Kad padidintų pardavimus net apsimeta „senoviška“ e. parduotuve

Publikuota: 2017-04-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rekomendacijų, kaip padidinti e. prekybos pardavimus, yra per akis, tačiau kai kurios priemonės Lietuvoje dar nėra taip plačiai paplitusios, o kai kurie dalykai, atrodytų, atgyvena, esą suteikia pranašumo nemažai pardavėjų.

Per pastarąjį dešimtmetį galimybė apsipirkti internetu vartotojams iš patogumo tapo būtinybe, o apsipirkimo įpročiai pasikeitė drastiškai. Pirkėjai gali palyginti skirtingų pardavėjų pasiūlymus ir išsirinkti geriausią, todėl pardavėjai turi gerokai pasistengti.

Vitalijus Dubietis, UAB „Evispa“ vadovas, nurodo, kad 70% pirkėjų, užklydusių į jiems nežinomą nedidelę e. parduotuvę, ieško kitų klientų komentarų, todėl įdiegti atsiliepimų skiltį yra kone svarbiausias jo patarimas pardavėjams.

„Geriausia, kad atsiliepimai būtų su klientų ir įsigytų daiktų fotografijomis, nes tai – įrodymas, kad teigiamus atsiliepimus rašė ne pats pardavėjas. Keli mūsų klientai tai išbandė ir įsitikino, kad tokia priemonė veikia“, – sako p. Dubietis.

Be to, nors klientai ieško mažiausios kainos, ne visada ji yra lemiamas veiksnys – laimi pardavėjas, kuris greičiau „sugauna“ klientą. Todėl verta įdiegti skaitliukus tokius, kaip „užsakę iki 14 val., prekes gausite rytoj“. Ponas Dubietis sako, kad klientas, skatinimas ribojant jo rinkimosi laiką, neturės laiko apsidairyti, ką siūlo konkurentai.

Senas dizainas – ne trūkumas

Entreprener.com nurodo, kad itin svarbu žinoti, kas yra tikslinė auditorija, kuriai, pagal jos įpročius ir amžių, reikia pritaikyti e. parduotuvę, nes skirtingos kartos informaciją priima skirtingai. Pavyzdžiui, jaunimas – tūkstantmečio karta – pirmenybę teikia vaizdui, o vyresnioji – informatyviam, tekstiniam turiniui.

Ponas Dubietis sako, kad nuomonės ir patirtis dėl e. parduotuvės dizaino – šiuolaikiško ar tradicinio, net kiek senstelėjusio, išsiskiria, nes pasitaiko, kad 5–8 m. senumo dizaino parduotuvėms sekasi žymiai geriau nei sukurtoms pagal naujausias tendencijas. Esą dalis verslininkų, dabar investuojančių į e. parduotuvės kūrimą, net specialiai imituoja senoviškesnę jos išvaizdą.

„Kodėl taip yra – neaišku, bet mes svarstome, kad žmonės tai sieja su patikimumu. Esą parduotuvė sena, bet vis dar veikia, vadinasi, yra gera. Dalis e. parduotuvių, kurių dizainą būtų galima pavadinti baisoku, parduoda daugiau nei vienerius metus dirbančios, bet išdabintos parduotuvės“, – nurodo p. Dubietis.

Nors pardavėjai orientuojasi į naujų pirkėjų pritraukimą, svarbu palaikyti ryšį su klientais, kad šie sugrįžtų, todėl p. Dubietis pataria pasitelkti tokias priemones, kaip informatyvus naujienlaiškis, kuriame būtų daugiau informacijos nei reklamos, arba automatinės žinutės pirkėjams nuo pirkimo praėjus kelioms. Tai leis pelnyti pirkėjo palankumą ir sužinoti, ką jis mano apie verslą.

„Taip pat galima panaudoti pakartotinę rinkodaros reklamą ir pritraukti pirkėjus, užklydusius į parduotuvę. Vartotojus reikia suskirstyti į pogrupius – praleidusius e. parduotuvėje 20 s, priėjusius iki prekių krepšelio, įsigijusius prekę ar paslaugą, ir siųsti jiems atitinkamas žinutes, pavyzdžiui, nuolaidą, kad jie lengviau apsispręstų pirkti“, – pataria p. Dubietis.

Tinklaraštis dar naujiena

Kaip veiksmingą turinio rinkodaros priemonę, kuri padeda informuoti klientus ir pelnyti jų pasitikėjimą, Entrepreneur.com įvardija ir tinklaraštį. Patariama pradėti nuo potencialių klausimų, kurie gali kilti naujiems pirkėjams, ir pateikti detalius atsakymus viename straipsnyje.

Ponas Dubietis sako, kad nors tinklaraščiai yra efektyvi priemonė, ją Lietuvoje taiko dar palyginti nedaug pardavėjų.

„Tarkime, jei žmogus „Google“ ieško informacijos, kaip išsirinkti siurblį ar skalbimo mašiną, buitinės technikos pardavėjai galėtų intuityviai nuspėti, ko žmonės ieškos, ir užsiimti tam tikra edukacine veikla tinklaraštyje, kurio tikslas – iš nemokamo, organinio klientų srauto pritraukti besidominčius vartotojus, kurie ateityje greičiausiai pirks tuos daiktus“, – sako p. Dubietis.

Specialistai pabrėžia, kad norint didinti e. prekybos pardavimus, būtina turėti paprastą ir patogią e. parduotuvę, taip pat – užtikrinti kuo patogesnį pirkimo procesą, kad pirkinius būtų galima įsigyti vienu mygtuko paspaudimu. Ne mažiau svarbu nepriekaištingas klientų aptarnavimas, o galimybė grąžinti prekę ir atgauti pinigus gali įtikinti pirkti naujus pirkėjus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau