Prekių ženklai, įtinkantys tūkstantmečio narcizų kartai

Publikuota: 2017-04-11
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas, sako, kad į narcizus orientuotos rinkodaros kampanijos yra veiksmingiausios. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Prekių ženklai ir produktai, kurie pataikauja savojo aš kultui, glosto savimeilę, suteikia pranašumą vartotojams, padeda užkariauti tūkstantmečio kartos pirkėjų širdis ir pinigines, sako Paulas Marsdenas, Londono mados koledžo lektorius, vartotojų psichologijos specialistas.

Narcisizmas yra esminė tūkstantmečio kartos savybė, išskirianti šiuos vartotojus iš kitų. Todėl dabar laimi tie prekių ženklai, kurie geba pasiūlyti narcizams aktualių produktų, „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2017“ kalbėjo p. Marsdenas.

Jo su kolegomis atliktas tyrimas, kai buvo apklausta daugiau kaip 2.500 respondentų, parodė, kad po 1990-ųjų gimę vartotojai yra gerokai didesni narcizai nei ankstesnių kartų atstovai. Tūkstantmečio karta užaugo su skaitmeninėmis technologijomis, todėl be jų neįsivaizduoja kasdienybės.

„Kalbame apie skaitmenizacijos procesus technologijose, rinkodaroje, leidyboje, tačiau iš tiesų reikšmingiausi pokyčiai vyksta mūsų galvose. Skaitmeninės technologijos daro įtaką mūsų elgesiui: nebeatsimename savo artimųjų telefonų numerių, neįsimename faktų, nes yra „Google“, nereikia įsidėmėti ir maršrutų, nes telefone turime žemėlapius“, – apie pokyčius kalba p. Marsdenas. Tai, anot jo, yra gerai, nes daugiau laiko galime skirti klausimui „kodėl“.

Kiekvienas žmogus yra unikalus, tačiau tūkstantmečio kartos atstovai jaučiasi esantys pasaulio centre, parodė tyrimas. Pirmiausia technologijos suteikia galimybę įsakinėti pasauliui. Pavyzdžiui, taksi programėlės naudotojai gali pasirinkti, kuri iš mažų telefono ekrane judančių mašinų – miniatiūrinių vergų – juos dabar veš. Vartotojai gali nuspręsti, kada ką darys, ir pagal poreikį užsisakyti maisto, filmų, apsipirkti – jie turi daug priemonių kontroliuoti pasaulį. Tai skatina mūsų ego.

Galimybės verslui

Savimi pasitikinčių žmonių, kurie nori parodyti pasauliui, kokie nuostabūs jie yra, kurie sureikšmina ir pervertina save, daugėja, ir tai sukuria papildomų galimybių prekių ženklams.

„Vartotojai myli savo atvaizdą, linkę išnaudoti kitus, mano esantys geresni už aplinkinius. Jie mėgsta pasauliui parodyti, kokie yra nuostabūs. Šį jų skleidžiamą pasitikėjimą savimi aplinkiniai mėgsta. Visa tai rinkodaros specialistai gali išnaudoti siekdami didinti pardavimus“, – mano p. Marsdenas.

Jo vadovaujamos grupės atliktas tyrimas parodė, kad tūkstantmečio kartos atstovai yra 15% didesni narcizai nei kitų kartų atstovai. Kuo daugiau technologijų žmogus naudoja, tuo labiau save myli.

Narcizo požymiai

Vartotojų psichologijos ekspertas išskyrė 7 požymius, kurie rodo, kad žmogus yra narcizas. Pirmiausia jis naudoja daugiau nei tris specialias programėles, tokias kaip taksi iškvietimo, maisto ar filmų užsakymo.

Jis naudojasi valdymo balsu programomis, tokiomis kaip „Siri“, „Hey Google“, „Amazon Alexa“, kitaip tariant, virtualiais tarnais, kurie daro, kas liepiama.

Narcizai turi bent vieną dėvimą išmanųjį įrenginį (angl. wearables). Jie savo socialinių tinklų paskyrose per dieną atlieka daugiau nei 3 atnaujinimus. Ypatingas narciziškumo laipsnis pasiektas, jeigu viena iš trijų socialiniuose tinkluose publikuojamų nuotraukų yra asmenukė ir jeigu asmuo turi asmenukių darymo lazdelę.

„Dar vienas požymis – jie bijo būti atskirti nuo savo išmaniųjų. Kai žmonių klausėme, ar jie verčiau mėnesį nesinaudotų savo išmaniuoju telefonu, ar mėnesį nepusryčiautų arba atsisakytų sekso, 50% teigė, kad lengviau apsieitų be pusryčių nei be išmaniojo telefono, o 1 iš 3 pasiryžę atsisakyti sekso“, – komentuoja p. Marsdenas.

Kai kurie prekių ženklai jau pelnė tūkstantmečio kartos palankumą, nes rinkodaros specialistai suprato, kaip įtikti vartotojams, kurie nori, kad viskas suktųsi aplink juos.

Sėkmingos rinkodaros pavyzdžiai

1. „UberLux“ paslauga, kai aptarnauja patyręs vairuotojas su prabangiu automobiliu. „L‘Oreal“ šūkis „Nes aš to verta“. Vartotojai jaučia, kad pasaulis ar prekių ženklai yra jiems skolingi, todėl jie nusipelnė gauti tai, kas yra geriausia.

2. „Starbucks“ leidžia prašokti eilę, jeigu atsiskaitoma per „Starbucks“ programėlę, skirtą „iPhone“. Narcizams tai svarbu, nes jie jaučiasi esantys geresni už tuos, kurie laukia eilės.

3. Įvairios programėlės, kurios padeda pagražinti nuotrauką, paverčia modeliais.

4. Prekių ženklai, rodantys statusą. Pavyzdžiui, „Tesla“.

5. Produktai, kurie leidžia vartotojams jaustis pasaulio karaliais.

6. Sprendimai, kai sustiprinama vartotojų įtaka. Pavyzdžiui, perkant akinius, antra pora duodama kam nors, kas negali jų įsigyti. Sukuriamas jausmas, kad padedame gelbėti pasaulį.

7. Patvirtinimas, kad mūsų idėjos yra geriausios. Prekės ir prekių ženklai, kurie suteikia galių patenkinti savo poreikius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Palink, UAB632.49911.3877.398
Sanitex, UAB480.50815.8031.147
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
EUROVAISTINĖ, UAB206.2667221.539
ACC Distribution, UAB180.158288130
Senukų prekybos centras, UAB351.69320.3483.767
EVD, UAB176.3937.132125
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau