Sėkmingiausieji prekių ženklai nestovi vietoje

Publikuota: 2017-03-15
Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei prekės ženklas turi aiškų tikslą, nuoseklią strategiją ir geba transformuotis, nesvarbu, kiek laiko jis egzistuoja.

„Svarbu sekti rinką ir laiku reaguoti į pokyčius“, – VŽ teigia Artūras Skairys, „KG Group“ rinkodaros tarnybos direktorius, konkurso „Metų prekės ženklas 2017 m.“ komisijos narys. „KG Group“, priklausantis prekės ženklas „Vilniaus paukštynas“ praėjusiais metais pelnė „Metų prekės ženklo“ pagrindinį apdovanojimą.

„Ilgametį mūsų prekės ženklą lydėjo sėkmė dėl kelių dalykų. Visų pirma – pastaruosius ketverius metus stipriai komunikavome pačių produktų išskirtinumą, antra – tapome įdomesni mūsų partneriams – prekybos tinklams, nes pasiūlę visiškai naują produkciją, mes pateikėme ir visiškai naują koncepciją – naują požiūrį. Juolab, kad iki visų šių pokyčių, kuriuos atnešėme į rinką, mėsos pramonės sektoriuje kurį laiką nebuvo jokių naujovių“, – kalba p. Skairys, pridurdamas, kad reikėjo ketverių metų nuo to, kai naujos paukštienos apdirbimo technologijos, įdiegtos gamyboje, atnešė laukiamų rezultatų.

„Pagrindinis Vilniaus paukštyno prekės ženklas „Vištiena kitaip“ į rinką žengė su pozicionavimu kaip modernaus, inovatyvaus, tradicinius požiūrius į vištieną laužančio prekės ženklo. Vartotojams pasiūlėme inovatyvius produktus, keitėme vištienos vartojimo madas, tuo pačiu aiškiai komunikavome pokyčius. Tad pernykštis mūsų laimėjimas – visų pirma įvertinimas ilgalaikio, kryptingo darbo. Dirbant kryptingai ir nuosekliai, tave pastebi, bet kartu ir įpareigoja augti toliau, nenuleisti kartelės. To norisi palinkėti ir šiemetiniam būsimajam nugalėtojui“, – kalba p. Skairys.

Konkurso „Metų prekės ženklas 2017 m.“ nugalėtojai bus paskelbti besibaigiant „Password 2017“ konferencijai. Kartu bus apdovanotos efektyviausios rinkodaros kampanijos. Už interneto simpatijų prekių ženklą balsuoti galite čia.

Apibendrindamas prekių ženklų stiprinimo žingsnius, p. Skairys pabrėžia, kad šis procesas bendrovėje vyksta dviem kryptimis: ilgamečių prekių ženklų stiprinimo ir naujų vardų kūrimo bei jų įvedimo.

„Dirbantiesiems su pastaraisiais tenka nemažas iššūkis – sukurti visiškai naują istoriją, kuria patikėtų ir vartotojas“, – pabrėžia jis ir paklaustas, kokia senųjų, ilgamečių prekių ženklų ateitis, kai šalia rinkoje matome vis daugiau mažųjų, greitųjų rinkos pionierių, ‚KG Group“ marketingo tarnybos direktorius prisimena istoriją apie „British Airways“ ir „Virgin Atlantic“, kai į pastarąjį niekas nekreipė dėmesio, nes manė, kad Richardas Bransonas yra pamišęs vyrukas, tačiau laikas parodė, kad jo vadovaujamas prekės ženklas atsiriekė solidžią vietą rinkoje, ir ne mažiau svarbią nei „British Airways“.

„Tai pamoka, kad nekreipti dėmesio į rinkos naujokus, augančius prekių ženklus negalima. Savo ruožtu, mes patys vienu metu atstovaujame stiprius, ilgamečius prekės ženklus, o šalia kuriame naujus, kurie gali „kandžiotis“, – šypsosi pašnekovas. – Jei prekės ženklas turi aiškų tikslą, nuoseklią strategiją ir geba transformuotis, nesvarbu, kiek laiko jis egzistuoja. Svarbiausia – sekti rinką ir gebėti laiku keistis“.

Tarp prekės ženklo ir lydekos

Ir čia pat p. Skairys prisimena vieno iš jo guru mėgiamą posakį: „Kam reikalinga lydeka tvenkiny? Kad karosas nemiegotų“.

„Taip ir tie didieji prekių ženklai visuomet turi jausti, kad šalia yra karosų, kurie „suvalgo maistą“, o karosams iššūkis – netapti lydekos auka. Jei lydeka bus nebudri – liks alkana“, – juokiasi pašnekovas ir pavyzdžiu mini jų bendrovės prekės ženklą „Activus“.

„Tai prekės ženklas, kurio iš pradžių nenorėjo įsileisti didieji Lietuvos prekybos tinklai, tačiau pamatę aktyvią vystymo strategiją, patys jų paprašė. Su šiuo produktu esame matomi net ir „Lidl“, kur daugiausia prekiaujama tik privačių prekės ženklų produkcija“, – pasidžiaugia p. Skairys.

Vedlė – jaunoji karta

Pasak p. Skairio, sėkmingam greito vartojimo produktui šiandien labai svarbu atsižvelgti į jaunąją kartą.

„Rinka globalėja, žmonės keliauja, stebi pokyčius kitose šalyse, perka tarptautinius prekių ženklus ir nebijo naujovių. Tad labai svarbu tai suvokti ir pagal tai konstruoti ir produktų, ir prekių ženklų valdymą. Svarbu suspėti kartu su vartotojų pokyčiais, privalu būti visada pasiruošus naujovėms tiek vartojimo, tiek prekės ženklo pozicionavimo ir nebijoti keistis. Sėkmingiausieji prekių ženklai nestovi vietoje“, – kalba p. Skairys.

Keičiasi ir auga

Apžvelgdamas praėjusius 2016 m. „KG Group“ marketingo tarnybos direktorius išskiria kelis svarbius žingsnius prekių ženklų valdyme.

„Nuosekliai einame į priekį. Praėjusiais metais atnaujinome kitą svarbų savo prekės ženklą – Kaišiadorių paukštyną. Jo užduotys yra visai kitokios nei Vilniaus paukštyno „Vištiena kitaip“. Prekės ženklas pozicionuojami kaip kasdienai skirti lietuviški produktai, kurie yra lengvai pasiekiam ir arčiau kiekvieno stalo“, – kalba p. Skairys.

Kitas svarbus žingsnis 2016 m. – darbas su tarptautiniais prekių ženklais. Vienas jų – visiškai naujas prekės ženklas „Dos Pollos“ (iš ispanų kalbos „Du gaideliai“).

Pasak p. Skairio, šis naujas, modernus prekės ženklas – naujas žingsnis paukštininkystės verslo istorijoje bei turimų prekės ženklų evoliucijoje.

„Didėjant eksporto apimtims, nusprendėme užsienio rinkoms siūlyti produkciją su specialiai tarptautinei rinkai sukurtu prekės ženklu, – pasakoja p. Skairys. – Dar vienas prekės ženklas, vystomas ne Lietuvoje, o kaimyninėje Latvijoje – „Marienbade“, sukurtas specialiai šiai rinkai ir čia jau užima 12% rinkos savo segmente“.

Pasak jo, atlikti tyrimai rodo, jog auga vartotojų grupė, kuri neturi laiko maisto gaminimui, bet nori skanių ir kokybiškų, greitai pagaminamų produktų

„Kadangi ilgamečiai prekių ženklai – Vilniaus ir Kaišiadorių paukštyno – pakankamai ilgai gyvuoja rinkoje, turi savo istoriją ir lojalų vartotoją, dėmesį kreipiame į augantį segmentą, į jaunus vartotojus, kurie ne tik eksperimentuoja, bet ir pritingi ilgą laiką suktis virtuvėje“, – nusišypso p. Skairys ir priduria, kad su bendrovėje įgyvendintais pokyčiais, postūmį mato ir visoje mėsos pramonėje Lietuvoje.

„Į viršų per pastaruosius metus stipriai pasitempė ne vienas šios segmento prekės ženklas“, – pastebi p. Skairys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 2

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 8

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 9

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 11

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 9

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15
Slapto pirkėjo tyrimų bendrovė „Dive Lietuva“ įsigijo konkurentę

Tyrimų bendrovė „Dive Group“ įsigijo slapto pirkėjo tyrimo padalinį iš mokymų kompanijos „DOOR Training and...

Rinkodara
2018.02.14
Milijono eurų premija – „Vasario 16 d. fondo“ tarybos rankose Premium 16

Prasideda antras etapas koncerno „MG Baltic“ iniciatyvoje – milijono eurų premiją dalins devynių asmenų...

Rinkodara
2018.02.14
„Bonnier“: skaitytojai sutinka mokėti už kokybišką žurnalistiką internete 2

Švedijos žiniasklaidos grupės „Bonnier“ pajamos 2017 m. siekė 25,7 mlrd. SEK, veiklos pelnas (EBITA) – 625...

Rinkodara
2018.02.13
Jaunimas iš „Facebook“ migruoja sparčiau, nei tikėtasi 11

Naujausia tyrimų bendrovės „eMarketer“ ataskaita rodo, kad socialinis tinklas „Facebook“ jaunesniąją...

Rinkodara
2018.02.13
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
Paskirta „Telia Lietuvos“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė 6

AB „Telia Lietuva“ valdyba naujai suformuoto Rinkodaros ir komunikacijos padalinio vadove paskyrė Vaidą...

Vadyba
2018.02.12
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12
Interneto prekės ženklas „Skynet“ tampa „Penki“ 7

Idrako Dadašovo valdoma įmonių grupė „Penki kontinentai“ po daugelio metų atsisako vilniečiams gerai žinomo...

Technologijos
2018.02.12
Meryl Streep registruoja savo prekės ženklą

Viena garsiausių ir daugybę apdovanojimų pelniusi aktorė Meryl Streep padavė prašymą patentuoti savo vardo...

Rinkodara
2018.02.11
Keičiantis „Facebook“ laimės įmonės, kurių vadovai ir darbuotojai kalba 5

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų...

Rinkodara
2018.02.10
Žiemos olimpinės žaidynės – šįkart per TV3 kanalus 8

Penktadienį prasideda Žiemos olimpinės žaidynės Pietų Korėjoje, Pjongčange. Šį kartą visą olimpiadą,...

Rinkodara
2018.02.09
Dar vienas pokytis reklamos agentūrų pasaulyje Premium 3

Kūrybinė agentūra „Folk“ prisijungė savo steigėjos reklamos agentūros „Milk“ dizaino skyrių ir nuo šiol...

Rinkodara
2018.02.09
LaVaras Ballas žada savo prekiniu ženklu „Vytautą“ eksportuoti į Ameriką 2

Dėmesio centre atsidūrusi ekstravagantiškoji amerikiečių sportininkų Ballų šeima prašneko apie mineralinio...

Rinkodara
2018.02.08
„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio 4

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties...

Rinkodara
2018.02.08
„Keulė Rūkė“ seka R. Kalinkino pėdomis: už reklamą kovos iki galo Premium 13

Ateinantį pirmadienį vyks pirmos instancijos teismo posėdis, kuriame bus nagrinėjama užkandinės „Keulė Rūkė“...

Rinkodara
2018.02.08

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau