NDG atidaryta paroda iš Rolando Valiūno rinkinių

Publikuota: 2017-10-05

Nacionalinėje dailės galerijoje (NDG) atidarytos dvi parodos – „Academie de Vilna – Vilniaus piešimo mokykla (1866–1915)“ ir „Vilnius. Topophilia“. Abiejų parodų mecenatas – veiklos 25-metį šiemet mininti „Ellex Valiunas“ advokatų kontora, antroji suformuota iš turtingos jos kolekcijos.

NDG eksponuojami meno kūriniai oficialiai pristatomi kaip korporatyvinė „Ellex Valiunas“ kolekcija, tačiau pagrindiniu jos įkvėpėju ir kolekcininku teisinga vadinti Rolandą Valiūną, kontoros steigėją ir vadovaujantįjį partnerį. Pasak jo, beveik prieš 20 metų pradėtą kaupti kolekciją sudaro 6.500 artefaktų: per 1.000 tapybos darbų, daugiau nei 260 skulptūrų, liaudies meno, senosios grafikos, žemėlapių ir lituanistinių knygų rinkiniai, „susiję su Lietuva platesniame kontekste“. Dabar ši kolekcija vadinama viena reikšmingiausių privačių meno kolekcijų Lietuvoje, jos dalys nuolat pristatomos parodose, albumuose, internetinėje erdvėje.

Kūrinių tautiškumo klausimo kolekcininkas nelinkęs pabrėžti. Anot jo, net XIX a. ieškoti tikros lietuviškos tapatybės tarp dailininkų būtų labai sunku.

„Visi amžių tarpsniai ir tuo metu gyvenę dailininkai vienaip ar kitaip išvirsta ne į lietuvių, o į Lietuvos meną. Mus domina būtent šis“, – sako p. Valiūnas.

Vilniaus piešimo mokykla

Paroda „Academie de Vilna“ skirta Vilniaus piešimo mokyklai. Ji buvo įkurta 1866-ųjų gruodį, pirmieji mokiniai ją pradėjo lankyti 1867 m. Vertinama, kad labiausiai mokyklos vardą išgarsino joje mokęsi „Ecole de Paris“ dailininkai: Chaimas Soutine’as, Pinchus Kremegne, Michelis Kikoine’as, Schraga Zarfinas ir kiti, tarp šią mokyklą baigusių žymių lietuvių dailininkų – Juozapas Kamarauskas, Juozas Zikaras, Vytautas Kairiūkštis, Vladas Didžiokas. Šių ir kitų mokyklos auklėtinių bei dėstytojų darbai eksponuojami parodoje, ir, pasak jos rengėjų, tai pirmas kartas, kai į vieną parodą surinkti po visą pasaulį išsibarsčiusių Vilniaus piešimo mokyklos mokinių kūrybos darbai.

Kintantys Vilniaus vaizdai

Paroda „Vilnius. Topophilia“, sudaryta iš p. Valiūno kolekcijos dalies, išskleidžia Vilniaus ikonografijos raidą XIX–XX a. Iš eksponuojamų darbų nesunku pastebėti, kaip per du šimtmečius keitėsi miestas ir jo vaizdavimas, kas žavėjo dailininkus, kaip jų žvilgsnį veikė istorinis, politinis, socialinis, kultūrinis, meninis kontekstas, įvairių dailės kūrinių tikslas ir paskirtis.

Nemažai šių kūrinių vaizduoja ikoninius sostinės objektus, tačiau net gerai pažįstančių miestą vilniečių parodoje laukia mįslingi vaizdai ir netikėti atradimai.

Spalio 6 d. NDG auditorijoje vyks tarptautinė konferencija „Vilniaus piešimo mokykla (1866–1915) ir jos tarptautiniai atgarsiai“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau