Vestuvių kainą augina socialiniai tinklai

Publikuota: 2017-06-18
X karta – žmonės, gimę nuo 1964 iki 1983 m., – nepalyginti labiau mėgaujasi dėmesiu nei vyresni žmonės. Vestuvės jiems yra puikus būdas atkreipti dėmesį į save. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
X karta – žmonės, gimę nuo 1964 iki 1983 m., – nepalyginti labiau mėgaujasi dėmesiu nei vyresni žmonės. Vestuvės jiems yra puikus būdas atkreipti dėmesį į save. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.

Vis dažniau jaunavedžiai vestuvių akimirkas skelbia socialiniuose tinkluose, todėl vestuvių paslaugų rinkoje randasi pasiūlymų pasirūpinti šventės akimirkų viešinimu. Lietuvoje tokių paslaugų nėra – socialiniai tinklai paliekami jaunavedžių atsakomybei, tačiau užsienio šalyse jos įgauna didelį pagreitį.

Kasdien 700 mln. žmonių atsiverčia „Instagram“ ir daugiau nei milijardas „Facebook“, tad nenuostabu, kad jauni žmonės į vestuvių planavimą įtraukia ir socialinius tinklus. Sparčiai auganti industrija tampa pasauline tendencija, rašo BBC.

Marielle Wakim, „Los Ange­les Magazine“ redaktorė, 2016 m. įkūrė įmonę „Happily Ever Hashtagged“ (HEH), kuri užsiima individualių grotažymių vestuvėms kūrimu. Ši veikla nuo pat įmonės įkūrimo pelninga – norintys gauti originalią grotažymę turi lauki 150 klientų eilėje.

HEH grotažymės ne tik padeda rasti konkretų turinį socialiniuose tinkluose, bet ir pasižymi žaismingu, iš jaunųjų vardų sudurtu pavadinimu.

Vestuvių arba kito renginio grotažymės sukūrimas kainuoja 40 USD, trys grotažymės – 85 USD, o trijų pavadinimai ir užrašas ant kvietimų arba laikinų svečių tatuiruočių – 115 USD.

Fotografas Tomas Adoma­vičius, agentūros „Tomas & Lukas“ atstovas, VŽ paaiškino, kad Lietuvoje vestuvininkai dažnai tarpusavyje susitaria šventės nuotraukas žymėti bendra grotažyme, kad vėliau jas būtų galima lengviau susirasti socialiniuose tinkluose. Visgi apie tokią komercinę paslaugą jam girdėti neteko.

Individualios paslaugos

Grafikos dizainerė Allie Bertelson 2016 m. pasiūlė naują socialinio tinklo „Snapchat“ paslaugą „Snapchat Geofilters“, kuria galima patiems susikurti individualų nuotraukų filtrą. Tokį filtrą siūloma naudoti savo įmonės ar bendruomenės „Snapchat“ paskyroje.

Ši paslauga ypač domina vestuvių organizatorius – šventės svečiams siūloma naudoti būtent vestuvėms sukurtą nuotraukų filtrą, tuomet visas nuotraukas vienija bendra tema, jos atrodo lyg darytos to paties fotografo, rašo BBC. Vieno „Snapchat“ filtro sukūrimas kainuoja 8 USD, tiesa, Lietuvoje tokia paslauga dar negalima naudotis.

2014 m., kai „Snapchat“ dar tik skynėsi kelią į sėkmę, du Amsterdame dirbantys verslininkai Yousefas El Dardiry ir Pimas Stuurmanas sugalvojo jaunavedžiams pasiūlyti interneto puslapį, į kurį sukristų bendra grotažyme pažymėtos nuotraukos iš įvairių socialinių tinklų. Jų įkurta įmonė „WeddingHashtagWall“ kuria tik tokius puslapius. Už 79 USD klientai gauna interneto adresą, kurį atidarius rodomas įkėlimų, susietų bendra grotažyme, srautas, rašo weddinghashtagwall.com.

Jūratė Čipkuvienė, vestuves planuojančios UAB „Linksmadienis“ atstovė, įsitikinusi, kad tokia idėja būtų išties paklausi ir Lietuvoje, juolab kad vis dažniau jaunieji atsisako fotografų paslaugų ir šventę įamžina tik išmaniaisiais telefonais.

Anot p. Čipkuvienės, bendras šventės dalyvių puslapis būtų ypač aktualus renginiams, į kuriuos suvažiuoja svečiai iš užsienio.

Komunikacijos planas

Užsienyje jau randasi bendrovių, vestuvininkams siūlančių samdyti komunikacijos specialistus, kurie būtų atsakingi už įrašus apie vestuves socialiniuose tinkluose.

Du vestuvių žurnalo „The Knot“ redaktoriai 2015 m. Niujorke įkūrė star­tuolį „Maid of Social“, ku­rio veiklą apibūdino kaip „Jū­sų vestuvių ryšių su visuo­mene komanda“. Jie tikina, kad renginys, kurį planuojate metus ar daugiau, bus sėkmingas tik parengus socialinių tinklų komunikacijos planą. Įmonė siūlo įvairių paslaugų komplektus, jų kaina prasideda nuo 500 USD. Į kainą įeina vestuvių grotažymės sukūrimas, įrašas „Maid of Social“ „Instagram“ paskyroje, patarimai, kaip gauti norimus paslaugų tiekėjus šventei ir kaip viešinti vestuvių akimirkas socialiniuose tinkluose.

Brangiausio komunikacijos paslaugų komplekto „5 karatų rinkinys“ kaina neskelbiama. Jį užsisakiusiems strategų komanda, turinti tūkstančius sekėjų socialiniuose tinkluose, sukurs ir prižiūrės įrašus apie vestuves visuose pageidaujamuose socialiniuose tinkluose, sukurs individualų „Snapchat“ filtrą vestuvėms ir jaunavedžių povestuvinei kelionei, parengs šventės viešinimo planą prekių ženklams, su kuriais planuojate bendradarbiauti, ir užtikrins, kad apie jūsų vestuves parašys žiniasklaida.

X karta mėgsta dėmesį

Jeigu nesate aktyvūs socialinių tinklų vartotojai, tokios paslaugos gali pasirodyti perlenkiančios lazdą. JAV psichologė ir rašytoja Jeana Twenge, knygos apie X kartą „Generation Me and the forthcoming iGen“ autorė, sako, kad X karta – žmonės, gimę nuo 1964 iki 1983 m., – nepalyginti labiau mėgaujasi dėmesiu nei vyresni žmonės. Vestuvės jiems yra puikus būdas atkreipti dėmesį į save.

Anot p. Čipkuvienės, Lietu­voje dauguma žmonių nėra linkę viešinti savo vestuvių, ir paslaugų tiekėjams kaip tik labai sunku įkalbinti klientus leisti viešai paskelbti vestuvių nuotrauką savo įmonės socialinių tinklų paskyrose.

„Vestuvės nėra viešas ren­ginys, todėl ir pati siūlau viešinti ne daugiau nei kelias nuotraukas iš šios šventės“, – kalba pašnekovė.

Rinkos tyrimai rodo, kad žmonėms socialiniai tinklai rūpi vis labiau. Remiantis vestuvių planavimo tinklalapio „The Knot“ kasmečio tyrimo duomenimis, 64% apklaustųjų susikūrė vestuvių grotažymę, 48% užsisakė savo vestuvių interneto puslapį. 22% įtraukė netradicines technologijas į savo vestuves – patys jaunavedžiai „GoPro“ kamera filmuoja eiseną altoriaus link, vis dažniau šventei įamžinti naudojami dronai, o ceremonija bažnyčioje tiesiogiai transliuojama socialiniuose tinkluose.

Vestuvės brangsta

Nors jaunimas atsisako daugumos vestuvinių tradicijų, šios šventės kaina auga – to paties tyrimo duomenys rodo, kad 2015 m. vestuvės JAV vidutiniškai kainavo 32.641 USD, 2016 m. – 35.329 USD.

Vis daugiau išleidžiama svečių pramogoms – 2016 m. vienas svečias amerikiečių jauniesiems atsiėjo 245 USD, o 2009 m. –194 USD. Labiausiai išlaidos išaugo vestuvių nuot­raukoms, joms skiriama 78% daugiau lėšų nei 2009 m., žaidimams – 18%, muzikai –12%, fejerverkams – 8%. Pastebima, kad vis daugiau vestuvių biudžeto skiriama artistų spektakliams ir gėrimams, rašo theknot.com.

Vestuvių brangimo kaltininkai – socialiniai tinklai. Kristen Maxwell-Cooper, „The Knot“ portalo redaktorė, sako, kad dėl socialinių medijų įtakos žmonės susikuria didesnius lūkesčius, nei turėtų. Anot jos, anksčiau žmonės vestuvių idėjų ieškojo žurnaluose, kuriuos buvo daug lengviau padėti į šalį nei išmanųjį telefoną. Pabėgti nuo vestuvių idėjų šiais laikais vargiai įmanoma – vestuvių paslaugos pačios susiranda klientą, kalba portalo redaktorė.

Ieškant idėjų vestuvėms socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, naršant „Printerest“, gresia pavojus susikurti sunkiai finansiškai įgyvendinamą viziją, kaip turėtų atrodyti šventė. Pavyzdžiui, žvakių apsuptyje ir tarp iš gėlių nupintų sienų. Jaunavedžiai, pamatę tokius vaizdus, labai lengvai užsigeidžia gražiai atrodančių, bet mažai reikalingų dalykų, rašo BBC.

Brangsta ir Lietuvoje

Ponia Čipkuvienė sako, kad Lietuvoje, kaip ir užsienyje, vestuvės nedaug, bet brangsta: „Nuo praėjusių metų vestuvių kaina smarkiai nepakito, bet žvelgiant atgal per kelerius metus vestuvės pabrango apie 10%.“

Anot vestuvių organizatorės, šventės kainą ryškiausiai augina pabrangęs alkoholis ir maisto produktai. Dabar jaunavedžiai daugiausia išleidžia maistui, gėrimams, jaunosios suknelei ir šventės papuošimams. Ji priduria, kad kai kurių fotografų ir vestuvių organizatorių kainos šiais metais taip pat padidėjo.

Pasak p. Čipkuvienės, įmonės klientai vestuvėms vidutiniškai skiria apie 15.000–20.000 Eur. Pašnekovė pabrėžia, kad įvardyti tikslią sumą sudėtinga, nes klientų poreikiai ir finansinės galimybės skiriasi.

Skirtingą lietuvių vestuvių kaštų amplitudę rodo ir 2016 m. DNB banko užsakymu atliktas „Spinter“ tyrimas, kurio rezultatai atskleidė, kad 48% apklaustųjų nurodė vestuvėms galintys išleisti iki 4.000 Eur, 42% – iki 1.500 Eur. 7% – iki 7.000 Eur.

Vestuvės be išmaniųjų

Siekiantys išvengti socialinių tinklų įtakos renkasi vis labiau populiarėjantį „Vestuvės be išmaniųjų“ (angl. the device-free wedding) judėjimą, rašo BBC. Tokių vestuvių or­ganizatoriai kvietimuose nu­rodo, kad jų išmanieji tele­fonai ceremonijos arba visos šventės metu turėtų būti išjungti. Taip siekiama padėti fotografams įamžinti natūralias akimirkas, o kartais atsisakoma net ir fotografų. Tokiu pasirinkimu siekiama mėgautis kiekvienu šventės momentu, o tai daug sunkiau rankose laikant telefoną.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau