Pakuotė – tikrasis raktas į pirkėjo krepšelį

Publikuota: 2017-05-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Skaitmeninės technologijos sparčiais tempais keičia tradicinius spaudos būdus. Vis dažniau verslai išbando mažus etikečių ir pakuočių tiražus, kuriuos su skaitmenininės spaudos galimybėmis galima pasigaminti greičiau ir ekonomiškiau.

„Skaitmeninės spaudos galimybės leidžia orientaciją į kaštų mažinimą keisti fokusu į pardavimų didinimą – vartotojų pritraukimą. Dėl galimybės efektyviau gaminti etiketes mažais tiražais, skaitmeninė spaudos technologijos leidžia adaptuoti pakuotes prie rinkos aktualijų (įvykių, sezonų, švenčių ir pan.), praplėsti tikslinių grupių sąrašą, jei reikia – kiekvieną etiketę spausdinti skirtingą, adresuotą konkrečiam potencialiam vartotojui. Tokiu būdu gaminio pakuotė gali tapti efektyviu komunikacijos su tiksliniu vartotoju įrankiu. Tai ypač aktualu šiandien, kuomet vis didesnė dalis sprendimų pirkti yra priimami pardavimo vietoje, o vartotojai užtrunka sekundes tokiam sprendimui priimti“, – teigia Arūnas Akstinas, Kaune įsikūrusios spaustuvės „Aurika“ direktorius.

nuotrauka::1

Pasak jo, priimant sprendimą, kurią konkrečiai skaitmeninės spaudos technologiją diegti, daugiausiai laiko jiems patiems užtruko vertinimas, kaip viena ar kita skaitmeninės spaudos technologija padės atsakyti į besikeičiančius vartotojų poreikius ir leis įmonės pirkėjams stiprinti pozicijas rinkoje.

„Mūsų pirkėjai – maisto, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, kosmetikos, farmacijos bei chemijos pramonės gamintojai. Akivaizdu, kad investuodami privalome vertinti ne vien technologijos ypatumus, bet ir rinkos tendencijas. Skaitmeninė spauda, lyginant su fleksografine, turi privalumą taupyti kaštus spausdinant mažus tiražus. Gamintojams, konkuruojantiems plačiu prekių asortimentu, tai ypač aktualu. Tuo tarpu fleksografinė spauda ekonomiškai naudingesnė darosi tiražams augant“, – lygina p. Akstinas.

Svarbiausia – greitis

Su skaitmenine spauda siejamas ir dar vienas lūkestis – greitesnis etikečių tiekimas.

„Mažus tiražus skaitmeninė spauda iš tikrųjų gali gaminti greičiau jau vien todėl, kad nereikalinga spaudos formų gamyba, trumpesnis įrengimo suderinimo laikas. Bet tikruoju privalumu ir priemone konkurencingumui didinti šis skaitmeninės spaudos ypatumas tampa tada, kada jis trumpina visą produkto patekimo į rinką laiką. Pasinaudoti skaitmeninės spaudos galimybėmis galima ir kovojant su „force majeure“ gamyboje ar susidūrus su tiekimo planavimo sunkumais, kuomet trumpesnis pakuotės tiekimo terminas amortizuoja nesklandumus ankstesnėse grandyse, – kalba p. Akstinas. – Kita vertus, ne technologijos gelbėja verslus. Iš tikrųjų, verslus gelbėja kūrybiški savo sričių specialistai, kurie tas technologijas kuria, vertina, numato, kokia technologija, kokią sritį ir kaip gali pagerinti. Technologija pati iš savęs tėra programinio kodo ir įrangos derinys“.

Nauji iššūkiai

Virginijus Gumbaragis, ženklinimo, pakavimo, automatizavimo sprendimus siūlančios UAB „Pakmarkas“ direktorius, antrina, kad jau keletą metų stebi smulkėjančių užsakymų tendenciją.

„Verslai užsako mažesnius pakuočių tiražus, tačiau dažniau tokį kiekį, koks reikalingas tuo metu suplanuotiems užsakymams pagaminti, nebenori sandėliuoti tolimai ateičiai. Tai yra racionalus požiūris – ne tik neįšaldomos įmonės lėšos, bet ir sumažėja nemažai papildomo darbo apskaitant ir saugant nesunaudotus likučius“, – kalba p. Gumbaragis.

Kita tendencija, pasak jo, dažnėja kintamos informacijos spauda ant pakuočių. Spausdinami ne tik serijos numeriai, bet ir besikeičiantys QR kodai arba atskiri dizaino elementai.

„Klientų poreikiai labai įvairūs, tačiau kai kurie iššūkiai panašūs: reikia pagaminti greitai, mažomis partijomis. Daug pasikeitimų matome ne tik gaminių apipavidalinime, bet ir sudėtyje. Nemažai šiandieninių vartotojų jau yra įpratę, kad prasidedant naujam sezonui, pasirodo ne vienas koks nors gaminys, bet visa naujų gaminių grupė. Dažnokai gamintojai tik labai apytikriai prognozuoja, kurį iš naujų gaminių labiausiai pamėgs vartotojai. Todėl nedideli pakuočių, etikečių tiražai gamintojams leidžia be didelių kaštų testuoti produktą – pasitikrinti, kuri prekė bus paklausesnė“, – mini pašnekovas.

nuotrauka::2

Pasak p. Gumbaragio, artimiausiuose planuose diegti ir naujovių, kad etiketėse galima būtų atspausdinti 3D efektus, apsaugos elementus nuo produktų padirbinėjimo ir pan.

Link personalizuotų sprendimų

Valerija Žilėnienė, pakuotės dizaino ir ženklodaros agentūros „Étiquette“ partnerė, pabrėžia, kad šiandien prekių ženklai savo pakuotėse stengiasi vizualizuoti aiškią žinutę.

„Pavyzdžiui, naudoja ryškias spalvas produktų diferencijavimui, kad pirkėjui būtų kuo lengviau atsirinkti. Šiuos sprendimus lemia ir bendras lentynų margumas ir noras išsiskirti. Taip pat vis dažniau matome etikečių personalizaciją, kai prekių ženklai tiesiogiai komunikuoja ir kuria istorijas, norėdami būti arčiau savo tikslinės auditorijos ir kalbėti jų kalba. Žinoma, jaunesnė auditorija labiau kosmopolitiška ir atitinka globalaus vartotojo portretą. Tuo tarpu vyresnioji karta vis dar renkasi konservatyvesnius dizaino sprendimus“, – pažymi p. Žilėnienė.

Paklausta su kokiais iššūkiais susiduria šiandieniniai etikečių kūrėjai, dizainerė teigia, bene, reikšmingiausias – maža rinka, kuri lemia santykinai nedidelius etikečių tiražus ir iškelia kaštus, kurie tenka prekės vienetui. Tai neleidžia išbandyti įdomesnių technologinių sprendimų ar išskirtinių medžiagų.

„Aukštesnė etikečių gamybos kaina lemia galutinę produkto kainą, o tai jau nerimo signalas gamintojams. Lietuvoje turime nemažą dalį kainai ypač jautrių pirkėjų – daug prekių nuperkama akcijų metu. Antra – testinės spaudos galimybės. Kuo sudėtingesnė spauda, tuo svarbiau ją testuoti, tačiau tai brangiai kainuoja ir ji tampa prieinama tik didžiausiems gamintojams. Mūsų patirtis rodo, kad gera spauda svarbi galutiniam rezultatui. Net labai geras dizainas gali tapti beverčiu, jeigu jo neišbandysi spaudoje. Testinė spauda leidžia pasiekti geriausius rezultatus“, – kalba p. Žilėnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Jaunųjų liūtų“ konkurse Lietuvai atstovaus „DDB Vilnius“ komanda

„Jaunųjų liūtų“ konkurso atranką Lietuvoje laimėjo reklamos agentūros „DDB Vilnius“ komanda – Viktorija...

Rinkodara
19:19
„Technopolis Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Suomių nekilnojamo turto bendrovė „Technopolis“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje –...

Rinkodara
15:32
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 5

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
10:14
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
06:00
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19
Metų komunikacijos agentūros laurai keliauja į „Idea Prima“ rankas 2

Metiniame komunikacijos sektoriaus renginyje „PR Impact Awards 2018“ Metų komunikacijos agentūra išrinkta...

Rinkodara
2018.05.19
Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“ 4

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama...

Rinkodara
2018.05.16
„Gap“ atsiprašė dėl marškinėlių su neteisingu Kinijos žemėlapiu

Didžiausia Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos drabužiais bendrovė „Gap“ viešai atsiprašė ir iš...

Vadyba
2018.05.15
Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai...

Rinkodara
2018.05.15
„Statoil“ nauju pavadinimu vilios jaunimą

Norvegijos naftos ir dujų milžinė „Statoil“ nuo rytdienos keičia pavadinimą ir tampa „Equinor“ ir taip tikisi...

Energetika
2018.05.15
Užgeso nauja rinkos tyrimų dalyvė „Baltmi“ Premium 3

Rinkos tyrimų ekspertės Ingos Blažienės prieš trejus metus kartu su partneriais įkurta tyrimų bendrovė...

Masiulį pakvietę organizatoriai teisinasi, Veryga jaučiasi apgautas Premium 5

Dvi ryšių su visuomene asociacijos ir toliau klimpsta su savo komunikacija, o Sveikatos apsaugos ministerija...

Rinkodara
2018.05.14
Komunikacijos ekspertai užlipo ant grėblio: bendruomenė pasipiktinusi Premium 11

Šį penktadienį vyks metinė dviejų komunikacijos asociacijų organizuojama konferencija „PR Impact Awards...

Rinkodara
2018.05.14
Didžiausius atlyginimus mokėjusios reklamos agentūros 2

Tarp kūrybinių reklamos agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo Kaune įsikūrusi skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2018.05.14
Ryškios donorystės kampanijos užkulisiai: į Lietuvą bandys parvežti „Kanų liūtą“ Premium 1

Organų donorystę skatinusi rinkodaros kampanija „Mirštu, kaip noriu gyventi“ beveik 5 kartus išaugino mėnesio...

Rinkodara
2018.05.13
Skandalingieji „Adidas“ marškinėliai vis dar prekyboje 25

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad sportinės aprangos gamintoja „Adidas“ išėmė vartotojų pasipiktinimą...

Rinkodara
2018.05.13
Vienos komunikacijos epochos pabaiga Premium

Jei ką, tai aš irgi sėdžiu oro uoste ir laukiu skrydžio, tik, kitaip nei Seimo pirmininkas, nesvajoju apie...

Verslo klasė
2018.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau