Trakų stoties rekonstrukcija stringa – institucijos nesutaria, kur yra senamiestis

Publikuota: 2017-05-11

Ginčai dėl Trakų autobusų stoties projekto persikėlė į teismą – Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija kreipėsi į prokurorus prašydama apginti viešąjį interesą, o prokurorai kreipėsi į teismą. Projektas laikinai stabdomas.

Skunde Vilniaus apygardos administraciniam teismui (VAAT) prašoma panaikinti bendrojo ir detaliojo planų korektūras, kuriomis pakeistas sklypų naudojimo būdas taip, kad juose būtų galima ne tik visuomeninės, bet ir komercinė veikla.

VŽ rašė, kad Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ pradėjo Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą, kurį inicijavo Trakų savivaldybė. Pagal susitarimą su miesto valdžia, bendrovė už savo lėšas pastatytų savivaldybei reikalingą objektą – autobusų stotį – ir sutvarkytų aplinkinę infrastruktūrą, o mainais šioje teritorijoje jai leista pastatyti ir nuomoti komercines patalpas.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarytų apie 2.000 kv. m., stotyje būtų įrengta moderni keleivių laukimo zona, kavinė, erdvė smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms bei „Rimi“ tinklo parduotuvė, mat sklypai greta autobusų stoties priklauso „Rimi“ tinklo savininkams.

Anot Editos Rudelienės, Trakų rajono savivaldybės merės, autobusų stotis jau seniai nebeatitinka šiuolaikinių poreikių, o finansinių galimybių ją rekonstruoti savivaldybė neturi.

„Galvojome kaip išspręsti šią bėdą. Pasižiūrėjome, kas greta stoties turi sklypų ir pasiūlėme plėtoti kompleksinį projektą“, – teigė ji per šio projekto pristatymą.

Ponas Nedzinskas teigia pasigendantis argumentų, kaip konkrečiai bendrovės „Trastas“ projektas pažeidžia viešąjį interesą.

„Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija drauge su kitomis atsakingomis institucijomis pati patvirtino bendrojo ir detaliojo planų korekcijas, o dabar pati ginčija. Be to, skunde teismui aš neradau nei vieno argumento, kokiems konkrečiai teisės aktams prieštarauja ginčijami sprendimai ir kodėl. Nėra argumentų, kaip tai pažeidžia viešąjį interesą. Aš manau, kad sutvarkyta teritorija ir infrastruktūra, naujos darbo vietos, prekybos vietos smulkiam verslui ir nauja parduotuvė atitinka viešąjį interesą“, – teigia p. Nedzinskas.

Nesutaria, kur yra senamiestis

Šiam projektui priešinasi iniciatyvinė piliečių grupė „Gelbėkim Trakus“, anot kurios, projektas sudarkys Trakų senamiestį. Kultūros paveldo departamentas teigė, kad teritorija, kur ketinama įgyvendinti projektą, nėra senamiesčio zonoje, bet su tuo nesutinka Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.

Gintaras Abaravičius, Trakų istorinio nacionalinio pako direkcijos vadovas teigia, kad Kultūros paveldo departamentas savavališkai sumažino Trakų senamiesčio ribas ir kai direkcija tai išsiaiškino, šių metų balandžio pradžioje kreipėsi į prokurorus, prašydama panaikinti šį Kultūros paveldo departamento sprendimą.

Kaip matyti iš prokurorų skundo, ginčijamas KPD sprendimas priimtas pernai vasario mėnesį. Ponas Abaravičius teigia, kad direkcija apie tai nieko nežinojo.

Be to, anot p. Abaravičiaus, Trakų savivaldybės administracija pernai savavališkai pakeitė sklypų paskirtį bendrojo ir detaliojo planų korekcijomis.

„Pagal specialųjį, bendrąjį planus ir kitus dokumentus, yra saugomas tradicinis Trakų senamiesčio sodybinis užstatymas, o Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius pakeitė sklypo paskirtų į susisiekimo infrastruktūros paskirtį. Tai buvo apskųsta. Sodyba ir autobusų aikštė yra du skirtingi dalykai. Jei specialusis planas numato sodybinį užstatymą, o kažkas savavališkai nutaria, kad ten bus autobusų aikštė, tai tokį dalyką reikia skųsti“, – sako p. Abaravičius.

Tiesa, Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija buvo viena iš atsakingų institucijų su kuria buvo derinamos bendrojo ir detaliojo planų korekcijos.

„Mes nedarome jokio lemiamo sprendimo derinant ar nederinant. Prokuratūra priėmė sprendimą, kad yra pagrindas skųsti bendrojo ir detaliojo planų keitimo procedūras. Jeigu teismas pasisakys, kad šis procesas buvo atliktas neteisėtai, kad buvo neteisėtai suderinta, tai tada ir mūsų suderinimai bus neteisėti“, – aiškina p. Abaravičius.

VAAT trečiadienį priėmė sprendimą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones ir laikinai sustabdyti Trakų rajono savivaldybės administracijos, Kultūros paveldo departamento bei NŽT sprendimų galiojimą, kurie leidžia plėtoti minėtą projektą.

Ponas Nedzinskas teigia, kad tolesni jo veiksmai priklausys nuo to, kaip baigsis bylinėjimasis.

„Tai užtruks kelis metus. Jei sprendimas bus palankus mums ir jei bus palanki situacija rinkoje, plėtosime projektą toliau. Jei sprendimas bus nepalankus, mėginsime prisiteisti patirtą žalą“, – sako p. Nedzinskas.

FOTOGALERIJA Trakų autobusų stotis (15 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą“ Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
7 UAB „Gedsta“ 1.397,5% Panevėžio
22 UAB „Modernaus būsto projektai“ 808,5% Panevėžio
33 UAB „Milsta“ 691,9% Tauragės
36 UAB „Instatum“ 664,9% Kauno
40 UAB „Constra“ 643,3% Vilniaus
  • VMI kerta per dividendus

    Lietuva renkasi blogiausią įmanomą būdą – griežtą poziciją dividendų mokesčių lengvatos taikymo klausimu ir neskaidrumą.
      
  • Politinėje klampynėje reformos negimsta

    Prancūzų rašytojo Frederico Beigbederio vienas romanų bando mus įtikinti, kad „Meilė trunka trejus metus“. Ar tiek pat l...
      
  • Nei pelkė, nei miškas, kas?

    Atsimerki vieną rytą, ir vietoj pelkėto durpyno ošia miškas. Nūnai tokiais stebuklais užsiima miškininkai, kuriems, atro...
      
  • Nėra lyderio, nebus asociacijos

    Viena daugiausia narių turinti ir dar ne taip seniai vidinių skandalų supriešinta šalies asociacija „Linava“, jungian...

      
  • Ištuštėjusią Lietuvos rinką keičia į sotesnes šalis

    Kelininkai pastaruoju metu sulaukia labai mažai užsakymų. Šios srities įmonės viena per kitą kalba apie tai, kad projekt...
    Virgaudas Puodžiukas Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių katedros vedėjas
  • Kaip užkurti Y kartos pardavimų komandą

    Personalo specialistai jau seniai kalba apie tai, kad darbuotojus vis sunkiau ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti. Kai k...
    Agnė Novikienė „Avia Solutions Group“ mokymų ir kompetencijų ugdymo centro „Emblick“ vadovė

10 didžiausių statybų ir NT bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Alvora, UAB70.5154.027337
Kauno tiltai, AB135.3859.949776
Mitnija, UAB63.1333.677324
Axis Technologies, UAB56.7532.996156
Conresta, UAB52.1682.318364
Panevėžio keliai, AB77.4516.453532
Panevėžio statybos trestas, AB77.438659160
Okseta, UAB52.7224.880169
Šiaulių plentas, UAB49.5135.215458
Statga, UAB64.2673.971374
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau