Restoranų ir kavinių inventorius – ne reklama

Publikuota: 2017-04-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Paskelbus apie Vyriausybės išvadas dėl Alkoholio kontrolės įstatymo, kurios tolesniam svarstymui keliauja į Seimo rankas, sunerimo ir barų bei restoranų savininkai, klausdami, kaip bus traktuojamas jų naudojamas inventorius, tame tarpe bokalai, išpilstymo įranga ir t.t.

Aurelijus Veryga, Sveikatos apsaugos ministras, tiek Vyriausybės posėdyje, tiek kalbintas VŽ teigė, kad tai neturėtų būti laikoma reklama.

„Apibrėžiame išimtis, kas nebūtų laikoma reklama. O būtent tai – visuomenėje nemažai šurmulio sukėlęs maitinimo įstaigų inventorius: skėčiai, bokalai, išpilstymo įranga ir pan. To gal nereikėtų vadinti išimtimi, labiau – išaiškinimu kas nėra reklama. Kitais žodžiais, alkoholio prekių ženklų atributika pardavimo vietose nebūtų laikoma reklama, tai liečia ir prekybos tinkluose esančius šaldytuvus“, – kalba p. Veryga.

Savo ruožtu, barų savininkai prieš praėjusios savaitės Vyriausybės posėdį piktinosi, kad valdžios planuojamas alkoholio reklamos draudimas, dėl kurio baruose neliktų atributikos su alkoholinių gėrimų pavadinimais, atneštų didžiulių finansinių nuostolių maitinimo verslui, tačiau girtavimo problemos neišspręstų, mat Lietuvos gyventojai daugiausiai alkoholio suvartoja ne baruose ar restoranuose, o namie.

Tačiau šios išlygos papildė Vyriausybės išvadas dėl Alkoholio kontrolės įstatymo ir toliau skinsis kelią Seime. Tačiau kiti sugriežtinimai tebekelia verslui nemažai klausimų. Vienas jų – visiškai drausti bet kokią alkoholio reklamą. Gamintojai kritikuoja tokias iniciatyvas, žiniasklaida – pasiūlytą paramos fondą, kuris kaip rodo šiandieniniai skaičiai, nekompensuos prarastų pajamų, jei alkoholio reklama vis tik būtų uždrausta. Plačiau skaitykite čia.

Turi savo nuomonę

Paklaustas, ar alkoholio reklamos draudimas atneš tą laukiamą poveikį, p. Veryga teigia, kad reklamos draudimą siūlo ne dėl girtaujančių, jau turinčių nepriklausomybę, bet pirmiausia žiūri į jaunimą.

„Pasaulinės studijos rodo, kad vaikai, kurie mato tokią reklamą, pradeda anksčiau vartoti alkoholį, o tie kurie jau vartoja, tai daro intensyviau. Tabako reklamos draudimo istorija taip pat tą patį pagrindžia. Pasaulinės sveikatos organizacijos išvados skelbia, kad daliniai draudimai, kaip kad turinio ribojimai, neatneša laukiamų rezultatų, norimo efekto“, – nuomonę grindžia p. Veryga.

Jis priduria, kad išimčių administravimas šiandien sukuria didelę administracinę naštą valstybei, ir deja, esant daliniui ribojimui ne visada viską spėjama sužiūrėti.

„Kol kontrolieriai sužiūri, ta neleistina reklama, jau būna atlikusi savo misiją. Visiškas draudimas leis supaprastinti tiek administracinę naštą, tiek sukurti geresnį efektą. Lyginantis su kitomis šalimis, taip, būtume išskirtiniai. Europoje yra nedaug šalių, kurios taiko visiškus draudimus. Islandija, Norvegija yra to pavyzdžiai, tačiau kartu tai yra ir šalys, kuriose šiandien matome vieną mažiausių alkoholio suvartojimą jaunimo tarpe. Į tokius pavyzdžius, šalis, kurios mums artimos daugeliu aspektų, tame tarpe ir klimatinėmis sąlygomis, ir turėtume žvelgti kaip pavyzdį“, – teigia p. Veryga.

SAM ministras priduria, kad ne vien draudimais ruošiasi problemą spręsti. Tam yra formuojamas Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo (VVSS) fondas, tariamasi su Švietimo ir mokslo ministerija ir ieškoma sprendimų, kaip būtų galima didinti užimtumą, kurti socialines programas.

„Reklamos draudimas nėra vienintelė priemonė, kaip spręstų visas problemas. Į VVSS fondą galės kreiptis žiniasklaidos priemonės. Šiandien fondas suformuotas dabar turimų įmokų ir reguliavimo principu. Gal šiandien jis ir nėra didelis, tačiau tolesniuose planuose fondo bazę papildyti ir įplaukomis ne tik iš alkoholio akcijų, bet ir iš tabako gaminių akcizo bei mokesčių už loterijas ir azartinius žaidimus. Tad kitąmet tas fondas tikėtina bus didesnis ir tikrai turėtų amortizuoti tuos praradimus, kuriuos patirtų žiniasklaida uždraudus alkoholio reklamą“, – žada p. Veryga.

Aistė Žilinskienė, Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovė, nelinkusi tikėti žarstomais gražiais pažadais.

„Vien pažiūrėjus į šiemetinę statistiką, iš VVSS fonde esančių 1,3 mln. Eur vos 25% šiemet tenka socialinei reklamai. Net jei ir keisis proporcijos kitąmet, vargu, ar tai kompensuos reikšmingesnę dalį praradimų, ypač jei įvertinsime, kiek rinkoje veikia daug skirtingų rinkos dalyvių ir faktą, kad į fondo paramą šiemet gali pretenduoti vos viena kampanija. Be to, šiai fondo daliai – socialinei reklamai – skiriama pinigų dalis šiemet taip pat yra mažesnė nei 2016 m. Tad matome viso labo tik pažadus, o ne konkrečius veiksmus“, – piktinasi p. Žilinskienė.

Net jei kitąmet ir būtų padidintas kampanijų skaičius ir išaugtų fondo skiriama suma, lieka atviras ir opus klausimas žiniasklaidai, ar tikrai į paramą galėtų pretenduoti visi rinkos dalyviai, kurie šiandien transliuoja alkoholio reklamą, nepriklausomai nuo savo dydžio ir pasiekiamos auditorijos.

Apie gamintojų vertinimus drausti reklamą, skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kuriais nuomonės lyderiais pasitikima labiausiai: nuo Mačiulio iki Masiulio Premium 4

Dažniausiai per 2017 m. buvo cituotas Žilvinas Šilėnas, Lietuvos Laisvosios rinkos instituto prezidentas,...

Rinkodara
13:50
Ant pašto ženklų – nuo įžymybių iki paprastų žmonių 1

Pirmą kartą Lietuvos pašto ženklus papuoš ne istorinės asmenybės ir praeities herojai, bet 100 dabarties...

Rinkodara
11:52
Vaistų ir papildų reklamos nedraus, bet reglamentuos kitaip

Vaistinių ir nereceptinių vaistų bei papildų reklama nebus uždrausta, tačiau nuo kitų metų bus...

Verslo aplinka
2018.05.24
„Fabula“ parsiveža „Sabre“ statulėlę

„Fabula Hill+Knowlton Strategies“ triumfavo pasauliniuose komunikacijos rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“...

Rinkodara
2018.05.24
„Ergo“ konkursą laimėjo dvi agentūros

Draudimo bendrovė „Ergo“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo ir socialinių tinklų komunikacijos...

Rinkodara
2018.05.23
„Western Union“ Lietuvoje pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mokėjimų paslaugų „Western Union“ padalinys Lietuvoje pradeda bendradarbiauti su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.05.23
„Viasat“ registruoja visą eilę naujų prekės ženklų 1

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje registruoja net 19 naujų prekės...

Rinkodara
2018.05.23
Didžiausias reklaminis tentas – Lietuvos rekordų knygoje

Statomą Kauno verslo centrą „Business Leaders Center“ dengiantis reklaminis tentas pateko į Lietuvos rekordų...

Rinkodara
2018.05.22
Seimas leidžiasi į diskusijas, ar uždrausti azartinių lošimų reklamą 8

Seimas svarstys, ar nuo 2019 metų uždrausti azartinių lošimų reklamą. Reklama nebūtų laikoma tik lošimų...

Rinkodara
2018.05.22
„Tele2“ rinkodaros vadovas: apie partnerystes ir ilgalaikį komunikacijos braižą Premium 2

Rinkodara – ne taktinė, bet strateginė įmonės funkcija. Rinkodaros vadovas turi būti atsakingas ne vien už...

Rinkodara
2018.05.22
„Jaunųjų liūtų“ konkurse Lietuvai atstovaus „DDB Vilnius“ komanda 2

„Jaunųjų liūtų“ konkurso atranką Lietuvoje laimėjo reklamos agentūros „DDB Vilnius“ komanda – Viktorija...

Rinkodara
2018.05.21
„Technopolis Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Suomių nekilnojamo turto bendrovė „Technopolis“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.05.21
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 7

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
2018.05.21
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19
Metų komunikacijos agentūros laurai keliauja į „Idea Prima“ rankas 2

Metiniame komunikacijos sektoriaus renginyje „PR Impact Awards 2018“ Metų komunikacijos agentūra išrinkta...

Rinkodara
2018.05.19
Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“ 4

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama...

Rinkodara
2018.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau