E. prekybos klaidos, kurios kainuoja

Publikuota: 2017-03-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

E. prekyboje klaidų neišvengsi, įsitikinęs Simas Šarmavičius „Gera dovana“ e. prekybos vadovas. Penkerius metus su Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos rinkomis dirbantis p. Šarmavičius konferencijoje „E. Komercija 17“ įvardijo kelias didžiausias klaidas, kurias vertėtų žinoti ir pradedantiesiems, ir besiplečiantiems į kitas rinkas.

Neįvertinti prioritetai

Tuo pat metu gali reikėti ir e. parduotuvės dizaino, ir naujų produktų pakuočių. Ponas Šarmavičius pataria paskaičiuoti planuojamų investicijų grąžą ir pradėti nuo tų, darbų, kurių grąža bus didžiausia.

„Prioritetai yra dėliojami pagal įgyvendinimo trukmę ir didžiausią potencialią grąžą“, – sako p. Šarmavičius.

Jis pateikia pavyzdį, kad Geradovana.lt kadaise susidūrė su situacija, kai galėjo rinktis – įdiegti dovanų pakuočių pardavimą ar sukurti mobiliąją svetainės versiją. Pirmojo sprendimo grąža būtų buvusi 500 Eur, antrojo – 30% mėnesio apyvartos.

Nepatogi e. parduotuvė

Pirkėjui nepatogi e. parduotuvė, kurioje nėra loginių blokų, aiškios struktūros, gero dizaino, gali kainuoti didelę dalį pardavimų, nes nebus funkcionali ir neatitiks pirkėjo lūkesčių.

„Gera dovana“ e. prekybos vadovas sako, kad svarbiausia geros e. parduotuvės dalis – patogi navigacija, kad pirkėjas e. parduotuvėje rastų kuo detaliau išvardytas ieškomų prekių kategorijas ir filtrus. Taip pat būtini išsamūs prekių aprašymai ir, žinoma, lengvas ir greitas pirkimo procesas.

Nėra mobiliosios svetainės versijos

Ponas Šarmavičius sako, kad jau kuriant e. parduotuvę reikia galvoti ir apie klientui patogią mobiliąją svetainės versiją.

„Pirkėjas visą pirkimo procesą gali praeiti skirtingais kanalais. Pirmiausia ji užeina į mobiliąją versiją, tada – į tradicinę ir daiktą įsigyja. Taigi, jei neturi mobiliosios svetainės versijos – prarandi pirkėją“, – nurodo p. Šarmavičius.

Mobilioji e. svetainės versija gali būti adaptyvi, prisitaikanti prie įrenginio ekrano rezoliucijos, mobilioji, kuri yra skirta tik mobiliajam įrenginiui, ir mobilioji aplikacija. Pastaroji, beje, yra brangiausias sprendimas.

Netinkamai pateiktas asortimentas

Pono Šarmavičiaus teigimu, itin svarbu išanalizuoti pirkėjo elgesį ir atsakyti į klausimus, ką, kodėl ir kaip jis perka. Pardavėjas turi žinoti, kokie kliento poreikiai, kokių produktų jis ieško ir būtent tas prekes išdėlioti e. parduotuvės viršuje. Kitu atveju, užsukęs į e. parduotuvę ir neradęs to, ko ieško, potencialus klientas ją paliks.

„Pirkėjų analizė, jų ieškomų produktų iškėlimas yra esminis darbas, kad e. prekybos verslas funkcionuotų“, – sako p. Šarmavičius.

Neišmatuotas efektyvumas

Nematuojami pagrindiniai efektyvumo rodikliai (KPI) reklamos kanalams yra viena iš klaidų, todėl būtina sukurti KPI kiekvienam reklamos kanalui ir matuoti per jį ateinančių klientų skaičių, taip pat – kiek kainuoja vienas klientas, į e. parduotuvę atklydęs iš konkretaus reklamos kanalo. Ši priemonė leis įvertinti, kaip sekasi valdyti konkretų reklamos kanalą. Kita klaida – netinkamai pasirinkta SEO ar „Google AdWords“ agentūra.

Pirmosios darbo tikslas – kad kuo daugiau pirkėjų naršydami „Google“ pamatytų e. parduotuvę paieškos rezultatų viršuje.

Ponas Šarmavičius skaičiuoja, kad pakilti į tris aukščiausias „Google“ paieškos pozicijas didelės konkurencijos rinkoje užtrunka dvejus metus. Todėl netinkamai pasirinkta agentūra, kurios darbas niekaip nepadidina organinio vartotojų srauto, yra laiko gaišimas.

Jis pataria agentūroms užduoti kelis klausimus – kaip ir kada keisis rezultatai, su kokiomis dvejomis įmonėmis agentūra dirba ilgiau nei dvejus metus, kokius prognozuoja pardavimų rezultatus iš organinio vartotojų srauto kiekvieną mėnesį, ar galėtų sudaryti metinį darbų planą ir kt.

„Pradėjus dirbti su SEO agentūra rezultatai turi gerėti. Jei agentūra sako, kad kol kas rezultatai negerėja, bet netrukus tai pasikeis, tai vertinti reikia atsargiai. Svarbiausia, turi augti srautas į e. parduotuvę ir jos pardavimai“, – sako p. Šarmavičius.

Jis priduria, kad su „Google AdWords“ dirbančios agentūros, skirtingai nei SEO, rezultatai gali būti greiti, todėl jei jie nesikeičia pirmaisiais mėnesiais – kažkas ne taip.

Įvertinti rinkos specifiką. Ponas Šarmavičius prisimena, kad kai Geradovana.lt pradėjo dirbti Lenkijoje, neįvertino, kad vartotojai yra pratę prie partnerysčių portalų, todėl reikia su jais bendradarbiauti. Tokia klaida per dvejus metus kainavo 14% pardavimų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau