Tarp „Metų prekės ženklo“ finalininkų – 34 ženklai

Publikuota: 2017-02-07

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ organizuojamo konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2017“ kovo viduryje.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2016 m., palyginti su 2015 m. Taip pat buvo atsižvelgiama ir į tai, augo ar krito visa prekių kategorija. Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš prekybos tinklų ir didžiausių kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

„Šis prekybos tinklas duomenų neatskleidžia daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis“, – pabrėžia Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ pirmininkas. Tačiau „Lidl“ atėjimas į rinką atnešė neabejotinų pokyčių.

Palankiau žiūri į privačius ženklus

„Viena vertus, matome, kad Lietuvos vartotojai pradeda labiau pasitikėti privačiais prekybos tinklų prekės ženklais. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir „Lidl“, kur didžioji prekių dalis – tinklo privatūs prekės ženklai. Kita vertus, su didesniais ar mažesniais praradimais teko susitaikyti ir prekybos tinklams, ir didiesiems maisto produktų prekės ženklams, tradiciškai pagal pardavimų apimtį besirikiuojantiems FMCG sąrašo viršuje“, – kalba p. Urbonavičius.

Esama situacija paaiškina ir didžiausius pardavimus skaičiuojančių maisto prekės ženklų pardavimų kritimą. Jei žvelgtume į tokių įmonių dešimtuką 2016 m., didesnius pardavimus ir pagal vertę, ir pagal kiekį skaičiuoja tik du prekės ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“.

O 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, bent vieną iš minėtų rodiklių padidinti buvo pavykę net šešiems maisto prekės ženklams. Dažniau kritimą nei augimą 2016 m. teko skaičiuoti ir didiesiems gėrimų gamintojams.

Žvelgiant į šešerių metų konkurso statistiką, visuomet tarp finalininkų patekdavo tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus šis prekės ženklas skaičiavo pardavimų augimą. Atitinkamai penkerius metus augimu džiaugėsi „Dvaro“, „Grite“, ketverius metus – „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2016 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2016 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino mažesnieji prekės ženklai: „Zigmas“, „Akvilė“, „Pasaka“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekės ženklai „Pols“, „Akvilė“, „Zigmas“ ir „Aistė“.

Kiti etapai

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktų prekės ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas tarp vartotojų ir kiti duomenys. Rinkos tyrimų bendrovė „Baltmi“ analizuos atrinktų finalininkų skvarbą namų ūkiuose (t. y. kokia dalis namų ūkių nors kartą pirko prekės ženklą per tam tikrą laikotarpį).

Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2017“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekės ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai (balsavimas prasidės vasario pabaigoje).

infogr.am::konkurso_metu_prekes_zenklas_2017_m_finalininkai

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo Vilniaus paukštyną, jis tapo „Metų prekės ženklu 2016“. Šis prekės ženklas didino pardavimus ir sugebėjo prisibelsti iki jaunesnių pirkėjų, o vienu esminių pokyčių įmonėje laikomas sprendimas sukurti prekės ženklą „Vištiena kitaip“.

Efektyviausiosios rinkimai

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki vasario 20 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2016 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario vidurio. Kiekvienai iš septynių kategorijų galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2017“ Tada iš kandidatų bus išrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems tenka didžiausias dėmesys.

Plačiau apie „Password 2017“ skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Metų prekės ženklo“ ir Efektyviausios rinkodaros apdovanojimai (37 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
11:33
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 2

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
10:45
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 6

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 20

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau