Sumažėjusios komunikacijos agentūrų pajamos verčia keisti kryptį

Publikuota: 2017-06-21
Atnaujinta 2017-06-21 06:58
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės 2016 m. stabtelėjo. 13-os agentūrų tiesioginės pajamos išliko kaip 2015 m., o jų pardavimai atitinkamai per metus sumenko 13%.

Pastaruosius kelerius metus sėkmingai į viršų kopęs viešųjų ryšių sektorius praėjusius metus vadina lūžio tašku, kai didžiuma agentūrų perkainoja savo darbo principus ir koreguoja teikiamų paslaugų krepšelį.

Romualda Stonkutė, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkė, agentūros „PR Service“ vadovė, teigia, kad komunikacijos agentūros vis aštriau konkuruoja ir su reklamos, ir socialinių medijų bendrovėmis.

„Ribos perbraižomos labai sparčiai. Užpernai komunikacijos rinka skaičiavo didžiausią augimą per pastarąjį dešimtmetį ir dėl 2016 m. buvo nusiteikusi itin pozityviai, tačiau iš tiesų praėję metai ne vienai šio sektoriaus įmonei buvo prastesni. Turime persilaužti ir tai turime padaryti gana greitai, – kalba p. Stonkutė. – Kita vertus, net sumažėjus bendrajai apyvartai, tiesioginės rinkos pajamos išliko stabilios, o tai reiškia, kad agentūros sugeba dirbti efektyviau.“

Komunikacijos agentūros jau ne vienus metus savo rezultatus lygina ne pagal pardavimų pajamas, o pagal finansinėse ataskaitose pateikiamą bendrąjį pelną – tiesiogines pajamas, nes jos parodo tikslesnį rinkos vaizdą, mat šiame versle paprastai nemaža pinigų dalis atitenka trečiosioms šalims.

Ne visi suspėjo į traukinį

Prastesnius sektoriaus rezultatus, pasak asociacijos pirmininkės, lėmė ir tai, kad ūgtelėjo socialinių medijų reikšmė ir ne visos agentūros suspėjo į traukinį.

nuotrauka::1

„Agentūros privalo rinkai pasiūlyti sudėtingesnių, kompleksinių komunikacijos projektų, integruoti reklamos, socialinių tinklų, žiniasklaidos ir kitų komunikacijos sričių priemones. Tada galima laukti augimo“, – pabrėžia p. Stonkutė.

RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2016 m. siekė 6,2 mln. Eur, arba tiek pat, kaip ir 2015 m., o pardavimų pajamos smuktelėjo 13%, iki 11,5 mln. Eur.

Kaip ir pernai, iš asociacijos narių didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“). Tiesa, per 2016 m. sumenko abu šie bendrovės rodikliai (15% ir 31%).

infogram.com::rsva_asociacijos_nariu_reitingai

Antroje vietoje pagal tiesiogines pajamas ir apyvartą 2016 m. – „Vipcommunications“. Trečia iš asociacijos narių pagal tiesiogines pajamas – „Integrity PR“, pagal apyvartą ji šešta.

Jeigu į rikiuotę įtrauksime ne tik asociacijai priklausančias bendroves, lyderių trejetas rikiuosis kitaip.

Pagal apyvartą trečioje, o pagal tiesiogines pajamas – antroje vietoje yra „Publicum PROI Worldwide“ (UAB „Publicum“), 2016 m. skaičiavusi nemenką augimą. Agentūros tiesioginės pajamos pernai padidėjo 28,6%, iki 1,395 mln. Eur, apyvarta – 1,5%, iki 2,01 mln. Eur, o grynasis pelnas augo beveik 5 kartus, iki 260.258 Eur.

Skaičiuojant pelningumo rodiklius, lyderės laurai tenka „Publicum“ grupei priklausančiai finansinės komunikacijos agentūrai „Publicum FComm“. Agentūros pelningumas pernai siekė 23,4%.

Antroje vietoje – „Bosanova“ (17,8%). Po 14% pelningumo maržą skaičiuoja „Ad verum“ ir „OMConsulting“.

Plačiau apie komunikacijos bendrovių rezultatus skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
11:56
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 1

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau