filmų, televizijos ir tarptautinius verslus iš...

Rinkodara
2017.12.14
 Transliuotojai Radijo ir televizijos komisijai turės sumokėti daugiau 1

Nuo 2019 m. įsigalios didesnės komercinių transliuotojų įmokos už jų veiklą prižiūrinčios Radijo ir...

Rinkodara
2017.12.14
Kokios nuolaidos labiausiai tinka skirtingoms produktų grupėms Premium 2

Lietuvoje akcijų dairomasi intensyviai ir dažnai – antrąjį šių metų ketvirtį prekių su nuolaidomis pardavimai...

Rinkodara
2017.12.14
„Švyturys“ turi naują logotipą 22

Naujai kitąmet Klaipėdoje atidaromai gamyklai „Švyturys – Utenos alus“ sukūrė naują logotipą „Švyturys...

Rinkodara
2017.12.13
Labiausiai „gūglinti“ prekių ženklai: „Ali Express“, „Telia“ ir „Luminor“ 

Tarp labiausiai šiemet ieškotų prekių ženklų „Google“ paieškoje: e. prekybos milžinė „Ali Express“,...

Rinkodara
2017.12.13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Ko lietuviai ieškojo „Google“ 2017 m.: populiariausios paieškos 1

Šių metų Lietuvos suvestinė rodo, kad labiausiai lietuvius domino krepšinis, dainos ir kariuomenė.

Rinkodara
2017.12.13
Prabangos prekių gamintojai pasišiaušė prieš e. parduotuves Premium

Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimas gali paskatinti prabangos prekes gaminančias įmones siekti...

Pramonė
2017.12.13
Tarp naujausių reklamų: ir „Tele2“, ir inovatyvus „Freixenet“ stendas

Tarp savaitės reklamų: inovatyvi „Freixenet“ lauko reklama (agentūros „Media House“, „Gluk Media“),...

Rinkodara
2017.12.12
Kokios naudos „Vytautui“ atneš milžiniško populiarumo broliai Ballai 6

Su vienos garsiausių JAV krepšinio šeimos atžalomis LiAngelo ir LaMelo Ballais rankomis sukirtęs...

Rinkodara
2017.12.12
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
Į besijungiančią „Havas“ grupę įsilieja ir „Good one“

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad komunikacijos „Publicum Group“ ir „Idea Group“ jungiasi į didžiausią...

Rinkodara
2017.12.12
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
Birštone – tarptautinis viešbučių gigantas 5

Birštono kurorto viešbutis „Royal SPA Residence“ tampa tarptautinio tinklo „AccorHotels“ dalimi.

Rinkodara
2017.12.11
Vėluojantis „Brexit“ kelia grėsmę prekių ženklams Premium

Europos Komisijos (EK) atstovų ir Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės narių deryboms dėl „Brexit“ sunkiai...

Pramonė
2017.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau