„Nielsen“ tyrimas: visų kategorijų alkoholio žmonės perka mažiau

Publikuota: 2017-09-18
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų kovo mėnesio visų kategorijų alkoholinių gėrimų – tiek alaus, vyno, brendžio ar degtinės – mažmeninėje prekyboje tinklinėse parduotuvėse buvo parduota mažiau, rodo tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

Anot „Nielsen“ statistikos, palyginus šių metų kovo–liepos mėnesių duomenis su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, didžiausią kritimą patyrė vyno rinka.

Tuo tarpu Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad labiausiai sumenko alaus pardavimai.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai smuko 18,6%, o spirituoto vyno – 48,9%.

nuotrauka::1left

Mažiausiai krito alaus kokteilių pardavimas (6,4%), kiek labiau nukentėjo spiritiniai gėrimai (krito 8,2%) ir alus (krito 13,8%).

„Tinklinėse parduotuvėse pardavimai sumenko visų alkoholinių gėrimų kategorijose. Labai smarkiai nukentėjo vyno pardavimai – ypač spirituoto vyno. Alaus kategorijoje pardavimų mažėjimą patyrė silpnas alus, tačiau stipraus alaus kritimas nebuvo didelis“, – pranešime spaudai teigia Ilona Lepp, „Nielsen“ Baltijos šalims vadovė.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai sumažėjo nuo 4,3 mln. l. iki 3,5 mln. l, spirituoto vyno – nuo 1,5 mln. litrų iki 0,8 mln. l. Spiritinių gėrimų pardavimai krito nuo 8,1 mln. l iki 7,5 mln. l, alaus – nuo 55,7 mln. l iki 48,0 mln. l.

VMI: labiausiai krito alus

„Nielsen“ tyrimo duomenys atskleidžia, kiek pirkėjai realiai įsigijo alkoholinių gėrimų parduotuvėse.

„Šios tyrimų bendrovės metodika skiriasi nuo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), kuri rugpjūčio pabaigoje pateikė duomenis apie akcizų surinkimą, o ne apie tai, kiek žmonės iš tikrųjų pirko alkoholio“, – sako Romas Apulskis, Legalaus verslo aljanso prezidentas.

Rugpjūtį skelbti VMI duomenys apima kiek kitą laikotarpį – pirmus septynis šių metų mėnesius – ir rodo, kad labiausiai minėtu laikotarpiu sumenko didmeniniai (per akcizinius sandėlius) alaus pardavimai – 14,5%, tarpinių produktų – 12,4%, vyno realizuota 5,9% mažiau, o spiritinių gėrimų – 8,5% daugiau.

Nors pardavimai smuko, akcizo surinkta daugiau. VMI duomenimis, deklaruoti alkoholio akcizai per 7 šių metų mėnesius siekė 174,463 mln. Eur – 24,4% daugiau nei pernai tuo pat metu (140,261 mln. Eur).

Kitokia metodika

Marius Horbačauskas, alaus gamintojos AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius, VŽ paklaustas, kas galėjo lemti, jog VMI duomenys rodo, kad labiausiai smuko alaus pardavimai, o „Nielsen“, – kad vyno, aiškino, jog vertinant, kiek pakito skirtingų kategorijų alkoholio pirkimai, reikėtų remtis VMI duomenimis.

„VMI duomenys tikslesni, nes jie apima visą alkoholį, kuris patenka į parduotuves. Tuo tarpu „Nielsen“ matuoja tai, kas praeina pro parduotuvių kasas, tačiau „Nielsen“ tiria tik apie 40% mažmeninės prekybos rinkos: dalį didžiųjų tinklų – be „Lidl“ ir „Norfos, ir dalį mažųjų parduotuvių. Taigi VMI padėtį atspindi tiksliau“, – sakė p. Horbačauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Palink, UAB632.49911.3877.398
Sanitex, UAB480.50815.8031.147
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
EUROVAISTINĖ, UAB206.2667221.539
ACC Distribution, UAB180.158288130
Senukų prekybos centras, UAB351.69320.3483.767
EVD, UAB176.3937.132125
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau