Psichologinis triukas, kurį naudoja e. pardavėjai

Publikuota: 2017-04-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinis įrodymas (angl. Social Proof), dar vadinamas visuotinumu, padeda abejojantiems savo sprendimu ar dar ne iki galo apsisprendusiems, nes tokioje situacijoje žmonės yra linkę žvalgytis į tai, kaip elgiasi kiti, nebūtinai sąmoningai.

Aplinkinių elgesys gali lemti įvairius sprendimus – nuo pasirinkimo valgyti restorane, prie kurio driekiasi ilgiausia eilė, iki prekės, kuri internete turi daugiausia gerų atsiliepimų, užsakymo.

Entrepreneur.com siūlo, kaip šį psichologinį triuką išnaudoti e. prekyboje ir įtikinti lankytojus įsigyti prekę ar paslaugą, ir kokius socialinius įrodymus jiems pateikti, kad taktika pasiteisintų – prenumeratorių, pirkėjų ir pajamų skaičiai padidėtų.

Prenumeratorių skaičius

Norint pakliūti į vartotojų e. pašto dėžutes jau nebepakanka patrauklaus pasiūlymo, įdomaus konkurso ar informacinės medžiagos. Tačiau įveikti vartotojų priešiškumą ir skeptišką požiūrį galima nurodant, kiek iš viso yra prenumeratorių. Interneto svetainėje skelbiamas kitų susidomėjusių vartotojų skaičius paskatintų prie bendruomenės prisijungti naujus lankytojus. Ne veltui daug patyrusių tinklaraštininkų nuolat kviečia „prisijungti prie 5.000 kitų, kurie jau užsisakė naujienlaiškį.“

Patikimumo „daugikliai“

Produkto svetainė – e. komercijos verslo tęsinys, todėl jei ji neįtikins vartotojų – jie nepirks. Todėl reikia pasitelkti priemones, kurios vartotojui patvirtina, kad svetainė saugi, o patikimumą, atrodytų, patvirtina trečiosios šalys. Tam galima panaudoti žiniasklaidos logotipus, saugumo ženklus, kreditinių kortelių logotipus ir panašius garantus, kurie skatina pasitikėjimą, nes vartotojas supranta, kad pardavėją, svetainę kažkas yra patikrinęs.

Pardavimų skaičius

Prie prekės verta nurodyti skaičių, kiek vienetų jau parduota. Nebent prekę įsigijo nedaug žmonių – tokiu atveju šis patarimas turės priešingą efektą. Jei pirkėjas jau prisiruošė nusipirkti prekę, bet dar dėl ko nors dvejoja, pamačius, kad produktą jau įsigijo 100, 1.000 ar 5.000 žmonių, priimti galutinį sprendimą jam bus gerokai lengviau. Vienas iš didžiųjų pavyzdžių kuriam tokį metodą pritaikyti pavyko sėkmingai – Groupon.com.

Vaizdinės rekomendacijos

Veiksminga priemonė įtikinti pirkėjus – atsiliepimai ir rekomendacijos, tačiau tekstinius atsiliepimus naudoja visi, todėl vartotojai ne visada linkę jais pasitikėti. Vis dėlto vien tai, kad rašytinių rekomendacijų galima rasti visur, dar nereiškia, kad jie prarado savo vertę, tiesiog juos pateikti reikia kitaip.

Produkto interneto svetainė ir socialinio tinklo paskyra turėtų būti pilna jį įsigijusių pirkėjų nuotraukų. Reikia paraginti pirkėjus atsiųsti nuotraukose, kuriuose matyti jų įsigytas produktas, pažymėti prekės ženklą ar įmonės pavadinimą visuose vaizduose, kurie bent kiek yra susiję su prekyba. Vizualūs atsiliepimai, palyginti su tekstiniais, kuriuos parašyti gali bet kas, išspręs daug patikimumo klausimų, kuriuos prieš įsigydami produktą sprendžia pirkėjai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Nauja atlygio sistema pritraukė vyresnių pardavėjų Premium 10

Pasikeitus atlyginimo sistemai mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ savo salonuose pastebėjo dvigubai...

Vadyba
2018.04.12
Verslas be biuro ar parduotuvės. Ką daryti, kad klientai nebijotų pirkti Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo patrauklesnę kainą galima pasiūlyti pirkėjui. E. prekyba leidžia išvengti...

Rinkodara
2018.04.09
Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko...

Rinkodara
2018.04.03
Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie...

Rinkodara
2018.04.02
Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai...

Rinkodara
2018.04.02
Įsikūrė turtingiems turistams ant tako, bet ne senamiestyje Premium 3

Kai prekybos centrai įmonės nepriėmė dėl per mažos apyvartos, o senamiestyje, kur dažniausiai įrengiami...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau