Tarp „Metų prekės ženklo“ finalininkų – 34 ženklai

Publikuota: 2017-02-07

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ organizuojamo konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2017“ kovo viduryje.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2016 m., palyginti su 2015 m. Taip pat buvo atsižvelgiama ir į tai, augo ar krito visa prekių kategorija. Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš prekybos tinklų ir didžiausių kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

„Šis prekybos tinklas duomenų neatskleidžia daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis“, – pabrėžia Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ pirmininkas. Tačiau „Lidl“ atėjimas į rinką atnešė neabejotinų pokyčių.

Palankiau žiūri į privačius ženklus

„Viena vertus, matome, kad Lietuvos vartotojai pradeda labiau pasitikėti privačiais prekybos tinklų prekės ženklais. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir „Lidl“, kur didžioji prekių dalis – tinklo privatūs prekės ženklai. Kita vertus, su didesniais ar mažesniais praradimais teko susitaikyti ir prekybos tinklams, ir didiesiems maisto produktų prekės ženklams, tradiciškai pagal pardavimų apimtį besirikiuojantiems FMCG sąrašo viršuje“, – kalba p. Urbonavičius.

Esama situacija paaiškina ir didžiausius pardavimus skaičiuojančių maisto prekės ženklų pardavimų kritimą. Jei žvelgtume į tokių įmonių dešimtuką 2016 m., didesnius pardavimus ir pagal vertę, ir pagal kiekį skaičiuoja tik du prekės ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“.

O 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, bent vieną iš minėtų rodiklių padidinti buvo pavykę net šešiems maisto prekės ženklams. Dažniau kritimą nei augimą 2016 m. teko skaičiuoti ir didiesiems gėrimų gamintojams.

Žvelgiant į šešerių metų konkurso statistiką, visuomet tarp finalininkų patekdavo tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus šis prekės ženklas skaičiavo pardavimų augimą. Atitinkamai penkerius metus augimu džiaugėsi „Dvaro“, „Grite“, ketverius metus – „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2016 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2016 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino mažesnieji prekės ženklai: „Zigmas“, „Akvilė“, „Pasaka“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekės ženklai „Pols“, „Akvilė“, „Zigmas“ ir „Aistė“.

Kiti etapai

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktų prekės ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas tarp vartotojų ir kiti duomenys. Rinkos tyrimų bendrovė „Baltmi“ analizuos atrinktų finalininkų skvarbą namų ūkiuose (t. y. kokia dalis namų ūkių nors kartą pirko prekės ženklą per tam tikrą laikotarpį).

Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2017“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekės ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai (balsavimas prasidės vasario pabaigoje).

infogr.am::konkurso_metu_prekes_zenklas_2017_m_finalininkai

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo Vilniaus paukštyną, jis tapo „Metų prekės ženklu 2016“. Šis prekės ženklas didino pardavimus ir sugebėjo prisibelsti iki jaunesnių pirkėjų, o vienu esminių pokyčių įmonėje laikomas sprendimas sukurti prekės ženklą „Vištiena kitaip“.

Efektyviausiosios rinkimai

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki vasario 20 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2016 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario vidurio. Kiekvienai iš septynių kategorijų galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2017“ Tada iš kandidatų bus išrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems tenka didžiausias dėmesys.

Plačiau apie „Password 2017“ skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Metų prekės ženklo“ ir Efektyviausios rinkodaros apdovanojimai (37 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į tarptautinius vandenis – su užsienietišku vardu

Ūkio ministerija parengė Civilinio kodekso pataisas, grąžinančias verslininkams galimybę registruoti...

Rinkodara
06:30
Uždraudus alkoholio reklamą, kliuvo ir pieno barui Premium

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas, kurio padarinius jau pajuto ir su tuo...

Rinkodara
06:00
„Apranga“ atsisakė specializuotų „Desigual“ parduotuvių

Didžiausia prekybos drabužiais grupė „Apranga“ uždarė tris ispanų prekės ženklo „Desigual“ parduotuves...

Žiūrovų įpročiai: prie televizorių ekranų suvienija sportas

Daugiausiai Baltijos šalių žiūrovų pernai sutraukė brangiausia visų laikų bokso dvikova tarp Floydo...

Rinkodara
2018.01.22
Suteikia viltį, kad vėl bus galima registruoti nelietuviškus pavadinimus Premium 8

Politikai nusiteikę keisti teisės aktus ir vėl leisti registruoti nelietuviškus įmonių pavadinimus.

Rinkodara
2018.01.22
Jėgas sujungė dvi interneto sprendimų bendrovės Premium 1

Šių metų pradžioje susijungė dvi interneto sprendimų bendrovės – UAB „Fresh media“ ir UAB „Kitoks.com“. Nuo...

Rinkodara
2018.01.22
Nauda gavus apdovanojimą: pasidabinti laimėjimu nepakanka 1

Rinkoje nuolat vyksta įvairiausi konkursai, rinkimai, tačiau, kad apdovanojimai nebūtų vieno vakaro...

Rinkodara
2018.01.21
Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina...

Rinkodara
2018.01.21
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau