Lietuvoje startuoja virtualus komunikacijos asistentas

Publikuota: 2017-04-26
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.

Lietuvoje startuoja išmanioji ryšių su visuomene sistema „Zen PR“. Tai – internetinis savitarnos įrankis, leidžiantis paprastai, greitai ir nebrangiai išplatinti informaciją šalies žiniasklaidai.

Startuolį įkūrė žurnalistas ir komunikacijos konsultantas Gintaras Gimžauskas, komunikacijos konsultantas Arnas Grigaliūnas, „Tvarkytojai.lt“ įkūrėjai bei skaitmeninių sprendimų agentūros KEMDU savininkai Vytenis Škarnulis ir Dovydas Stulpinas.

„Svarbiausi aspektai, kuo remiantis kūrėme naująją sistemą, – kaina, naudojimo patogumas ir įvaizdis. Per pastaruosius kelerius metus įvairūs IT sprendimai taip ištobulėjo ir tiek atpigo, kad kurdami „Zen PR“ žinojome, kad galėsime ir turėsime sudaryti savo klientams sąlygas paslauga naudotis nebrangiai. Paslaugos kaina, siekianti 16,90 Eur, yra suma, kuri daugeliui turėtų atrodyti priimtina“, – įsitikinęs p. Gimžauskas, „Zen PR“ vadovas.

Už tokią sumą klientas galės išplatinti savo pranešimą ir 100, ir 500 žurnalistų. Iš viso šiandien „Zen PR“ sistemoje daugiau nei 700 žiniasklaidos kontaktų. Pasirinkti galima tris skirtingas rubrikas, kad nesusiję žurnalistai nebūtų trukdomi su jiems neįdomia informacija.

„Pavyzdžiui, pasirinkus verslo rubriką, savo pranešimą galima išsiusti daugiau nei 460 kontaktų, – skaičiuoja p. Gimžauskas. – Kontaktų bazė bus nuolat atnaujinama.“ Startuolio vertė iki dabartinio etapo siekia apie 15.000–20.000 Eur.

„Mums pavyko suburti gerą įkūrėjų komandą, turinčią skirtingus įgūdžius, todėl visi darbai buvo atlikti mūsų pačių ir pinigų įdėti neprireikė. Daug dėmesio skyrėme patogumui, norime, kad kelias iki sėkmingo paslaugos užsakymo, taip pat ir jos apmokėjimas, būtų paprastas, sklandus, aiškus ir įvyktų akimirksniu. Svarbu ne tik galutinis rezultatas, bet ir pats procesas bei jo metu kylančios vartotojų emocijos“, – pabrėžia p. Gimžauskas.

Jo teigimu, „Zen PR“ įrankis patogus ne tik todėl, kad minimalistiniame sistemos dizaine labai lengva rasti reikalingą informaciją, bet ir dėl to, jog vartotojui nereikia gaišti laiko sudarinėjant sutartį, pildant ilgas anketas, siunčiant apmokėjimo patvirtinimą ar pan. Procesas sukurtas taip, kad informaciją žiniasklaidai išplatinti galima vos per kelias minutes, net ir keliems šimtams gavėjų iškart.

Kitų šalių patirtimi

„Užsienyje, ypač JAV rinkoje yra tokių sprendimų, bet dauguma jų eina kiek kitu keliu – suteikia įrankį, o žiniasklaidos kontaktus jau turi įsikelti patys naudotojai. Mūsų paslaugos platesnio spektro, mes rūpinsimės ir kontaktų atnaujinimu, kad informaciją ruošiantys ir platinantys galėtų susitelkti tik į turinį ir pamiršti apie techninį darbą. Tokiu keliu eina milžiniška kompanija „Cision“, tačiau jų kainos gerokai didesnės“, – palygina p. Gimžauskas, pridurdamas, kad su naująja paslauga bandys būti tarpinė grandis, tiltas, sujungiantis skirtingas puses: ryšių su visuomene specialistus, žurnalistus ir verslus.

Pasak jo, „Zen PR“ labiausiai turėtų būti naudingas smulkiajam verslui, startuoliams, laisvai samdomiems ryšių su visuomene specialistams, nevyriausybinėms organizacijoms, kitiems, neturintiems daug finansinių ir žmogiškųjų resursų.

Ne konkurentas ryšiams su visuomene

„Mes nekonkuruosime su ryšių su visuomene agentūromis. Jos turi savo veiklos lauką, į kurį mes nesikėsiname. Tiesa, matome potencialą, kaip galėtume būti naudingi komunikacijos agentūroms, padėti joms automatizuoti ir efektyviau vykdyti kai kuriuos jų darbus. Tačiau tai jau ateities planai. Kol kas laukiame pirmosios rinkos reakcijos ir pagal tai spręsime, kokia turėtų būti plėtros trajektorija“, – teigia p. Gimžauskas.

Sistema galima naudotis bet kuriuo paros metu ir bet kurią savaitės dieną iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra interneto ryšys. Anot startuolio kūrėjų, tai itin svarbu sparčiai augančiai lanksčiai dirbančių ar laisvai samdomų specialistų armijai.

Per „Zen PR“ siunčiami papildomi failai, pavyzdžiui, nuotraukos, taip pat bus tvarkomi patogiau. Jie nebeužkimšinės žiniasklaidoje dirbančių žmonių el. pašto dėžučių – visi tai bus išsaugomi „Zen PR“ serveriuose, o žurnalistai juos galės pasiekti paspaudę ant gautų tiesioginių nuorodų.

Tikisi tapti revoliucijos dalimi

„Zen PR“ komandos teigimu, ryšių su visuomene sritis yra viena konservatyviausių ir sunkiausiai išmatuojamų sričių. Joje vis dar egzistuoja daug techninio, neautomatizuoto darbo, kuris turėtų vis labiau netekti prasmės, nes išmanūs sprendimai leis darbo procesą vykdyti, kontroliuoti ir vertinti kur kas efektyviau bei sparčiau.

Startuolio kūrėjai ieško ir technologinių sprendimų, kad išplatinus žinią, ataskaita apie viešinimo rezultatus būtų sugeneruojama ir atsiunčiama el. paštu automatiškai.

„Technologijos yra per toli pažengusios, kad jų nepanaudotume ir nepalengvintume darbo. Būtent technologijos turi leisti daugiau dėmesio skirti kūrybai, o ne techniniams darbams. Nors dar tik startuojame, jau dabar turi idėjų, kaip ją plėtoti ir tobulinti artimiausiu metu. Tai, ką sukūrėme, tėra tik pirmas mažas žingsnis įrankių, kurie netrukus dominuos pasaulyje, link. Pirmiausia, tai dirbtinio intelekto ir išmaniųjų sistemų iškilimą. Jau dabar yra pavyzdžių, kai tekstus rašo ne žmonės, o specialios programos. Ir jas pasitelkia ne kokie nors nežinomi leidinukai, o dideli ir įtakingi žaidėjai. Pavyzdžiui, „The Washington Post“. Taip pat yra ir dėl duomenų analizės – kompiuterinės sistemos vis efektyviau savarankiškai nardo informacijos vandenyne ir generuoja tam tikras tendencijų kreives, pateikia įžvalgas. Tik laiko klausimas, kada visa tai įsisuks į žiniasklaidą ir ryšius su visuomene didesniu mastu“, – kalba p. Gimžauskas.

Kuriant startuolį, buvo remtasi žiniasklaidos priemonių pateikta informacija, kad redakcijos per dieną gauna maždaug nuo 500 iki 700 pranešimų, straipsnių pasiūlymų ir pan.

„Manome, kad per artimiausius kelis mėnesius galėtume atsiriekti apie 7% šio pyrago“, – planuoja p. Gimžauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau