Pakuotė – tikrasis raktas į pirkėjo krepšelį

Publikuota: 2017-05-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Skaitmeninės technologijos sparčiais tempais keičia tradicinius spaudos būdus. Vis dažniau verslai išbando mažus etikečių ir pakuočių tiražus, kuriuos su skaitmenininės spaudos galimybėmis galima pasigaminti greičiau ir ekonomiškiau.

„Skaitmeninės spaudos galimybės leidžia orientaciją į kaštų mažinimą keisti fokusu į pardavimų didinimą – vartotojų pritraukimą. Dėl galimybės efektyviau gaminti etiketes mažais tiražais, skaitmeninė spaudos technologijos leidžia adaptuoti pakuotes prie rinkos aktualijų (įvykių, sezonų, švenčių ir pan.), praplėsti tikslinių grupių sąrašą, jei reikia – kiekvieną etiketę spausdinti skirtingą, adresuotą konkrečiam potencialiam vartotojui. Tokiu būdu gaminio pakuotė gali tapti efektyviu komunikacijos su tiksliniu vartotoju įrankiu. Tai ypač aktualu šiandien, kuomet vis didesnė dalis sprendimų pirkti yra priimami pardavimo vietoje, o vartotojai užtrunka sekundes tokiam sprendimui priimti“, – teigia Arūnas Akstinas, Kaune įsikūrusios spaustuvės „Aurika“ direktorius.

nuotrauka::1

Pasak jo, priimant sprendimą, kurią konkrečiai skaitmeninės spaudos technologiją diegti, daugiausiai laiko jiems patiems užtruko vertinimas, kaip viena ar kita skaitmeninės spaudos technologija padės atsakyti į besikeičiančius vartotojų poreikius ir leis įmonės pirkėjams stiprinti pozicijas rinkoje.

„Mūsų pirkėjai – maisto, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, kosmetikos, farmacijos bei chemijos pramonės gamintojai. Akivaizdu, kad investuodami privalome vertinti ne vien technologijos ypatumus, bet ir rinkos tendencijas. Skaitmeninė spauda, lyginant su fleksografine, turi privalumą taupyti kaštus spausdinant mažus tiražus. Gamintojams, konkuruojantiems plačiu prekių asortimentu, tai ypač aktualu. Tuo tarpu fleksografinė spauda ekonomiškai naudingesnė darosi tiražams augant“, – lygina p. Akstinas.

Svarbiausia – greitis

Su skaitmenine spauda siejamas ir dar vienas lūkestis – greitesnis etikečių tiekimas.

„Mažus tiražus skaitmeninė spauda iš tikrųjų gali gaminti greičiau jau vien todėl, kad nereikalinga spaudos formų gamyba, trumpesnis įrengimo suderinimo laikas. Bet tikruoju privalumu ir priemone konkurencingumui didinti šis skaitmeninės spaudos ypatumas tampa tada, kada jis trumpina visą produkto patekimo į rinką laiką. Pasinaudoti skaitmeninės spaudos galimybėmis galima ir kovojant su „force majeure“ gamyboje ar susidūrus su tiekimo planavimo sunkumais, kuomet trumpesnis pakuotės tiekimo terminas amortizuoja nesklandumus ankstesnėse grandyse, – kalba p. Akstinas. – Kita vertus, ne technologijos gelbėja verslus. Iš tikrųjų, verslus gelbėja kūrybiški savo sričių specialistai, kurie tas technologijas kuria, vertina, numato, kokia technologija, kokią sritį ir kaip gali pagerinti. Technologija pati iš savęs tėra programinio kodo ir įrangos derinys“.

Nauji iššūkiai

Virginijus Gumbaragis, ženklinimo, pakavimo, automatizavimo sprendimus siūlančios UAB „Pakmarkas“ direktorius, antrina, kad jau keletą metų stebi smulkėjančių užsakymų tendenciją.

„Verslai užsako mažesnius pakuočių tiražus, tačiau dažniau tokį kiekį, koks reikalingas tuo metu suplanuotiems užsakymams pagaminti, nebenori sandėliuoti tolimai ateičiai. Tai yra racionalus požiūris – ne tik neįšaldomos įmonės lėšos, bet ir sumažėja nemažai papildomo darbo apskaitant ir saugant nesunaudotus likučius“, – kalba p. Gumbaragis.

Kita tendencija, pasak jo, dažnėja kintamos informacijos spauda ant pakuočių. Spausdinami ne tik serijos numeriai, bet ir besikeičiantys QR kodai arba atskiri dizaino elementai.

„Klientų poreikiai labai įvairūs, tačiau kai kurie iššūkiai panašūs: reikia pagaminti greitai, mažomis partijomis. Daug pasikeitimų matome ne tik gaminių apipavidalinime, bet ir sudėtyje. Nemažai šiandieninių vartotojų jau yra įpratę, kad prasidedant naujam sezonui, pasirodo ne vienas koks nors gaminys, bet visa naujų gaminių grupė. Dažnokai gamintojai tik labai apytikriai prognozuoja, kurį iš naujų gaminių labiausiai pamėgs vartotojai. Todėl nedideli pakuočių, etikečių tiražai gamintojams leidžia be didelių kaštų testuoti produktą – pasitikrinti, kuri prekė bus paklausesnė“, – mini pašnekovas.

nuotrauka::2

Pasak p. Gumbaragio, artimiausiuose planuose diegti ir naujovių, kad etiketėse galima būtų atspausdinti 3D efektus, apsaugos elementus nuo produktų padirbinėjimo ir pan.

Link personalizuotų sprendimų

Valerija Žilėnienė, pakuotės dizaino ir ženklodaros agentūros „Étiquette“ partnerė, pabrėžia, kad šiandien prekių ženklai savo pakuotėse stengiasi vizualizuoti aiškią žinutę.

„Pavyzdžiui, naudoja ryškias spalvas produktų diferencijavimui, kad pirkėjui būtų kuo lengviau atsirinkti. Šiuos sprendimus lemia ir bendras lentynų margumas ir noras išsiskirti. Taip pat vis dažniau matome etikečių personalizaciją, kai prekių ženklai tiesiogiai komunikuoja ir kuria istorijas, norėdami būti arčiau savo tikslinės auditorijos ir kalbėti jų kalba. Žinoma, jaunesnė auditorija labiau kosmopolitiška ir atitinka globalaus vartotojo portretą. Tuo tarpu vyresnioji karta vis dar renkasi konservatyvesnius dizaino sprendimus“, – pažymi p. Žilėnienė.

Paklausta su kokiais iššūkiais susiduria šiandieniniai etikečių kūrėjai, dizainerė teigia, bene, reikšmingiausias – maža rinka, kuri lemia santykinai nedidelius etikečių tiražus ir iškelia kaštus, kurie tenka prekės vienetui. Tai neleidžia išbandyti įdomesnių technologinių sprendimų ar išskirtinių medžiagų.

„Aukštesnė etikečių gamybos kaina lemia galutinę produkto kainą, o tai jau nerimo signalas gamintojams. Lietuvoje turime nemažą dalį kainai ypač jautrių pirkėjų – daug prekių nuperkama akcijų metu. Antra – testinės spaudos galimybės. Kuo sudėtingesnė spauda, tuo svarbiau ją testuoti, tačiau tai brangiai kainuoja ir ji tampa prieinama tik didžiausiems gamintojams. Mūsų patirtis rodo, kad gera spauda svarbi galutiniam rezultatui. Net labai geras dizainas gali tapti beverčiu, jeigu jo neišbandysi spaudoje. Testinė spauda leidžia pasiekti geriausius rezultatus“, – kalba p. Žilėnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau