Restoranų ir kavinių inventorius – ne reklama

Publikuota: 2017-04-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Paskelbus apie Vyriausybės išvadas dėl Alkoholio kontrolės įstatymo, kurios tolesniam svarstymui keliauja į Seimo rankas, sunerimo ir barų bei restoranų savininkai, klausdami, kaip bus traktuojamas jų naudojamas inventorius, tame tarpe bokalai, išpilstymo įranga ir t.t.

Aurelijus Veryga, Sveikatos apsaugos ministras, tiek Vyriausybės posėdyje, tiek kalbintas VŽ teigė, kad tai neturėtų būti laikoma reklama.

„Apibrėžiame išimtis, kas nebūtų laikoma reklama. O būtent tai – visuomenėje nemažai šurmulio sukėlęs maitinimo įstaigų inventorius: skėčiai, bokalai, išpilstymo įranga ir pan. To gal nereikėtų vadinti išimtimi, labiau – išaiškinimu kas nėra reklama. Kitais žodžiais, alkoholio prekių ženklų atributika pardavimo vietose nebūtų laikoma reklama, tai liečia ir prekybos tinkluose esančius šaldytuvus“, – kalba p. Veryga.

Savo ruožtu, barų savininkai prieš praėjusios savaitės Vyriausybės posėdį piktinosi, kad valdžios planuojamas alkoholio reklamos draudimas, dėl kurio baruose neliktų atributikos su alkoholinių gėrimų pavadinimais, atneštų didžiulių finansinių nuostolių maitinimo verslui, tačiau girtavimo problemos neišspręstų, mat Lietuvos gyventojai daugiausiai alkoholio suvartoja ne baruose ar restoranuose, o namie.

Tačiau šios išlygos papildė Vyriausybės išvadas dėl Alkoholio kontrolės įstatymo ir toliau skinsis kelią Seime. Tačiau kiti sugriežtinimai tebekelia verslui nemažai klausimų. Vienas jų – visiškai drausti bet kokią alkoholio reklamą. Gamintojai kritikuoja tokias iniciatyvas, žiniasklaida – pasiūlytą paramos fondą, kuris kaip rodo šiandieniniai skaičiai, nekompensuos prarastų pajamų, jei alkoholio reklama vis tik būtų uždrausta. Plačiau skaitykite čia.

Turi savo nuomonę

Paklaustas, ar alkoholio reklamos draudimas atneš tą laukiamą poveikį, p. Veryga teigia, kad reklamos draudimą siūlo ne dėl girtaujančių, jau turinčių nepriklausomybę, bet pirmiausia žiūri į jaunimą.

„Pasaulinės studijos rodo, kad vaikai, kurie mato tokią reklamą, pradeda anksčiau vartoti alkoholį, o tie kurie jau vartoja, tai daro intensyviau. Tabako reklamos draudimo istorija taip pat tą patį pagrindžia. Pasaulinės sveikatos organizacijos išvados skelbia, kad daliniai draudimai, kaip kad turinio ribojimai, neatneša laukiamų rezultatų, norimo efekto“, – nuomonę grindžia p. Veryga.

Jis priduria, kad išimčių administravimas šiandien sukuria didelę administracinę naštą valstybei, ir deja, esant daliniui ribojimui ne visada viską spėjama sužiūrėti.

„Kol kontrolieriai sužiūri, ta neleistina reklama, jau būna atlikusi savo misiją. Visiškas draudimas leis supaprastinti tiek administracinę naštą, tiek sukurti geresnį efektą. Lyginantis su kitomis šalimis, taip, būtume išskirtiniai. Europoje yra nedaug šalių, kurios taiko visiškus draudimus. Islandija, Norvegija yra to pavyzdžiai, tačiau kartu tai yra ir šalys, kuriose šiandien matome vieną mažiausių alkoholio suvartojimą jaunimo tarpe. Į tokius pavyzdžius, šalis, kurios mums artimos daugeliu aspektų, tame tarpe ir klimatinėmis sąlygomis, ir turėtume žvelgti kaip pavyzdį“, – teigia p. Veryga.

SAM ministras priduria, kad ne vien draudimais ruošiasi problemą spręsti. Tam yra formuojamas Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo (VVSS) fondas, tariamasi su Švietimo ir mokslo ministerija ir ieškoma sprendimų, kaip būtų galima didinti užimtumą, kurti socialines programas.

„Reklamos draudimas nėra vienintelė priemonė, kaip spręstų visas problemas. Į VVSS fondą galės kreiptis žiniasklaidos priemonės. Šiandien fondas suformuotas dabar turimų įmokų ir reguliavimo principu. Gal šiandien jis ir nėra didelis, tačiau tolesniuose planuose fondo bazę papildyti ir įplaukomis ne tik iš alkoholio akcijų, bet ir iš tabako gaminių akcizo bei mokesčių už loterijas ir azartinius žaidimus. Tad kitąmet tas fondas tikėtina bus didesnis ir tikrai turėtų amortizuoti tuos praradimus, kuriuos patirtų žiniasklaida uždraudus alkoholio reklamą“, – žada p. Veryga.

Aistė Žilinskienė, Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovė, nelinkusi tikėti žarstomais gražiais pažadais.

„Vien pažiūrėjus į šiemetinę statistiką, iš VVSS fonde esančių 1,3 mln. Eur vos 25% šiemet tenka socialinei reklamai. Net jei ir keisis proporcijos kitąmet, vargu, ar tai kompensuos reikšmingesnę dalį praradimų, ypač jei įvertinsime, kiek rinkoje veikia daug skirtingų rinkos dalyvių ir faktą, kad į fondo paramą šiemet gali pretenduoti vos viena kampanija. Be to, šiai fondo daliai – socialinei reklamai – skiriama pinigų dalis šiemet taip pat yra mažesnė nei 2016 m. Tad matome viso labo tik pažadus, o ne konkrečius veiksmus“, – piktinasi p. Žilinskienė.

Net jei kitąmet ir būtų padidintas kampanijų skaičius ir išaugtų fondo skiriama suma, lieka atviras ir opus klausimas žiniasklaidai, ar tikrai į paramą galėtų pretenduoti visi rinkos dalyviai, kurie šiandien transliuoja alkoholio reklamą, nepriklausomai nuo savo dydžio ir pasiekiamos auditorijos.

Apie gamintojų vertinimus drausti reklamą, skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauda gavus apdovanojimą: pasidabinti laimėjimu nepakanka 1

Rinkoje nuolat vyksta įvairiausi konkursai, rinkimai, tačiau, kad apdovanojimai nebūtų vieno vakaro...

Rinkodara
2018.01.21
Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina...

Rinkodara
2018.01.21
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Kokios revoliucijos reikia darbo našumui didinti? 17

Ekonomistai baksnoja į Lietuvos darbo jėgos našumą, kuris bent 2–3 kartus atsilieka nuo Europos Sąjungos...

Vadyba
2018.01.13
Reklamos receptas: keliolika eurų ir broliai Ballai 3

Proga išgarsėti gali nukristi iš dangaus arba atskristi iš Los Andželo, tik nereikia jos praleisti. Kuo...

Rinkodara
2018.01.13
Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina 1

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai...

Rinkodara
2018.01.13
Koreguos alkoholio reklamos draudimą, kad nereiktų plėšyti žurnalų 8

Seimas sutiko svarstyti opozicinių konservatorių pateiktą pasiūlymą taip pakoreguoti įstatymu numatytą...

Verslo aplinka
2018.01.13
„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai 6

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių...

Rinkodara
2018.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau