„Nielsen“ tyrimas: visų kategorijų alkoholio žmonės perka mažiau

Publikuota: 2017-09-18
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų kovo mėnesio visų kategorijų alkoholinių gėrimų – tiek alaus, vyno, brendžio ar degtinės – mažmeninėje prekyboje tinklinėse parduotuvėse buvo parduota mažiau, rodo tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

Anot „Nielsen“ statistikos, palyginus šių metų kovo–liepos mėnesių duomenis su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, didžiausią kritimą patyrė vyno rinka.

Tuo tarpu Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad labiausiai sumenko alaus pardavimai.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai smuko 18,6%, o spirituoto vyno – 48,9%.

nuotrauka::1left

Mažiausiai krito alaus kokteilių pardavimas (6,4%), kiek labiau nukentėjo spiritiniai gėrimai (krito 8,2%) ir alus (krito 13,8%).

„Tinklinėse parduotuvėse pardavimai sumenko visų alkoholinių gėrimų kategorijose. Labai smarkiai nukentėjo vyno pardavimai – ypač spirituoto vyno. Alaus kategorijoje pardavimų mažėjimą patyrė silpnas alus, tačiau stipraus alaus kritimas nebuvo didelis“, – pranešime spaudai teigia Ilona Lepp, „Nielsen“ Baltijos šalims vadovė.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai sumažėjo nuo 4,3 mln. l. iki 3,5 mln. l, spirituoto vyno – nuo 1,5 mln. litrų iki 0,8 mln. l. Spiritinių gėrimų pardavimai krito nuo 8,1 mln. l iki 7,5 mln. l, alaus – nuo 55,7 mln. l iki 48,0 mln. l.

VMI: labiausiai krito alus

„Nielsen“ tyrimo duomenys atskleidžia, kiek pirkėjai realiai įsigijo alkoholinių gėrimų parduotuvėse.

„Šios tyrimų bendrovės metodika skiriasi nuo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), kuri rugpjūčio pabaigoje pateikė duomenis apie akcizų surinkimą, o ne apie tai, kiek žmonės iš tikrųjų pirko alkoholio“, – sako Romas Apulskis, Legalaus verslo aljanso prezidentas.

Rugpjūtį skelbti VMI duomenys apima kiek kitą laikotarpį – pirmus septynis šių metų mėnesius – ir rodo, kad labiausiai minėtu laikotarpiu sumenko didmeniniai (per akcizinius sandėlius) alaus pardavimai – 14,5%, tarpinių produktų – 12,4%, vyno realizuota 5,9% mažiau, o spiritinių gėrimų – 8,5% daugiau.

Nors pardavimai smuko, akcizo surinkta daugiau. VMI duomenimis, deklaruoti alkoholio akcizai per 7 šių metų mėnesius siekė 174,463 mln. Eur – 24,4% daugiau nei pernai tuo pat metu (140,261 mln. Eur).

Kitokia metodika

Marius Horbačauskas, alaus gamintojos AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius, VŽ paklaustas, kas galėjo lemti, jog VMI duomenys rodo, kad labiausiai smuko alaus pardavimai, o „Nielsen“, – kad vyno, aiškino, jog vertinant, kiek pakito skirtingų kategorijų alkoholio pirkimai, reikėtų remtis VMI duomenimis.

„VMI duomenys tikslesni, nes jie apima visą alkoholį, kuris patenka į parduotuves. Tuo tarpu „Nielsen“ matuoja tai, kas praeina pro parduotuvių kasas, tačiau „Nielsen“ tiria tik apie 40% mažmeninės prekybos rinkos: dalį didžiųjų tinklų – be „Lidl“ ir „Norfos, ir dalį mažųjų parduotuvių. Taigi VMI padėtį atspindi tiksliau“, – sakė p. Horbačauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 5

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 6

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
„Euroapothecos“ kapitalas didinamas dar 66 mln. Eur

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojamos vaistinių tinklo valdytojos „Euroapotheca“...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 8

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Dėl planuojamų JAV tarifų Kinija pateikė skundą PPO 1

Kinijos komercijos ministerija pirmadienį pranešė, kad valstybė pateikė skundą Pasaulio prekybos...

H&M apyvarta Lietuvoje per metus pasiekė 18,5 mln. Eur

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje pirmąjį finansinių metų...

Lietuvos eksportas per metus paaugo 6% 6

Lietuvoje eksportas šiemet sausį–gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 6%,...

„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 14

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys 4

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau