„Maximos“ vadovė: augsime greičiau nei rinka

Publikuota: 2017-09-20
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kristina Meidė, UAB „Maxima LT“ generalinė direktorė, prisiima ambicingus kitų metų planus. Turint omenyje, kad pernai tinklo apyvarta mažėjo pirmą kartą nuo 2010 m. Šiemet prie bendrovės vairo stojusi p. Meidė sako, kad 2018 m. „Maxima“ augs greičiau nei mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje. Tam įtakos turės dar šiemet atidarytos ir dar planuojamos atidaryti naujos parduotuvės bei planuojama 2018 m. plėtra.

Svarbus ir parduotuvių atnaujinimas, tad planuojama tęsti aktyvią parduotuvių atnaujinimo programą, teigia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Lietuvoje vadovė.

Jos vertinimu, pagrindiniai kitų metų iššūkiai – išoriniai, tai yra augančios žaliavų, tokių kaip pienas ar žemės ūkio produktai, kainos. Tai naujoji realybė ir tenka prie jos prisiderinti ieškant tiek alternatyvių tiekimo šaltinių, tiek derantis dėl aukštos kokybės produktų tiekimo su esamais partneriais.

„Siekdami „Maximoje“ ir toliau išlaikyti mažas kainas savo pirkėjams, turime mobilizuotis, sutelkti visas kolegų pastangas. Įmonėje tam skiriame ypatingą dėmesį, tai vienas svarbiausių strateginių „Maximos“ tikslų, tad mūsų pirkėjai, nepaisant pasaulinių tendencijų, turi gauti geriausias kainas Lietuvoje“, – sako p. Meidė.

Besitraukianti darbo jėga ir augantys darbuotojų atlyginimai, kaip ir kitoms Lietuvos įmonėms, yra nemažas efektyvumo iššūkis – norėdami išlikti konkurencinėje aplinkoje turime dirbti šiek tiek greičiau ir geriau, sako ji.

„Maxima“ prognozuoja, kad kitąmet toliau didės Lietuvoje pagamintų ir užaugintų produktų paklausa. Jau dabar „Maximos“ parduotuvės šviežių produktų kategorijoje lietuviškos prekės sudaro 80%. Taip pat didės paruoštų kulinarijos, konditerijos, duonos ir kitų gaminių pardavimas.

„Kitąmet veiklos pelningumo tikimės panašaus kaip ir šiemet – augančius veiklos kaštus dengsime pajamų augimu ir efektyvumo didinimu. Stebime tolesnę labai aktyvią konkurentų plėtrą, tikimės aktyvių jau veikiančių prekybos rinkos dalyvių veiksmų“, – sako p. Meidė.

Ji pastebi, kad į ir taip konkurencingą Lietuvos prekybos rinką ateina visiškai nauji žaidėjai, sujudinsiantys tam tikrus atskirus produktų segmentus, tad visa tai turės didesnės ar mažesnės įtakos ir „Maximai“.

„Maxima LT“ apyvarta pernai mažėjo pirmą kartą nuo 2010-ųjų. Jei lygintume su 2015 m., pardavimo pajamos krito 1,4%: nuo 1,524 mlrd. 2015 m. iki 1,503 mlrd. Eur 2016 m. Pastaruosius penkerius metus įmonės vidutinis metinis pajamų augimas sudarydavo apie 3%. Ekspertų nuomone, čia ir vėl kaltininkas aiškus – į Lietuvos rinką atėjęs „Lidl“. Vertinant pardavimų pagal parduotuvių skaičių dinamiką, matyti, kad parduotuvių skaičius pernai augo, tačiau pajamos mažėjo. Tai reiškia, kad pajamos per parduotuvę krito dar labiau, daro išvadą ekspertai.

Kitoms veiklos pajamoms daugiausia įtakos turėjo nauja taros supirkimo tvarka – nurodomos „Maximos“ pajamos už pakuotės supirkimą buvo 5,4 mln. Eur (2015 m. – 0,1 mln. Eur).

„Įmonės rezultatai 2016 m. kiek prastesni nei 2015 m., tačiau būtų neteisinga teigti, kad „Maximai“ sekasi blogai, ypač turint galvoje „Lidl“ atėjimą ir dėl to paaštrėjusią konkurencinę aplinką. Įmonė ir toliau investuoja Lietuvoje. Galima manyti, kad „Maxima“ ir toliau smarkiai kovos, jog išlaikytų rinkos lyderės poziciją“, – apibendrina Justinas Šukys, „Strategy labs“ vyriausiasis konsultantas.

„Registrų centro“ duomenimis, 100% bendrovės akcijų priklauso UAB „Maxima grupė“, ši yra viena „Vilniaus prekybos“  įmonių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pilaitėje atidaryta naujos koncepcijos „Lidl“ parduotuvė 4

Ketvirtadienį Vilniaus Pilaitės mikrorajone prekybos tinklas „Lidl“ atidarė parduotuvę ne nuosavose, bet...

Misiūnas: su „Maxima“ užaugę tiekėjai gaus realią galimybę plėstis Lenkijoje Premium

Trečią mėnesį mažmeninės prekybos lyderei „Maximos grupei“ vadovaujantis Dalius Misiūnas, pažįstamas kaip...

Gamintojai ministerijai perdavė vieningą taikos sutartį dėl „Metrail“

VšĮ „Žaliasis taškas“ bei VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija“ skelbia suderinusios ir Aplinkos ministerijai...

Atskyrė verslą nuo namų – iš karto pajuto skirtumą Premium

Kai pirmąjį verslo pusmetį naujoko pajamos auga tiek, kad stebina patyrusius vietos verslininkus, tempą...

Įvardijo geriausias 2018 m. Lietuvos advokatų kontoras Premium 5

Dviejų autoritetingų tarptautinių teisės žinynų sudarytuose 2018 m. Lietuvos advokatų kontorų reitinguose...

H&M pirmąkart istorijoje gresia karpyti dividendus

Švedijos drabužių mažmenininkė „Hennes & Mauritz“ (H&M), prognozuojama, šiemet pirmą kartą nuo 1974-ųjų, kai...

„Royal SPA Residence“ dilema: užimtumas toks, kad dar augti darosi sunku Premium 3

Gausesniu būriu į Birštoną plūstelėję turistai smagiai kilstelėjo ir nuošalioje kurorto vietoje įsikūrusio...

IKEA prekiavo nesaugiomis kaitlentėmis

Belgijos rinkos priežiūros institucijoms pranešus, kad dujinės kaitlentės „Eldslaga“ yra nesaugios, nes...

Ieškodami alternatyvų brangiai nuomai, smulkieji rado traukos vietą Kaune Premium 6

Daugiau kaip 20 smulkiųjų savo gaminius – daugiausia maisto produktus – rikiuoja Kauno UAB „Mokslo kavinė“...

Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Naujovė: visi duomenys iš visų kasos aparatų plauks į VMI Premium 3

VMI kuria išmaniųjų kasos aparatų posistemę, kuri leis jai nenutrūkstamai ar su mažais intervalais gauti...

Finansai
2018.04.23
Ortopedijos paslaugų tiekėjams - gera metų pradžia

Kauno AB „Ortopedijos technika“ plečia mažmeninės prekybos tinklą. Po dviejų iš eilės stabilių metų pradžių...

3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

BDAR: kokius namų darbus turi atlikti viešbučiai 2

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje ir kitose ES valstybėse įsigaliosiantis Europos Parlamento ir Tarybos...

Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai 1

Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM)...

Įvardijo labiausiai nuo turizmo priklausomas valstybes

Pasaulio turizmo organizacija įvertino, kurių pasaulio šalių ekonomika yra labiausiai priklausoma nuo turizmo.

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

„Maxima grupė“ platins 300-400 mln. Eur obligacijų emisiją Premium 1

Mažmeninės prekybos srityje Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje veikianti „Maxima grupė“...

Ministerija: dėl „Metrail“ nesusitaria patys gamintojai, galutinio sutarties projekto nėra 1

Gamintojų viltis šiandien sulaukti Aplinkos ministerijos patvirtinimo, kad taikos sutartis dėl „Metrail“ bus...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau