Prekių ženklai, įtinkantys tūkstantmečio narcizų kartai

Publikuota: 2017-04-11
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Prekių ženklai ir produktai, kurie pataikauja savojo aš kultui, glosto savimeilę, suteikia pranašumą vartotojams, padeda užkariauti tūkstantmečio kartos pirkėjų širdis ir pinigines, sako Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas.

Narcisizmas yra esminė tūkstantmečio kartos savybė, išskirianti šiuos vartotojus iš kitų. Todėl dabar laimi tie prekių ženklai, kurie geba pasiūlyti narcizams aktualių produktų, „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2017“ kalbėjo p. Marsdenas.

Jo su kolegomis atliktas tyrimas, kai buvo apklausta daugiau kaip 2.500 respondentų, parodė, kad po 1990-ųjų gimę vartotojai yra gerokai didesni narcizai nei ankstesnių kartų atstovai. Tūkstantmečio karta užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, todėl be jų neįsivaizduoja kasdienybės.

„Kalbame apie skaitmenizacijos procesus technologijose, rinkodaroje, leidyboje, tačiau iš tiesų reikšmingiausi pokyčiai vyksta mūsų galvose. Skaitmeninės technologijos daro įtaką mūsų elgesiui: nebeatsimename savo artimųjų telefonų numerių, neįsimename faktų, nes yra „Google“, nereikia įsidėmėti ir maršrutų, nes telefone turime žemėlapius“, – apie pokyčius kalba p. Marsdenas. Tai, anot jo, yra gerai, nes daugiau laiko galime skirti klausimui „kodėl“.

Kiekvienas žmogus yra unikalus, tačiau tūkstantmečio kartos atstovai jaučiasi esantys pasaulio centre, parodė tyrimas. Pirmiausia technologijos suteikia galimybę įsakinėti pasauliui. Pavyzdžiui, taksi programėlės naudotojai gali pasirinkti, kuri iš mažų telefono ekrane judančių mašinų – miniatiūrinių vergų – juos dabar veš. Vartotojai gali nuspręsti, kada ką darys, ir pagal poreikį užsisakyti maisto, filmų, apsipirkti – jie turi daug priemonių kontroliuoti pasaulį. Tai skatina mūsų ego.

Galimybės verslui

Savimi pasitikinčių žmonių, kurie nori parodyti pasauliui, kokie nuostabūs jie yra, kurie sureikšmina ir pervertina save, daugėja, ir tai sukuria papildomų galimybių prekių ženklams.

„Vartotojai myli savo atvaizdą, linkę išnaudoti kitus, mano esantys geresni už aplinkinius. Jie mėgsta pasauliui parodyti, kokie yra nuostabūs. Šį jų skleidžiamą pasitikėjimą savimi aplinkiniai mėgsta. Visa tai rinkodaros specialistai gali išnaudoti siekdami didinti pardavimus“, – mano p. Marsdenas.

Jo vadovaujamos grupės atliktas tyrimas parodė, kad tūkstantmečio kartos atstovai yra 15% didesni narcizai nei kitų kartų atstovai. Kuo daugiau technologijų žmogus naudoja, tuo labiau save myli.

Narcizo požymiai

Vartotojų psichologijos ekspertas išskyrė 7 požymius, kurie rodo, kad žmogus yra narcizas. Pirmiausia jis naudoja daugiau nei tris specialias programėles, tokias kaip taksi iškvietimo, maisto ar filmų užsakymo.

Jis naudojasi valdymo balsu programomis, tokiomis kaip „Siri“, „Hey Google“, „Amazon Alexa“, kitaip tariant, virtualiais tarnais, kurie daro, kas liepiama.

Narcizai turi bent vieną dėvimą išmanųjį įrenginį (angl. wearables). Jie savo socialinių tinklų paskyrose per dieną atlieka daugiau nei 3 atnaujinimus. Ypatingas narciziškumo laipsnis pasiektas, jeigu viena iš trijų socialiniuose tinkluose publikuojamų nuotraukų yra asmenukė ir jeigu asmuo turi asmenukių darymo lazdelę.

„Dar vienas požymis – jie bijo būti atskirti nuo savo išmaniųjų. Kai žmonių klausėme, ar jie verčiau mėnesį nesinaudotų savo išmaniuoju telefonu, ar mėnesį nepusryčiautų arba atsisakytų sekso, 50% teigė, kad lengviau apsieitų be pusryčių nei be išmaniojo telefono, o 1 iš 3 pasiryžę atsisakyti sekso“, – komentuoja p. Marsdenas.

Kai kurie prekių ženklai jau pelnė tūkstantmečio kartos palankumą, nes rinkodaros specialistai suprato, kaip įtikti vartotojams, kurie nori, kad viskas suktųsi aplink juos.

Sėkmingos rinkodaros pavyzdžiai

1. „UberLux“ paslauga, kai aptarnauja patyręs vairuotojas su prabangiu automobiliu. „L‘Oreal“ šūkis „Nes aš to verta“. Vartotojai jaučia, kad pasaulis ar prekių ženklai yra jiems skolingi, todėl jie nusipelnė gauti tai, kas yra geriausia.

2. „Starbucks“ leidžia prašokti eilę, jeigu atsiskaitoma per „Starbucks“ programėlę, skirtą „iPhone“. Narcizams tai svarbu, nes jie jaučiasi esantys geresni už tuos, kurie laukia eilės.

3. Įvairios programėlės, kurios padeda pagražinti nuotrauką, paverčia modeliais.

4. Prekių ženklai, rodantys statusą. Pavyzdžiui, „Tesla“.

5. Produktai, kurie leidžia vartotojams jaustis pasaulio karaliais.

6. Sprendimai, kai sustiprinama vartotojų įtaka. Pavyzdžiui, perkant akinius, antra pora duodama kam nors, kas negali jų įsigyti. Sukuriamas jausmas, kad padedame gelbėti pasaulį.

7. Patvirtinimas, kad mūsų idėjos yra geriausios. Prekės ir prekių ženklai, kurie suteikia galių patenkinti savo poreikius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 1

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 8

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23
Lietuvos eksportas per metus paaugo 16,8% 10

2017 m. prekių eksportuota už 26,41 mlrd. Eur, importuota už 28,52 mlrd. Eur, tad Lietuvos užsienio prekybos...

„Maximai LT“ nepavyko apskųsti 15.000 Eur baudos

Mažmeninės prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai bendrovei „Maxima LT“ nepavyko apskųsti Valstybinės vartotojų...

Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Įsigaliojo ES muitai amerikietiškai produkcijai

Penktadienį įsigaliojo ES muitai, kuriuos Europa įvedė kaip atsaką į JAV prezidento Donaldo Trumpo agresyvią...

Verslo aplinka
2018.06.22
Iš darbdavio įsigijęs nuostolingą verslo dalį, per metus pastatė įmonę ant kojų Premium

Turėti tik vieną pirkėją yra rizikinga, tačiau būti priklausomam nuo vienintelio tiekėjo – rizika ne ką...

Verslo pusryčių tema – draudimų ir reguliavimo pasekmės verslui Rėmėjo turinys 2

Praėjusį trečiadienį asociacija „American Chamber of Commerce in Lithuania“ pakvietė verslininkus į...

Verslo aplinka
2018.06.22
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 11

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 10

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau