Mauricas: kodėl reklamuojame gamtą, jei dauguma užsienio turistų važiuoja tik į Vilnių

Publikuota: 2017-10-02

Nors turistų Lietuvoje gausėja, pasitempti yra kur, nes vis dar esame labai priklausomi nuo turistų iš NVS šalių bei Ukrainos, įspėja Žygimantas Mauricas, „Luminor“ banko vyriausias ekonomistas. Lietuvos konkurencingumui pavojų kelia ir per aukštos paslaugų – pavyzdžiui, SPA, viešbučių, kainos.

Gerėjant Lietuvos turizmo rodikliams, apie mūsų turizmo sektoriaus perspektyvas dažniausiai kalbama pozityviai. Tačiau p. Mauricas, kalbėdamas rugsėjo 27-ąją – Pasaulinę turizmo dieną, sostinėje įvykusiame 5-ajame Lietuvos turizmo forume apie turizmo sektoriaus konkurencingumą, nenutylėjo ir apie silpnąsias puses, trukdančias į šalį pritraukti daugiau turistų.

Pirmiausiai jis pasidžiaugė, kad Lietuva atlaikė Rusijos ekonominę krizę ir embargą: turistų srautas auga, apgyvendinimo įstaigų pajamos jau dvejus metus iš eilės kasmet auga virš 10%.

Dar džiugesnė žinia, jog tampame mažiau priklausomi nuo Rytų kaimynių – pagausėjus skrydžių į Lietuvą, sulaukiame vis daugiau svečių iš Vakarų Europos, tolimesnių šio regiono šalių – Ispanijos, Italijos.

„Tačiau labai atsipalaiduoti nereikėtų, nes 2016 m. duomenimis, mes vis dar turime neigiamą turizmo paslaugų eksporto balansą, – tiek su ES šalimis, tiek su kitomis, – ne NVS, šalimis. Mus gelbsti svečiai iš NVS šalių – Rusijos, Baltarusijos, o taip pat Ukrainos – šiek tiek mažiau nei pusę visų pajamų iš turizmo mes gauname būtent iš šių valstybių. Estija ir Latvija šiuo požiūriu turi geresnį balansą. Taigi mums yra kur pasitempti traukiant turistus iš kitų, ne NVS šalių“, – kalbėjo jis.

Dvi Lietuvos – ir turizme

Ekonomistas atkreipė dėmesį į statistiką, kur apsistoja atvykę į Lietuvą užsieniečiai: 48% visų nakvynių tenka Vilniui, toliau rikiuojasi Druskininkai – 18%, Kaunas – 10%, Klaipėda 6%.

„Taigi užsienio svečiai daugiausiai vyksta į didžiuosius miestus. Iš kurortų daug turistų sulaukia vieninteliai Druskininkai. Nors reklamuojamės užsienyje, kokia pas mus graži ir nepaliesta gamta, turistai nevažiuoja dėl tos gamtos, jie važiuoja į miestus. Viena mes reklamuojame, kitur važiuojama“, – atkreipia p. Mauricas.

Tuo tarpu vietiniai turistai – Lietuvos gyventojai – keliaudami po šalį pernai dažniausiai apsistodavo Palangoje (27%), antroje vietoje – Druskininkai (17%), toliau Vilnius (12%) ir Birštonas (8%).

„Turėdami vieną SPA centrą į sąrašą įšoko ir Anykščiai, jiems teko 1% vietinių turistų. Taip, ten daug lankytinų vietų, – nuo Lajų tako, siauruko iki dvarų, bet trūksta turizmo infrastruktūros, tad tikėtis daug daugiau turistų sudėtinga. Infrastruktūros nebuvimas – problema. Štai aš labai noriu savaitgaliui nuvažiuoti į Zarasus. Bet ten nėra kur apsistoti: arba nėra šilto vandens arba 30 metų nedarytas remontas, o tos kelios normalios vietos nuolat užimtos“, – teigė p. Mauricas.

Miškas pralaimi Vilniui

Statistika rodo, kad Vilnius turizme dominuoja: 2011 m. – 2016 m. sostinė sugeneravo net 60% turistų skaičiaus augimo.

„Vilnius pagal turistų skaičių vis labiau atsiplėšia nuo kitų miestų, žmonės važiuoja ne į Lietuvą, o į Vilnių. Kažkiek augimo sugeneravo Kaunas, trečia pagal augimą – Klaipėda. Taigi auga turizmas į didžiuosius miestus, o graži nepaliesta Lietuvos gamta taip ir lieka nepaliesta, nes ten niekas nevažiuoja. Kuo toliau į mišką, tuo mažiau užsieniečių – Skuode, Šilalėje, Varėnoje, nė vieno užsieniečio, tad jei jaučiate baimę užsieniečiams, nebūtina važiuoti į Sibiro platybes, reikia važiuoti į Skuodą, Šilalę ir Varėną“, – pokštavo žinomas ekonomistas.

„Gal reikia apsvarstyti, ar neverta perorientuoti savo turizmo reklamą, baigti svetur reklamuoti savo geltonkases ir gamtą ir apsispręsti, kad reklamuojame savo miestus“, – siūlė jis.

Kankorėžiai kaimo turizmui

Kliuvo nuo p. Maurico ir kaimo turizmo sodyboms. Jis atkreipė dėmesį, kad nei vietinių, nei užsienio turistų nakvynių skaičius kaimo turizmo sodybose iki šiol nepasiekė prieškrizinio lygio, nors, pvz., viešbučiuose nakvynių skaičius didėja.

„Kaimo turizmas stagnuoja. Ir viena priežasčių – prasta paslaugos kokybė. Nutinka, kad turistams užuot mėgavusis gamta tenka naktimis klausytis kurtinančio „bumčiko“, kad nėra šilto vandens, sodybų personalas nekalba angliškai“, – teigė ekonomistas.

Kainos tampa pavojingos

Užsieniečių dalis neauga ne tik kaimo turizmo sodybose, kur ji tesiekia 13%, bet sanatorijose ir reabilitacijos centruose (29%).

„Sanatorijose irgi yra tam tikra stagnacija, ir vienas jos paaiškinimų – kainos. Savaitgalis SPA Birštone kainuoja daugiau nei SPA Suomijoje ar Vokietijoje. Nerimo kelia ir gan ženkliai kylančios viešbučių kainos, jos jau artėja prie Rygos kainų“, – sako p. Mauricas.

Pasak jo, taip vyksta, nes dabar yra ciklinis ekonomikos atsigavimas, lietuviai atveria pinigines ir verslui susidaro iliuzija, kad kainos visą laiką augs, kad nereikia gerinti kokybės, kainą bus galima nuolat kelti ir visi toliau pirks.

„Tačiau laikas pradėti stengtis, nes mes negalime kainų laikyti kaip Suomijoje, Vokietijoje ir tikėtis, kad pas mus vis tiek važiuos, nes pas mus labai graži gamta. Juk mes patys matome, kad į ją nevažiuoja. Per didelės kainos – grėsmė sanatorijoms ir SPA centrams, kainas sukelia Lietuvos vartotojai ir kol kas SPA naudojasi padėtimi, bet kai ciklas baigsis, jiems bus sunkiau pritraukti svečių“, – aiškino p. Mauricas.

Pasak jo, konkuruoti dėl užsieniečių turistų taps vis sudėtingiau, nes algos auga, infliacija ima augti, o darbuotojų skaičius mažėja. Jis ragino valdžią mažinti darbo mokesčių naštą, kuri vis sunkės kylant algoms.

Taip pat tarp minusų žinomas ekonomistas minėjo, jog didžioje dalyje turizmo objektų yra užrašai tik lietuvių kalba.

„Kita vertus, mes esame ES nariai jau 12 metų, tai pakakamas laikas, per kurį užsieniečiai galėjo išmokti lietuviškai“, – pokštavo jis.

Reziumuodamas ekonomistas geriausias perspektyvas prognozavo sostinei.

„Vilnius išgyvens, turizmas į sostinę didėja, statosi viešbučiai, taigi nakvynių kainos mieste gal labai nekils. Vilnius, nors pabrangęs, spėja kartu auginti ir turistinių paslaugų kokybę, turi ką pasiūlyti. Tai mūsų turizmo flagmanas. Tačiau klausimas, ką daryti su likusia Lietuva, kad Vilnius netaptų visa Lietuva ir turizme“, – klausė jis.

Tarsi žibalas į ugnį

Forumo dalyviai į p. Maurico įžvalgas reagavo audringai, dalis turizmo bendruomenės sakė su jomis kategoriškai nesutinkanti. Kai kurie kalbėjo, kad viskas priklauso nuo to, kaip interpretuosi statistiką. Statistika rodo, kad pernai Lietuvoje bent vieną naktį nakvojusių užsienio ir vietinių turistų skaičius didėjo po maždaug 9%. 2016 m. Lietuvos kaimo turizmo sodybose apsilankė 318.000 turistų iš Lietuvos ir užsienio – 4,8% daugiau nei 2015 m.

Tačiau dalis turizmo rinkos dalyvių teigė, kad statistika nepatikima, nes neapima užsienio turistų, apsistojusių privačiame sektoriuje, pavyzdžiui, išsinuomavusių būstą per „Airbnb“.

Ponas Mauicas ramino, jog kritikuoja ne siekdamas sumenkinti, o kad paskatintų pasitempti.

Reklamuoja ne tik gamtą

Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) Turizmo plėtros skyriaus vedėja, VŽ aiškino, kad visose šalyse sostinės pritraukia daugiau turistų, nei kiti šalies miestai.

„Gaila, kad p. Mauricas nepasakė, kokią dalį nuo visų šalį aplankančių turistų pritraukia Talinas ar Ryga. Nei Neringa, nei Birštonas nėra miestai, į kuriuos turistai vyksta praleisti savaitgalio, todėl lyginti juos su Vilniumi yra neteisinga. Vilnių reikia lyginti su Ryga ir Talinu“, – aiškino ji.

Pasak jos, sprendimas viliojant turistus reklamuoti Lietuvos gamtą nėra klaidingas žingsnis.

„Priklauso nuo segmento – yra turistų segmentas, kiek vyresnio amžiaus žmonės, kurie renkasi ramesnį poilsį SPA centruose, kaimo turizmo sodybose, atvažiuoja pavyzdžiui, Japonijos turistai ir ilsisi kaimo turizmo sodybose net po 2-3 savaites. Neteisinga sakyti, kad mes ne tą reklamuojame – mes siekiame su skirtingais produktais pritraukti skirtingus turistų segmentus: reklamuodami Vilnių ar Kauną, norime pritraukti atvykti savaitgaliams užsienio turistus jaunus žmones, kurie turi daugiau pinigų, tačiau keliauja į visas pasaulio sostines 2-3 nakvynėms, – vieni tam, kad pažintų skirtingas kultūras ir gastronomiją, kiti – kad užsidėtų pliusą. Bet rinkodaros priemones orientuojame ir į ekoturistus, gamtos mylėtojus, aktyvaus poilsio mėgėjus, nes manome, kad šioje srityje Lietuva dar neišnaudojo galimybių ir mus mažai pastebi“, – kalbėjo ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnius sulaukė milijonojo turisto, iš viso šiemet tikimasi 1,2 mln. svečių 2

Ketvirtadienį Vilniuje buvo iškilmingai sutiktas šių metų milijonasis turistas. Jo sulaukta dviejomis...

„Wizz Air“ rezultatas Lietuvoje: 15% augimas ir penkiamilijoninis keleivis

Žemų sąnaudų oro linijų bendrovė „Wizz Air“ skelbia per vienuolika mėnesių į Lietuvą ir iš jos iš viso...

Transportas
2017.12.14
Kompromisas dėl GPAIS: valdžia prabilo pereinamąjį laikotarpį Premium 2

25.000 Lietuvos įmonių su didėjančiu nerimu laukia sausio 1 d., kai Lietuvoje startuos Vieninga gaminių,...

Verslui nesiskolino, nes kompiuterį ir automobilį turėjo Premium

Mažame mieste gali siūlyti paslaugas, kurių didmiesčiai perpildyti, o jei kuo daugiau jų sutelksi vienose...

Vilniuje – naujas pašto klientų aptarnavimo centras už 100.000 Eur 2

AB Lietuvos paštas tęsia gausiausiai klientų lankomų paštų modernizavimą. Trečiadienį sostinės Jeruzalės...

Kauno LEZ – naujas investuotojas Premium

Kauno UAB „Chemsys“, didmena prekiaujanti technologiniais produktais, skirtais vandens kokybei gerinti, Kauno...

„Kempinski“ savininkas imasi viešbučio projekto prie IKEA 7

Vilniuje, šalia oro uosto bei IKEA parduotuvės, planuojamame „VNO verslo ir prekybos parke“ iškils ir verslo...

Statyba ir NT
2017.12.13
Vėl laidoja dar negimusį kelionių garantinį fondą Premium 1

Planai nuo kiekvienos parduotos kelionės rinkti 1% į specialų kelionių garantinį fondą vėl keliauja į stalčių...

Veiklą Lietuvoje pradėjo farmacijos milžinės logistikos įmonė

Pasaulinės farmacijos kompanijai „Amerisource Bergen“ priklausanti logistikos grupė „World Courier“ pradėjo...

Transportas
2017.12.12
„Outokumpu“ paslaugų centrą Vilniuje plečia 57% 8

2016-ųjų viduryje paslaugų centrą Vilniuje atvėrusi nerūdijančio plieno milžinė „Outokumpu“ pasiekė...

Pramonė
2017.12.12
Gavo leidimą statyti „DoubleTree by Hilton“ viešbutį, darbus pradės pavasarį 12

„Vičiūnų grupė“ praneša gavusi statybos leidimą Vilniuje statyti „DoubleTree by Hilton“ viešbutį. Darbus...

Statyba ir NT
2017.12.12
Grįžtantys rusų turistai kelia ūpą viešbučiams ir kurortams Premium 4

Po poros metų nuosmukio šiemet Lietuvoje vėl ėmė gausėti turistų iš Rusijos. Vilniaus viešbučiai per šias...

Kainos viešbučiuose ir restoranuose kilo 7,2%

Viešbučių, kavinių ir restoranų paslaugų kainos, skaičiuojant pagal suderintą vartotojų kainų indeksą (SVKI),...

Infliacija pagal SVKI lapkritį stabtelėjo

Šių metų lapkričio metinė infliacija pagal SVKI stabtelėjo augusi – išlaikė tokį patį lygį kaip ir spalį.

Birštone – tarptautinis viešbučių gigantas 5

Birštono kurorto viešbutis „Royal SPA Residence“ tampa tarptautinio tinklo „AccorHotels“ dalimi.

Rinkodara
2017.12.11
Advokatų kontoros naujovė – ekspertai, kurie nėra teisininkai Premium 2

Teisinė praktika „CEE Attorneys“, vienijanti advokatų kontoras aštuoniose šalyse, Lietuvoje įvedė naują...

Per šventes šalies kurortai laukia svečių antplūdžio 1

Pastaraisiais metais vis labiau prigyjanti tradicija Naujuosius sutikti šalies kurortuose nesikeičia ir...

Kodėl viename mieste prie naktinio klubo tįsta eilės, o kitame jį teko uždaryti 9

Jei prie klubo kurį laiką rikiuojasi lankytojų eilės, dar nėra jokių garantijų, kad taip bus ir ateityje.

Teigiamas šalutinis „Brexit“ efektas Londone  1

„Brexit“ turbulencijų nulemtas svaro kritimas sukėlė ir malonų šalutinį poveikį. Europos Sąjungos (ES)...

Verygos atsakymai į interpeliaciją: medikų algos kils, naujovės į vaistines atnešė daugiau tvarkos 11

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, atsakydamas į interpeliacijos klausimus, pabrėžė, kad medikų...

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau