„Facebook“ jungiasi į kariauną prieš „fake news“

Publikuota: 2017-04-03
Matton nuotr.
Matton nuotr.

Socialinis tinklas „Facebook“ jungiasi į technologijų koncernų ir įvairių fondų kariauną, kuri nusiteikusi kelti žiniasklaidos kompetencijas ir kovoti su išgalvotomis naujienomis,angliškai vadinamomis „fake news“.

Įvairios bendrovės ir fondai skyrė 14 mln. USD ir įkūrė internetinės žiniasklaidos tyrimams skirtą organizaciją „News Integrity Initiative“ (NII – Sąžiningų naujienų iniciatyva), rašo Vokietijos savaitraščio „Zeit“ naujienų portalas. NII tirs sistemiškai internete platinamas ir dezinformacijos, propagandos tikslais naudojamas netikras žinias, sieks kelti žiniasklaidos darbo ir naujienų socialiniuose tinkluose kokybę. Iniciatyvos autorius – žinomas JAV žurnalistas Jeffas Jarvisas, kuris dėsto Niujorko žurnalistikos mokykloje „Cuny School of Journalism“, kur ir bus organizacijos centrinė būstinė.

„Sunku suprasti, ar „Google“, „Facebook“ arba „Twitter“ sklindančių žinių pirminis šaltinis yra patikimas. Vartotojams ir bendrovėms reikia patikimesnės informacijos. Tikimės padėti tai pasiekti“, - sako p. Jarvisas.

Organizacija išsikėlė du svarbiausius tikslus – tirti žinių srautą ir suteikti žinioms patikimumo įvertinimą. Tokiu atveju socialiniuose tinkluose paskelbtos žinios būtų pažymimos, kaip atkeliaujančios iš tikrai patikimo arba nelabai patikimo šaltinio, o tai priklausytų nuo surinktos informacijos apie profilio savininką, įvertinus, ar anketa nėra tik ką sukurta, galbūt skirta tik netikros žinios paskelbimui.

„Facebook“ kol kas neskuba atsakyti, ar suteiks prieigą prie savo vartotojų duomenų, tačiau pačios informacijos įvertinimu ir žymėjimu jie yra suinteresuoti, nes būtent socialiniuose tinkluose sparčiai plinta netikros, propagandinės, išgalvotos žinios, o tai kenkia socialinio tinklo įvaizdžiui, gali kirsti per kišenę.

„Kai „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas kalba apie šio socialinio tinklo tikslus, viskas skamba kone idealistiškai: sujungti pasaulį, informuoti žmones, sukurti komunikaciją be barjerų. Tačiau toks idealizmas turi problemą – realybę. Neapykantą kurstantys komentarai ir išgalvotos naujienos meta šešėlį. Nors iš karto po JAV prezidento rinkimų p. Zuckerbergas pareiškė, kad nesąmonė yra kaltinti „Facebook“ paveikus rinkimų rezultatus dėl socialiniame tinkle sklidusios informacijos, tačiau matome, kad nuomonė gana greitai pasikeitė“, - rašo Vokietijos verslo naujienų portalas „Handelsblatt“.

VŽ vasario pradžioje rašė, kad „Facebook“ Prancūzijoje ir Vokietijoje kovos su melagingomis žiniomis. „Facebook“, aktyviai kritikuotas dėl nesugebėjimo sustabdyti netikrų naujienų plitimą per JAV prezidento rinkimų kampaniją, pradėjo prieš tai nukreiptą kampaniją Prancūzijoje, o dar kiek anksčiau ir Vokietijoje. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„15min“ komandoje – nauji komercijos ir rinkodaros vadovai

Šią savaitę portalo „15min“ komercijos direktoriaus pareigas pradeda eiti Aivaras Matulis, o nuo rugsėjo...

Rinkodara
2018.08.20
„Eesti Meedia“ įgyvendino Konkurencijos tarybos įpareigojimus 3

Konkurencijos taryba teigia, kad Estijos bendrovė „Eesti Meedia“, kuriai buvo atsisakyta suteikti leidimą...

Rinkodara
2018.08.20
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 8

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 24

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Viasat Sport Baltic” keičia pavadinimą 2

Televizijos kanalas „Viasat Sport Baltic“ keičia pavadinimą. Nuo rugpjūčio 10 d. vadinsis „TVPlay Sports“.

Rinkodara
2018.08.09
„Telia“ siūlys HBO turinį 13

Nuo rugpjūčio 21 d. „Telia“ išmaniosios televizijos klientai galės žiūrėti daugiau nei šimtą filmų ir serialų...

„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau