„Iki“ ir „Rimi“ jungtuvės: parduotuvių nuomininkų lengvai nepaleis

Publikuota: 2017-10-03
Konkurencijos tarybos iškaba. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Konkurencijos tarybos iškaba. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kiek parduotuvių turės besijungiančių „Rimi“ ir „Iki“ tinklas, kol kas galima tik spėlioti. Akivaizdu, kad dalies jų teks atsisakyti, jeigu verslas tikisi sulaukti palankaus Konkurencijos tarybos sprendimo.

Paprastai Konkurencijos tarybos (KT) leidimą vienam konkurentui pirkti kitą lydi įsipareigojimai sumažinti įtaką tam tikruose regionuose, kuriuose konkurencijos laipsnis viršija nustatytą ribą. Šiuo metu „Rimi“ Lietuvoje turi apie 60 parduotuvių, o „Iki“ – 200. Kai kuriose lokaliose teritorijose jos išsidėsčiusios viena šalia kitos. Būtent tokios teritorijos labiausiai traukė KT dėmesį, pastaruosius kelis mėnesius buvo siekiama nustatyti, kuriuose regionuose susijungę konkurentai įgytų tokią galią, kad dėl to nukentėtų vartotojai.

Tai, kad KT pasinaudojo teise pratęsti paraiškos nagrinėjimo terminą dar vienam mėnesiui, rodo, jog „Rimi“ ir „Iki“ vis dar nėra susitarusios su KT dėl įsipareigojimų. Šalys susitarimą gali pasiekti ir anksčiau nei spalio 18 d., tuomet apie siūlomus įsipareigojimus, kuriais būtų siekiama ištaisyti galimus konkurencijos ribojimus dėl sandorio įgyvendinimo, būtų pranešta nelaukiant termino pabaigos. Jei susitarimo pasiekti nepavyks, leidimas užbaigti sandorį gali būti ir neduotas.

Konkurencijos įstatyme numatyta, kad didesnės negu 30% rinkos dalies įgijimas mažmeninės prekybos srityje gali sukurti dominuojamą padėtį, jeigu neįrodoma priešingai, dėl to koncentracija toje rinkoje gali būti uždrausta.

Paprastai rinkos dalies dydis matuojamas įvertinus įvairias aplinkybes, net tokias, per kiek laiko galima nuo vienos parduotuvės nukakti iki kitos. Vienas būdų įvertinti koncentracijos laipsnį – apie vieną parduotuvę brėžti tam tikrą teritoriją, kurios spindulys – tam tikro laiko intervalo atstumas pėsčiomis (mažoms parduotuvėms) ir automobiliu (didesnėms). Jei tokiame apskritime atsidurtų ir „Iki“, ir „Rimi“, bet taip pat būtų gana daug kitų konkurentų parduotuvių, konkurencijos sąlygos reikšmingai nepablogėtų. Tačiau jei apskritime „Iki“ ir „Rimi“ būtų gana daug, o konkurentų gerokai mažiau, KT teoriškai jau turėtų matyti problemą.

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės turėtų sukelti nemenką galvos sopulį tiems NT nuomotojams, kurių patalpose įkurtos parduotuvės pagal „Rimi“ ir „Iki“ susitarimą su Konkurencijos taryba turėtų būti perleistos kitiems rinkos dalyviams. VŽ kalbinti NT savininkai sako, kad pirmiausia būtų ieškoma kito prekybininko, kuris norėtų dirbti tose patalpose, kiti eitų sunkesniu pastato paskirties keitimo keliu.

Igoris Leontjevas, UAB „BM būstas“, nuomojančios prekybos patalpas „Rimi“, generalinis direktorius, VŽ sako, kad nutraukti ilgalaikes nuomos sutartis prekybininkams gali būti sudėtinga ir brangu.

„Kas gali mane priversti nutraukti sutartį be pagrindo? Netesybas sumokėti galėtų tik tuo atveju, jei sutikčiau nutraukti sutartį, o jei nesutiksiu? Manau, prekybininkams naudingiau atsisakyti tų parduotuvių, kurios jiems patiems priklauso, arba tų, kurių nuomos sutartys eina į pabaigą, priešingu atveju netesybų sumos gali būti tokios, kad mažai nepasirodytų. Geriau parduoti savo turtą ir nepatirti nuostolių“, – teigia p. Leontjevas.

Lengvai paleisti nuomininko neketina ir kiti VŽ kalbinti NT savininkai, turintys ilgalaikes sutartis su „Iki“ arba „Rimi“. Gediminas Baltakis, fondų valdymo įmonės UAB „Investicijų valdymas Prosperus“ generalinis direktorius ir įkūrėjas, turintis ilgalaikę sutartį su „Palink“, sako, kad nėra numatyta sąlyga nutraukti sutartį ir mokėti netesybas. Jeigu sutartis su fondu būtų kliūtis konkurenciniam sprendimui priimti, „Palink“ tektų tiesiog išjungti šviesas ir toliau mokėti nuomą, VŽ sako p. Baltakis. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Palink, UAB632.49911.3877.398
Sanitex, UAB480.50815.8031.147
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
EUROVAISTINĖ, UAB206.2667221.539
ACC Distribution, UAB180.158288130
Senukų prekybos centras, UAB351.69320.3483.767
EVD, UAB176.3937.132125
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau