„Biržų duonos“ lietuviški prekių ženklai virsta tarptautiniais

Publikuota: 2017-04-04
Naujosios pakuotės.
Naujosios pakuotės.

Vidutinio dydžio lietuviško kapitalo įmonės kartą per metus gali pretenduoti į bendradarbiavimą su Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedra – jos studentų kuriamą pakuočių dizainą.

Šį kartą į studentų kuriamas pakuotes pretendavo „Biržų duona“, atnaujinanti savo prekės ženklą „Miltė“.

Kaip teigia Edvardas Kavarskas, pakuočių dizaineris, „Etiquette“ partneris, Vilniaus dailės akademijos (VDA) bendradarbiavimas su Lietuvos bendrovėmis tęsiasi trečius metus.

„Tokią praktiką įvedžiau, atėjęs čia dėstytojauti, norėjosi studentams sukurti realias pakuotės dizainerių darbo sąlygas, – kalba p. Kavarskas. – Pirmaisiais metais kliento ieškoti net nereikėjo – „Magnum“ sultis kuravusi agentūra pati kreipėsi į Grafinio dizaino katedrą“. Antraisiais metais buvo darytos pakuotės įvairių transporto priemonių priežiūros skysčius gaminančiai bendrovei „Lesta“, šiemet – „Biržų duonai“.

Pasak jo, tokio bendradarbiavimo nauda yra abipusė – studentai patiria realias darbo sąlygas, o verslai gali tikėtis originalių idėjų.

„Juolab, kad vidutinio dydžio įmonės, neturėdamos didelių biudžetų, ir pačios yra linkusios labiau eksperimentuoti. Ir nors studentai gal ir negali užtikrinti techniškai profesionaliausio rezultato, bet sukuria daug variantų, kuriuos galima vertinti koncepcijų lygmenyje, juos tobulinti toliau“, – kalba p. Kavarskas.

Studentai gauna suformuluotą užduotį, projekto tikslus. Šiemet prie užduoties dirbo 16 studentų, kiekvienas jų sukūrė po dvi koncepcijas.

„Per tarpinę peržiūrą kartu su klientu buvo atrinkta po vieną jų ir jos buvo tobulinamos toliau“, – pasakoja p. Kavarskas.

Iš 16 darbų buvo atrinkti trys geriausieji. Pirmoji vieta atiteko Domantei Nalivaikaitei – „Už originalų vizualinį sprendimą ir tinkamą produkto privalumų išskyrimą“.

Antra liko – Urtė Ramšaitė („Už inovatyvų vizualinį sprendimą“), trečia – Beata Taputytė („Už iliustracijos meistriškumą“).

Rezultatu patenkinti

Raimonda Kirpliukaitė, „Biržų duonos“ rinkodaros vadovė, pasidžiaugia galimybe darbuotis su visu būriu būsimų dizainerių ir galimybe rinktis iš tiek daug skirtingų pasiūlymų.

„Tikrai vertiname dalyvavimą šiame projekte kartu su Vilniaus dailės akademija – darbai kūrybingi, su polėkiu. Pristačius pirmąsias pakuotės dizaino koncepcijas, išsakėme savo pastabas, o iš patobulintų finalinių pakuočių pristatymo išrinkome nugalėtojus. Pasirinktą pakuotės koncepciją svarstome dar kiek patobulinti ir netrukus jos turėtų pasirodyti rinkoje, – teigia p. Kirpliukaitė. – Šią pakuotę vertiname kaip originalią, joje atsiskleidžia tiek racionalusis aspektas, tiek ir stipriai išreikšta estetinė vizualika per herojų ir jo istoriją. Esame drąsūs ir norime vartotojus džiuginti skaniais ir netikėtais sprendimais“.

Šį kartą buvo atnaujintas „Miltės“ prekės ženklas, kuris, pasirodžius naujosioms pakuotėms, virs tarptautiniu. Su šiuo projektu keičiasi ne tik dizainas, bet ir pats pakuotės principas, produkto forma, nebelieka „ė“ raidės – nuo šiol parduotuvių lentynose matysime „Milte“. Šis prekės ženklas ir pakuočių dizainas buvo sukurtas 2014 m.

„Visos tendencijos ir patys vartotojai labai greitai keičiasi, jautėme poreikį atnaujinti ir „Miltės“ pakuočių dizainą. Dabartinė esama pakuotė buvo pritaikyta tik Lietuvos rinkai, tačiau dalyvaudami ne vienoje tarptautinėje parodoje matėme, kad šis produktas būtų paklausus ir ten, tačiau dėl pakuotės lietuviškumo, negalėjome jo vystyti kitose rinkose. Tai buvo dar viena priežastis pakuotės atnaujinimui – siekiame, kad ji būtų orientuota ir į kitas rinkas“, – kalba p. Kirpliukaitė.

„Biržų duona“ taip pat valdo „Grissini“, „Sucré“ ir „Bread‘n‘rolls“ prekės ženklus. „Grissini“ užkandžių linijai buvo atlikti kosmetiniai pakeitimai visai neseniai, o „Bread‘n‘rolls“ užkandžių linija sukurta tik pernai metų gale, todėl apie atnaujinimus bendrovė kol kas nesvarsto.

„Sucré“ prekės ženklą palankiai priima Latvijos vartotojai. Augame, o geras dizainas padeda parduoti. Iš savo vartotojų sulaukiame daug teigiamų atsiliepimų dėl pakuočių dizaino, stengiamės patenkinti ne tik racionalius vartotojų poreikius, bet ir emocinius. Svarbu, kad pakuotės pasakotų ir prekės ženklo vertybes bei istoriją. Mums tai dar vienas komunikacijos kanalas su vartotojais“, – kalba p. Kirpliukaitė.

Vos kelios sekundės

Tyrimai rodo, kad vos trečdalio sekundės – tiek pakanka, kad pirkėjas parduotuvėje apsispręstų, pirkti prekę ar ne. Tad pakuotė – vienas iš lemiamų veiksnių pirkimo procese, jos forma ir spalva – vieni pirmųjų dalykų, kurie patraukia pirkėjo dėmesį.

Pasak p. Kavarsko, nuolat auga neapsisprendusių vartotojų dalis.

„Iki trijų ketvirtadalių pirkėjų priimamų sprendimų įvyksta tiesiai prie lentynos. Ir šie sprendimai labiau impulsyvūs negu mes norime pripažinti. Pridėkime ir tai, kad dažnas apsiperka, kalbėdamas telefonu ar naršydamas internete, o parduotuvėje jų dėmesio šaukiasi šimtai vienos už kitas ryškesnių ir gražesnių pakuočių, kurios pasakoja produktų istorijas. Taigi, pirmoji tiesos akimirka gali tapti ir paskutinė“, – nusišypso p. Kavarskas.

FOTOGALERIJA Studentų kurtos pakuotės. (10 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau