Draudimai: kas sugalvos daugiau?

Publikuota: 2017-05-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Tai, ką valdantieji vadina kova su alkoholizmu, per švelnu net absurdo teatru pavadinti – dar negimė toks žanras, kuriam tiktų šiomis dienomis iš Vyriausybės ir Seimo rūmų sklindančių pasiūlymų-draudimų kratinys. Į raganų medžioklę įsijautę politikai siūlo tik drausti ir bausti, bet ieškoti reiškinio priežasčių, kompleksinių priemonių, padėsiančių nuo jaunumės ugdyti sveiką ir blaivią visuomenę, valdantiesiems aiškiai trūksta „parako“.

Daug aistrų sukėlusiame Alkoholio kontrolės įstatyme yra tiek keistų ir net primityvių draudimų, kad, siekiant juos visus aptarti, sudiltų ne viena plunksna. Tačiau, net ir užmetus akį į vieną kitą punktą, vaizdas dėliojasi nekoks. Narstant dokumentą, kuris jau persikėlė į Seimo rūmus, galima nukeliauti į visiškas lankas – ko, matyt, ir siekė jo kūrėjai ir aršūs gynėjai. „Alkoholio prieinamumo ribojimas visa savo aprėptimi nusitaiko į saikingus vartotojus. O sergančių žmonių problematika – ir toliau užribyje – filmuokite juos nefilmavę, visas 24 valandas“, — stebisi ekonomistė Rūta Vainienė. Atrasti racionalų grūdą minėtuose draudimuose bei ribojamuose – sunkiai įkandama užduotis. Juolab kad vieną dieną skelbiamas vienoks pakeitimas, kitą dieną nuo jo atsižegnojama. Ką ir kalbėti apie tai, kad patys kovotojai „už blaivybę“ nesusitaria, ką draus, o ko – ne. Pvz., Aurelijus Veryga, sveikatos apsaugos ministras, yra žadėjęs, kad alkoholio prekės ženklai ant kavinių ir restoranų inventoriaus reklama laikomi nebus. Tačiau parlamentarai nusprendė kitaip: Agnė Širinskienė, Seimo Sveikatos reikalų komiteto (SRK) pirmininkė, VŽ vakar tikino, kad ant skėčių, bokalų ir kitos atributikos alkoholio logotipų nuo 2018 m. turės nelikti. „Yra duotas protingas laiko tarpas iki kitų metų pradžios verslui susiorientuoti. Manau, kad skėčio logotipą per pusę metų pakeisti nebus problemų“, — aiškino ji.

Tad verslininkai turės apsiginkluoti kilogramais ar tonomis trintukų, nes taip ir neaišku, kas iš tiesų draudžiama. Remigijus Žemaitaitis, Seimo SRK pirmininko pavaduotojas, perspėja: paliekama landa tikrintojams interpretuoti šį klausimą savaip, o verslui užprogramuota grėsmė sulaukti baudų už alkoholio reklamą. Jis primena, kad taip jau buvo nutikę su tabako reklama ant kavinių skėčių. Suklusti reikėtų ir tiems verslininkams, kurie turi lauko terasas ar paviljonus, nutolusius nuo stacionarių, — iki 2020 m. jie turės „susivynioti meškeres“. Tiesa, kai kurių parlamentarų „išmintis“ sufleruoja tokią išeitį: įregistruokite lauko paviljoną Nekilnojamojo turto registre kaip stacionarų ir dirbkite toliau. Atrodo, kad tokie išminčiai atskrido iš kosmoso: tegul patys pamėgina įregistruoti terasas, lauko paviljonus, stovinčius, pvz., Gedimino pilies papėdėje, sostinės Vokiečių g., Nidoje ar kitose saugotinose vietose...

Svarstant minėto įstatymo projektą, į ankštą posėdžių salę sugužėję verslininkai pateikė savo pasiūlymų. Tačiau jiems buvo leista suprasti, kad siūlyti jie gali, ką nori, o komitetas sprendimą priims už uždarų durų. Įdomiausia, kad Seimo nariai ne tik neatsižvelgė į verslo pasiūlymus – kai kurie net nesuprato, apie ką išvis kalbama... Tai, pasak VŽ skaitytojų, labai tiksliai atspindi situaciją. „Graudžiai liūdna, kad tiek daug pastangų Sveikatos komitetas deda dėl butaforinių priemonių, kurios tikrai neduos jokio efekto, kai sveikatos apsaugos sistemoje apstu tikrų, realių ir skaudžių problemų. Jei kas abejoja dėl aptariamų priemonių neveiksmingumo – siūlau pasižiūrėti į sovietmetį. Buvo viskas: prekybos laiko ribojimas, deficitas, prasta alkoholio kokybė, jokios reklamos, valstybės alkoholio monopolis, aukšta kaina, amžiaus ribojimas iki 21 metų, paskutiniais metais netgi rengtos parodomosios geriančiųjų smerkimo akcijos darbovietėse, bet ar nuo to kas nors keitėsi? Aišku, kad ne“, — primena skaitytojas.

VŽ nuomone, ribojimai ir draudimai – tai tik vienas, labai silpnas ir abejotinas instrumentas kovoje su alkoholizmu. Problema – įsisenėjusi ir labai rimta, ji reikalauja plataus spektro priemonių. Tačiau kai trūksta kompetencijos kuriant ir leidžiant įstatymus, visos pastangos telieka tuščiu oro virpinimu.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Užkandžių automatų idėją „Alibaba“ taiko automobilių prekyboje

Jackas Ma, Kinijos elektroninės parduotuvės „Alibaba“ generalinis direktorius, įsitikinęs, kad įsigyti...

Mėnesio sandoris: „Bacardi“ gėrimų lentyną pildo tekilos verslu

Sausio pabaigoje garsaus romo gamintoja „Bacardi“ pranešė už 2,9 mlrd. Eur išperkanti likusias 70% „Patron...

Rinkos
09:15
Prancūzijos prekybos tinklui gresia baudos už erzelį sukėlusias nuolaidas  

Prancūzijos prekybos tinklui „Intermarche“ gresia baudos – rinkos prievaizdai nustatė, kad mažmenininkas...

Vilniuje gausėja turistų – padėjo ir Kalėdų eglutė

Nepaisant oro uosto rekonstrukcijos, turistų skaičius Vilniuje pernai didėjo. Sostinėje 2017-aisiais metais...

PC „Selfridges“ atrakcija klientams – bokso salė

Prekybos centrų ikona laikomas Londono Oksfordo gatvėje įsikūręs „Selfridges“ bendrosiose erdvėse įrengė...

„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Vėl sukrutėjo vaistinių tinklų pardavimas Premium 1

Pernai taip ir neįvykęs „Eurovaistinių“ pardavimas gali nesukliudyti savininkus pakeisti kitiems dviem...

Rinkos
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 8

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

H&M ir „Zaros“ varžovas „Uniqlo“ artėja prie Lietuvos Premium 10

Pagal pardavimus trečias pasaulyje japonų drabužių prekės ženklas „Uniqlo“ iki 2020 m. ketina pasivyti...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 3

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

Kaziuko mugė: dalyvio mokestis atsiperka pirmąją dieną 4

Pirmąjį kovo savaitgalį 2–4 d. Vilniaus senamiestyje vyks 415-oji Kaziuko mugė, tuo pat metu ji rengiama ir...

„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
„Lidl“ formuoja parduotuvės Pilaitėje komandą 15

Prekybinėse patalpose Vilniuje, Pilaitės mikrorajone, kuriose trejus metus veikė, bet pakankamos grąžos...

Sąskaitų finansuotoja save finansuoja per obligacijas – pritraukė dar 2 mln. Eur 1

Didžiausia Lietuvoje smulkaus ir vidutinio verslo nebankinio finansavimo įmonė „SME Finance“, kuriai iš esmės...

Rinkos
2018.02.22
„EBay“ perviliojo „Twitter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 2

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau