Verslas aunasi sportinius bėgimo batelius

Publikuota: 2017-07-15
Autorius  

Pagrindinės miesto gatvės užtvertos, o ir šalutinėse netrūksta policijos ir greitosios pajėgų. Šiandien maratonas. Miesto centro gyventojams tai primena bent šeštąjį pragaro ratą, o renginį remiančios įmonės iš laimės trina rankomis. Būtent jos laiku numatė, kad verta finansiškai prisidėti prie augančių miesto bėgimo renginių.

Didžiausi šalies maratonai ir kitokie bėgimai dar neseniai kėlė klausimų: remti ar neremti, pavyks ar nepavyks. Per pastarąjį dešimtmetį didelėms įmonėms prisidėjus organizuojant ar pačioms rengiant maratonus, norinčiųjų bėgti ėmė daugėti tūkstančiais. Laurų dėl sėkmės bendrovės nelinkusios primesti savo prekės ženklui. Veikiau teigia, kad bėgimai ir maratonai neabejotinai gerina įmonės įvaizdį, net jei ji yra tik viena iš daugelio rėmėjų ar apmoka savo darbuotojams bėgimo sąnaudas ir nuperka vienodus marškinėlius.

Vadovėlinis pavyzdys

Kone vadovėliniu rėmimo sėkmės pavyzdžiu galima laikyti „Danske Bank“. (DB) Nutarę tapti menkai populiaraus Vilniaus maratono pagrindiniais rėmėjais, banko atstovai nesuklydo: per 6 m. DB remiamas maratonas išaugo nuo 2.300 iki beveik 16.000 dalyvių – dabar tai populiariausias maratonas Lietuvoje.

„Nesakau, kad tai susiję su prekės ženklu. Turbūt čia mums labiau pasisekė, nei patys padarėme tiesioginę įtaką, tačiau natūralu, kad įsitraukiant verslui bėgimo šventėms skiriama daugiau lėšų, o tai padeda pritraukti auditoriją“, – sako Birutė Eimontaitė, DB Komunikacijos departamento direktorė. Jos teigimu, jau pirmaisiais metais, tapus vardiniu „Danske Bank Vilniaus maratono“ partneriu, dalyvių užsiregistravo dvigubai daugiau nei įprastai. Skaičius kasmet augo, ir 2015 m. jau nebebuvo kur trauktis.

„Rinkodaros knygose rašoma, kad prekės ženklą reikia diegti trejus metus, kad jį atsimintų. Taip ir buvo. Žmonės net sakydavo, kad bėgo ne maratone, o „danskėj“. Seniau buvo vengiama įmonės vardą naudoti pavadinimuose, pamažu tai prigijo“, – VŽ „Savaitgaliui“ sako p. Eimontaitė.

DB finansiškai remia VšĮ „Tarptautinis maratonas“ rengiamą Vilniaus maratoną, kone tiek pat investuoja į vidaus komunikaciją: rūpinasi darbuotojų sporto apranga, jų treniruotėmis prieš maratoną ir ieško būdų, kuriais galėtų išradingai įsilieti į visuomenę.

Neuždirba, bet uždirba

Antrąjį pagal populiarumą bėgimo renginį Lietuvoje – „DNB|NIKE We run Vilnius“ – organizuoja sporto prekių gamybos kompanija „Nike“. Kelerius metus iš eilės jame dalyvavo bemaž 7.000 žmonių. Penkis kartus vyko „Nike“ moterų bėgimas. Deja, jo šią vasarą nebebus.

„Iš to neuždirbame. Priešingai, tai suvalgo labai didelę dalį biudžeto. Bėgimai yra mūsų rinkodaros priemonė prekės ženklo žinomumui skatinti. Jei įmonei nebūtų naudinga, jų nerengtume“, – aiškina Milda Monstavičiūtė, UAB „Sporto dvasia“ direktorė. Jos atstovaujama bendrovė yra oficiali „Nike“ atstovė Lietuvoje.

Anokia naujiena „Nike“ rengti bėgimus: jie vyksta kone visame pasaulyje. Kaip teigia p. Monstavičiūtė, nėra ko slėpti, tai pelno siekianti įmonė, kurios tikslas – generuoti pajamas, todėl rūpinamasi ne tik bėgimu. Renginiuose mieste statomos laikinos parduotuvės, bėgikams siūloma pigiau nusipirkti naujus sporto batelius ar marškinėlius.

Senbuviai nesitrauks

Renginiams įsibėgėjus įsisprausti į jų rėmėjų gretas nėra paprasta. Tapti vardo partneriu beveik neįmanoma, nes organizatoriai prieraišūs įmonėms, nuo pat pradžių palaikančioms renginį. Sudėtinga tapti ir tiesiog rėmėju, nes organizatoriai nori būti tikri dėl stabilaus bendradarbiavimo. Anot VšĮ „Tarptautinis maratonas“ atstovės Justės Keršienės, „Danske Bank Vilniaus maratono“ organizatorės, patikimiems ilgamečiams rėmėjams suteikiama pirmumo teisė: „Maratonas buvo dar visai mažas, kai DB patikėjo mūsų idėja, todėl nekyla klausimų dėl banko vardo pavadinime. Tiesa, yra nemažai įmonių, kurios nori prisidėti prie renginio ir būti kartu.“

„Pinigai yra gerai, bet jų kartais neužtenka. Organizatoriai susidraugauja su rėmėjais, kurių pagalba renginiai augo. Norėdamos juos pakeisti įmonės turi pasiūlyti stabilų bendradarbiavimą ir naujų idėjų. Organizatoriai turi jausti, kad atsisakę vieno prekės ženklo sulauks pastiprinimo iš kito ir tai turės pridėtinę vertę renginiui“, – sako Mantas Paulauskas, Vilniaus miesto savivaldybės VšĮ „Sveikas miestas“ direktorius.

Jo teigimu, įmonės remia maratonus siekdamos susikurti savo, kaip socialiai atsakingos organizacijos, įvaizdį, ypač skandinavų bendrovės siekia žmonėms, iš kurių pasitikėjimo sukūrė verslą, duoti grąžą.

Surengti vieną maratoną, skaičiuoja p. Keršienė, atsieina apie 300.000 Eur. Daugiausia išleidžiama dalyvių kaštams padengti (medaliams, numeriams, laiko matavimo prietaisams) ir eismui reguliuoti, užtverti centrinėms gatvėms, užtikrinti bėgikų saugumui. Minėtą sumą sudaro „Danske Bank“ indėlis, maratono dalyvio mokestis, kitų rėmėjų lėšos.

Neišnaudotas potencialas

Pirmykštis žmogus sugebėdavo pavyti ir žvėrį, vis tik turbūt ne prigimtis mus atveja į maratonus: rodos, aukis batelius ir bėk niekam nesusimokėjęs kur tik nori. Šią vasarą 60-ąjį savo maratoną ketinantis nubėgti Ignas Staškevičius, VP grupės akcininkas, sportininkas mėgėjas, išleidęs knygą „Maratono laukas“, teigia, kad bėgiojimas yra unikalus reiškinys, tad ne veltui darosi įdomus įmonėms.

„Būdamas minioje gali patirti ypatingą jausmą. Nesu minios žmogus, minia kaip reiškinys man visai nėra simpatiška. Bet čia atsiranda bendrumo jausmas, nėra priešpriešos ir varžymosi, nes dauguma dalyvių net nelenktyniauja tarpusavyje. Žmonės susigrūda kartu ir galima girdėti, kaip jie kalbasi, kaip kvėpuoja, kaip nuvargsta“, – pasakoja p. Staškevičius.

Net Šiaurės ašigalyje maratoną per ledą ir pusnis iki kelių įveikęs verslininkas teigia, kad, palyginti su Vakarų šalimis, Lietuvoje maratonai nėra vertinami. Anot jo, Vakarų Europos miestuose maratono dieną eismas visiškai paralyžiuojamas, trasa išvingiuojama per prestižiškiausias vietas, o pas mus dar vis stengiamasi netrukdyti vairuotojams ir gyventojams. Ponas Staškevičius įsitikinęs: jei norime, kad bėgikai liktų nepastebėti, tai ir mūsų maratonai liks nepastebėti. Anot jo, yra tyrimų, kurie įrodo, kad bėgikai dažnai turi aukštesnes nei vidutines pajamas, todėl jų atvykimas į maratonus gali turėti naudos miesto ekonomikai ir verslui.

„Danske Bank Vilniaus maratone“ pernai bėgo apie 1.500 svečių iš užsienio. Pasak p. Paulausko, bėgimai gali tapti miesto vizitine kortele: „Viešbučių, restoranų tinklai galėtų prisidėti prie maratonų rengimo ir juose dalyvaujantiems miesto svečiams pateikti specialų apgyvendinimo pasiūlymą ar kitokių nuolaidų. Visas miestas galėtų tapti šio renginio dalimi.“

Bėga net nevejami

Anot p. Keršienės, „DNB|NIKE We run Vilnius“ pusmaratonyje net du trečdalius dalyvių įregistravo įmonės. „Danske Bank Vilniaus maratone“ – trečdalį. Vadinasi, bendrovės apmoka darbuotojų dalyvio mokesčio kaštus.

Ramūnas Bagdonas, telekomunikacijų paslaugų teikėjo „Telios“ personalo vadovas, tikina, esą ne įmonė skatina darbuotojus burtis į komandas ir bėgti į trasą, o patys darbuotojai imasi iniciatyvos. „Kasmet mūsų bėga apie 120–150, kai kurie – ir su šeimomis. Anksčiau sporto renginius darbuotojams rėmė „Omnitel“, „Teo“, dabar – mes. Įkūrėme fondą, į kurį kreipiasi darbuotojų iniciatyvinės grupės, pildo paraiškas ir naujai suformuotas mažas komitetas sprendžia, kurioms veikloms skirti finansavimą. Bėgikų visuomet atsiranda daugiausia“, – sako p. Bagdonas.

Vasaros bėgimai Lietuvoje

Liepa22 d. Naktinis Suvalkijos pusmaratonis 2017, Marijampolė

29 d. XVIII-asis tradicinis bėgimas „Aplink Žaslių ežerą“, Žasliai, Kaišiadorių r.

30 d. XXVI-asis tradicinis tarptautinis estafetinis bėgimas „Medininkai – Vilnius“, Vilnius

Rugpjūtis

5 d. IV-asis „Biržų kilometrų“ bėgimas, Biržai

5 d. Bebro kelias, Pamusės k., Širvintų r.

6 d. Bėgimas basomis, Girijos k., Vilniaus r.

12 d. Bėgimas „Utena – Sudeikiai“, Utena

13 d. Šilalės miesto Bėgimo taurė 2017, Šilalė

18 d. XXVI tradicinis tarptautinis estafetinis bėgimas „Baltijos kelias“, Vilnius – Ryga – Talinas

27 d. III pusės maratono bėgimas „Alytaus tiltai“, Alytus

Šaltinis: Lietuvos bėgimo mėgėjų asociacija

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau