Leidėjai prašo įteisinti kartelį kovai su „Google“ ir „Facebook“

Publikuota: 2017-07-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

JAV leidėjai prašo JAV Kongreso leidimo, susivienijus jiems jėgas, derėtis su technologijų gigantais „Google“ ir „Facebook“.

Abiejose Atlanto pusėse naujienų leidėjai pradeda galvoti apie tai, kas kažkada buvo neįsivaizduojama: sudaryti jungtinį aljansą su savo konkurentais ir bendromis jėgomis bandyti išlaikyti skaitytojus ir reklamos pajamas, kurios vis dosniau byra į „Facebook“ ir „Google“ kišenes.

„New Media Alliance“, atstovaujanti beveik 2.000 leidėjų Šiaurės Amerikoje, šią savaitę paprašė Kongreso leidimo jiems kolektyviai derėtis su skaitmeniniais gigantais.

„Tai sudėtinga dėl teisinių aspektų, tačiau mes turime tai pabandyti“, – „Financial Times“ sakė Davidas Chavernas, „New Media Alliance“ vadovas.

Neaišku, ar Kongresas padarys tokią išimtį, mat taip būtų sukurtas leidėjų kartelis. Kitais žodžiais tariant, tai yra dar vienas žiniasklaidos žingsnis išbandyti visas įmanomas galimybes, mat reklamos pajamos spaudoje ir toliau krenta.

Skaitmeninė prenumerata leido leidėjams šiek tiek atsikvėpti, tačiau pajamos čia neauga taip greitai, kaip mažėja spausdintos reklamos, o žiniasklaida ir toliau balansuoja ties krizės tašku.

Leidėjai baiminasi ne vien dėl menkstančių reklamos pajamų, atitenkančių technologijų gigantams. Ne mažesnė problema yra ir faktas, kad dauguma skaitytojų naujienų vis dažniau ieško socialiniuose tinkluose ir paieškos sistemose, o tai leidėjams signalizuoja apie tiesioginio ryšio su vartotojais praradimą.

Statistika iškalbinga

Skaičiuojama, kad „Google“ ir „Facebook“ rankose šiandien maždaug 60% JAV skaitmeninės reklamos rinkos kontrolė.

Tuo tarpu laikraščiai ir žurnalai ir toliau skaičiuoja menkstančias reklamos pajamas. Žiniasklaidos planavimo agentūra „Magna Global“ prognozuoja, kad pasaulyje laikraščių reklamos pajamos šiemet dar kris 9%, žurnalų – 10%.

John Elkann, „Exor“, valdančios 43% „The Economist“ akcijų, vadovas pabrėžia, kad per artimiausius 12-18 mėn. yra pats laikas užmegzti glaudesnius bendradarbiavimo santykius ir rasti būdų, kaip užsitikrinti pajamas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 6

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
„Nebūk briedis“ ir kitų kartelio dalyvių vadovams inicijuojamos baudos 

Keturių viešinimo ir programinės įrangos kūrimo bendrovių vadovams už prieš penkerius metus sudarytą...

Rinkodara
2018.04.20
LRT Garbačiauskaitės-Budrienės pavaduotoju paskyrė Oganauską 3

Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės, LRT generalinės direktorės pavaduotoju tapo Gytis Oganauskas, buvęs...

Vadyba
2018.04.17
LRT pildosi naujais vadovais 4

LRT vadovų komandą netrukus papildys du nauji nariai – nacionalinio transliuotojo Administravimo ir veiklos...

Rinkodara
2018.04.13
LRT pradeda vadovauti nauja direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė 10

Šiandien, balandžio 4 d., pareigas pradeda eiti naujoji LRT vadovė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė. Šiame...

Vadyba
2018.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau