Leidėjai prašo įteisinti kartelį kovai su „Google“ ir „Facebook“

Publikuota: 2017-07-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

JAV leidėjai prašo JAV Kongreso leidimo, susivienijus jiems jėgas, derėtis su technologijų gigantais „Google“ ir „Facebook“.

Abiejose Atlanto pusėse naujienų leidėjai pradeda galvoti apie tai, kas kažkada buvo neįsivaizduojama: sudaryti jungtinį aljansą su savo konkurentais ir bendromis jėgomis bandyti išlaikyti skaitytojus ir reklamos pajamas, kurios vis dosniau byra į „Facebook“ ir „Google“ kišenes.

„New Media Alliance“, atstovaujanti beveik 2.000 leidėjų Šiaurės Amerikoje, šią savaitę paprašė Kongreso leidimo jiems kolektyviai derėtis su skaitmeniniais gigantais.

„Tai sudėtinga dėl teisinių aspektų, tačiau mes turime tai pabandyti“, – „Financial Times“ sakė Davidas Chavernas, „New Media Alliance“ vadovas.

Neaišku, ar Kongresas padarys tokią išimtį, mat taip būtų sukurtas leidėjų kartelis. Kitais žodžiais tariant, tai yra dar vienas žiniasklaidos žingsnis išbandyti visas įmanomas galimybes, mat reklamos pajamos spaudoje ir toliau krenta.

Skaitmeninė prenumerata leido leidėjams šiek tiek atsikvėpti, tačiau pajamos čia neauga taip greitai, kaip mažėja spausdintos reklamos, o žiniasklaida ir toliau balansuoja ties krizės tašku.

Leidėjai baiminasi ne vien dėl menkstančių reklamos pajamų, atitenkančių technologijų gigantams. Ne mažesnė problema yra ir faktas, kad dauguma skaitytojų naujienų vis dažniau ieško socialiniuose tinkluose ir paieškos sistemose, o tai leidėjams signalizuoja apie tiesioginio ryšio su vartotojais praradimą.

Statistika iškalbinga

Skaičiuojama, kad „Google“ ir „Facebook“ rankose šiandien maždaug 60% JAV skaitmeninės reklamos rinkos kontrolė.

Tuo tarpu laikraščiai ir žurnalai ir toliau skaičiuoja menkstančias reklamos pajamas. Žiniasklaidos planavimo agentūra „Magna Global“ prognozuoja, kad pasaulyje laikraščių reklamos pajamos šiemet dar kris 9%, žurnalų – 10%.

John Elkann, „Exor“, valdančios 43% „The Economist“ akcijų, vadovas pabrėžia, kad per artimiausius 12-18 mėn. yra pats laikas užmegzti glaudesnius bendradarbiavimo santykius ir rasti būdų, kaip užsitikrinti pajamas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau