„Maximos“ vadovė: augsime greičiau nei rinka

Publikuota: 2017-09-20
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kristina Meidė, UAB „Maxima LT“ generalinė direktorė, prisiima ambicingus kitų metų planus. Turint omenyje, kad pernai tinklo apyvarta mažėjo pirmą kartą nuo 2010 m. Šiemet prie bendrovės vairo stojusi p. Meidė sako, kad 2018 m. „Maxima“ augs greičiau nei mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje. Tam įtakos turės dar šiemet atidarytos ir dar planuojamos atidaryti naujos parduotuvės bei planuojama 2018 m. plėtra.

Svarbus ir parduotuvių atnaujinimas, tad planuojama tęsti aktyvią parduotuvių atnaujinimo programą, teigia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Lietuvoje vadovė.

Jos vertinimu, pagrindiniai kitų metų iššūkiai – išoriniai, tai yra augančios žaliavų, tokių kaip pienas ar žemės ūkio produktai, kainos. Tai naujoji realybė ir tenka prie jos prisiderinti ieškant tiek alternatyvių tiekimo šaltinių, tiek derantis dėl aukštos kokybės produktų tiekimo su esamais partneriais.

„Siekdami „Maximoje“ ir toliau išlaikyti mažas kainas savo pirkėjams, turime mobilizuotis, sutelkti visas kolegų pastangas. Įmonėje tam skiriame ypatingą dėmesį, tai vienas svarbiausių strateginių „Maximos“ tikslų, tad mūsų pirkėjai, nepaisant pasaulinių tendencijų, turi gauti geriausias kainas Lietuvoje“, – sako p. Meidė.

Besitraukianti darbo jėga ir augantys darbuotojų atlyginimai, kaip ir kitoms Lietuvos įmonėms, yra nemažas efektyvumo iššūkis – norėdami išlikti konkurencinėje aplinkoje turime dirbti šiek tiek greičiau ir geriau, sako ji.

„Maxima“ prognozuoja, kad kitąmet toliau didės Lietuvoje pagamintų ir užaugintų produktų paklausa. Jau dabar „Maximos“ parduotuvės šviežių produktų kategorijoje lietuviškos prekės sudaro 80%. Taip pat didės paruoštų kulinarijos, konditerijos, duonos ir kitų gaminių pardavimas.

„Kitąmet veiklos pelningumo tikimės panašaus kaip ir šiemet – augančius veiklos kaštus dengsime pajamų augimu ir efektyvumo didinimu. Stebime tolesnę labai aktyvią konkurentų plėtrą, tikimės aktyvių jau veikiančių prekybos rinkos dalyvių veiksmų“, – sako p. Meidė.

Ji pastebi, kad į ir taip konkurencingą Lietuvos prekybos rinką ateina visiškai nauji žaidėjai, sujudinsiantys tam tikrus atskirus produktų segmentus, tad visa tai turės didesnės ar mažesnės įtakos ir „Maximai“.

„Maxima LT“ apyvarta pernai mažėjo pirmą kartą nuo 2010-ųjų. Jei lygintume su 2015 m., pardavimo pajamos krito 1,4%: nuo 1,524 mlrd. 2015 m. iki 1,503 mlrd. Eur 2016 m. Pastaruosius penkerius metus įmonės vidutinis metinis pajamų augimas sudarydavo apie 3%. Ekspertų nuomone, čia ir vėl kaltininkas aiškus – į Lietuvos rinką atėjęs „Lidl“. Vertinant pardavimų pagal parduotuvių skaičių dinamiką, matyti, kad parduotuvių skaičius pernai augo, tačiau pajamos mažėjo. Tai reiškia, kad pajamos per parduotuvę krito dar labiau, daro išvadą ekspertai.

Kitoms veiklos pajamoms daugiausia įtakos turėjo nauja taros supirkimo tvarka – nurodomos „Maximos“ pajamos už pakuotės supirkimą buvo 5,4 mln. Eur (2015 m. – 0,1 mln. Eur).

„Įmonės rezultatai 2016 m. kiek prastesni nei 2015 m., tačiau būtų neteisinga teigti, kad „Maximai“ sekasi blogai, ypač turint galvoje „Lidl“ atėjimą ir dėl to paaštrėjusią konkurencinę aplinką. Įmonė ir toliau investuoja Lietuvoje. Galima manyti, kad „Maxima“ ir toliau smarkiai kovos, jog išlaikytų rinkos lyderės poziciją“, – apibendrina Justinas Šukys, „Strategy labs“ vyriausiasis konsultantas.

„Registrų centro“ duomenimis, 100% bendrovės akcijų priklauso UAB „Maxima grupė“, ši yra viena „Vilniaus prekybos“  įmonių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Apranga“ atsisakė specializuotų „Desigual“ parduotuvių

Didžiausia prekybos drabužiais grupė „Apranga“ uždarė tris ispanų prekės ženklo „Desigual“ parduotuves...

„Facebook“ atidarys 3 skaitmeninių įgūdžių centrus Europoje, vienas jų – Lenkijoje

Socialinį tinklą „Facebook“ valdanti kompanija pirmadienį paskelbė, kad Europoje atidarys 3 skaimeninių...

Technologijos
2018.01.22
Nepasidalija atliekų iš „varpelių“ Premium

Ginče, ar gamintojų ir importuotojų organizacijos turi teisę vykdyti konkursus į „varpelius“ išmestoms...

Turgaus segmente sostinėje atsirado naujokas: visos vietos jau užimtos 19

Vilniaus Ukmergės gatvėje per devynis mėnesius pastatytas naujas 1.500 kv. m ploto turgus, kuriame visos 50...

Pasaulinė prekyba: Amerika šovė sau į koją, ES didina pagreitį Premium 3

Amerika šauna pati sau į koją, atsisakydama pasaulinės lyderystės prekybos srityje, pareiškė Cecilia...

Verslo aplinka
2018.01.22
Prekybos sektoriaus įvykiai, suteikiantys naujų galimybių

Praėjusiais metais prekybos sektoriuje staigmenų netrūko, o bene daugiausiai jų pateikė elektroninės...

Turkijos 2017 m. rezultatas: 32 mln. turistų 3

Turkija suskaičiavo 2017 m. turistų srautus. Viduržemio jūros regiono viešbučių asociacijos duomenimis, iš...

Technikos pardavėjų laukia labai intensyvus pavasaris 2

Žemės ūkio technikos pardavėjai tikisi, kad artėjantis pavasaris atneš prekybos pagyvėjimą.

Agroverslas
2018.01.20
Didžiųjų prekybos tinklų plėtra: uždarytų ir atidarytų parduotuvių statistika Premium

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, Norfa“ ir „Lidl“ kartu sudėjus pernai daugiau parduotuvių...

EK siūlo nustatyti daugiau lengvatinių PVM tarifų

Europos Komisija pateikė siūlymus dėl didesnio lengvatinio PVM tarifų skaičiaus ir mažesnės PVM naštos mažoms...

Finansai
2018.01.19
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Kidy Tour“ sukirto rankomis su „Baltic Clipper“

Verslininkui Gediminui Žiemeliui priklausantis kelionių organizatorius „Kidy Tour“ toliau plečia partnerių...

„Ergo“ Zuolitūdės istorijoje VP grupės įmonėms sumokėjo 1,6 mln. Eur 2

VP grupės įmonės teismo keliu norėjo iš draudikės „Ergo“ išsireikalauti 5,34 mln. Eur, tačiau buvo susitarta...

Maisto pramonė laužia ledus į Japoniją Premium

Lietuvos maisto eksportuotojams praėjusiais metais pagaliau pavyko pralaužti ledus į Japoniją.

Agroverslas
2018.01.18
Prekybines gatves atgaivintų stogas virš galvos Premium 8

Dalį Gedimino prospekto uždengus stiklu ir įdiegus išmaniąsias technologijas, kurios, pavyzdžiui, nuo žmonių...

„Sodros“ įmokos verčia keisti premijavimo sistemą Premium

Atsiradus prievolei mokėti „Sodrai“ nuo MMA ir tuomet, kai asmuo dirba ne visą dieną, verta peržiūrėti...

Finansai
2018.01.18
„Lidl“ Airijoje statys didžiulį paskirstymo centrą 19

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ Kildero grafystėje, esančioje vakarinėje Airijos dalyje, planuoja...

Įvedamos kompensuojamųjų vaistų priemokų „lubos“

Vyriausybė patvirtino naują kompensuojamųjų vaistų kainodarą, kuria bus reguliuojamos šių vaistų priemokos.

Žemės ūkio produktų pardavimo skatinimui - 169 mln. Eur

Europos Komisija (EK) skirs papildomą finansavimą ES žemės ūkių produktų pardavimui visame pasaulyje skatinti...

Agroverslas
2018.01.17
Kelias į skaitmeninę erdvę: verslininkai e. prekybos mokėsi iš klaidų Premium

Nepaisant e. prekybos augimo ir fizinei prekybai keliamos grėsmės, dar likę nemažai pardavėjų, kurie vengia...

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau