Pasiklydę tarp negatyvių žinių

Publikuota: 2017-05-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ne tik žiniasklaida skaitytojo akį bando patraukti negatyviomis naujienomis, tokias žinias dažniau esame linkę skaityti ir patys.

Giedrė Liutkevičiūtė, vertimų biuro „Ars libri“ direktorė, lektorė, teigia, kad kartais kyla klausimas, ar žiniasklaida, kurią matome, yra veidrodis, atspindintis agresyvias visuomenės nuotaikas, ar tik priemonė kontrasto principu rodyti nuomonių įvairovę, ar vis dėlto nuomonės formuotoja.

„Stebint situaciją viešojoje erdvėje, daugeliu atvejų šiurkšti kalba, aštrūs posakiai tiek žiniasklaidoje, tiek viešų asmenų pasisakymuose su savo komunikacija prasilenkia tiek su kalbos laisve, tiek su elementaria etika“, – seminare „Karas ir taika kalboje“ kalbėjo p. Liutkevičiūtė. Seminare buvo diskutuojama, kas skiria komentarą nuo šmeižto, kada komentaras reiškia žodžio laisvę, o kada – nusikaltimą, ir kaip apsiginti verslui ir t. t. Pasak jos, retorinis klausimas, ar kaltinti reiktų tuos, kurie taip kalba, ar tuos, kurie taip rašo, ar tuos, kurie tai skaito ir nesugeba atsispirti tokiai informacijai.

„Kaip verslininkė suprantu tam tikrų žiniasklaidos priemonių motyvus vartoti aštrią leksiką, negatyvų toną, ryškiau nuspalvintus žodžius – taip lengviau patraukti skaitytojo dėmesį. Tokie yra rinkos dėsniai, ir informacijos skleidėjai prie to prisitaiko. Visa ši situacija yra nulemta aršios konkurencijos, kai vaikomasi kiekvieno paspaudimo ir informacija dažnai pateikiama taip, kad ji prikaustytų skaitytojų dėmesį. Sukamės uždarame rate“, – teigia p. Liutkevičiūtė.

Dažnu atveju stengiamasi pirmiausia apeliuoti ne į sąmoningumą, o į instinktus nukreiptą informaciją, šokiruojančias, neigiamas ar nešvankias antraštes, nes girdint agresyvią leksiką įsijungia užpakalinė smegenų dalis, todėl neigiama kalba yra paveikesnė.

„Smegenys neigiamus dirgiklius apdoroja greičiau nei teigiamus, jos į tokią informaciją reaguoja jautriau nei į pozityvią. Kartu negatyvūs žodžiai sukelia daugiau emocijų“, – psichologinius aspektus įvardija p. Liutkevičiūtė.

Erikas Saukalas, advoka­tų profesinės bendrijos „Žabo­lienė ir partneriai METIDA“ advokatas, diskusijoje buvo linkęs labiau visuomenę vadinti „sergančia“.

„Žiniasklaida labiau prisitaiko šiuo požiūriu, nors vienareikšmio atsakymo ir nėra“, – pabrėžia jis.

Vienos klaidos kaina

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Ra­dzevičius antrino, kad agresijos viešojoje erdvėje nemažėja, o situacija nesikeis ir ateityje.

„Nėra jokių prielaidų tam, kad taptume tolerantiškesni. Norėdami išsiskirti viešojoje erdvėje arba atkreipti į save dėmesį, žmonės, žiniasklaida komunikuoja pikčiau, agresyviau, negailėdama riebių epitetų. Agresyvi komunikacija šiandienėje visuomenėje tarsi tapo nesąmoningu būdu išreikšti arba apginti save socialiniuose tinkluose. Atrodo, kad agresijos kalba yra XXI a. komunikacijos kalba, o dabartinė visuomenė – agresyvi informacinė visuomenė, kuri ir už vieną klaidą yra linkusi „suvalgyti“ oponentą“, – teigė p. Radzevičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Disney“ perka „Fox“ verslus už 52,4 mlrd. USD

Žiniasklaidos ir pramogų bendrovė „Walt Disney“ perka filmų, televizijos ir tarptautinius verslus iš...

Rinkodara
14:22
 Transliuotojai Radijo ir televizijos komisijai turės sumokėti daugiau

Nuo 2019 m. įsigalios didesnės komercinių transliuotojų įmokos už jų veiklą prižiūrinčios Radijo ir...

Rinkodara
13:13
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Atlyginimai žiniasklaidos įmonėse: didžiausi – TV ir radijuje Premium

Tarp žiniasklaidos bendrovių didžiausius atlyginimus moka dvi didžiosios komercinės televizijos ir UAB radijo...

Rinkodara
2017.12.12
„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
„Delfi“ parduoda žurnalų verslą 9

Žiniasklaidos bendrovė „Delfi“ parduoda savo žurnalų verslą visose trijose Baltijos šalyse.

Rinkodara
2017.12.07
Lietuvių „Bored Panda“ šiemet planuoja 20-30 mln. USD pajamų 24

Meno, dizaino ir įdomybių interneto svetainę valdanti bendrovė „Bored Panda“ šiuos metus planuoja užbaigti...

Technologijos
2017.12.01
Atsakymai apie LRT veiklą yra, bet papildomų klausimų dar kyla

LRT taryba pateikė atsakymus į Seimo narių pateiktus klausimus dėl nacionalinio transliuotojo veiklos.

Rinkodara
2017.11.29
Legendinis „Time“ turi naujus savininkus

JAV žiniasklaidos grupė „Meredith“ (MDP) sekmadienį pranešė už 2,8 mlrd. USD perkanti 95–ius veiklos metus...

Rinkodara
2017.11.27
Paskirtas naujas „Lietuvos žinių“ direktorius 2

Nuo ketvirtadienio bendrovės „Lietuvos žinios“ generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Virginijus...

Rinkodara
2017.11.23
LRT: ir išaugusi auditorija, ir eilė prie rėmimų Premium 5

Per šiuos metus LRT pavyko paauginti auditoriją, o komercinių prekės ženklų rėmimų čia vis dar...

Rinkodara
2017.11.22

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau