Prekių ženklai, įtinkantys tūkstantmečio narcizų kartai

Publikuota: 2017-04-11
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Prekių ženklai ir produktai, kurie pataikauja savojo aš kultui, glosto savimeilę, suteikia pranašumą vartotojams, padeda užkariauti tūkstantmečio kartos pirkėjų širdis ir pinigines, sako Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas.

Narcisizmas yra esminė tūkstantmečio kartos savybė, išskirianti šiuos vartotojus iš kitų. Todėl dabar laimi tie prekių ženklai, kurie geba pasiūlyti narcizams aktualių produktų, „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2017“ kalbėjo p. Marsdenas.

Jo su kolegomis atliktas tyrimas, kai buvo apklausta daugiau kaip 2.500 respondentų, parodė, kad po 1990-ųjų gimę vartotojai yra gerokai didesni narcizai nei ankstesnių kartų atstovai. Tūkstantmečio karta užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, todėl be jų neįsivaizduoja kasdienybės.

„Kalbame apie skaitmenizacijos procesus technologijose, rinkodaroje, leidyboje, tačiau iš tiesų reikšmingiausi pokyčiai vyksta mūsų galvose. Skaitmeninės technologijos daro įtaką mūsų elgesiui: nebeatsimename savo artimųjų telefonų numerių, neįsimename faktų, nes yra „Google“, nereikia įsidėmėti ir maršrutų, nes telefone turime žemėlapius“, – apie pokyčius kalba p. Marsdenas. Tai, anot jo, yra gerai, nes daugiau laiko galime skirti klausimui „kodėl“.

Kiekvienas žmogus yra unikalus, tačiau tūkstantmečio kartos atstovai jaučiasi esantys pasaulio centre, parodė tyrimas. Pirmiausia technologijos suteikia galimybę įsakinėti pasauliui. Pavyzdžiui, taksi programėlės naudotojai gali pasirinkti, kuri iš mažų telefono ekrane judančių mašinų – miniatiūrinių vergų – juos dabar veš. Vartotojai gali nuspręsti, kada ką darys, ir pagal poreikį užsisakyti maisto, filmų, apsipirkti – jie turi daug priemonių kontroliuoti pasaulį. Tai skatina mūsų ego.

Galimybės verslui

Savimi pasitikinčių žmonių, kurie nori parodyti pasauliui, kokie nuostabūs jie yra, kurie sureikšmina ir pervertina save, daugėja, ir tai sukuria papildomų galimybių prekių ženklams.

„Vartotojai myli savo atvaizdą, linkę išnaudoti kitus, mano esantys geresni už aplinkinius. Jie mėgsta pasauliui parodyti, kokie yra nuostabūs. Šį jų skleidžiamą pasitikėjimą savimi aplinkiniai mėgsta. Visa tai rinkodaros specialistai gali išnaudoti siekdami didinti pardavimus“, – mano p. Marsdenas.

Jo vadovaujamos grupės atliktas tyrimas parodė, kad tūkstantmečio kartos atstovai yra 15% didesni narcizai nei kitų kartų atstovai. Kuo daugiau technologijų žmogus naudoja, tuo labiau save myli.

Narcizo požymiai

Vartotojų psichologijos ekspertas išskyrė 7 požymius, kurie rodo, kad žmogus yra narcizas. Pirmiausia jis naudoja daugiau nei tris specialias programėles, tokias kaip taksi iškvietimo, maisto ar filmų užsakymo.

Jis naudojasi valdymo balsu programomis, tokiomis kaip „Siri“, „Hey Google“, „Amazon Alexa“, kitaip tariant, virtualiais tarnais, kurie daro, kas liepiama.

Narcizai turi bent vieną dėvimą išmanųjį įrenginį (angl. wearables). Jie savo socialinių tinklų paskyrose per dieną atlieka daugiau nei 3 atnaujinimus. Ypatingas narciziškumo laipsnis pasiektas, jeigu viena iš trijų socialiniuose tinkluose publikuojamų nuotraukų yra asmenukė ir jeigu asmuo turi asmenukių darymo lazdelę.

„Dar vienas požymis – jie bijo būti atskirti nuo savo išmaniųjų. Kai žmonių klausėme, ar jie verčiau mėnesį nesinaudotų savo išmaniuoju telefonu, ar mėnesį nepusryčiautų arba atsisakytų sekso, 50% teigė, kad lengviau apsieitų be pusryčių nei be išmaniojo telefono, o 1 iš 3 pasiryžę atsisakyti sekso“, – komentuoja p. Marsdenas.

Kai kurie prekių ženklai jau pelnė tūkstantmečio kartos palankumą, nes rinkodaros specialistai suprato, kaip įtikti vartotojams, kurie nori, kad viskas suktųsi aplink juos.

Sėkmingos rinkodaros pavyzdžiai

1. „UberLux“ paslauga, kai aptarnauja patyręs vairuotojas su prabangiu automobiliu. „L‘Oreal“ šūkis „Nes aš to verta“. Vartotojai jaučia, kad pasaulis ar prekių ženklai yra jiems skolingi, todėl jie nusipelnė gauti tai, kas yra geriausia.

2. „Starbucks“ leidžia prašokti eilę, jeigu atsiskaitoma per „Starbucks“ programėlę, skirtą „iPhone“. Narcizams tai svarbu, nes jie jaučiasi esantys geresni už tuos, kurie laukia eilės.

3. Įvairios programėlės, kurios padeda pagražinti nuotrauką, paverčia modeliais.

4. Prekių ženklai, rodantys statusą. Pavyzdžiui, „Tesla“.

5. Produktai, kurie leidžia vartotojams jaustis pasaulio karaliais.

6. Sprendimai, kai sustiprinama vartotojų įtaka. Pavyzdžiui, perkant akinius, antra pora duodama kam nors, kas negali jų įsigyti. Sukuriamas jausmas, kad padedame gelbėti pasaulį.

7. Patvirtinimas, kad mūsų idėjos yra geriausios. Prekės ir prekių ženklai, kurie suteikia galių patenkinti savo poreikius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
12:36
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 30

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 29

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

„Inditex“ pasiekė rekordines aukštumas

Ispanijos mados milžinės „Inditex“ 2018 m. pirmojo pusmečio pardavimo pajamos viršijo 12 mlrd. Eur, pelnas...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau