„15min“ švelnina žingsnius prieš blokuojančius reklamą

Publikuota: 2017-05-12
Ramūnas Šaučikovas, naujienų portalo „15min“ ir naujienų agentūros „BNS Lietuva“ direktorius.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ramūnas Šaučikovas, naujienų portalo „15min“ ir naujienų agentūros „BNS Lietuva“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pasikeitus portalo „15min“ vadovui keičiasi ir kovos priemonės su blokuojančiais reklamą vartotojais.

VŽ primena, kad portalas nuo pernai vasaros pradžios ėmėsi griežtesnių žingsnių prieš blokuojančius reklamą. Vartotojams buvo siūlomos dvi galimybės: arba išjungti „AdBlock‘ą“ ir skaityti nemokamą turinį, arba per mėnesį mokėti simbolinį eurą ir naršyti be reklamos. Kartu buvo sukurti trumpi klipai, kuriuose portalo žurnalistai ragino išsijungti reklamos blokatorius, o tokios pasirodančios užsklandos uždengdavo visą ekraną. Vėliau ši vartotojo ekrane pasirodanti užsklanda gerokai sumažėjo, o pastaruoju metu pasirodo ne visada.

Ramūnas Šaučikovas, naujasis „15min“ vadovas, nuo šio kovo pakeitęs ilgametį portalo direktorių Tomą Balžeką, teigia, kad sprendimas tebegalioja, pasikeitė tik forma.

„Renkamės draugiškesnį būdą priminti vartotojui, kad jis išsijungtų reklamos blokatorių, tačiau pasitelkiame nebe tokį agresyvų kelią. Ta pati problema išlieka, tačiau norisi dialogo, o ne paliepimo ir vienpusiško sprendimo. Siekiame, kad visose vietose, kur su mumis susiduria skaitytojas, ta patirtis būtų pozityvi. Gal dėl technologinių niuansų ne visi vartotojai šiandien pamato tą juostą, prašančią išjungti reklamos blokatorių, tačiau tebetaikome tą pačią sistemą“, – kalba p. Šaučikovas.

Vartotojai portale tebegali rinktis ir galimybę mokėti eurą per mėnesį ir skaityti be reklamos, tačiau kiek yra tokių vartotojų, p. Šaučikovas neatskleidžia.

Užsienyje leidėjai kovoja aktyviau

Tuo tarpu užsienio leidėjai aktyviau imasi kovoti su tokiais vartotojais. VŽ neseniai rašė, kad „Financial Times“ pradėjo blokuoti už turinį nemokančių ir reklamą interneto puslapyje blokuojančių vartotojų prieigą prie savo turinio.

Tokie vartotojai sulaukia prašymo įtraukti „FT.com“ į savo reklamos blokuotojo „baltąjį sąrašą“ ir perkrauti naršyklės langą. Įmonės atstovai tai vadina liepą vykdytų bandymų tęsiniu. Už turinį mokantys vartotojai tokių nepatogumų nepatiria. Šias priemones taikyti jiems kol kas nenumatoma.

Bendrovės praėjusių metų liepą atliktų bandymų metu buvo išsiaiškinta, kad turinio blokavimas turi didžiausią įtaką skaitytojų elgsenai. Susidūrę su užkarda reklamą puslapyje nustojo blokuoti 69% vartotojų, o kiti rodikliai – skaitymo laikas ar perskaitytų straipsnių skaičius – nenukentėjo. Tiesa, pastarųjų skaičių bendrovė neatskleidžia.

„Turinio vartojimas nustojus blokuoti reklamą nepasikeitė, tad esame įsitikinę, kad sulauksime tokių pačių rezultatų (kaip ir bandomuoju laikotarpiu)“, – portalui „Digiday UK“ sako Craigas Bannisteris, bendrovės vyresnysis produktų vadovas ir pastebi, kad dar anksti daryti galutines išvadas.

Liepą įmonė tyrė turinio blokavimo poveikį 150.000 skaitytojų. Jiems buvo taikomos trys skirtingos poveikio priemonės – mandagus prašymas neblokuoti reklamos neribojant priėjimo prie turinio, prašymas ir dalies teksto panaikinimas bei visiškas neprileidimas prie turinio.

Kol kas bendrovė tokias priemones taiko skaitantiems kompiuteriuose, kur reklamą blokuojančių vartotojų dalis siekia 18%, tačiau seka ir mobiliuosius įrenginius. Juose reklamą blokuoja apie 2% skaitytojų. Reklamos pajamos sudaro 40% „Financial Times“ pajamų, likusius 60% įmonė gauna iš prenumeratos ir renginių.

Blokuojantys reklamą – jau ne vienerius metus tebesitęsianti problema, su kuria susiduria leidėjai. Lietuvoje tokių vartotojų dalis taip pat nemenka. Pernai pavasarį rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas tyrimas rodo, kad beveik ketvirtadalis (24,3%) interneto vartotojų teigia besinaudojantys interneto reklamos blokavimo įskiepiais. 15–19 metų amžiaus grupėje tokių net 48%, 20–29 metų – 38%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau