Išradimą Lietuvoje peikė, dabar nespėja gaminti

Publikuota: 2017-03-05
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nepaisant neigiamų komentarų Lietuvoje, dvejus metus tobulintas vertikalus dviračių laikymo įrenginys–keltuvas „Parkis“ sutelktinio finansavimo platformoje „Kickstarter“ įrodė esąs vertas savo kainos – kovą 300 „Parkių“ reikia pristatyti klientams visame pasaulyje.

Apie 40% vietos sutaupančio išradimo autorius Bronius Rauba sako, kad „Kickstarter“ įsitikino įrenginio poreikiu rinkoje ir jau ieško investuotojo, kuris padėtų augti greičiau nei vien savo jėgomis.

„Investuotojai atsiranda tada, kai žino, kad daiktas turi paklausą. O mes dabar galime drąsiai pasakyti, kad užsakymų sulaukėme iš beveik 20 šalių, tai rodo, kad daiktas įdomus“, – sako Bronius Rauba, „Parkio“ išradėjas ir UAB „Parkis“ direktorius.

Per mėnesį sutelktinio finansavimo platformoje „Parkis“ vietoje prašytų 12.000 Eur surinko beveik 70.000. Nors „Kickstarter“ kampanijai komanda ruošėsi kelis mėnesius, plūstelėjus užsakymų bumui suprato, kad jei būtų pasigaminę daugiau „Parkių“, jų iškart būtų pardavę keliskart daugiau, nes dalis rėmėjų nesutiko laukti.

„Kadangi sulaukėme labai daug užklausų, norime pagreitinti augimą, todėl kalbamės, susitinkame su potencialiais investuotojais, tačiau nesutampa mūsų ir jų lūkesčiai. Investuotojas juk tampa partneriu, kurį gali rinktis, todėl norisi, kad pozicijos dėl plėtros sutaptų. Be to, galbūt atsirastų investuotojas, kuris prisidėtų ne tik pinigais. Juk yra istorijų, kai distributoriai investuoja į kokias nors įmones ir palaiko pardavimų stabilumą. Mes kol kas pardavinėjame spontaniškai“, – sako p. Rauba.

„Parkis“ iškart pardavė 15 įrenginių, dar 300 rėmėjų juos gaus kovą. Tiesa, kitą populiarią finansavimo platformą „Indiegogo“ įmonė išnaudoja kaip elektroninę parduotuvę.

Lietuvoje parduoti nebando

Pirmasis „Parkio“ pasirodymas, kaip ir pardavimas, buvo „Kickstarter“ platformoje. Nors apie 30 įrenginių jau buvo pagaminta, Lietuvoje jų pardavinėti įmonė nebandė. Ponas Rauba sako, kad 239 Eur kainuojantis gaminys vietinei rinkai yra per brangus, todėl po konsultacijų su dviračių pardavėjais „Parkio“ komanda nusprendė neeikvoti energijos bandyti užimti vietinę rinką, nes ji per maža. „Kickstarter“ platformoje p. Raubos išradimą užsisakė pirkėjai iš Argentinos, Japonijos, Brazilijos, JAV, Tailando, Australijos, o pirmasis įrenginys parduotas klientui iš Kanados.

Kaip anksčiau VŽ sakė „Parkio“ bendraturčiai, įrenginio kūrimas ir protipo gamyba pareikalavo beveik 100.000 Eur investicijų, iš kurių brangiausiai kainavo detalių gamyba.

Ponas Rauba „Kickstarter“ vadina vienu nuostabiausių XXI a. išradimų ir pataria naujų produktų gamintojams išbandyti savo jėgas šioje platformoje. Juk, jei pasiseks, gausi finansavimą gamybai, be to, įsitikinsi, ar produktas reikalingas. Tiesa, pasirodyti „Kickstarter“ verta tada, kai turi galutinį produktą, kurio nebereikia tobulinti. Pats p. Rauba „Kickstarter“ jėgas bandė dar 2015 m., tačiau tada, kaip sako, turėjo tik eskizą.

„Pirmą kartą gavau daug laiškų, pastabų, į kurias atkreipiau dėmesį. Bandymas buvo naudingas, pamatėme, kad susidomėjimas yra ir supratome, kad reikia tą daiktą tobulinti. Nebuvo komandos, produkto pateikimo, o ir pats produktas nebuvo išbaigtas, nebuvo saugos elementų, jam daug ko trūko. Šiek tiek pinigų surinkti pavyko, bet kadangi „Kickstarter“ principas – viskas arba nieko, aš nieko ir negavau. Tačiau užsimezgė malonių kontaktų, kurie prasitęsė dabar. Pavyzdžiui, bandant pirmą kartą atsirado olandas, su kuriuo dabar galbūt bendradarbiausime“, – sako p. Rauba.

„Kickstarter“ padėjo ne tik paviešinti lietuvio išradimą, kuris dabar jau patentuojamas, ir gauti lėšų gamybai, tačiau ir suprasti, kad idėjos sumanytojas neišprotėjo, o „Parkis“ yra reikalingas. Ponas Rauba pasakoja, kad pasirodžius žinioms apie „Parkį“, naujienų portaluose jis skaitė daug neigiamų komentarų, o „Kickstarter“ ši komercinė idėja sulaukė net piniginės paramos.

„Dalis žmonių įrenginio neužsakė, tiesiog aukojo, parėmė, nors neprašėme. Sunku suvokti, kad žmonės turi atliekamų pinigų, kuriais paremia patikusią idėją. Žinoma, sumos simbolinės – 5–10 Eur“, – stebisi p. Rauba.

FOTOGALERIJA UAB "Parkis" sukurtas automatinis dviračių keltuvas-laikiklis (12 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Palink, UAB632.49911.3877.398
Sanitex, UAB480.50815.8031.147
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
EUROVAISTINĖ, UAB206.2667221.539
ACC Distribution, UAB180.158288130
Senukų prekybos centras, UAB351.69320.3483.767
EVD, UAB176.3937.132125
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau