Psichologinis triukas, kurį naudoja e. pardavėjai

Publikuota: 2017-04-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinis įrodymas (angl. Social Proof), dar vadinamas visuotinumu, padeda abejojantiems savo sprendimu ar dar ne iki galo apsisprendusiems, nes tokioje situacijoje žmonės yra linkę žvalgytis į tai, kaip elgiasi kiti, nebūtinai sąmoningai.

Aplinkinių elgesys gali lemti įvairius sprendimus – nuo pasirinkimo valgyti restorane, prie kurio driekiasi ilgiausia eilė, iki prekės, kuri internete turi daugiausia gerų atsiliepimų, užsakymo.

Entrepreneur.com siūlo, kaip šį psichologinį triuką išnaudoti e. prekyboje ir įtikinti lankytojus įsigyti prekę ar paslaugą, ir kokius socialinius įrodymus jiems pateikti, kad taktika pasiteisintų – prenumeratorių, pirkėjų ir pajamų skaičiai padidėtų.

Prenumeratorių skaičius

Norint pakliūti į vartotojų e. pašto dėžutes jau nebepakanka patrauklaus pasiūlymo, įdomaus konkurso ar informacinės medžiagos. Tačiau įveikti vartotojų priešiškumą ir skeptišką požiūrį galima nurodant, kiek iš viso yra prenumeratorių. Interneto svetainėje skelbiamas kitų susidomėjusių vartotojų skaičius paskatintų prie bendruomenės prisijungti naujus lankytojus. Ne veltui daug patyrusių tinklaraštininkų nuolat kviečia „prisijungti prie 5.000 kitų, kurie jau užsisakė naujienlaiškį.“

Patikimumo „daugikliai“

Produkto svetainė – e. komercijos verslo tęsinys, todėl jei ji neįtikins vartotojų – jie nepirks. Todėl reikia pasitelkti priemones, kurios vartotojui patvirtina, kad svetainė saugi, o patikimumą, atrodytų, patvirtina trečiosios šalys. Tam galima panaudoti žiniasklaidos logotipus, saugumo ženklus, kreditinių kortelių logotipus ir panašius garantus, kurie skatina pasitikėjimą, nes vartotojas supranta, kad pardavėją, svetainę kažkas yra patikrinęs.

Pardavimų skaičius

Prie prekės verta nurodyti skaičių, kiek vienetų jau parduota. Nebent prekę įsigijo nedaug žmonių – tokiu atveju šis patarimas turės priešingą efektą. Jei pirkėjas jau prisiruošė nusipirkti prekę, bet dar dėl ko nors dvejoja, pamačius, kad produktą jau įsigijo 100, 1.000 ar 5.000 žmonių, priimti galutinį sprendimą jam bus gerokai lengviau. Vienas iš didžiųjų pavyzdžių kuriam tokį metodą pritaikyti pavyko sėkmingai – Groupon.com.

Vaizdinės rekomendacijos

Veiksminga priemonė įtikinti pirkėjus – atsiliepimai ir rekomendacijos, tačiau tekstinius atsiliepimus naudoja visi, todėl vartotojai ne visada linkę jais pasitikėti. Vis dėlto vien tai, kad rašytinių rekomendacijų galima rasti visur, dar nereiškia, kad jie prarado savo vertę, tiesiog juos pateikti reikia kitaip.

Produkto interneto svetainė ir socialinio tinklo paskyra turėtų būti pilna jį įsigijusių pirkėjų nuotraukų. Reikia paraginti pirkėjus atsiųsti nuotraukose, kuriuose matyti jų įsigytas produktas, pažymėti prekės ženklą ar įmonės pavadinimą visuose vaizduose, kurie bent kiek yra susiję su prekyba. Vizualūs atsiliepimai, palyginti su tekstiniais, kuriuos parašyti gali bet kas, išspręs daug patikimumo klausimų, kuriuos prieš įsigydami produktą sprendžia pirkėjai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
Apsipirkti į kaimynines šalis vyksta mažiau: Šveicarijos frankas teikia vilčių

Šveicarijos mažmeninei prekybai 2018-ieji turėtų būti atsigavimo metai, nes šalies ekonomika jau iš dalies...

Efektyvus įrankis parduoti daugiau ir greičiau 5

Paprastai socialinių ryšių tinkas „LinkedIn“ suvokiamas kaip karjeros valdymo įrankis. Tačiau, pasak...

„Akropolis“ priviliojo rinkodaros vadovę iš „Circle K“ 14

Besiplečianti Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti bendrovė „Akropolis group“ turi naują...

Rinkodara
2018.01.11
„Tesco“ paskelbė rekordinius rezultatus

Per pastaruosius aštuonerius metus nė vieną sezoną Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklo „Tesco“...

Ballų fenomenas: „Vytauto“ prekės ženklas – padirbinėtojų taikiklyje Premium

Antradienio vakarą pasaulyje Lietuvą garsinantys broliai Ballai sėkmingai debiutavo pirmosiose rungtynėse...

Rinkodara
2018.01.10
„Maximos“ vadovė: sieksime, kad 2018 m. kainos nedidėtų Premium 24

Metus didžiausiam mažmeninės prekybos tinklui Lietuvoje „Maxima LT“ vadovaujanti Kristina Meidė sako, kad...

Kaip būti efektyvesniems „Instagram“ 2018-aisiais 1

Pamenate 2012-uosius, kai visi prekių ženklai kaip pašėlę kūrėsi „Facebook“, samdė socialinių tinklų...

Rinkodara
2018.01.09
Įdomiau ne 10 m. veiklos jubiliejus, o iš ko minkote tešlą

Neretai tenka susidurti su įmonėmis, kurios norėtų, arba supranta, kad reikėtų, bet nežino, apie ką galėtų...

Rinkodara
2018.01.07
Liudvikas Andriulis. Glamūras Omane

Sėdžiu piktas kambaryje ir kepu penkiasdešimt šeštą pristatymo šeichui skaidrę. Piktas, nes ką tik išmokau...

Verslo klasė
2018.01.07
Šventinių reklamų kova: „Maxima“ aplenkė „Lidl“, „Telia“ lipa ant kulnų Premium

Per tik ką praūžusias šventes televizijos sulaukė 1,2% daugiau reklamos skaičiuojant sekundėmis ir beveik 7%...

Rinkodara
2018.01.05
Sėkmingiems pardavimams reikia provokuojančių klausimų Premium 3

Tinkamas pardavėjo pasiruošimas susitikimui ar pokalbiui telefonu su potencialiu – daugiau nei pusė darbo,...

Rinkodara
2018.01.05
Išaiškino geriausiai aptarnaujančius draudikus Premium

Su draudikais pabendravę slapti pirkėjai nutarė, kad Lietuvoje iš ne gyvybės draudimo bendrovių klientus...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau