Kaip svetainės lankytojus paversti klientais: klaidos ir galimybės

Publikuota: 2017-04-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vidutiniškai vos per 0,4 sekundės vartotojas nusprendžia, ar jis pasiliks interneto tinklapyje, ar grįš atgal į „Google“ paiešką. Tai signalizuoja, kad kiekvienas puslapis internete turi patraukti vartotojo dėmesį, būti aiškus ir funkcionalus. Verslas dažnai klysta, nematydamas skirtumo tarp būdų pritraukti klientus ir būdų juos išlaikyti.

Taip teigia Karlas Gilis, interneto tinklapių optimizavimo ir konsultacijų bendrovės Belgijoje „AGConsult“ įkūrėjas, nominuotas trečiu įtakingiausiu konversijos ekspertu pasaulyje.

Pernai rudenį Lieuvoje viešėjęs skaitmeninės rinkodaros konferencijoje „Best Internet“ jis buvo įvertintas kaip geriausias pranešėjas. Šį kartą jis kalbės „Prekybos forume 2017 m.“ bei ves praktinį seminarą „Kaip e. parduotuvės lankytojus paversti klientais“, čia bus analizuojama, kaip sėkmingai „lydėti“ vartotoją per e. parduotuvę ir „pastūmėti“ užbaigti pirkimą.

„Visi verslai sprendžia tą pačią problemą – kaip tinklapio lankytojus paversti klientais, kartais nebūtinai šiandien, o artimiausioje ateityje, arba kaip jau esamus klientus paskatinti įsigyti daugiau nei jie planavo“, – teigia p. Gilis.

Pasak jo, gana dažna verslo klaida, kad jis nemato skirtumo tarp to, kaip pritraukti klientą į tinklapį, ir to, ką reikia daryti, kai jis jau yra svetainėje, t.y. kaip jį išlaikyti.

„Kai vartotojas jau yra tinklapyje, nebereikia daugiau dirbtinai bandyti patraukti jo dėmesio, tada svarbiausia – dėmesys kliento poreikiams. Tuo tarpu dažnai verslas, kurdamas savo tinklapius, dėliodamas informaciją pirmajame interneto puslapyje kalba vien apie save ir visai negalvoja apie tikslinį savo klientą“, – pažymi p. Gilis.

nuotrauka::1

„Jei iš tiesų norite išlaikyti klientą, privalu jį pažinti. Ir aš nekalbu apie vartotojo demografinius rodiklius, priklausymą tam tikrai amžiaus grupei, lytį, išsilavinimą ar pan. Svarbu ne tai. Svarbu suvokti, kodėl klientas perka iš jūsų, o ne iš konkurento, kokie yra svarbiausi sprendimo pirkti motyvai, arba kur jis susiduria su barjerais. Reikia nujausti kliento svajonę. Ir tai tikrai nėra lengva, tačiau tas supratimas ir dėmesys klientui prekės ženklą pakylėja į kitą emocinį ryšį su vartotoju“, – teigia jis.

Privalumai, o ne techniniai parametrai

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas teigia, jog dažniau reikia kalbėti apie privalumus, o ne apie technines specifikacijas.

„Pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų pardavėjai pernelyg pabrėžia technologinius niuansus. Taip tai svarbu, tačiau apie tai kalbėti galima ir kitaip. Puikus pavyzdys – „Amazon“, kuri parduodama savo e. skaitykles „Kindle“ kalba, jog jos elementas neišsikrauna savaitėmis, apie ekrano privalumus pasakoja ne dažnai vartotojui nieko nesakančiais skaičiais, o pabrėžia, kad skaityti patogu ir šviečiant ryškiai saulei. Jie tarsi ir kalba apie technologinius privalumus, tačiau juos sudėlioja ne sausais skaičiais“, – pažymi p. Gilis.

Pasak skaitmeninės rinkodaros eksperto, svarbu suprasti, jog klientas beveik niekada nepirks prekės pirmą kartą apsilankęs tinklapyje, nepildys kontaktų grafos ir pan.

„Klaida yra bandyti, jam pirmą kartą apsilankius puslapyje, klausti e.pašto adreso, tai dažniau traktuojama kaip agresyvi tiesioginė prekyba. Vietoj to, reiktų pasiūlyti vertingo turinio, skaičiuoklę ar kt. nemokamą paslaugą“, – pataria p. Gilis.

Daugelis verslų dėliodami tekstus savo svetainėse, surašo juos žvelgiant iš egocentriškų paskatų, apie tai kas svarbu jiems, o ne jų vartotojams.

„Visada sakau, nustokite bandyti parduoti taip, kaip jums atrodo geriausia. Ieškokite to, kas svarbu klientui ir būdo, kaip nori pirkti vartotojas. Kartais tai atrodo viso labo maža smulkmena, tačiau taip nėra. Reikia pakeisti mąstyseną, – pabrėžia p. Gilis. – Žinoma, kartu seka ir dažnos dizaino, išdėstymo, mygtukų spalvų klaidos ir pan., tačiau ne čia yra esmė. Esmė yra interneto puslapio turinys ir kaip jis pateiktas“.

Dar pradiniame tinklapyje vartotojas turėtų rasti atsakymą į du klausimus: „Ar tai tikrai tas puslapis, kurio aš ieškau; ar aš čia rasiu atsakymą į rūpimą klausimą“.

„Verslui visada reikėtų įlįsti į kliento kailį, galvoti ko reikia jam, o ne išdidžiai kalbėti apie save. Patraukti vartotojo dėmesį šiandieniniame pasaulyje gali geras turinys ir atsakymas į vartotojui aktualius klausimus. Vidutiniškai vos per 0,4 sekundės vartotojas nusprendžia, ar jis pasilieka interneto tinklapyje, ar grįš atgal į „Google“ paiešką. Tai reiškia, jog kiekvienas jūsų puslapis turi patraukti dėmesį, būti aiškus ir funkcionalus“, – teigia p. Gilis.

Tarp TOP3 įtakingiausių konversijos ekspertų pasaulyje

Ponas Gilis 2015 m. pabaigoje buvo nominuotas trečiu Metų įtakingiausiu konversijos ekspertų pasaulyje. Paklaustas apie šį įvertinimą p. Gilis nedaugžodžiauja.

„Žinoma, džiaugiuosi, kad esu šiame sąraše, tačiau nėra esminio skirtumo, būti trečiu ar 13–u. Daugelį esančių šiame sąraše puikiai žinau kaip kolegas skaitmeninės rinkodaros versle. O priežastis, kodėl aš čia – patirtis, jau 16–tus metus sukuosi šiame versle. Padedu verslui, valstybinėms institucijoms, kad jų puslapiai internete būtų patogesni ir neštų didesnę grąžą“, – kalba p. Gilis, pridurdamas, kad ne mažiau svarbu yra ir nebijoti dalintis patirtimi.

„Dažnai kalbu konferencijose, rašau blogą. Kai dirbi žinių, paslaugų ir konsultacijų industrijoje, svarbu yra dalintis tuo. Kai kas to bijo, galvodami, kad kažkas pasinaudos tavo patirtimi ir žiniomis, intelektualine nuosavybe, tačiau atvirkščiai, matydami patirtį ir atvirumą dalintis, klientai sugrįžta, nes taip irgi kuriamas pasitikėjimas“, – įsitikinęs Gilis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau