Namų ūkių tyrimas: kovą išlaidos ūgtelėjo

Publikuota: 2017-05-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vidutinės namų ūkių vartojimo išlaidos kovą, palyginti su vasariu, visose trijose Baltijos valstybėse kilo, rodo „Baltmi“ namų ūkių išlaidų tyrimas.

Vartojimo išlaidoms kritus vasarį, kovą vidutinės Lietuvos namų ūkių išlaidos pakilo iki aukščiausio ne šventiniu laikotarpiu fiksuoto taško – 400,60 Eur. Latvijoje šis skaičius siekė 395,50 Eur, Estijoje – 497,50 Eur. Tai rodo bendrovės „Baltmi“ vykdomas nuolatinis Lietuvos, Latvijos ir Estijos namų ūkių vartojimo tyrimas ir kiekvieną mėnesį skaičiuojamas „Baltmi“ namų ūkių išlaidų indeksas.

„Sausį, vasarį visuomet išlaidaujama mažiau nei kovą. Tačiau didžiausia įtaką kovo rezultatui padarė padidėjusios kainos, ypač alkoholio kainos. Pastebime, kad šiek tiek didėjo išlaidos ir kavinėse“, – komentuoja Inga Blažienė, „Baltmi“ direktorė.

Kovo mėnesį vidutinis krepšelis vieno apsipirkimo ir Lietuvoje kilo 4%, iki 12 Eur, Latvijoje didėjo 2%, iki 9.90 Eur. Estijoje šis rodiklis smuktelėjo 2%, iki 14.60 Eur.

Pagal pirkimo įpročius kovą, palyginti su vasariu, situacija Baltijos valstybėse nesikeitė. Estija ir toliau pirmauja pagal išlaidas vieno apsipirkimo metu, o Latvija neužleidžia lyderės pozicijų pagal vidutinį apsipirkimų skaičių per mėnesį, teigiama „Baltmi“ pranešime spaudai.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::baltmi_vidutines_islaidos

Vidutinės mėnesinės namų ūkio išlaidos matuojamos pagal išlaidas maistui, gėrimams, ne maisto produktams, tabako gaminiams, medicinos prekėms, pramogoms ir kurui (neįtraukiami komunaliniai mokesčiai, išlaidos paslaugoms). Vidutines išlaidos vieno apsipirkimo metu matuoja vidutinį krepšelio dydį.

BALTMI nuolatinei ir ilgalaikei rinkos stebėsenai taiko „WIN/Gallup International“ asociacijos patvirtintą metodologiją. Tyrime dalyvauja pagal Lietuvos, Latvijos ir Estijos socialinį-demografinį modelį atrinkti namų ūkiai, kurie pateikia tikrus duomenis apie savo pirkinius. Ilgalaikio tyrimo dalyviai kasdien skanuoja savo įsigyjamas prekes ir sistemoje fiksuoja pasirinktus pirkimo kanalus, prekybos tinklus, kiekį ir kainas, taip leisdami nuolat stebėti realius pirkimo ir vartojimo duomenis plataus vartojimo prekėms. Šie duomenys, kaupiami „Baltmi“ duomenų bazėje, leidžia patikimai analizuoti pirkėjų ir vartotojų elgseną bei mažmeninės rinkos tendencijas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta...

Baltarusija vietos aprangos gaminiams kuria specialių parduotuvių tinklą 1

Vietos aprangos ir tekstilės gaminiams bus sukurtas parduotuvių tinklas, tokį sprendimą pasitarime priėmė...

Pramonė
2018.01.23
„Apranga“ pratęsė sutartį su „Inditex“

Drabužių mažmeninės prekybos grupė „Apranga“ ir drabužių mažmeninės prekybos bendrovė „Inditex“ pasirašė...

Patikrinimų rezultatai: parazitais užteršta žuvis, pesticidai, nelegalūs ingredientai

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pernai uždraudė tiekti rinkai daugiau kaip 1.900 t produktų...

Agroverslas
2018.01.23
Trumpo įvesti tarifai skalbimo mašinoms ir saulės elementams kelia sumaištį

JAV prezidento Donaldo Trumpo įvesti drakoniški muitai importinėms skalbyklėms ir saulės elementams sukėlė...

Spręs, ar leisti jau įvykusias bilietų platintojų jungtuves 1

Bilietų platinimo bendrovė AS „Baltic Ticket Holdings“ pranešė Konkurencijos tarybai apie koncentraciją...

2017 m. sparčiai augusi Lietuvos naujų automobilių rinka metė iššūkį estams Premium 5

Sparčiai augančios Lietuvos naujų automobilių rinkos lyderiai 2017 m. registravo rekordus ir Estijos...

Transportas
2018.01.23
„Amazon“ atidarė parduotuvę be kasų 6

Pasitelkusi šimtus lubose įmontuotų kamerų ir elektroninių jutiklių elektroninės komercijos milžinė „Amazon“...

Duomenis apie „Travelonline Baltics“ perduoda teisėsaugai, įtaria nusikaltimą

Turizmo departamentas paskelbė visą turimą informaciją apie problemų patiriantį kelionių organizatorių...

„Apranga“ atsisakė specializuotų „Desigual“ parduotuvių

Didžiausia prekybos drabužiais grupė „Apranga“ uždarė tris ispanų prekės ženklo „Desigual“ parduotuves...

„Facebook“ atidarys 3 skaitmeninių įgūdžių centrus Europoje, vienas jų – Lenkijoje

Socialinį tinklą „Facebook“ valdanti kompanija pirmadienį paskelbė, kad Europoje atidarys 3 skaimeninių...

Technologijos
2018.01.22
Nepasidalija atliekų iš „varpelių“ Premium

Ginče, ar gamintojų ir importuotojų organizacijos turi teisę vykdyti konkursus į „varpelius“ išmestoms...

Turgaus segmente sostinėje atsirado naujokas: visos vietos jau užimtos 19

Vilniaus Ukmergės gatvėje per devynis mėnesius pastatytas naujas 1.500 kv. m ploto turgus, kuriame visos 50...

Pasaulinė prekyba: Amerika šovė sau į koją, ES didina pagreitį Premium 3

Amerika šauna pati sau į koją, atsisakydama pasaulinės lyderystės prekybos srityje, pareiškė Cecilia...

Verslo aplinka
2018.01.22
Prekybos sektoriaus įvykiai, suteikiantys naujų galimybių

Praėjusiais metais prekybos sektoriuje staigmenų netrūko, o bene daugiausiai jų pateikė elektroninės...

Turkijos 2017 m. rezultatas: 32 mln. turistų 3

Turkija suskaičiavo 2017 m. turistų srautus. Viduržemio jūros regiono viešbučių asociacijos duomenimis, iš...

Technikos pardavėjų laukia labai intensyvus pavasaris 2

Žemės ūkio technikos pardavėjai tikisi, kad artėjantis pavasaris atneš prekybos pagyvėjimą.

Agroverslas
2018.01.20
Didžiųjų prekybos tinklų plėtra: uždarytų ir atidarytų parduotuvių statistika Premium 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, Norfa“ ir „Lidl“ kartu sudėjus pernai daugiau parduotuvių...

EK siūlo nustatyti daugiau lengvatinių PVM tarifų

Europos Komisija pateikė siūlymus dėl didesnio lengvatinio PVM tarifų skaičiaus ir mažesnės PVM naštos mažoms...

Finansai
2018.01.19
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau