Psichologinis triukas, kurį naudoja e. pardavėjai

Publikuota: 2017-04-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinis įrodymas (angl. Social Proof), dar vadinamas visuotinumu, padeda abejojantiems savo sprendimu ar dar ne iki galo apsisprendusiems, nes tokioje situacijoje žmonės yra linkę žvalgytis į tai, kaip elgiasi kiti, nebūtinai sąmoningai.

Aplinkinių elgesys gali lemti įvairius sprendimus – nuo pasirinkimo valgyti restorane, prie kurio driekiasi ilgiausia eilė, iki prekės, kuri internete turi daugiausia gerų atsiliepimų, užsakymo.

Entrepreneur.com siūlo, kaip šį psichologinį triuką išnaudoti e. prekyboje ir įtikinti lankytojus įsigyti prekę ar paslaugą, ir kokius socialinius įrodymus jiems pateikti, kad taktika pasiteisintų – prenumeratorių, pirkėjų ir pajamų skaičiai padidėtų.

Prenumeratorių skaičius

Norint pakliūti į vartotojų e. pašto dėžutes jau nebepakanka patrauklaus pasiūlymo, įdomaus konkurso ar informacinės medžiagos. Tačiau įveikti vartotojų priešiškumą ir skeptišką požiūrį galima nurodant, kiek iš viso yra prenumeratorių. Interneto svetainėje skelbiamas kitų susidomėjusių vartotojų skaičius paskatintų prie bendruomenės prisijungti naujus lankytojus. Ne veltui daug patyrusių tinklaraštininkų nuolat kviečia „prisijungti prie 5.000 kitų, kurie jau užsisakė naujienlaiškį.“

Patikimumo „daugikliai“

Produkto svetainė – e. komercijos verslo tęsinys, todėl jei ji neįtikins vartotojų – jie nepirks. Todėl reikia pasitelkti priemones, kurios vartotojui patvirtina, kad svetainė saugi, o patikimumą, atrodytų, patvirtina trečiosios šalys. Tam galima panaudoti žiniasklaidos logotipus, saugumo ženklus, kreditinių kortelių logotipus ir panašius garantus, kurie skatina pasitikėjimą, nes vartotojas supranta, kad pardavėją, svetainę kažkas yra patikrinęs.

Pardavimų skaičius

Prie prekės verta nurodyti skaičių, kiek vienetų jau parduota. Nebent prekę įsigijo nedaug žmonių – tokiu atveju šis patarimas turės priešingą efektą. Jei pirkėjas jau prisiruošė nusipirkti prekę, bet dar dėl ko nors dvejoja, pamačius, kad produktą jau įsigijo 100, 1.000 ar 5.000 žmonių, priimti galutinį sprendimą jam bus gerokai lengviau. Vienas iš didžiųjų pavyzdžių kuriam tokį metodą pritaikyti pavyko sėkmingai – Groupon.com.

Vaizdinės rekomendacijos

Veiksminga priemonė įtikinti pirkėjus – atsiliepimai ir rekomendacijos, tačiau tekstinius atsiliepimus naudoja visi, todėl vartotojai ne visada linkę jais pasitikėti. Vis dėlto vien tai, kad rašytinių rekomendacijų galima rasti visur, dar nereiškia, kad jie prarado savo vertę, tiesiog juos pateikti reikia kitaip.

Produkto interneto svetainė ir socialinio tinklo paskyra turėtų būti pilna jį įsigijusių pirkėjų nuotraukų. Reikia paraginti pirkėjus atsiųsti nuotraukose, kuriuose matyti jų įsigytas produktas, pažymėti prekės ženklą ar įmonės pavadinimą visuose vaizduose, kurie bent kiek yra susiję su prekyba. Vizualūs atsiliepimai, palyginti su tekstiniais, kuriuos parašyti gali bet kas, išspręs daug patikimumo klausimų, kuriuos prieš įsigydami produktą sprendžia pirkėjai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
Apsipirkimų per mobiliuosius telefonus daugėja, bet lyderis – dar vis kompiuteris Premium

Stebėdami augančius mobiliuosius pardavimus, ekspertai prognozuoja, kad 2019 m. Lietuvoje mobiliaisiais...

„Maxima“ laimi pigiausio tinklo vardą, „Lidl“ lipa ant kulnų Premium 2

Dėl augančių kainų kasmet Lietuvos vartotojai tampa vis jautresni akcijoms, vis mažiau lojalūs vienam tinklui...

Rinkodara
2018.06.12
Finansuodami prekybininkus bankai vertina ir jų pažangą e. komercijos srityje Premium

Vienas lemiamų kriterijų kreditui gauti gali būti prekybos bendrovės e. komercijos verslo vertinimas. Jei...

Rogas: „Dabar „Iki“ atnaujins visus užšaldytus projektus ir sieks įgauti pagreitį“ Premium 15

Gerardas Rogas, „Palink“, valdančios „Iki“ tinklą, generalinis direktorius, interviu VŽ teigia, kad dabar,...

„Maximoje“ – nauji rinkodaros ir pirkimo departamento vadovai 16

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ komercijos padalinyje – nauji pirkimų bei rinkodaros departamentų...

Rinkodara
2018.06.06
Mauricas: ūkio pakilimas tęsiasi, laimės tie, kurie kels kokybės kartelę Premium 5

Spartaus, subalansuoto augimo laikotarpis Lietuvoje turėtų tęstis bent iki 2019 m. pabaigos. Augant žmonių...

Rinkodara
2018.06.05
Aptarnavimo segmente mato perkaitimą: kas padeda parduoti papildomai Premium 1

Tyrimai rodo, kad laisvalaikio, grožio ir sveikatos sektoriuose Lietuvoje aptarnaujama profesionaliausiai.

Rinkodara
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau