Tarp „Metų prekės ženklo“ finalininkų – 34 ženklai

Publikuota: 2017-02-07

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ organizuojamo konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2017“ kovo viduryje.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2016 m., palyginti su 2015 m. Taip pat buvo atsižvelgiama ir į tai, augo ar krito visa prekių kategorija. Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš prekybos tinklų ir didžiausių kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

„Šis prekybos tinklas duomenų neatskleidžia daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis“, – pabrėžia Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ pirmininkas. Tačiau „Lidl“ atėjimas į rinką atnešė neabejotinų pokyčių.

Palankiau žiūri į privačius ženklus

„Viena vertus, matome, kad Lietuvos vartotojai pradeda labiau pasitikėti privačiais prekybos tinklų prekės ženklais. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir „Lidl“, kur didžioji prekių dalis – tinklo privatūs prekės ženklai. Kita vertus, su didesniais ar mažesniais praradimais teko susitaikyti ir prekybos tinklams, ir didiesiems maisto produktų prekės ženklams, tradiciškai pagal pardavimų apimtį besirikiuojantiems FMCG sąrašo viršuje“, – kalba p. Urbonavičius.

Esama situacija paaiškina ir didžiausius pardavimus skaičiuojančių maisto prekės ženklų pardavimų kritimą. Jei žvelgtume į tokių įmonių dešimtuką 2016 m., didesnius pardavimus ir pagal vertę, ir pagal kiekį skaičiuoja tik du prekės ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“.

O 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, bent vieną iš minėtų rodiklių padidinti buvo pavykę net šešiems maisto prekės ženklams. Dažniau kritimą nei augimą 2016 m. teko skaičiuoti ir didiesiems gėrimų gamintojams.

Žvelgiant į šešerių metų konkurso statistiką, visuomet tarp finalininkų patekdavo tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus šis prekės ženklas skaičiavo pardavimų augimą. Atitinkamai penkerius metus augimu džiaugėsi „Dvaro“, „Grite“, ketverius metus – „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2016 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2016 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino mažesnieji prekės ženklai: „Zigmas“, „Akvilė“, „Pasaka“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekės ženklai „Pols“, „Akvilė“, „Zigmas“ ir „Aistė“.

Kiti etapai

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktų prekės ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas tarp vartotojų ir kiti duomenys. Rinkos tyrimų bendrovė „Baltmi“ analizuos atrinktų finalininkų skvarbą namų ūkiuose (t. y. kokia dalis namų ūkių nors kartą pirko prekės ženklą per tam tikrą laikotarpį).

Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2017“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekės ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai (balsavimas prasidės vasario pabaigoje).

infogr.am::konkurso_metu_prekes_zenklas_2017_m_finalininkai

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo Vilniaus paukštyną, jis tapo „Metų prekės ženklu 2016“. Šis prekės ženklas didino pardavimus ir sugebėjo prisibelsti iki jaunesnių pirkėjų, o vienu esminių pokyčių įmonėje laikomas sprendimas sukurti prekės ženklą „Vištiena kitaip“.

Efektyviausiosios rinkimai

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki vasario 20 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2016 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario vidurio. Kiekvienai iš septynių kategorijų galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2017“ Tada iš kandidatų bus išrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems tenka didžiausias dėmesys.

Plačiau apie „Password 2017“ skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Metų prekės ženklo“ ir Efektyviausios rinkodaros apdovanojimai (37 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
08:25
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 7

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 25

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau