Kaip įveikti šaltų skambučių baimę

Publikuota: 2017-07-12
Deivis Gvozdzinskas, „verslovizitai.lt“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deivis Gvozdzinskas, „verslovizitai.lt“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geresnių rezultatų pasiekia tie pardavėjai, kurie atlieka didesnį už kitus „šaltų“ skambučių kiekį. Tačiau taip nesielgia dauguma pardavėjų, nes nugalėti tokių skambučių iššūkį ne taip ir lengva.

„Gyvo kontakto metu tikrai galėčiau parduoti paslaugas, tačiau skambinti man nepatinka, nemoku, baisu“ – atsiprašymas, kurį tikrai yra tekę girdėti ne vienam pardavimų komandos vadovui. Ir tai yra normalu, tikrai egzistuoja toks dalykas kaip šaltų skambučių baimė. Ji susideda iš kelių dalykų, bet didžioji magija vyksta mūsų smegenų pusrutuliuose“, – kalba Deivis Gvozdzinskas, „verslovizitai.lt“ vadovas.

Pasak jo, vis girdime linksniuojant „šalti skambučiai“, tačiau iš tiesų, ne visi skambučiai tokie ir šalti, o įsidiegus į galvą šį mąstymą pats požiūris į skambinimą nepažįstamiesiems gali pasidaryti gerokai malonenis, ir kaip pavyzdį pašnekovas pateikia nekilnojamo turto brokerius.

„Brokerių darže „šalti“ skambučiai įprastai reiškia pokalbius su asmenimis, kurie įdėjo skelbimą, kad nuomoja ar parduoda nekilnojamąjį turtą. Tokį skambutį laikyčiau „drungnu“. Juk natūralu, kad klientas tikrai ketina parduoti turtą ir su gero brokerio pagalba tą padaryti yra lengviau. Taigi skambutis iš šalto transformuojasi į šiek tiek šiltesnį. Kitas pavyzdys galėtų būti personalo atrankos verslas. Potencialūs klientai patalpinę skelbimą, kad ieško darbuotojo į tokius darbo paieškos portalus, kaip cv.lt, iš karto signalizuoja žinutę, kad jiems iš ties reikalingi nauji darbuotojai, o tai – personalo atrankos įmonių duona. Ar tai šaltas skambutis? Vėlgi sakyčiau – ne, – pavyzdžius mini p. Gvozdzinskas. – Panašaus pobūdžio skambučiai nėra tokie jau šalti, pakeitus požiūrį sumažės baimė skambinti ir pokalbio metu natūraliai bus mažiau įtampos ar nejaukumo.“

Pasak specialisto, atliekant šaltus skambučius, dažnai mes turime giliai pasąmonėje glūdinčias baimes ir abejones, kurias galima išskirti į kelis punktus.

Išgirstame daug „ne“

„Tenka pripažinti, kad tokia jau mūsų darbo specifika, kita vertus – kuo geresnis pardavimų specialistas esate, tuo mažiau „ne“ išgirstate. Greitas ir efektyvus prieštaravimas iš kliento dažniausiai anksčiau laiko užkerta mums pokalbį todėl, kad bendraujame per daug šabloniškai, greitai, neklausome kliento“, – pabrėžia p. Gvozdzinskas. Kad maksimaliai sumažintume gaunamų neiginių kiekį reikėtų pasitelkti atviresnius klausimus, naudoti nestandartines pokalbio strategijas, iš anksto pasidomėti kliento veikla ar įmone.

„Tai galima sulyginti su ėjimu į darbo pokalbį. Iš jo gausis šnipštas, jei negebėsime pristatyti savęs, ar nežinosime pas kokį darbdavį einame ir kokia veikla jis užsiima. Derėtų prieš skambinant peržvelgti įmonės internetinį tinklapį arba kitą viešai prieinamą informaciją – jei paminėsite vieną kitą faktą apie pašnekovo įmonę iš karto pelnysite jo simpatijas ir diskomfortas išgaruos“, – įsitikinęs p. Gvozdzinskas.

Įsivaizdavimas, kad paskambinę trukdome

„Tikrai yra tikimybė, kad paskambinus klientui, su kuriuo bendraujame pirmąjį kartą, galime jį sutrukdyti, bet kas čia baisaus? Jei klientas vairuoja, turi susitikimą ar užsiėmęs asmeniniais reikalais jis greičiausiai tą pasakys ir sutarsite kitą kontakto laiką“, – kalba pašnekovas. Ir priduria, kad mąstymą reikėtų keisti taip: įsikalti, kad paskambinę mes siūlome klientui sprendimus, kurie realiai išspręs jo problemas, arba mes galime jam padėti, tik klientas dar to nežino.

„Kas kartą skambindami supraskite, kad Jūs klientui ne trukdote, bet tai jis turėtų Jums būti dėkingas, kad paskambinote su sprendimais optimizuojančiais jo verslą, didinančiais pardavimų apimtį ar taupančiais jo įmonės išlaidas. Tenka matyti, kaip kai kuriuose skambučių centruose klaidingai yra mokoma paskambinus klientui teirautis „ar galite šiuo metu kalbėti?“. Jei jau klientas pakėlė ragelį – jis gali kalbėti. Jei Jūs trukdote – klientas Jus apie tai informuos. Keiskite požiūrį – Jūs niekada netrukdote. Jūs gelbėjate“, – išeitį siūlo p. Gvozdzinskas.

„Ne“ baimė 

„Geroji naujiena yra ta, kad telefonu pašnekovas jums negali smūgiuoti, – nusijuokia specialistas. – Blogiausia kas gali nutikti šalto skambučio metu – Jūsų teikiamos paslaugos tiesiog nesudomins. Ar tai yra baisu? Tikrai ne. Žinau tokių verslų, kur sėkmingas yra tik kas 30-asis skambutis, iki tol vadybininkas nuolat sulaukia kliento prieštaravimų. Reiktų suprasti, kad užuot bijojus išgirsti kliento „ne“, geriau kantriai skambinti ir sulaukti tų laimingųjų, kurie norėtų susipažinti su Jūsų teikiamomis paslaugomis plačiau.“

Nelygu agresyviam žingsniui

Neseniai „VersloVizitai.lt“ atliktoje apklausoje didžioji dalis respondentų patikino, kad noriai bendrauja su vadybininkais, kurie siūlo paslaugas šaltų skambučių metu, jei tik skambina savo darbą išmanantis specialistas. Jei skambina profesionalas tik maža dalis klientų būna iš anksto nusistatę prieš, arba laiko tai agresyviu priėjimo būdu.

„Kiekvienas dirba tą darbą, kurį išmano geriausiai ir čia mūsų rolė – konsultantas. Nereikia bijoti kalbėti su už save aukštesniais vadovais tik dėl to, kad jie vadovai. Anaiptol, mes skambiname būdami specialistai, kurių konsultacija gali pagelbėti jiems vystyti verslą. Didžioji dalis vadovų mielai konsultuojasi ir kalbasi su jiems skambinančiais vadybininkais, kurie turi siaurą specializaciją. Jie kaip tik gali iš šalies žvilgtelėti į jo verslą ir pateikti naudingas rekomendacijas,“ – kalba p. Gvozdzinskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
Apsipirkti į kaimynines šalis vyksta mažiau: Šveicarijos frankas teikia vilčių

Šveicarijos mažmeninei prekybai 2018-ieji turėtų būti atsigavimo metai, nes šalies ekonomika jau iš dalies...

Efektyvus įrankis parduoti daugiau ir greičiau 5

Paprastai socialinių ryšių tinkas „LinkedIn“ suvokiamas kaip karjeros valdymo įrankis. Tačiau, pasak...

„Akropolis“ priviliojo rinkodaros vadovę iš „Circle K“ 14

Besiplečianti Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti bendrovė „Akropolis group“ turi naują...

Rinkodara
2018.01.11
„Tesco“ paskelbė rekordinius rezultatus

Per pastaruosius aštuonerius metus nė vieną sezoną Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklo „Tesco“...

Ballų fenomenas: „Vytauto“ prekės ženklas – padirbinėtojų taikiklyje Premium

Antradienio vakarą pasaulyje Lietuvą garsinantys broliai Ballai sėkmingai debiutavo pirmosiose rungtynėse...

Rinkodara
2018.01.10
„Maximos“ vadovė: sieksime, kad 2018 m. kainos nedidėtų Premium 24

Metus didžiausiam mažmeninės prekybos tinklui Lietuvoje „Maxima LT“ vadovaujanti Kristina Meidė sako, kad...

Kaip būti efektyvesniems „Instagram“ 2018-aisiais 1

Pamenate 2012-uosius, kai visi prekių ženklai kaip pašėlę kūrėsi „Facebook“, samdė socialinių tinklų...

Rinkodara
2018.01.09
Įdomiau ne 10 m. veiklos jubiliejus, o iš ko minkote tešlą

Neretai tenka susidurti su įmonėmis, kurios norėtų, arba supranta, kad reikėtų, bet nežino, apie ką galėtų...

Rinkodara
2018.01.07
Liudvikas Andriulis. Glamūras Omane

Sėdžiu piktas kambaryje ir kepu penkiasdešimt šeštą pristatymo šeichui skaidrę. Piktas, nes ką tik išmokau...

Verslo klasė
2018.01.07
Šventinių reklamų kova: „Maxima“ aplenkė „Lidl“, „Telia“ lipa ant kulnų Premium

Per tik ką praūžusias šventes televizijos sulaukė 1,2% daugiau reklamos skaičiuojant sekundėmis ir beveik 7%...

Rinkodara
2018.01.05
Sėkmingiems pardavimams reikia provokuojančių klausimų Premium 3

Tinkamas pardavėjo pasiruošimas susitikimui ar pokalbiui telefonu su potencialiu – daugiau nei pusė darbo,...

Rinkodara
2018.01.05
Išaiškino geriausiai aptarnaujančius draudikus Premium

Su draudikais pabendravę slapti pirkėjai nutarė, kad Lietuvoje iš ne gyvybės draudimo bendrovių klientus...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau