Kas tai? Veiklos sukaktis

„Lavazza“: pasaulio kava iš Italijos

Publikuota: 2017-09-08

„Lavazza“ priklauso tiems prekių ženklams, su kuriais parduotuvėje, kavinėje ar svečiuodamiesi susiduriame kone kasdien, o jos pavadinimas jau virtęs bendriniu išskirtinę kavą apibūdinančiu žodžiu. Kavos mylėtojų širdis užkariavęs prekės ženklas gimė ir vystėsi Italijoje ir iki šiol nenutolo nuo savo šaknų.

Tarptautine seniai virtusi kompanija tebepriklauso vienai ir tai pačiai italų Lavazza šeimai. Ši jau antrą šimtmetį puoselėja savo autentiškos kavos tradicijas, nepaliaudama gilinasi į jos skonio paslaptis ir stebina pasaulį stulbinančiomis inovacijomis.

„Lavazza“ kava iš kitų išsiskiria unikaliu keleto kavos rūšių, atgabentų iš skirtingų pasaulio kampelių, derinimo būdu. Šis su niekuo kitu nesupainiojamas braižas lydi ją nuo pirmųjų dienų, kuomet 1895 metais Turine duris atvėrė Luigi Lavazza maisto prekių parduotuvėlė.

nuotrauka::1

Ponas Luigi buvo žmogus, turėjęs verslininko gyslelę ir menininko sielą. Tikras kavos mylėtojas, su dideliu užsidegimu tyrinėjęs įvairiose pasaulio šalyse augusių pupelių pagamintos kavos savybes ir bandęs vis naujus skonius, išgaunamus sumaišius keletą skirtingos kilmės kavos rūšių. Taigi šiandien mūsų geriama „Lavazza“ yra jos įkūrėjo idėjų vaisius, kurį subrandino ir išpopuliarino tėvo ir senelio darbą perėmę ainiai.

Kelią į pasaulį tiesė inovacijos

Italų kompanija daugelyje sričių buvo pionierė, pralenkusi laikmetį: siekis nuolat tobulėti visame, ką daro, yra tiesiog užkoduotas jos genuose. Šiandien kavos mylėtojų mėgstamų „Lavazza“ produktų paletė labai plati: nuo klasikinės iki kavos, pagamintos iš organiškų kavos pupelių – produkto, puikiai atliepiančio mūsų dienų kokybės bei tvarumo aktualijas. Italų kompanija sugebėjo perkelti unikalų kavos skonį bei aromatą ir į kapsules kavos aparatams.

Visi šie kompanijos produktai – nepaliaujamų inovacijų ir kasdienio darbo rezultatas. „Kokybę „Lavazza“ ne kontroliuoja, bet kuria“, – sako dabar jau ketvirtosios kartos p. Luigi palikuonys, valdantys bendrovę. Šis negęstantis tobulumo paieškų variklis 1979 m. atvedė prie sprendimo įsteigti „Luigi Lavazza kavos tyrimų ir analizės centrą“ (Luigi Lavazza Center for Coffee Studies and Research).

Tuo metu Italijoje sparčiai plito espresso kultūros virusas, tad tyrimų centras tapo vieta, kurioje ši kavos rūšis buvo narstoma iki menkiausios kruopelytės, o gautos žinios pasklisdavo po kavinių, restoranų, kavos vartotojų ir industrijos profesionalų gretas. Inovacijų ir švietėjiška dvasia gyvybinga iki šiol – „Lavazza“ mokymų centras evoliucionavo į tarptautinį mokyklų tinklą „Lavazza Training Center“, įkurtą 55 pasaulio vietose, kuriose kasmet savo žinias apie kavą gilina 30 000 kavos baristų.

Prie didžiausio pasaulyje kavos mokymų centro tinklo šią vasarą prisijungė ir mūsų šalis. Liepos mėnesį į „Lavazza Training Center“ Vilniuje atidarymą pakvietė bendrovė „Amoka“, jau 20 metų esanti oficiali kavos „Lavazza“ platintoja Lietuvoje. Kaip ir kitose „Lavazza“ kavos mokyklose, Vilniuje galės treniruotis tiek pradedantys, tiek profesionalūs kavos baristos, o mokymai aprėps įvairias sritis – nuo kavos pupelės plantacijose iki tobulo rezultato puodelyje.

Čia bus galima iš arti susipažinti su naujausiomis kavos ruošimo tendencijomis, pasisemti žinių ir idėjų originalioms kavos skonio interpretacijoms. Viena tokių avangardinių idėjų buvo pristatyta atidarymo metu – kieta kava ir kavos ikrai, kuriuos bendradarbiaudamas su „Lavazza“ sukūrė 3 „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintas virtuvės šefas Ferrano Adria. „Visame pasaulyje „Lavazza“ kavos mokymų centrai vienija kavos mylėtojus, kurie nebijo laužyti kasdienėje rutinoje įsivyravusių kavos ruošimo mitų. Mūsų komanda skatina į kavą pažvelgti ne kaip į gėrimą, bet kaip į unikalų skonį“, – kavos mokymų centro idėją atskleidė UAB „Amoka“ reklamos ir komunikacijos vadovė Agnė Žukauskienė.

Italijos mieste gimusios kavos tramplinu į pasaulį tapo naujoviškos, ilgiau kavos šviežumą išsaugančios pakuotės. 1923 m. kavą „Pergamin“ kompanija į prekybą išleido sumanioje dviejų sluoksnių popierinėje pakuotėje – tai buvo visiška rinkos naujovė. Kiek vėliau, praėjus keliems dešimtmečiams, „Lavazza“ pasauliui pristatė „Paulista“ – pirmąją kavą skardinėje dėžutėje. Šie sprendimai leido itališkai kavai leistis į kelionę po įvairias pasaulio šalis, o žmonėms mėgautis net ir per ilgą laiką nepakitusiu jos skoniu ir aromatu.

Prieš keletą metų „Lavazza“ mokslinių tyrimų kelias nusidriekė iki neregėtų aukštumų tikrąja ta žodžio prasme. 2015 m. gegužę espresso aromatas pirmąsyk pasaulio istorijoje pasklido... kosmose. Pirmieji jos paragavo Tarptautinės kosminės stoties astronautai, užsiplikę ją ISSpresso kavos aparatu – neįtikėtinu, ekstremalioms sąlygoms pritaikytu technologijų stebuklu, kurį sukūrė kompanija „Lavazza“ drauge su kosmoso inžinerijos kompanija „Argotec“ ir Italijos Kosmoso agentūra (ASI). Beje, „Lavazza“ ženklas jau daugelį metų žymi ne tik įvairių rūšių kavas, bet ir espresso bei capuccino kavos aparatus.

Kava, menas ir sportas

„Lavazza“ logotipas su viduriniąja, už kitas raides didesne, „A“ buvo sukurtas dar 1946 m. ir net praėjus keliems dešimtmečiams sėkmingai identifikuoja įmonę. Šis prekės ženklas ne kartą žengė vizualinės raiškose lyderių gretose: nuo pirmosios reklaminės kampanijos, sukurtos italų reklamos genijaus Armando Testa, iki jau tradicija tapusių „Lavazza“ kalendorių – kūrybiškumo triumfo, ypatingais saitais susiejusio kavą ir fotografijos meną.

Pirmą kartą kalendorius su „Lavazza“ prekės ženklu ir fotografijos pasaulio žvaigždės Helmut Newton darytomis nuotraukomis pasaulį išvydo 1993 m. Kasmet leidžiami teminiai kalendoriai, kuriuos puošia garsių pasaulio fotografų darbai, yra geidžiami ir medžiojami meno kolekcionierių, o pačiai kompanijai tai pagrindinis tarptautinės komunikacijos įrankis.

„Kava ir fotografija turi daug ką bendro: abi gimusios naujaisiais laikais, abi yra energijos užtaisai, abi gundo ir vilioja. Nors ir suvartojamos greitai, po savęs palieka dar ilgai tebesitęsiantį malonumo šleifą“, – teigia „Lavazza“ kūrėjai. Panašios savybės – tradicijos, ritualai, pasaulinis pripažinimas ir žmones jungianti gija – sieja ir kavą bei sportą. „Lavazza“ yra oficiali visų keturių Didžiojo kirčio turnyrų kava, o kompanijos reklaminių kampanijų veidas nuo 2016 m. yra žymusis tenisininkas Andre Agassi.

nuotrauka::2

Globalias prekės ženklo pozicijas pastaraisiais metais itin sustiprino reikšmingi kompanijos įsigijimai: 2015 m „Lavazza“ dalimi tapo Danijoje ir Baltijos šalyse pirmaujanti mažmeninės prekybos lyderė Merrild, 2016 m. į kompanijos gretas įsiliejo pirmaujantis Prancūzijos prekės ženklas Carte Noire, o šių metų gegužę „Lavazza“ grupė įsigijo organinės kavos gamintoją Kicking Horse Coffee – sąžiningos prekybos lyderę Š. Amerikos rinkoje. Italų bendrovės strategiją vienija tikslas stiprinti pirmaujančio industrijos žaidėjo pozicijas pasaulinėje rinkoje, nesileidžiant į jokius kompromisus dėl savo kavos kokybės.

Tad „mėgstamiausia kava Italijoje“ jau antrą šimtmetį tęsia savo kelionę per pasaulį – nenutoldama nuo savo tradicijų, bet kartu nesiliaudama ieškoti geriausio būdo joms atsiskleisti.

nuotrauka::3

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
Mineraliniai vandenys, UAB152.5929.698233
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
EUROVAISTINĖ, UAB206.2667221.539
Gintarinė vaistinė, UAB109.7263.621851
Nemuno vaistinė, UAB164.3477.1211.253
ACC Distribution, UAB180.158288130
AVAD Baltic, UAB166.4153.95819
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau